IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Извинявай, но не мога изобщо да ти схвана мисълта - може би щото иронията я е удавила

    Какво отношение има ток, който си тече някъде към възможността за електрошок? В по-преден пост намекваше нещо за ужасяващото влияние на възможните магнитни полета. Някакви данни за вредността им да имаш?

    Дотук виждам само упорита ирационалност - затова дадох и примера с Едисон, по чието време е била популярна вярата, че само доближаване до проводник провеждащ променлив ток може да предизвика смърт.

    За хората са опасни единствено йонизиращи напрежения и свръх-високи честоти. Ако ще търсиш някъде проблем в бързото зареждане, то по-скоро ще го намериш във възможността за експлозия и пожар.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


      И не си първият, който не манипулира в тази насока. Великият Едисън също не е манипулирал

      "
      Within a year, Westinghouse Electric began installing its own AC generators around the country, focusing mostly on the less populated areas that Edison’s system could not reach. But Westinghouse was also making headway in cities like New Orleans, selling electricity at a loss in order to cut into Edison’s business. By 1887, after only a year in the business, Westinghouse had already more than half as many generating stations as Edison. The concern at Edison was palpable, as sales agents around the country were demoralized by Westinghouse’s reach into rural and suburban areas. But Thomas Edison had an idea. Surely Westinghouse’s system must be more dangerous, what with all that voltage passing through the wires. “Just as certain as death,” Edison predicted, “Westinghouse will kill a customer within 6 months after he puts in a system of any size.”
      "

      Ироничното е, че огромните токове за бързо зареждане този път са постоянни, а не променливи.


      Разобличен съм! )) Посипвам си главата с пепел! )) Скривам се в миша дупка...

      Все пак....

      Постоянните токове /по памет, но приемам всякакви забележки в тая посока/ - са около 4 пъти "по-безопасни" от променливите...

      Значи, ако ползваме долните изчисления на колегата - 2000 ампера сила на ПОСТОЯННИЯ ТОК - можем да "сравним" по "опасност" - с около 500 ампера - ПРОМЕНЛИВ ТОК...

      Разбира се, това не искам да бъде покана за опит към никого!!!

      Справка: съвременните автомобили също ползват постоянен ток, с високо напрежение в съответната верига - от над 25 000 волта, като - при няколко ампера сила на тока - "изтръскването" е доста сериозно /отново не препоръчвам да се опитва/...

      Е, аз само разсъждавам: ако няколко ампера ток имат това здраво "изтръскващо" действие - как ли бихме понесли стотина /500/ или друго, ако - както се казва - ни мине черна котка..., или каквото там...

      Говоря с недомлъвки, но се съгласих с факта, че съм разобличен! Все пак, при електромобила нещата отиват към цяла /опасна/ система, докато при конвенционалните автомобили - опасна е само една от системите - запалителната..., където нещата са ясни, а при зареждане това няма никакво отношение /към опасността/, докато при електромобила - зареждането е в основата на опасностите - висок амперажи, за да се зареди за кратко време батерията...

      Това ми идва наум на първо четене... Никак не е малко! Съгласих се, че токът е постоянен /как не се бях сетил!/ Да не го спохожда човек и постоянен, защото направо не е за приказване!

      Коментар


      • Полезна статия която дава информация на колегите които все още се чудят дали ще могат да се зареждат ел. коли ...
        Toĸът в Гepмaния вeчe e тoлĸoвa eвтин, чe плaщaт нa пoтpeбитeлитe дa гo пoлзвaт
        Зa няĸoи xopa e тpyднo дa cи плaщaт cмeтĸитe зa eлeĸтpичecтвo. B Гepмaния oбaчe имa мoмeнти, в ĸoитo e oбpaтнoтo - eлeĸтpoпpoизвoдитeлитe тpябвa дa плaщaт нa aбoнaтитe cи дa пoлзвaт тexния тoĸ. https://money.bg/macro/tokat-v-germa...o-polzvat.html

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

          Значи, говоря за 200 милиампера, които са далеч от 1 ампер..., а тук нещата са с много по-високи стойности...

          Само тема за размисъл. Не манипулирам!

          И не си първият, който не манипулира в тази насока. Великият Едисън също не е манипулирал

          "
          Within a year, Westinghouse Electric began installing its own AC generators around the country, focusing mostly on the less populated areas that Edison’s system could not reach. But Westinghouse was also making headway in cities like New Orleans, selling electricity at a loss in order to cut into Edison’s business. By 1887, after only a year in the business, Westinghouse had already more than half as many generating stations as Edison. The concern at Edison was palpable, as sales agents around the country were demoralized by Westinghouse’s reach into rural and suburban areas. But Thomas Edison had an idea. Surely Westinghouse’s system must be more dangerous, what with all that voltage passing through the wires. “Just as certain as death,” Edison predicted, “Westinghouse will kill a customer within 6 months after he puts in a system of any size.”
          "

          Ироничното е, че огромните токове за бързо зареждане този път са постоянни, а не променливи.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

            Във връзка с изказването ти, като по поръчка иде следната статия:
            Toshiba направи зареждащи се за 6 минути батерии

            Дето има една приказка ), докато тук тече нещо като разправия, умните японци се изкачили на ново ниво на технологията.

            Ето на това му се казва новина! Браво! Подкрепям! Кой се кара тук? Ние само обсъждаме плюсове и минуси...

            Колко от нас, при прочитане на новината си купиха акции на Тошиба?

            Няма да съм между тях и със сигурност ще .... /изгубя или спечеля/.

            Кои са основанията ми да не си купя? Не агитирам никого!!!

            Първо - питам се кога Тошиба ще почнат да правят автомобилът, на който ще монтират батерията си? Това е тъп въпрос, нали? Веднага ще бъда париран: автомобилните производители ще я купуват и ще я монтират на своите /УТВЪРДЕНИ ВЕЧЕ/ марки. Има логика! А защо /все пак отново питам/ - същите тия - автомобилни производители - да не поставят онова, върху което вече /десетилетия/ работят, а ще вкарват още милиони, за да купуват нещо, което Тошиба БИЛА РЕШИЛА, че ще бъде ефективно, ако го поставим /така - просто да го наложим/ върху всички бъдещи коли... АКО...

            Тошиба нямат понятие от коли???.., защото телефоните и лаптопите нямат общо с автомобила... да не фантазирам натам...

            Май отново стигнах до саморекламата...

            Не е самореклама, опровергавам се аз, купувай акции на Тошиба! Времето за зареждане на батерията намалява!!!

            Това е БУМ! Ами.., пресметливо се дърпам... Щом времето за зареждане пада, то затова си има причина! Токът за зареждане расте! Ако токът расте, то активната маса на електродите на батерията се разрушава /достатъчно бързо/... Това означава, че капацитетът ѝ ще намалява. Има ли проблем? Ще си купя нова! Хммм - а след колко време ще става това? Периодично? С каква периодичност?


            Защо Тошиба мълчи по тия въпроси? Значи - кой ще се жертва, за да ми купи лиценза /който нещо не виждам да има смисъл да се поставя СЕГА - на автомобил от ония, които години наред се утвърждават по пътищата. А ако това е краят на тази марка, именно по причина... ѝ8надценените възможности на САМОрекламата?

            Защо Тошиба мълчи за цената? Е, да - за телефоните ще ни я каже, но за другото /свързцано с автомобилите/ - нямат думата!

            За екологията - съвсем се овътрят. Знаем ли какво представлява ел.тока? Аз пък съвсем се отнесох... )) Хубаво е, че сме пропуснали часовете по физика, после - и по ел.техника... Какво беше това - електромагнитната енергия, която наричаме електрическа? Не зная! Как се проявяваше това ел.магнитно поле??? Тоя па! Кво му е щукнало сега! Има ли ел.магнитното поле силово действие? Не зная! Има ли индукционно действие? Аббе - кво си приказваш? Ама, що пък да питам как влияе ел.магнитното поле върху... Защото ще става дума за наистина големи стойности на зарядния ток... /колегата долу ви направи сметката/...

            Само ще допълня, че 220 волта напрежение, при честота 50 херца и само 0.2 ампера - сила на тока - оставя любопитния в очакване на попа, с китката болилек в ръце... Значи, говоря за 200 милиампера, които са далеч от 1 ампер..., а тук нещата са с много по-високи стойности...

            Само тема за размисъл. Не манипулирам!


            Никой тук не се кара. Тук се говори най-общо и никога по конкретни въпроси! Затова нещата ще са винаги така поставени: линкче - и еуфория!

            Следва тишина.

            Отново линкче - и отново тишина!

            Хубава вечер на всички! Споко - ножът е дървен!



            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Minka - навремето хубави батерии са правили много малки компании в Япония, тези големите никога не са правили технология - техния бизнес е да залеят пазара с боклуци. Вземат технологията на една малка компания, пускат я на пазара и правят име и после хайде на боклуците. Преди време в кутията на една електроника бях намерил чисто нова батерия цинк - въглерод, батерията произведена през далечната 85 година в Япония от някаква фирма която не съществува и я замерих и даваше 1.49 волта след което я ползвах в дистанционното над 1 година. На батерията имаше щампована дата на производство, така че някой да ми е поставил прясна батерия отпада. Ако някой направи пробив това няма да е Тошиба или Панасоник. Хубавите батерии които ще се създадат ще могат да се принтират с 3Д принтер от всеки в къщи, случайно знам какво ще представляват и дори мога да покажа снимка на 3Д принтираната им йонообменна мембрана и да уточня че става въпрос за батерия а не за акумулатор на енергия - няма да се зарежда нито бавно, нито бързо.На тази индустрия при която в една голяма фабрика се правят нещата а хората трябва да спечелят неясно откъде пари за да си ги купят , някой трябва да и удари чертата.
              Трейдърко кво ти става днеска бе човек?Такива хубави и точни неща май за пръв път пишеш.Бравос.Откак дойдоха големите у бирения бранш съсипаха хубавата бира и днес е трудно да намериш свястна бира

              Коментар


              • hemilio - японците вече превъртяха, с такива дългове какво му остава на човека освен да си направи психични отклонения.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Minka - навремето хубави батерии са правили много малки компании в Япония, тези големите никога не са правили технология - техния бизнес е да залеят пазара с боклуци. Вземат технологията на една малка компания, пускат я на пазара и правят име и после хайде на боклуците. Преди време в кутията на една електроника бях намерил чисто нова батерия цинк - въглерод, батерията произведена през далечната 85 година в Япония от някаква фирма която не съществува и я замерих и даваше 1.49 волта след което я ползвах в дистанционното над 1 година. На батерията имаше щампована дата на производство, така че някой да ми е поставил прясна батерия отпада. Ако някой направи пробив това няма да е Тошиба или Панасоник. Хубавите батерии които ще се създадат ще могат да се принтират с 3Д принтер от всеки в къщи, случайно знам какво ще представляват и дори мога да покажа снимка на 3Д принтираната им йонообменна мембрана и да уточня че става въпрос за батерия а не за акумулатор на енергия - няма да се зарежда нито бавно, нито бързо.На тази индустрия при която в една голяма фабрика се правят нещата а хората трябва да спечелят неясно откъде пари за да си ги купят , някой трябва да и удари чертата.
                  напълно съм съгласен, акции в Панасоник и Тошиба нямам. Основно акции на компании с пазарна капитализация около 100 млн.


                  As the widespread adoption of electric cars gradually becomes reality, battery power is brightening the outlook for some commodities. This emerging theme appears set to drive increased demand for a surprisingly broad array of commodities – some with very little historical industrial demand, and others with a long history of industrial usage. Here our Global Resources team look at one stock positioned to benefit from shifting resources demand.
                  While investors scuffle for ways to benefit from the surge in battery power, we favour LG Chem (KRX:051910), one of the global leaders in lithium ion battery technology. A deep dive into the broader battery supply chain, where we explored upstream materials like graphite, cobalt, lithium, copper and nickel to downstream Electric Vehicle (EV) manufacturers like Tesla, revealed two compelling reasons to invest: The automobile industry is committed to the future of electric vehicles

                  They see a big change coming for their market and don’t want to be left behind. Ford is spending US$4.5bn on research and development into 13 new electric models out to 2020. Volkswagen is targeting 2-3 million sales by 2025. Volvo expects 10% of its sales to be electric by 2020. Meanwhile Mercedes expects up to 25% of its sales to be electric by 2025. Notice a pattern: the traditional builders of cars are becoming builders of EVs. This is not just about Tesla. Even the vacuum manufacturer, Dyson, has committed US$2.6bn to development of an EV. While they don’t get as much media attention as others, LG Chem is one of the largest suppliers of EV batteries in the world. LG Chem has an established client base and diversified revenue streams – injecting cash back into its battery business

                  LG Chem offers a unique investment opportunity into this market. Not only do they have a wide set of existing battery customers and the most widely accepted battery technology (NMC), they also have resilient cashflows from their base business in plastics, polymers and chemicals. This business fabricates a complex and eclectic suite of products used in everything from golf balls to solar cells, diapers, adhesives, shoe soles, mobile phones and Duplo. These consumer-oriented markets provide a resilient source of cashflow, allowing LG Chem to invest into growing its battery business.

                  LG Chem has performed strongly over the past twelve months, with the stock up 60%. as at 9th October 2017. The team continues to look for opportunities to prudently invest in the battery supply chain and the broader energy transition.
                  Last edited by Minka; 26.10.2017, 20:13.

                  Коментар


                  • Minka - навремето хубави батерии са правили много малки компании в Япония, тези големите никога не са правили технология - техния бизнес е да залеят пазара с боклуци. Вземат технологията на една малка компания, пускат я на пазара и правят име и после хайде на боклуците. Преди време в кутията на една електроника бях намерил чисто нова батерия цинк - въглерод, батерията произведена през далечната 85 година в Япония от някаква фирма която не съществува и я замерих и даваше 1.49 волта след което я ползвах в дистанционното над 1 година. На батерията имаше щампована дата на производство, така че някой да ми е поставил прясна батерия отпада. Ако някой направи пробив това няма да е Тошиба или Панасоник. Хубавите батерии които ще се създадат ще могат да се принтират с 3Д принтер от всеки в къщи, случайно знам какво ще представляват и дори мога да покажа снимка на 3Д принтираната им йонообменна мембрана и да уточня че става въпрос за батерия а не за акумулатор на енергия - няма да се зарежда нито бавно, нито бързо.На тази индустрия при която в една голяма фабрика се правят нещата а хората трябва да спечелят неясно откъде пари за да си ги купят , някой трябва да и удари чертата.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
                      https://money.bg/inovations/idva-vre...ot-horata.html

                      Ако само няколко процента от това е истина,дали ще има проблем с ел.колите????
                      На роботите няма да им трябват коли - те ще могат да си тичат, примерно 100км, като стой та гледай
                      Колите са за хората, които заради роботите няма да имат добре платени работи, и няма да могат да си ги купуват...
                      Кво правим тогава?
                      Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                      ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                      Коментар


                      • https://money.bg/inovations/idva-vre...ot-horata.html

                        Ако само няколко процента от това е истина,дали ще има проблем с ел.колите????
                        Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

                          Във връзка с изказването ти, като по поръчка иде следната статия:
                          Toshiba направи зареждащи се за 6 минути батерии

                          Дето има една приказка ), докато тук тече нещо като разправия, умните японци се изкачили на ново ниво на технологията.
                          Да, знам го това. Това са новини от преди 2-3 седмици. Освен това очаквам още пробиви в сектора. Пак от Азия.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

                            Не говорех само за литий. Има и други суровини които се използват и тепърва ще навлизат в батериите.
                            Във връзка с изказването ти, като по поръчка иде следната статия:
                            Toshiba направи зареждащи се за 6 минути батерии

                            Дето има една приказка ), докато тук тече нещо като разправия, умните японци се изкачили на ново ниво на технологията.
                            Новото изобретение ще гарантира пробег на електромобила от 300 км

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение

                              Докато поне 10 човека не кажат, че не става - не вярвам

                              П.С. А бе в този форум що няма емотиконка със значение "не става", "не може" или поне "абсуррд!"
                              Повече хора може да се включат в дискусиите
                              +1
                              Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                              Коментар


                              • Благодаря за отговора, може да се дават и коректни отговори...

                                Трудно е вземането на решение за влизане в някоя акция. Това е сериозно - и не е като да се заяждаш с някого...

                                Набързо да се допълня за Химко, докато някой не ме е парирал...

                                Значи - първото прехвърляне на собственост /покупко-продажби/ - на акциите на Химко ставаше извънборсово. Причината за това повечето я знаят. Все още таковО жУотно /като БФБ/ - не съществуваше. Имаше едни посредници, които извършваха прехвърлянето...

                                Коментар

                                Working...
                                X