IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    ....в кубичен метър метан има 3 пъти и нещо повече енергия отколкото в кубичен метър водород. Това няма значение защото водорода прави от метана добро гориво за ДВГ, той е лошо гориво за тези двигатели защото скоростта му на горене е много ниска. Обема на резервоарите ако автомобила е само на чист водород трябва да бъде три пъти и нещо по голям, и това е точно така и не го отричам. Но енергията която се добавя по този начин си е толкова колкото е добавена, като съответно търпи типичните за технологията загуби от не по високия от 25% кпд на двг, от преобразуване на ток във водород и т.н.т. Не говоря за прогнозиране на бъдещето , а какво може в момента да се направи.

    Казах ти, че говориш неща, които нямат връзка с практиката и причината за това е, че нямаш никакви знания, за да коментираш това, което казваш в поста си.

    Нямаш знания за въглеводородите, които са съставна част на течните горива.
    Нямаш знания /а скоро е писано тук/, защо течните горива са се наложили в двигателите, за които говориш. /което е вън от темата, защото не правиш съпоставка с ел.мобила/;
    Нямаш знания за това, какво представлява скоростта на изгаряне на горивото, нито пък - КАК тя влияе върху работата на двигателите, за които говориш.
    Нямаш знания за КПД на топлинните двигатели, защото стойностите, които сочиш тук се ДОБЛИЖАВАТ по-скоро до тия на парните машини.
    Нямаш знания и за онова, което е експериментирано вече, за да говориш какво можело да се направи.

    Подчертаното изречение е лишено от смисъл.

    Вън от това, че изречението е лишено от смисъл - то ти липсват и познания за топлинен баланс и топлоотвеждане в двигателите, за които говориш, което е в ПРЯКА ВРЪЗКА с дългосрочната работа на ДВГ и моторесурса на същият.

    /хайде, помисли, дали искаш автомобилът ти да поработи в първите 5-10 километра - и буталата му да се заклинят, ИЛИ...???/

    Доста неща не си чел, та ми е чудно как изобщо влизаш в подобни - предизвикани от теб "дискусии"! Защо заблуждаваш околните с измишльотини? Може би искаш да получаваш тук информацията си? Е - няма да ти се получи с подобни провокацийки. Почети повече, за да имаш представа какво говориш!

    Да повторя: темата е съвсем различна.

    Коментар


    • gigow - в кубичен метър метан има 3 пъти и нещо повече енергия отколкото в кубичен метър водород. Това няма значение защото водорода прави от метана добро гориво за ДВГ, той е лошо гориво за тези двигатели защото скоростта му на горене е много ниска. Обема на резервоарите ако автомобила е само на чист водород трябва да бъде три пъти и нещо по голям, и това е точно така и не го отричам. Но енергията която се добавя по този начин си е толкова колкото е добавена, като съответно търпи типичните за технологията загуби от не по високия от 25% кпд на двг, от преобразуване на ток във водород и т.н.т. Не говоря за прогнозиране на бъдещето , а какво може в момента да се направи.

      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        безимeн - Напротив ти си мислиш че не ми е ясно, но ми е ясно много добре. Метана е най лошото гориво за ДВГ, като се добави водород това се променя. Отварял ли си двигател работил на метан 100 000 км да видиш с очите си си че трупа по клапанните стебла както казват въглен, като се добави водород и този проблем го няма.Каква енергия ще се вложи - тази която е излишна и пречи на електрическата мрежа да се балансира, защото е от така наречените перки и панели. КПД при тези преобразувания няма да е 100 процента а далеч по малко, но това не е от значение ако водорода се произвежда с енергия която иначе просто ще се губи. Последното и не най маловажното е че да се конвертират автомобили на метан не е скъпо както с батериите на електрическите коли и зареждането с метан става за минути. Какво пак не ти харесва ?
        Има страни в Европа където това се прави и е изгодно. Все повече ще го прилагат. Искате по чист въздух в градовете - това е начина, хората ще могат да си го позволят. Какъв е смисълът от неща които 99% от хората не могат да си позволят и е пределно ясно че няма да повлияят на замърсеността на въздуха в градовете. Като не ти харесва какво пиша - отвори си друга тема в която да пишеш, да съм ти забранявал да пишеш тук ?
        Аман от твойте глупости! Какво откритие! Щял да меша метан с водород в колите на бъдещето! Че то и сега може да се меша бе! Само дето за едно и също количество гориво ще ти трябва толкова повече обем, колкото повече водород слагаш. Производството на водород е елементарно от сто години насам. Проблемът е в неговото съхранение, а по отношение на ДВГ и в това, че от водорода при изгаряне се получава твърде малко енергия от единица обем. В това отношение метанът е двойно по-добър, а по-тежките въглеводороди са още по-добре. Хабер нямаш от тези работи, ама дращиш постоянно.
        Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • безимeн - Напротив ти си мислиш че не ми е ясно, но ми е ясно много добре. Метана е най лошото гориво за ДВГ, като се добави водород това се променя. Отварял ли си двигател работил на метан 100 000 км да видиш с очите си си че трупа по клапанните стебла както казват въглен, като се добави водород и този проблем го няма.Каква енергия ще се вложи - тази която е излишна и пречи на електрическата мрежа да се балансира, защото е от така наречените перки и панели. КПД при тези преобразувания няма да е 100 процента а далеч по малко, но това не е от значение ако водорода се произвежда с енергия която иначе просто ще се губи. Последното и не най маловажното е че да се конвертират автомобили на метан не е скъпо както с батериите на електрическите коли и зареждането с метан става за минути. Какво пак не ти харесва ?
          Има страни в Европа където това се прави и е изгодно. Все повече ще го прилагат. Искате по чист въздух в градовете - това е начина, хората ще могат да си го позволят. Какъв е смисълът от неща които 99% от хората не могат да си позволят и е пределно ясно че няма да повлияят на замърсеността на въздуха в градовете. Като не ти харесва какво пиша - отвори си друга тема в която да пишеш, да съм ти забранявал да пишеш тук ?

          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            ....най обикновен автомобил с двг в момента се конвертира сравнително лесно на метан, а в метана може да се вкара този водород и да се използва. Не е скъпо и не изисква инфраструктура която не е изградена, само ще се добавят към нея някои неща. Най достъпното и реално постижимо е това като преход, с батерийките няма да станат нещата за всички е невъзможно.

            Не става ясно - към какво е този преход. Най-вероятно - към научната фантастика.

            Не ТИ е ясно каква енергия влагаш за получаването на тоя водород
            Не ТИ е ясно, защо към ВЪГЛЕВОДОРОДА - МЕТАН ще вкарваш ОЩЕ ВОДОРОД.
            Не ТИ е ясно, защо точно в ДВГ ще го вкарваш.
            Не ТИ е ясно, каква температура ще получаваш в подобна компилация.
            Не ТИ е ясно, как ще понасят тази температура материалите, където ще става горенето /бутала, цилиндри, горивна камера/.
            Не ТИ е ясно, какъв процес ще се извършва.
            Не ТИ е ясно, ще се охлажда ли и в каква степен, при което предложението губи смисъла си .

            /имаш големи празноти в знанията, за да имаш самоувереността, че казваш нещо смислено в областта на техниката/.


            Въпреки това, можеш да се ориентираш, към отварянето на нова тема - например "за фантасмагориите". В нея ще бъде достатъчно да ти работи единствено фантазията... ))

            Все пак тук темата е различна.

            Коментар


            • Innocent - най обикновен автомобил с двг в момента се конвертира сравнително лесно на метан, а в метана може да се вкара този водород и да се използва. Не е скъпо и не изисква инфраструктура която не е изградена, само ще се добавят към нея някои неща. Най достъпното и реално постижимо е това като преход, с батерийките няма да станат нещата за всички е невъзможно.

              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Gas company actually ruined a Tesla Model S with a hydrogen fuel cell system

                https://electrek.co/2017/12/14/gas-company-ruined-tesla-model-s-hydrogen-fuel-cell-system/

                Коментар


                • analog - затова писах че тези клетки които дават над 60% превръщайки метана в ток са сериозна крачка напред, обаче тук разни философи казаха - сега пък клетки да бъдели по добри от стария ДВГ.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • v_tin - бях писал как може да се пресметне косвенно ефективността на използване на горивото в автомобилите с ДВГ и е под 25%.

                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                      А тия 60% след като минат през токопренасящата мрежа, процесът на зареждане/разреждане и кпд-то на самите електродвигатели колко ли стават?
                      Да, колко ли остават? Трябва да се изчисли, но това няма да съм аз

                      Не мисли, че съм от едната страна на барикадата. Не, само гледам отстрани.

                      Но да не забравяме още една далаверка: ако изгарянето на горивото е събрано на едно место, в ТЕЦ-а, а той е малко извън града и ветровете издухват дима извън града – то ще дишаме по-чист въдух в тая ми ти пуста София, или Пловдив, Варна и т.н.
                      0.2 грама твърди частици на кубик въздух ми се струват множко вече...

                      Не, че не пуша, де

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Николайко Перник Разгледай мнение

                        А КПД-то на изгаряне на природното гориво в съвременните тецове (турбини-мурбини) достига 60-62%, където е и, може би, далаверата в използването на електромобили, щот зареждат енергия, получена при по-високо къпъдъ.
                        А тия 60% след като минат през токопренасящата мрежа, процесът на зареждане/разреждане и кпд-то на самите електродвигатели колко ли стават?

                        Коментар


                        • Моят спомен е, че двигателите с вътрешно горене на автомобилите при изгарянето на бензина или газа достигат коефициент на полезно действие (КПД) най-много 42-45%.

                          А КПД-то на изгаряне на природното гориво в съвременните тецове (турбини-мурбини) достига 60-62%, където е и, може би, далаверата в използването на електромобили, щот зареждат енергия, получена при по-високо къпъдъ.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            безимeн - в петрола е истината и по ефективното му използване. Много повече ще паднат емисиите от въглеродендиоксид ако петрола са използва по ефективно. Може да се удвои ефективността а цената му да се умножи по 10 и това ще реши проблемите които електрическите коли няма да разрешат.
                            Не ми се търси , но по спомен бензиновия двигател използува около 60% от горивото. Куцо и кьораво се бори да вдигнат използуването с 2-3 процента, ти приказваш за удвояване. Хайде вземи се спри

                            Коментар


                            • безимeн - в петрола е истината и по ефективното му използване. Много повече ще паднат емисиите от въглеродендиоксид ако петрола са използва по ефективно. Може да се удвои ефективността а цената му да се умножи по 10 и това ще реши проблемите които електрическите коли няма да разрешат.

                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Ето един алтернативен поглед към Ел. Автомобилите
                                 

                                Коментар

                                Working...
                                X