IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Бързоходко - с цветните метали няма да е трагично, но с лития е просто невъзможно да се произведат достатъчно акумулатори, защото залежите са малко. Това което може да стане е да поскъпнат тези акумулатори поради липса на суровина, но ел. колите едва ли ще останат на литиеви акумулатори. Най добрата техоногия е газ на ток и с него да се задвижват ел. коли. Проблема е че тайната за покритията на електродите на тези клетки пак я държат американски компании и могат да кажат бомбастична цена с милиони проценти печалба и при всички положения ще държат цената висока. Ако японците направят газова турбина с много малки размери, стабилно рабатеща с дълъг живот и лагеруваща на магнитни лагери - магнитна левитация всички акумулаторни и клетъчни технологии ще се омажат. Може технологиите им да отпаднат без да са ги реализирали на пазара. При всички положения при ел.колите ще има мощно развитие и работата с лития няма да е за дълго време.

    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
      Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
      Дали е вярно, как като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
      И Олово или Литий или Кадмий и т.н. всякакви метали необходими за всички възможни видове акумулатори.
      Освен това мед и алуминий ще са необходими зада се изгради една нова ел преносна мрежа(далекопроводи подстанций, трафопостове ). Така че нуждата от съответните метали би нараствала не с проценти а с пъти, та дори и с порядъци.
      Абе стискайте палци геолозите да намерят някъде по света залежи на заредени акумулатори. Ако ли не Ел. автомобилите ще се изявяват главно във Формула-Е.
      Ако има някакъв шанс за електрическата тяга при автомобилите, то е в рамките на хибридните версии, в които акумулатора е спомагателен възел осигуряващ допълнителна мощност при ускоряване.

      Коментар


      • Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
        Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?

        Коментар


        • безимeн - те имат ли скоростни кутии, май последните модели нямат.

          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Това е тема за упражнения...


            Само предупреждавам упражняващите се, ако седнат в автомобил с автоматична предавателна кутия - да не ползват терминология от вида "по енерция" /както е писал самият чичо/.

            Защо? Защото не се знае колко ще излезе ремонта! Е, да - в никакъв случай няма да е повече от стойността на новата скоростна кутия, демонтажа на старата и монтирането на новата.

            Коментар


            • 4i40 - това автоматично ще повиши цените на тези супер автомобили поне два пъти - ще станат по 300 000, пък ако им се махне дюшамето да може пътниците с крака да ги засилват ще станат направо по половин милион. Шегата си е шега но преди години бяха направили автобуси на водород и понеже тази слюда на Дюпон е на супер цена те струваха по милион и половина, забравих в кой град бяха пуснали десетина. Ел. колите затова са скъпи, като погледнеш са по прости от тези с ДВГ пък накрая са по скъпи, а колко ли е печалбата от литиевите батерии и там са едни огромни печалби от хиляди проценти. Цялата работа е защото лития лесно се контролира, има го на няколко места в залежи от които може да се добива и петрола в сравнение с него е масово разпространен, ако стане по масова работата с батериите и капана ще щракне - цената още ще излети.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                Начиии, така ми писнахте с тези изисквания и мрънкания за първоначален ток ...
                Имам революционно предложение. Казва се "парколюлка". Спира супер автомобила за 150 000 долара на посоченото съоръжение и с една ръчна лебедка гордият собственик създава наклон на съоръжението от 20 градуса. При тръгване, суперавтомобила се пуска по енерция и пали двигателя с помощта на чичко Нютон....Те тва е !

                пп Ще предложа чертеж след патентоване на това чудо на техниката и след създаването на едно АД с емисия на акции за 2-3 млн лефа

                Чичата, ето пример за това, как митовете и легендите, разпространявани в нета могат да объркат мисленето на младите /и зелените/, които нямат понятие от техника. Може да объркаш и някой "инвеститор"..., но пък що да не му прибереш паричките - щом като е от групата на търсещите светкавичната "печалба" и бързото забогатяване?...

                По същество: тая твоя "люлка",използваща знанията, придобити в началните класове от един друг чичо "чичко Нютон" - на първо време ще донесе на собственика на супер-автомобила за 150 000 $ - един екстрен ремонт за около /минимум/ 30 000 $ !

                Непознаването на съществени основни неща в експлоатацията на тоя тип автомобили няма да се приеме и от застрахователите. За мен е ясно, че теб автомобилите с автоматични предавателни кутии не те привличат. Няма нищо лошо в това, да се правиш на Шумахер, но с подобно предложение /за Чичко Нютон/ - автоматично губиш всички притежатели на съвременни "автоматици"...

                Един съвет от мен /но така - неангажиращ/: за да не те съвсем обезкуража, ако в техниката те няма, това не означава, че не си добър в други области. Според мен - придържай се към темите, в които има повече лели... Там си върховен! ))

                Коментар


                • Начиии, така ми писнахте с тези изисквания и мрънкания за първоначален ток ...
                  Имам революционно предложение. Казва се "парколюлка". Спира супер автомобила за 150 000 долара на посоченото съоръжение и с една ръчна лебедка гордият собственик създава наклон на съоръжението от 20 градуса. При тръгване, суперавтомобила се пуска по енерция и пали двигателя с помощта на чичко Нютон....Те тва е !

                  пп Ще предложа чертеж след патентоване на това чудо на техниката и след създаването на едно АД с емисия на акции за 2-3 млн лефа
                  Last edited by 4i40; 19.01.2018, 23:53.

                  Коментар


                  • Money - последно ги правят с метан, по малък обем има като се компресира и има и природни залежи. За водорода има проблем - Дюпон държи тайната за мембраната на горивните клетки, един полимер - Нафион му искат цена 100 долара за един грам или сметни го колко е за килограм или по добре недей. Те твърдят че да го произведат им излиза толкова скъпо и пазят технологията в тайна, за да им излиза само на тях толкова скъпо да го произвеждат и да не се набутват други с това производство.

                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Deutsche Bank: Lithium supply could soon catch up with demand in 2018

                      Brokers at Deutsche Bank and Morgan Stanley think that lithium supply could start to catch up with demand, following news from one of the sector’s biggest producers, Chile-based SQM, that it had resolved a dispute with Chile over its production levels.

                      Following the resolution, Deutsche Bank was quoted in the Financial Times as expecting SQM to increase its production from 63,000 tonnes of lithium carbonate in 2019, to 163,000 tonnes by 2024. Both Morgan Stanley and Deutsche Bank were quoted in the article as forecasting increased risks to the global lithium price, with Deutsche stating that the market could begin to balance by late 2018.

                      Коментар


                      • Газът в случая е водород.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Електрическите автомобили ще дръпнат много напред, жалко че в България няма производство на такива коли. Няма да са много дълго на батерии, защото ще се появят и други технологии като тази на газ която разработват Тойота. Въпроса е в ефективността и ако са два пъти по ефективни от старата технология с ДВГ ще пробият и още как.


                          Технологията "на газ", която си определил като "други технологии" - какво общо има с електромобилите, които обсъждаме тук?


                          Иначе, тия "ако" - са много сериозни логически блокове, по които са хвърлени вече милиарди и това не е от днес, но на теб днес ти хрумна, нали?...


                          А аз - да се похваля: днес - съвсем случайно взех, че измислих колелото иоткрих топлата вода...

                          Коментар


                          • Електрическите автомобили ще дръпнат много напред, жалко че в България няма производство на такива коли. Няма да са много дълго на батерии, защото ще се появят и други технологии като тази на газ която разработват Тойота. Въпроса е в ефективността и ако са два пъти по ефективни от старата технология с ДВГ ще пробият и още как.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                              Samsung SDI показа нови батерии за електромобили: 20 минути зареждане осигуряват 600 км пробег


                              Ha излoжeниeтo 2018 Dеtrоіt Моtоr Ѕhоw, oтдeлът Ѕаmѕung ЅDІ дeмoнcтpиpa нoви aĸyмyлaтopни бaтepии зa eлeĸтpoмoбили. Ѕаmѕung ЅDІ пpeдcтaви paзлични мoдeли бaтepии зa eлeĸтpoмoбили и xибpидни aвтoмoбили. Koмпaниятa пpeдлaгa вepcии c ĸaпaцитeт 37, 50, 60 и 94 Аh. Πpoизвoдитeлят cпeциaлнo пoдчepтaвa, чe пpeдлaгa тexнoлoгия зa бъpзo зapeждaнe, c ĸoятo caмo зa 20 минyти зapяд нa eлeĸтpoмoбилa ce ocигypявaт 600 ĸилoмeтpa пpoбeг.

                              https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...B8-272337.html

                              Много хубава информация и съвсем непълна.


                              Моите въпроси са следните, които производителят НЕ подчертава. Нещо повече - производителят напълно ги премълчава.

                              1. Каква мощност БИХА имали електромобилите, които използват батерии с посочения капацитет? Отговорим ли си на тоя въпрос, бихме разбрали, защо производителите на автомобили все още не са се ориентирали към батериите, които компанията "предлага", /но няма кой да ги реализира на практика, ако търси съпоставимост с традиционните автомобили/. Отговорът на този въпрос би отговорил и на другият голям въпрос, защо Самсунг - ако считат, че са направили нещо революционно - не купят лиценз на някоя световно известна марка леки автомобили, на които да монтират батериите си..., пропускам варианта, когато тази компания разработи и автомобил за своето "революционно" откритие.

                              2. Назад в темата вече сме говорили за големият пусков ток, който черпят акумулаторните батерии, за да могат да се преодолеят всички съпротивления при стартирането на автомобила, след което конвенционалният автомобил сам почва да зарежда акумулатора си и да подава ток към консуматорите на автомобила. За разлика от конвенционалният - тази неосъществена батерия, с капацитет - колкото на съвременен акумулатор - се е заредила веднъж и е тръгнала ВИДИТЕ ЛИ - да преодолява едни 600 км... Бих попитал - с каква скорост КРЕТА подобен електромобил при тия 600 км? Каква е средната му скорост за отсечката, когато отново трябва да бъде зареден? А, с какъв товар /пътници/ - и ДО колко килограма е масата на всеки от тях??? Или, ако са 5 човека по 100 килЦА - ще отидат най-много на 300 километра и ще запецнат в някоя канавка?

                              3. При горните очебийни "предимства" - не става ясно и каква е /поне ориентировъчно/ цената на подобна батерия? Изложения - мноооого, а производители, които да усвоят производството - интересно - защо ли няма? Не, аз не мога да си обясня причината за това! ))

                              За градски условия? Да си представим, че едни подобни "масови" автомобили запушат движението в най-натоварените часове сутрин и вечер - като пъплят /примерно/ по Цариградско с 30-40 км/час... Това означава, че хората ще се организират сутрин с 2-3 часа по-рано за работа, а биха се прибирали към 19-20 часа, щасливи от новата придобивка, защото 600 километра пробег не е малко /няма да стигат за 20 дни без презареждане... Така де! Който бърза - има си метро..., както и самолети за далечните дестинации... Фантасмагории.
                              Last edited by безимeн; 18.01.2018, 18:22.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Държавата там преобладаващо, е под контрола на Здравия Разум. Махаш това, и получаваш, което е у нас.
                                Къде държавата е под контрола на здравия разум- например бг е под контрола на разума- не спонсорира ел автотата. При мен се получава премия от щата/ града до 1 година ако си купиш ел авто. Премията е 4000 евро

                                Коментар

                                Working...
                                X