Първоначално изпратено от Имхотеп
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЗащо да няма, има фондове с по няколко трилиона пари в брой от продажби, нали трябва да ги вложат в нещо което да произвеждат..търсене има предостатъчно. В България навремето един човек е внесъл първите четири автобуса при липса на бензин, задвижвали са се с газ генериран от дърва които горят с ограничено количество кислород. Случайно да знаеш каква марка са били ?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
-
Защо да няма, има фондове с по няколко трилиона пари в брой от продажби, нали трябва да ги вложат в нещо което да произвеждат..търсене има предостатъчно. В България навремето един човек е внесъл първите четири автобуса при липса на бензин, задвижвали са се с газ генериран от дърва които горят с ограничено количество кислород. Случайно да знаеш каква марка са били ?D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЗащо да няма микромодул, поначало не е нещо което някой ще разработи до поточна линия и ще тръби за това предварително. Необходимо е време да се разработи, ако се направи както трябва и патентите му не са най важната му защита. Китайците с години разработваха литий желязофосфатни батерии и сега имат голяма фабрика за тях, не се вижда никой на хоризонта да ги конкурира поне до момента. Когато се появи микромодул той ще бъде с високата енергийна плътност за която писах, с възможност да се рециклира напълно защо ? Защото замисълът му позволява, тези батерии сега са още в първи клас. Много по удачно е производството на електродите в батериите да е от прахообразна субстанция отколкото от полуфабрикати като фолиа, защото като се смелят да се рециклират се получава пак същата субстанция като вид на тази вложената. Това е жестоко измислено, при него може да се приложат всички тези нови неща и материали които не са гъвкави и са чупливи, но пък смъкват теглото.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Защо да няма микромодул, поначало не е нещо което някой ще разработи до поточна линия и ще тръби за това предварително. Необходимо е време да се разработи, ако се направи както трябва и патентите му не са най важната му защита. Китайците с години разработваха литий желязофосфатни батерии и сега имат голяма фабрика за тях, не се вижда никой на хоризонта да ги конкурира поне до момента. Когато се появи микромодул той ще бъде с високата енергийна плътност за която писах, с възможност да се рециклира напълно защо ? Защото замисълът му позволява, тези батерии сега са още в първи клас. Много по удачно е производството на електродите в батериите да е от прахообразна субстанция отколкото от полуфабрикати като фолиа, защото като се смелят да се рециклират се получава пак същата субстанция като вид на тази вложената. Това е жестоко измислено, при него може да се приложат всички тези нови неща и материали които не са гъвкави и са чупливи, но пък смъкват теглото.D.Y.F-091066
Коментар
-
По големия проблем е когато в батерията няма ток и трябва да се зареди студена батерия, тогава не искат да се зареждат или зареждат много бавно защото електрохимията от студа става бавна. Това нещо го има при батериите на CATL, проявява се при много по висока отрицателна температура отколкото при литиевойонните батерии..на китайската фирма батериите са тези призматичните с литий желязо фосфат електрохимия. Една малка печка с нищожно количество въглеводороди може да премахне проблема. Не е проблем че ще се изгори 200 - 300 грама гориво и ще се отдели въглероден диоксид, ако е толкова фатално може да работи със спирт печката. Един алкохолик като обръща на ден по 300 грама твърд алкохол всеки ден ги произвежда тези емисии. предполагам. Това нещо при електромобилите трябва да се поставя за сигурност, както коланите, въздушните възглавници и ...D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Ми значи ще одат по релси на екватора най-много.За други географски ширини могат да експериментират не сас свръхпроводници еми цинкит примерно.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B...0%B2%D0%B0.pngLast edited by mikimaus; 06.02.2022, 15:57.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеОт минусова температура, например -10 , да се подгрее малко се изразходват 2-3 киловатчаса, това наистина може да стане с печка с въглеводороди и 100-200 грама гориво. Литиевойонните са по устойчиви и при по ниски температури, но литий желязо фосфат електрохимията на CATL , китайците е много по зле като падне температурата под нулата. Има проблем и със зареждането, батерията не поема заряд..така че една малка печка която ще се налага да работи през много малка част от времето през годината и то за региони със студена зима, решава проблема. Дори да не се ползва, това си е сигурност, ако се случат ниски температури. Става въпрос за няколко килограма допълнително тегло за електромобила и точно с така наречените тройни литиеви батерии, понеже не понасят недодаряд и да престояват разредени, това може да спаси батерията.
Коментар
-
[QUOTE=mikimaus;n3868176]Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеКакво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?
Электропроводность проводников второго рода увеличивается с ростом температуры.
Коментар
-
[QUOTE=v_tin;n3867809]Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?
Электропроводность проводников второго рода увеличивается с ростом температуры.
Коментар
-
От минусова температура, например -10 , да се подгрее малко се изразходват 2-3 киловатчаса, това наистина може да стане с печка с въглеводороди и 100-200 грама гориво. Литиевойонните са по устойчиви и при по ниски температури, но литий желязо фосфат електрохимията на CATL , китайците е много по зле като падне температурата под нулата. Има проблем и със зареждането, батерията не поема заряд..така че една малка печка която ще се налага да работи през много малка част от времето през годината и то за региони със студена зима, решава проблема. Дори да не се ползва, това си е сигурност, ако се случат ниски температури. Става въпрос за няколко килограма допълнително тегло за електромобила и точно с така наречените тройни литиеви батерии, понеже не понасят недодаряд и да престояват разредени, това може да спаси батерията.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЗа зимата може с малка печка, ще изгори 100-200грама въглеводороди, няма да отдели кой знае какви емисии. Иначе модулчета с литий желязо фосфат електрохимия, ще са направо вечни, за момента това е електрохимията която е за електромобили - много по малко токсична и много цикли на заряд и разряд, нищо общо с линиевойонните които стават по скоро за лаптопи, смартфони. Друтото е да се направят модулите с голяма енергийна плътност, също ще подобри положението, едно е да подгрееш батерия с тегло 50кг и друго с тегло половин тон 500кг.
Коментар
-
За зимата може с малка печка, ще изгори 100-200грама въглеводороди, няма да отдели кой знае какви емисии. Иначе модулчета с литий желязо фосфат електрохимия, ще са направо вечни, за момента това е електрохимията която е за електромобили - много по малко токсична и много цикли на заряд и разряд, нищо общо с линиевойонните които стават по скоро за лаптопи, смартфони. Друтото е да се направят модулите с голяма енергийна плътност, също ще подобри положението, едно е да подгрееш батерия с тегло 50кг и друго с тегло половин тон 500кг.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеПърво зависи какви са им батериите, литиевойонната се влияе по слабо от студа, литий желязо фосфат се влияе много повече, но пък ако се експлоатира правилно се казва че е вечна като електрохимия. После другото вече е стъкмистика, защото най доброто е да си имат печки и при студено време батерията да се подгрява, обаче никой не ги прави както трябва защото и така се продават.Last edited by Pyramid; 05.02.2022, 14:31.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеКакво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?
48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия
Петър Захариев22.12.2021 09:36Прочитания: 79224
Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.
Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.
Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.
При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).
Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).
Коментар
Коментар