IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн

    Стига си се мотал в това налягане! Същността на въпроса се обяснява по различен начин. Виж обясненията ми долу.
    Обясненията ти са повече търговски и в стил реклами от телевизията за някакви "бестифлекс-стави", отколкото системно обосновани.
    Например, пропускаш, че:
    1.Натоварването в ДВГ означава увеличаване на средното работно налягане и продължителността на единичния /за цилиндър/ акт на горене. Т.е., изместване в "моя" посока. По-лесно превърта - по-малко работа върши-по-ниско средно налягане.По-трудно върти - по-високо средно налягане.
    2."Излишният" кислород: Именно при по-високите натоварвания, за повече мощност, се вкарва повече гориво. Т.е., точно тогава, "излишъкът" се съкращава. От това, бягане няма. Да, обаче - съм споделяш - повече NOх се отделят при по-високо натоварване...
    ...както и сажди. Ама то горивото не можало да изгори? Имаш /уж/ излишък на кислород, а разходваш повече енергия за окиси на азота, когато ...този излишък спада.
    3.Температурата в горящата смес е по-висока, когато...има повече гориво. Странно? Не: Повече енергия се е отделила. Въглеродът гори по-добре при по-висока температура...а се е отделил като сажди. А уж си имал излишък на кислород. Имаш милиарди нанокристали въглерод, в неустойчив процес на окисление...където се пораждат пустите азотни окиси. Щото процесът на окисление на въглерода не завършва, докато завършва на нискоактивния азот.
    4."Бензинките" горят повече леки наситени въглеводороди. Те са с по-ниска устойчивост на детонация но, по-сложно се самозапалват /да горят устойчиво/ . Съответно, имат по-ниско сгъстяване ... и много по-ниски азотноокисни емисии.
    5.Днешните дизели, ама най-често, са с подгряващи свещи. И имат по-ниски емисии от старите. Връзката е пряка и непосредствена: Степен на сгъстяване и конструкция на горивната камера, пък и съставът на горивото...Друго си е "биодизел" с аромат на картофки или пържена цаца /примерно/
    Има и още но...
    Ти опитваш да дадеш "същност" на отговор, докато въпроса, човекът много ясно си го е задал.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн


      Ще изляза с чест от дискусията... )) Най-лесно е /грях ми на душата!/ да се обърнем към....


      https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90...B8%D0%B4%D0%B8


      Все пак - сигурен съм, че тук има и химици, които могат да задоволят желанията на питащия... Той пък ще ви включи в следващата си разработка като съавтори... )) Чувай, Верде! )))
      Че то било интересно. Азотния оксид бил абсолютно безвреден "райски газ". Азотния диоксид е червено кафяв? Аз съм виждал от ауспуха да излиза черен, бял или безцветен пушек. Червен - не. Не знам . Най - добре обаче е да няма пушеци. Пълна забрана, на скраб и всички на ел.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн


        Това ми напомни, че написаното от мен не е по темата, т.е. - си е спам, за което се извинявам и освобождавам "ефира"...
        Стига ве.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн

          В грешка си! Има и други токсички азотни съединения.
          И кои са те моля?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн


            Рециркулацията на газовете няма нищо общо с катализатора!

            За интеркулера грешиш. Той охлажда въздуха, преди да постъпи в двигателя. Така се повишава плътността му и може да се извърши изгарянето на по-голямо количество /порция/ впръснато гориво в поредния цикъл. Така се повишава мощността на двигателя.
            Така да е. Но понеже темата е "Как влияят на пазара ел автомобилите" Та мисля, че за налагането им ще има развиване на много и различни истерии.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн

              ... а и за интеркулера си чувал... /все в тая посока/...
              Интеркулера не позволява на маслото да се загрява прекалено, защото при висока t губи качества. Система за рециркулация на газове - не съм чувал. Най вероятно имаш предвид катализатор. Само азотния диоксид е вредната емисия/от азотите де/

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг
                И как правят конверсията? Слагат система за Add Blue? И да кажем, че нещо почиства, ама как дигаш мощноста на двигателя/така се твърди / като слагаш тор за царевица в ауспуха. Мотаят ни нещо.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг

                  Там нещата стоят различно. Все пак, всеки е свободен да си купи Евро-6, или да ползва метрото /S-бана или U-бана/...

                  Въпрос на избор!

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн
                    Споко, никой няма да забрани дизелите! Системите им за неутрализиране се усъвършенстват постоянно.

                    Казвам горното с ясното съзнание, че дизеловите двигатели още дълго ще бъдат конкурентни на електромобилите, като последните имат много по-токсични производства...
                    Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение

                      На мен пък ми се струва, че ни хвърлят в тиквите с тези азотни окиси за да си пробутват електрическите таралясници. Бензиновия двигател развива същата температура при горене, пък там няма азотен диоксид, няма АдБлу глупости.
                      Важно е и налягането, както и междинните етапи в процеса на горене на горива с различен химически състав. Вярно е, бензиновите дават много по-малко азотни окиси. Друго гориво, друг Хоф на горенето, друго налягане и друга негова средна стойност през време на работния ход. Иначе, забдс продават - ама каквото и да е! -хората са доказали, че могат и съвест, и здрав разум да изключват.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Във въздуха има и азот, и кислород. При много високо налягане и температура, които се получават при дизелите, част от азота се окислява и се получава онова, за което питаш. Основно, причина е високата степен на сгъстяване, допринасяща, иначе, за по-висок термичен КПД и относително, по-ниския разход на гориво у дизелите.Не помня, дали е екзо-или ендотермична тази реакция но, азотните окиси са вредни и отровни, при разтваряне във вода, дават азотиста и азотна киселина. Гадост. Може да се избегнат, ако в двигателите навлиза само кислород но, директното фитриране на кислород от въздуха, е и трудно, и скъпо, и много нискоефективно. По-лесно им излиза изобщо да забранят дизелите.
                        На мен пък ми се струва, че ни хвърлят в тиквите с тези азотни окиси за да си пробутват електрическите таралясници. Бензиновия двигател развива същата температура при горене, пък там няма азотен диоксид, няма АдБлу глупости.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Кога ще направят горивни клетки да метан-водород ? Ако някой започне да ги произвежда там да му копират технологията може да стане, а вече има такива клетки с кпд 85-90% и предимството им пред акумулаторите е огромно - ниско собственно тегло, живот който може да бъде 5 пъти по дълъг разбира се ако не са правени в Китай. Какво ще кажеш за 35 грама за 100 вата за час, като перце.
                          Пак ти казвам, китайците много бързо се учат и изобщо не бива да бъдат пренебрегвани. Тяхната бизнес стратегия е масовото навлизане на стоки, които сриват свръхвисоката печалба, на която западът е свикнал И го обезкръвяват икономически, И заемат пазарни позиции.
                          И, веднъж станали световен хегемон в областта, не знам, какво ще ги спре да вдигнат цените до изгодна само на тях стойност.
                          Желязна сила с кадифена ръкавица.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
                            Искам да питам. От къде идват азотните диоксиди в отработените газове в дизеловите двигатели. Тях посочват като токсични и ги измерват , но от къде се вземат.
                            Във въздуха има и азот, и кислород. При много високо налягане и температура, които се получават при дизелите, част от азота се окислява и се получава онова, за което питаш. Основно, причина е високата степен на сгъстяване, допринасяща, иначе, за по-висок термичен КПД и относително, по-ниския разход на гориво у дизелите.Не помня, дали е екзо-или ендотермична тази реакция но, азотните окиси са вредни и отровни, при разтваряне във вода, дават азотиста и азотна киселина. Гадост. Може да се избегнат, ако в двигателите навлиза само кислород но, директното фитриране на кислород от въздуха, е и трудно, и скъпо, и много нискоефективно. По-лесно им излиза изобщо да забранят дизелите.

                            Коментар


                            • Искам да питам. От къде идват азотните диоксиди в отработените газове в дизеловите двигатели. Тях посочват като токсични и ги измерват , но от къде се вземат.

                              Коментар


                              • Кога ще направят горивни клетки да метан-водород ? Ако някой започне да ги произвежда там да му копират технологията може да стане, а вече има такива клетки с кпд 85-90% и предимството им пред акумулаторите е огромно - ниско собственно тегло, живот който може да бъде 5 пъти по дълъг разбира се ако не са правени в Китай. Какво ще кажеш за 35 грама за 100 вата за час, като перце.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X