...Белият пушек е изпарение на дизела директно в ауспуха, неизгаряне. И, най-често, става при студен двигател...или при "смъртта на дизела"
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от безимeн
Стига си се мотал в това налягане! Същността на въпроса се обяснява по различен начин. Виж обясненията ми долу.
Например, пропускаш, че:
1.Натоварването в ДВГ означава увеличаване на средното работно налягане и продължителността на единичния /за цилиндър/ акт на горене. Т.е., изместване в "моя" посока. По-лесно превърта - по-малко работа върши-по-ниско средно налягане.По-трудно върти - по-високо средно налягане.
2."Излишният" кислород: Именно при по-високите натоварвания, за повече мощност, се вкарва повече гориво. Т.е., точно тогава, "излишъкът" се съкращава. От това, бягане няма. Да, обаче - съм споделяш - повече NOх се отделят при по-високо натоварване...
...както и сажди. Ама то горивото не можало да изгори? Имаш /уж/ излишък на кислород, а разходваш повече енергия за окиси на азота, когато ...този излишък спада.
3.Температурата в горящата смес е по-висока, когато...има повече гориво. Странно? Не: Повече енергия се е отделила. Въглеродът гори по-добре при по-висока температура...а се е отделил като сажди. А уж си имал излишък на кислород. Имаш милиарди нанокристали въглерод, в неустойчив процес на окисление...където се пораждат пустите азотни окиси. Щото процесът на окисление на въглерода не завършва, докато завършва на нискоактивния азот.
4."Бензинките" горят повече леки наситени въглеводороди. Те са с по-ниска устойчивост на детонация но, по-сложно се самозапалват /да горят устойчиво/ . Съответно, имат по-ниско сгъстяване ... и много по-ниски азотноокисни емисии.
5.Днешните дизели, ама най-често, са с подгряващи свещи. И имат по-ниски емисии от старите. Връзката е пряка и непосредствена: Степен на сгъстяване и конструкция на горивната камера, пък и съставът на горивото...Друго си е "биодизел" с аромат на картофки или пържена цаца /примерно/
Има и още но...
Ти опитваш да дадеш "същност" на отговор, докато въпроса, човекът много ясно си го е задал.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн
Ще изляза с чест от дискусията... )) Най-лесно е /грях ми на душата!/ да се обърнем към....
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90...B8%D0%B4%D0%B8
Все пак - сигурен съм, че тук има и химици, които могат да задоволят желанията на питащия... Той пък ще ви включи в следващата си разработка като съавтори... )) Чувай, Верде! )))
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн
Рециркулацията на газовете няма нищо общо с катализатора!
За интеркулера грешиш. Той охлажда въздуха, преди да постъпи в двигателя. Така се повишава плътността му и може да се извърши изгарянето на по-голямо количество /порция/ впръснато гориво в поредния цикъл. Така се повишава мощността на двигателя.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн
... а и за интеркулера си чувал... /все в тая посока/...
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ела в германия да обясниш това на меркелката. Конверсията от евро 5 на евро 6 струвала около 2000 евро- имам колеги с коли по на 4-5 години, все още неизплатени и се държат за главата. В германия остава само евро 6. Но си прав че немските коли ще дойдат в бг
Там нещата стоят различно. Все пак, всеки е свободен да си купи Евро-6, или да ползва метрото /S-бана или U-бана/...
Въпрос на избор!
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeнСпоко, никой няма да забрани дизелите! Системите им за неутрализиране се усъвършенстват постоянно.
Казвам горното с ясното съзнание, че дизеловите двигатели още дълго ще бъдат конкурентни на електромобилите, като последните имат много по-токсични производства...
Коментар
-
Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
На мен пък ми се струва, че ни хвърлят в тиквите с тези азотни окиси за да си пробутват електрическите таралясници. Бензиновия двигател развива същата температура при горене, пък там няма азотен диоксид, няма АдБлу глупости.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Във въздуха има и азот, и кислород. При много високо налягане и температура, които се получават при дизелите, част от азота се окислява и се получава онова, за което питаш. Основно, причина е високата степен на сгъстяване, допринасяща, иначе, за по-висок термичен КПД и относително, по-ниския разход на гориво у дизелите.Не помня, дали е екзо-или ендотермична тази реакция но, азотните окиси са вредни и отровни, при разтваряне във вода, дават азотиста и азотна киселина. Гадост. Може да се избегнат, ако в двигателите навлиза само кислород но, директното фитриране на кислород от въздуха, е и трудно, и скъпо, и много нискоефективно. По-лесно им излиза изобщо да забранят дизелите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеКога ще направят горивни клетки да метан-водород ? Ако някой започне да ги произвежда там да му копират технологията може да стане, а вече има такива клетки с кпд 85-90% и предимството им пред акумулаторите е огромно - ниско собственно тегло, живот който може да бъде 5 пъти по дълъг разбира се ако не са правени в Китай. Какво ще кажеш за 35 грама за 100 вата за час, като перце.
И, веднъж станали световен хегемон в областта, не знам, какво ще ги спре да вдигнат цените до изгодна само на тях стойност.
Желязна сила с кадифена ръкавица.
Коментар
-
Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнениеИскам да питам. От къде идват азотните диоксиди в отработените газове в дизеловите двигатели. Тях посочват като токсични и ги измерват , но от къде се вземат.
Коментар
Коментар