Първоначално изпратено от BobyB
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
Когато всички съпреживявахме строителството на твоята къща, искрено и приятелски се старехме да бъдем полезни - кой с каквото може. Включвах се и аз според силите си. Ценях твоята откритост, откровеното споделяне на безценен опит в областта на право в строителството, проектиране, материали, технологии. Чувствах те като близък приятел.
Не знам кой и с какво точно те е обидил, но сега срещу мен седи друг човек. Зъл и заядлив, търсещ несъществуващи основания да нападне. Не съм чул ни една убедителна и ясна приказка и информация, която да обяснява причините, които те карат да се възприемаш като пострадал, репресирана жертва на отминали времена ... най-страшното нещо, което съм запомнил, че роднини висшисти някога са получавали по 300 лв заплата.
Емоцията е суверенна територия, чувстваш се така, както се чувстваш, обаче ти личи, че дори в тема за електромобили демонстрираш нездрави фиксации. Наред с казаните смислени и интересни неща, винаги и задължително търсиш зорлем и трескаво поводи и закачалки за да започнеш да се разправяш с омразни политически субекти. Това е тревожно, че и болестно.
Не ми е интересно, не желая да съм част от този разговор.
Потърси си някой друг да ти обясни защо цитираната статия е лобистка и защо мощността не се мери в киловатчасове.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Повтаряш фатална обреченост няколко пъти. Какво е фаталното в случая и защо трябва да се вълнувам от непригодността на руснаци и араби към еволюционните промени?.
Не знам кой и с какво точно те е обидил, но сега срещу мен седи друг човек. Зъл и заядлив, търсещ несъществуващи основания да нападне. Не съм чул ни една убедителна и ясна приказка и информация, която да обяснява причините, които те карат да се възприемаш като пострадал, репресирана жертва на отминали времена ... най-страшното нещо, което съм запомнил, че роднини висшисти някога са получавали по 300 лв заплата.
Емоцията е суверенна територия, чувстваш се така, както се чувстваш, обаче ти личи, че дори в тема за електромобили демонстрираш нездрави фиксации. Наред с казаните смислени и интересни неща, винаги и задължително търсиш зорлем и трескаво поводи и закачалки за да започнеш да се разправяш с омразни политически субекти. Това е тревожно, че и болестно.
Не ми е интересно, не желая да съм част от този разговор.
Потърси си някой друг да ти обясни защо цитираната статия е лобистка и защо мощността не се мери в киловатчасове.
Last edited by nachev; 26.09.2018, 16:34.
Коментар
-
Като изключим губещите с петрола, за които подскачат русофилите неповикани, другите големи губещи са германците, но вече се говори сериозно сред тях за това: https://cleantechnica.com/2018/09/25...hands-on-deck/
Коментар
-
[QUOTE=v_tin;n3384205]Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Маркетинг, реклама- имаше един виц- как се стригат овце- като пуснеш нов айфон е отговора. Нека да тръгнат да се продават, пък да видим дали ще бъде по тази цена или ще има 50% дискаунт
Ако ставаше само с приказки, защо никой не иска да ходи в Русия например, като непрекъснато ни заливат с пропаганда колко били велики, как нямало еврогейци, как имало ред, цялата Менделеева таблица, дашни рускини и прочие
Дори и вие дето си лепите снимки на вожда, громите еврогейския съюз и американския империализъм и хвалите Русия далеч от самата Русия.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
Въвеждащият абзац на статията е подвеждащ и манипулативен. Радикална и коренна промяна, Преброените дни - макар и като реторика, внушение ли са? А коректно внушение ли са?
Колко читатели ще направят правилен смислов анализ на текста и думите и ще разчетат посланието, което е адаптирано само към двигателите за леки автомобили (и безкрайно условно към тежкотоварните) и колко от тях ще разчетат задаваща се фатална обреченост на двг въобще.?!!
А как ще си настроят потребителското поведение в условия на "фатална обреченост"?
Ами другите индустриални сектори?! Добре, че Безимен се е включил. Друго си да стреля тежка артилерия, аз въобще не мога да аргументирам нещата като него.
Никой не си е направил труда дори да намекне, че ако тези предзнаменования за "фатална обреченост" се запътят към практическо осъществяване, обществото ще бъде изправено пред коренно различни въпроси и проблеми за осмисляне на техническите и социалните аспекти на добива и баланса на електроенергия въобще. Включително инвестиционни, вкл. екологични, вкл. етични (нали нито за миг на забравяме, че ядрената енергия повсеместно е обявена за лоша?!)
Ето малко реторика и от мен: при сбъдването на фаталната обреченост, съществува ли хипотеза фаталната обреченост на двг да изяде главата на този, който изяде неговата глава?!
По тая логика още трябва да сме с парни двигателни на въглища? Или с конски впрягове, да имат работа конярите?
Тесла изкараха наскоро и ел. прицеп за тирове, интересът е огромен, има много поръчки години преди да са излезли на пазара, защото обещава смъкване на разходите с 20% и това е с все още ограничен пробег и малък брой достатъчно мощни суперчарджъри, дори тепърва ще правят такива които могат да доставят 1 мегават. Още по-голяма икономия идва от автономните режими, на този етап - един шофьор с водещ камион води още два автономни, с което стигат цената на превоз с железница. Именно индустрията много бързо ще възприеме тези технологии защото дори и малка икономия в началото веднага дава конкурентно предимство.
Добивът и баланса на ел. енергията са проблем на ел. енергийната индустрия. Ти като купуваш дизелов автомобил, интересуваш ли се къде и как се добива петрол и на каква цена? Освен това бързото развитие на батериите подпомага сериозно и енергопроизводството. Евтини батерии в момента са единственото липсващо звено между вече достатъчно евтините възобновяеми източници и потребителя. Те могат дори да снижат сериозно и разходите за поддържане на ел. мрежи.
И накрая - тази езоповска басня нещо не я схванах - кой е този който изяжда главата на двг и как двг ще изяде неговата глава и защо?
Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
Това, че си цитирал Валентин, но "през устата" на Викхънтер, техническа грешка ли беше?
Последния ти пост.
- 1 like
Коментар
-
Всяка нова технология се възприема от потребителите скептично в началото, особено докато все още е по-скъпа от съществуващата, след което постепенно измества старата. Забавно е като се замисли човек как са се присмивали хората при появата на първите автомобили, самолети и пр. Налагането на Айфона е сравнително пресен пример, който дава насока какво (ЩЕ) се случва с автомобилостроенето. Сега въпросът е кой ще се адаптира по-бързо – Jaguar с i – pace изглежда е от първите (след лидера разбира се)!
И едно обобщение на картината в момента.
Коментар
-
[QUOTE=BobyB;n3384179]Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Къде видя оплаквания? И като се оплакваха толкова от айфоня, що Епъл е вече 1 трилион, ама не рубли, ми е чудно
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Не намирам никакви дивотии или укорими тези, затова питам.
"1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара" - очевидно е грешка на преводача, на български би трябвало да каже капацитет на батерия. Но като цяло си е съвсем вярно, и не виждам нищо лобистко, просто обобщение на неща които са известни.
Колко читатели ще направят правилен смислов анализ на текста и думите и ще разчетат посланието, което е адаптирано само към двигателите за леки автомобили (и безкрайно условно към тежкотоварните) и колко от тях ще разчетат задаваща се фатална обреченост на двг въобще.?!!
А как ще си настроят потребителското поведение в условия на "фатална обреченост"?
Ами другите индустриални сектори?! Добре, че Безимен се е включил. Друго си да стреля тежка артилерия, аз въобще не мога да аргументирам нещата като него.
Никой не си е направил труда дори да намекне, че ако тези предзнаменования за "фатална обреченост" се запътят към практическо осъществяване, обществото ще бъде изправено пред коренно различни въпроси и проблеми за осмисляне на техническите и социалните аспекти на добива и баланса на електроенергия въобще. Включително инвестиционни, вкл. екологични, вкл. етични (нали нито за миг на забравяме, че ядрената енергия повсеместно е обявена за лоша?!)
Ето малко реторика и от мен: при сбъдването на фаталната обреченост, съществува ли хипотеза фаталната обреченост на двг да изяде главата на този, който изяде неговата глава?!
Това, че си цитирал Валентин, но "през устата" на Викхънтер, техническа грешка ли беше?
Последния ти пост.
Коментар
-
[QUOTE=v_tin;n3384174]Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Не разбирам защо се обръщаш към мен, напиши тези неща на пича от норвегия, обясняваше също че още първата седмица се е наложило да рестартира колата както си рестартирал айфоня. Това са неговите думи. Така чееееееееее оплакванията пред него, не тук
Коментар
-
[QUOTE=BobyB;n3384163]Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Добър пример. Когато айфоня излезе, изкарваше един ден, а телефон на Нокиа поне седмица. Много му се смяха шефовете на Нокиа, Блекбери, Майкрософт фоун, Палм...
Къде са те сега?
Коментар
-
[QUOTE=v_tin;n3384156]Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
Чукни на долният пост има си продължение историята на пича от норвегия, описва как се е връщал до бг, през какви перипетии е минал за да си зареди колата, по колко време е чакал и други такива. Не е мисия невъзможна, но е малко умирай трудно- за всяко зареждане- ще намеря ли къде да заредя айфоня или ще увисна и други такива
Къде са те сега?
Коментар
-
[QUOTE=vikhunter;n3384068]Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеDyulgerov писа: Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?
.................................................. ..........................
Така надълго и широко описаната по горе история ме кара да си мисля, кой и с какъв акъл въобще ще си купи ел. кола.
Коментар
-
Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
На всички е ясно, че правилния избор е ядрения реактор. Не знам как произвежда ток и движи витлото, но щом може един самолетоносач или ледоразбивач да е абсолютно автономен 3-4 години с едно зареждане, значи няма по-добро решение.
Топлината при разпада на ядрата на изотопите на урана - се използва за парообразуване. Значи - по схемата с парните тубрини, която вече обяснихме в някоя от точките.
Не напразно ОБАЧЕ пиша за изотопи на УРАНА! Нали схващаш, че радиационната защита е под въпрос, ако и да има вътрешен кръг за топлоотвеждане в самия реактор..., а може би - втори и трети кръг, които са вън от реактора, но все пак нещата не са леки - изолацията изисква много средства, които оскъпяват подобни проекти неимоверно. Как се изплаща подобна инвестиция?
Темата е прекалено деликатна.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Ще допълня някои от разсъжденията на колегата в поста му.
.................................................. .......................
.................................................. ..........................
Все пак има и нормално разсъждаващи хора!
Моите почитания!
На всички е ясно, че правилния избор е ядрения реактор. Не знам как произвежда ток и движи витлото, но щом може един самолетоносач или ледоразбивач да е абсолютно автономен 3-4 години с едно зареждане, значи няма по-добро решение.
Коментар
Коментар