Първоначално изпратено от ED
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Как да ти обясня на популярен език че едното съхранява, а другото произвежда енергия. Отказвам се- ти си победител в спора- хип-хип ура
Нещо неясно ли има пак, или да ти го нарисувам?
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнениеАйии, Безимен, хвърли ме в тъча, трудно ми е да смеля твоята информация без предварително знание и подготовка.
Въпросите ми са лаишки и се надявах, ако е възможно, да чуя отговор като за лаик. Ако това, обаче, това е невъзможно, е... нема как
Какво съм написал - по-разбираемо:
Ел.мобилът пътува с един човек в градски условия - изразходва ел.енергия от батерията си.
Ако пътува с четирима /в града/ - колко би изразходвал? Доста повече, а батерията пада по-бързо...
Казал съм, че няма база за сравнение с ДВГ по тоя показател - брой пътуващи и общ товар. По тоя показател ПРИ ДВГ изобщо не се замисляме!!!
Казах също, че ако се ползва климатик/климатроник - нещата отиват още по-зле: тия, четиримата, които пътуват - ще могат да отидат със заредената си батерия - на малко повече от половината от разстоянието, при което батерията ще "падне", сравнено при пътуване БЕЗ използване на климатик. Защо да ползваме климатик през лятото и отопление /!/ през зимата? Важно е да караме "еко" и "перспективен ел.мобил"
Има ли решение на тия въпроси? Има? По-висока цена на батерията /при съответен капацитет/. Колко висока цена? Около цената на нов автомобил - да кажем кросоувър с ДВГ. И това не означава, че батерията ще запазва капацитета си и, че ще осигурява същият ток, както в началото. За 4-5 години ще си купим нова. 30-40 000 евра и сме ОК.
Да де, но те щели да поевтинеят /по 2 за лев!/ Зарибяване, за да влезем в схемата за "перспективното"...
Е, какво предпочитаме? Да се движим само в градски условия, с ограничена мощност /и скорост/, сами в ел.мобила си, без климатик, да търсим зарядни станции, където да чакаме... Било перспективно и екологично. "Перспективата" и "екологията" са понятия, които пълнят гушата на Мъск... Лошо няма, но все пак - кой ще опита да тръгне на дълъг път с електромобил? Ще лафим още много за бъдещето, когато една батерия от телефон.... и така нататък...))
Ура - екологично било! /до доказване на противното/
Значи - никой не е господар на чуждите пари. Всеки има възможност да "инвестира" в каквото пожелае..., вкл. и в ИДЕИТЕ на Мъск!
Успехи!
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
я дай пак че не разбрах- една батерия на теслата най малката е 60 кв/ч- 20% са около 12кв/ч бързите зарядни са 32кв/ч- пита се в задачата за колко време ще заредиш от 12 до около 50кв/ч, да не говорим за по големите батерии
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
По-скоро проблема е времето на зареждане на батериите. Един резервоар се пълни за 3-4 минути. Докато за зареждане от 20% до 80% на батерията на Тесла ти трябват 40 мин, примерно от тяхна зарядна станция. Ако тръгнеш на дълъг път в отпускарския сезон и на ел-колонката пред теб има 3 коли както обикновено се случва на бензиностанциите в сезон пик. Какво правиш? Висиш половин ден на ел-колонката за зареждане.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнениеМързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:
1. Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?
2. Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?
3. С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?
Благодаря за вниманието!
Първият ти въпрос е формулиран частично. Назад в темата съм припомнил важни показатели, характерни за конвенционалния автомобил /с ДВГ/. Те са такива, като: специфична мощност, специфичен разход на гориво... Те обясняват причините, поради които - НЕЗАВИСИМО, че се развиват успоредно с ДВГ - ел.двигателите НЕ СА конкурентни - повече от столетие, АКО и някой да е "яхнал" идеята за "перспектива" и за това, че ел.двигателите щели да заменят ДВГ. ТУК във въпроса ти трябва да се включи и МАСАТА на транспортираният товар, ВКЛ. МАСАТА НА ПЪТНИЦИТЕ /общото им тегло в ел.мобила/, както и СЪЩО се подценява /!/ КОНСУМАЦИЯТА НА ел.енергия, освен за задвижването на ел.двигателя /!!!/ - напр. за КЛИМАТИКА! Не се прави подобно МАЩАБНО изследване, защото веднага "перспективният" ел.двигател ще се срине на хоризонта на "перспективата"...
Вторият ти въпрос предизвиква смЕх. Ти желаеш топлината да се превърне в енергия, след което - на работа. Не е невъзможно! Струва ПАРИ!
На третият въпрос ти отговори колегата. Смяташ ли, че вариаторната предавка се поддържа по-леко от предавателната /скоростна/ кутия? Да, тя е по-проста в конструктивно отношение, но... Говоря за безстепенните предавателни кутии с променливо отношение /CVT/. Дали е оправдано използването им? Скъпо излиза с износването и голямото натоварване. Е, това не пречи на японците да опитват, след като Европа вдигна белият байрЯк...)) И все пак - говорим за леки автомобили, но пък и без да засягаме темата за скъпите масла... Пак масла, но НЕ за ДВГ! Пак стана сложно /за ел.двигателите/... Мъск разчита на това, че никой няма да направи точно сравнение на параметрите на ДВГ и ел.двигателя, именно, защото ел.двигателят ГУБИ "от раз", ако не се използват еко-глупостите, които също не правят качествен анализ на ел.мобилите и еко-проблемите на батериите за захранването им!!!
Екстри, екстри... Разбира се, за този, който може да си ги позволи - не е проблем, но тук сравняваме ДВГ с един обявен изкуствено за "перспективен" ел.двигател, който не може да "замени" ДВГ по много и различни причини... Концентрирайте се по-сериозно над отговора на първия въпрос, защото Мъск няма понятие от нещата, за които се говори в него.
п.п. Не оспорвам качествата на Мъск да печели пари, вкл. от програми, които имат смисъл за Човечеството, но и там ще има "усвояване" на едни /може би/ - милиарди, които биха били по-смислено вложени на други места /по личното ми мнение/... Последните ми изводи не са част от дискусията. С тях целя да покажа, че дори някои да имат добри идеи, то не всичко, което предложат може да бъде ефективно. Ефектно - да, спор няма!
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Къде е ставало дума за руски газ? Става дума за американски, неправославен шистов газ. Прогнозите за увеличаване на консумацията на газ чрез множество балансиращи централи за ВЕИ не се сбъдват именно заради новите батерии, това е тезата за която става дума. Няма никакво значение че газовите централи са балансиращи а батерийните реално акумулиращи. Ефекта за системата е сходен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Нима? А един стандартен ДВГ от 500-600 кг как се компенсира с ел. двигател 35-50 кг? А скоростната кутия - към 200 кг, която въобще липсва при електричките? Ако се загледаш в спецификациите една Модел 3 е почти идентична по тегло с една БМВ 3-ка.
И как не се увеличава КПД като реално двигателя работи като генератор в този режим и връща в батерията? Замислял ли си се защо ел. колите и хибридите са по-иконимични в града отколкото на магистрала, обратното на ДВГ колите?
Никога не съм бил наясно кое бмв кой модел е и това е първото което ми излезе http://bmw.testdrive.bg/modification...318i113Hp.html, тегло 1250кг- една тесла май е над 2 тона мисля около 2150кг
Двигателя на бмв--мнение от форум-- замислял ли си се колко кг тежи този двигател?
194 kg.
M40B18 тежи 81 kg..-- това е двигателя на бмв-то от линка.
Не знам как работи двигателя като генератор, но съм виждал много коли-хибриди които се движат само на батерии- мисля че до около 30км/ч. Но наистина двигателя работи като генератор/ всъщност всяка кола си има такъв генератор, който зарежда освен акумулатора и допълнителната батерия. Като си купувах колата попитах за хибрид- човека каза че максималното за корола е около 2км на батерия
Добре е първо да погледнеш тук там
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.
Имат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такаваLast edited by И.Зверов; 11.11.2018, 14:14.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
чОВЕКЪТ СРАВНЯВА чушки с ябълки, ама карай да върви, да напишем че руският газ е лош и недемократичен
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеИмат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такава
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
Не разбирам. Първото е акумулираща мощност, като познатите ПАВЕЦ например, използвани за събиране на излишната енергията през нощта и отдаването ѝ през деня, а второто е това, което произвежда същата тази енергия.
Не могат да се сравняват, според мен.
Коментар
Коментар