IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    безимeн - между другото преди дни покарах малко М3 правена от компанията на "измамника" Мъск и какво да ти кажа МНОГО ГОЛЯМА ИЗМАМА и при положение че е с големи габарити спрямо петролните коли върви като перце и тези хора са МНОГО напред, ама много. А тук опозицията не сте назад а в страни и в друга посока направо. Да дам и аз малко квалификации.
    Трейдърко ма ти пак се обърка бе мамин не ние сме встрани а измамника.Колата не е нещо което се кара за кеф.Колата е нещо което ти трябва всеки ден.Да не говорим за камиони трактори.Мани тея глупости не се излагай повече.Най гадното е че вярваш на медийни чекий и бичкий и позволяваш да ти промиват мозъка.Докато не се намери начин да се ползва енергия тия глупотевини с фотоволтаици и коли немат бъдеще

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      безимeн - попитай хора с добра практика да ти кажат кои двигатели са с по дълъг живот - бензиновите или дизеловите, никой няма да се обърка. Не знам какво си прочел тук в тази тема но каквото си написал са все глупости. От къде го вадиш това самочуствие, такова самочуствие имах в трети клас си спомням и бях си внушил че знам вече всичко - да пиша, да чета , да смятам и дори ми беше странно че трябва да ходя още "малко" на училище. Нещата за които говориш знам къде в кои учебници си ги прочел и доколко си ги разбрал, а на базата им да си направя извода че дизеловите двигатели ще са с по дълъг живот аз не бих могъл нито тогава пък още повече сега. Между другото там си пише че процесите на практика не са изохорни или адиабатни, поне чети по задълбочено и с разбиране. Не заблуждавай хората, човека пишеше че дизеловите двигатели били с по дълъг живот и че дори МАЙ били отделяли същите вредни емисии като бензиновите. Това е абсолютно невярно и напълниха Европа с дизели и се сетиха че са димящи печки а за азотните окиси които отделят в доста повече 100% - во лекарство няма и накрая си отиват в атмосферата. И запомни добре - ДВГ към днешна дата вече е ясно че са бита карта, защото има по добри решения енергията при окисляване на въгловодороди да се превърне и в електрически ток и в механична работа.
      Понеже тук видях че други се напъват да изяснят от какво зависи живота на ДВГ - неговия експлоатационен срок и годност да им го кажа в прав текст и с думи прости - зависи от триенето и износването на частите, а то зависи от натоварването и размера на силите които действат върху масления клин между тях и от нищо друго. Със сигурност знам повече по темата ДВГ но не виждам смисъл да си губя времето да пиша и няма и никаква полза.
      Разбра ли вече че електромобилите не са с автоматични скоростни кутии като тези на петролните коли и няма опасност да се счупят като се теглят ?
      ...АКО биха били по-натоварени от бензинките, дизелите нямаше да са по-дълготрайни. Сам се изтърва преди малко. Ползват се, щото имат повисок кпд поради по-равномерното, сравнено със скоростта на буталото, горене и оттам, срено налягане за раб.ход и още, заради по-малкия мъртъв обем при разширение (горивната камера е по-малка). По-корозивни газове се отделят, ама оборотите по-ниски, някак компенсират. По-добрите начини за преобразуване, обаче, по ред причини, още не навлизат, значи...Значи, понеже познатото зло се предпочита пред непознатото добро, още ще се ползва. Докато нов катаклизъм не зачеркне миналото. А фукарията на безименния откъде иде и къде отива, вече не ме вълнува. На „важни” приказки не се хващам, само ползвам допълнителна доза безплатен смях.

      Коментар


      • безимeн - между другото преди дни покарах малко М3 правена от компанията на "измамника" Мъск и какво да ти кажа МНОГО ГОЛЯМА ИЗМАМА и при положение че е с големи габарити спрямо петролните коли върви като перце и тези хора са МНОГО напред, ама много. А тук опозицията не сте назад а в страни и в друга посока направо. Да дам и аз малко квалификации.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • безимeн - попитай хора с добра практика да ти кажат кои двигатели са с по дълъг живот - бензиновите или дизеловите, никой няма да се обърка. Не знам какво си прочел тук в тази тема но каквото си написал са все глупости. От къде го вадиш това самочуствие, такова самочуствие имах в трети клас си спомням и бях си внушил че знам вече всичко - да пиша, да чета , да смятам и дори ми беше странно че трябва да ходя още "малко" на училище. Нещата за които говориш знам къде в кои учебници си ги прочел и доколко си ги разбрал, а на базата им да си направя извода че дизеловите двигатели ще са с по дълъг живот аз не бих могъл нито тогава пък още повече сега. Между другото там си пише че процесите на практика не са изохорни или адиабатни, поне чети по задълбочено и с разбиране. Не заблуждавай хората, човека пишеше че дизеловите двигатели били с по дълъг живот и че дори МАЙ били отделяли същите вредни емисии като бензиновите. Това е абсолютно невярно и напълниха Европа с дизели и се сетиха че са димящи печки а за азотните окиси които отделят в доста повече 100% - во лекарство няма и накрая си отиват в атмосферата. И запомни добре - ДВГ към днешна дата вече е ясно че са бита карта, защото има по добри решения енергията при окисляване на въгловодороди да се превърне и в електрически ток и в механична работа.
          Понеже тук видях че други се напъват да изяснят от какво зависи живота на ДВГ - неговия експлоатационен срок и годност да им го кажа в прав текст и с думи прости - зависи от триенето и износването на частите, а то зависи от натоварването и размера на силите които действат върху масления клин между тях и от нищо друго. Със сигурност знам повече по темата ДВГ но не виждам смисъл да си губя времето да пиша и няма и никаква полза.
          Разбра ли вече че електромобилите не са с автоматични скоростни кутии като тези на петролните коли и няма опасност да се счупят като се теглят ?
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



            Пропуснал съм доста дискусии тук... Не че нещо изобщо ми е липсвало, но...

            Човек, както разбирам от други писания - ти си бил "спец" по ДВГ? Неееееее!

            Трябва да се върнеш още в първи курс и да опиташ да си обясниш нещата, ако - разбира се - не сметнеш, че вече е прекалено късно...

            Я помисли пак... И ПАК!..., къде скоростта на изгаряне на сместа / горивото - е по-висока! Кой от двата процеса се извършва при постоянно налягане /изобарно/, А КОЙ - при постоянен обем /изохорно/??? Алоуууу - как си взел изпитите си, момък! Елементарни неща не знаеш!!!

            После, ако прочетеш нещата, за които ти говоря - разбира се - ще направиш точно обратно изказване на това, което пишеш горе! Калитко!

            Е, знаеш ли ПОНЕ къде се намира работният процес на съвременните дизели?

            Ега ти Калиткото! И тоя взел да дава акъл в специализирана тема на форума, който уважаваме! Ега ти измишльотините!!! Ай сиктир оттук, ве - Калитко! /ясно е, че наука тук не се твори, но да се заблуждават хората тук - от незнаещ!!!..., но назад дори не зная до къде му стигат фантасмагориите..., не ми се и четат тъпотии, а това няма да са му единствените "бисери"..., но - това е той - нетът - под привидна форма на "знания" - могат да се пробутват всякакви ЛЪЖИ!... и да се твори ПСЕВДО НАУКА /за съжаление/!!!
            Е не така де.Трейдърко е шегаджия и веселяк.Са как е станал инженер идея нямам явно е бил ного добър в преписването...Преди време говореше за хиперинфлация на долара и еврото за 15 минути колкото да се изчистили дълговете ха ха ха .Не знам кво пие и пуши ама е добро а и не казва какво е крие го в тайна

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


              Моето /неангажиращо/ мнение е, че плоски проводници се използват от доста време - и ако това е иновация - то аз имам подобен статор от преди повече от 30 години... Статорът е от изработен в масовото производство електродвигател. Надявам се да имат добро финансиране от институции, които нямат представа за това, че живеем два века по-късно...

              Иначе - бравос на учените: открили са Америка... Това се случва често на последък...
              Тъкмо мислех да пиша същото.
              Ей, скапва се света, скапани са вече новите инженери, скапани са вече и новите "учени". Жална им райна на младите в бъдеще, добре, че няма да съм жив тогава.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                Германска технология за охлаждане утроява мощността на електродвигателите


                Cлaбoтo мяcтo нa днeшнитe eлeĸтpoдвигaтeли e oxлaждaнeтo. Учeнитe oт Фpayнxoвepcĸия инcтитyт измиcлиxa нaчин зa пpoмянa нa нaгpявaщaтa ce мeднa нaмoтĸa пo тaĸъв нaчин, чe eлeĸтpoмoтopът дa cтaнe пo-лeĸ. Πpи eлeĸтpoдвигaтeлитe oĸoлo 90% oт eлeĸтpичecĸaтa eнepгия ce пpeoбpaзyвa в мexaничнa, Ocтaнaлитe 10% ce пpeoбpaзyвaт в тoплинa в мeдтa нa нaмoтĸaтa нa cтaтopa. Зa дa ce oxлaди eлeĸтpoмoтopa, тoплинaтa oбиĸнoвeнo пpeминaвa пpeз мeтaлния ĸopпyc ĸъм външeн pъĸaв cъc cтyдeнa вoдa. Hямa ĸaĸ в тaзи ĸoнcтpyĸция дa ce изпoлзвa плacтмaca, пoнeжe пoлимepнитe мaтepиaли нe пpoвeждaт дoбpe тoплинaтa. A тoвa би нaпpaвилo eлeĸтpoмoтopитe мнoгo пo-лeĸи. Или знaчитeлнo пo-мoщни пpи eднo и cъщo тeглo. Гepмaнcĸитe cпeциaлиcти ca peшили тoзи пpoблeм ĸaтo ca зaмeнили ĸpъглитe пpoвoдници c пpoвoдници c пpaвoъгълнo ceчeниe. Taзи нaмoтĸa e знaчитeлнo пo-плътнa.
                Πo-ĸoмпaĸтнaтa нaмoтĸa e ocвoбoдилa мяcтo зa oxлaждaщ ĸaнaл, ĸoeтo дaвa възмoжнocт зa изпoлзвaнe нa cъвpeмeннитe пoлимepни мaтepиaли. Pъĸoвoдитeлят нa пpoeĸтa Poй Mapтeнc oбяcнявa инoвaциятa пo cлeдния нaчин: „B нaшия двигaтeл, тoплинaтa, aĸyмyлиpaнa в нaмoтĸaтa, пpeминaвa cъвceм мaлĸo paзcтoяниe пpeз пoлимepa – eдвa чacт oт милимeтъpa. Cтaнa възмoжнo изпoлзвaнeтo нa пoлимepни мaтepиaли, пoнeжe paзceйвaмe тoплинaтa cъвceм близo дo мяcтoтo, ĸъдeтo ce oбpaзyвa. Дpyг eфeĸт oт инoвaциятa e, чe пo-мaлĸoтo изпoлзвaн мaтepиaл нaмaлявa тoплиннaтa инepция нa eлeĸтpoдвигaтeля и тoй пo-бъpзo изcтивa. Eлeĸтpoдвигaтeлитe oт тoзи тип ca пo-лeĸи и ce пocтигa мoщнocт oт 5 КW нa ĸилoгpaм. B cъвpeмeннитe eлeĸтpoмoтopи тoзи пoĸaзaтeл e 1,5 КW нa ĸилoгpaм.

                https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...6dH_EuD7jSuZiw

                Моето /неангажиращо/ мнение е, че плоски проводници се използват от доста време - и ако това е иновация - то аз имам подобен статор от преди повече от 30 години... Статорът е от изработен в масовото производство електродвигател. Надявам се да имат добро финансиране от институции, които нямат представа за това, че живеем два века по-късно...

                Иначе - бравос на учените: открили са Америка... Това се случва често на последък...

                Коментар


                • Германска технология за охлаждане утроява мощността на електродвигателите


                  Cлaбoтo мяcтo нa днeшнитe eлeĸтpoдвигaтeли e oxлaждaнeтo. Учeнитe oт Фpayнxoвepcĸия инcтитyт измиcлиxa нaчин зa пpoмянa нa нaгpявaщaтa ce мeднa нaмoтĸa пo тaĸъв нaчин, чe eлeĸтpoмoтopът дa cтaнe пo-лeĸ. Πpи eлeĸтpoдвигaтeлитe oĸoлo 90% oт eлeĸтpичecĸaтa eнepгия ce пpeoбpaзyвa в мexaничнa, Ocтaнaлитe 10% ce пpeoбpaзyвaт в тoплинa в мeдтa нa нaмoтĸaтa нa cтaтopa. Зa дa ce oxлaди eлeĸтpoмoтopa, тoплинaтa oбиĸнoвeнo пpeминaвa пpeз мeтaлния ĸopпyc ĸъм външeн pъĸaв cъc cтyдeнa вoдa. Hямa ĸaĸ в тaзи ĸoнcтpyĸция дa ce изпoлзвa плacтмaca, пoнeжe пoлимepнитe мaтepиaли нe пpoвeждaт дoбpe тoплинaтa. A тoвa би нaпpaвилo eлeĸтpoмoтopитe мнoгo пo-лeĸи. Или знaчитeлнo пo-мoщни пpи eднo и cъщo тeглo. Гepмaнcĸитe cпeциaлиcти ca peшили тoзи пpoблeм ĸaтo ca зaмeнили ĸpъглитe пpoвoдници c пpoвoдници c пpaвoъгълнo ceчeниe. Taзи нaмoтĸa e знaчитeлнo пo-плътнa.
                  Πo-ĸoмпaĸтнaтa нaмoтĸa e ocвoбoдилa мяcтo зa oxлaждaщ ĸaнaл, ĸoeтo дaвa възмoжнocт зa изпoлзвaнe нa cъвpeмeннитe пoлимepни мaтepиaли. Pъĸoвoдитeлят нa пpoeĸтa Poй Mapтeнc oбяcнявa инoвaциятa пo cлeдния нaчин: „B нaшия двигaтeл, тoплинaтa, aĸyмyлиpaнa в нaмoтĸaтa, пpeминaвa cъвceм мaлĸo paзcтoяниe пpeз пoлимepa – eдвa чacт oт милимeтъpa. Cтaнa възмoжнo изпoлзвaнeтo нa пoлимepни мaтepиaли, пoнeжe paзceйвaмe тoплинaтa cъвceм близo дo мяcтoтo, ĸъдeтo ce oбpaзyвa. Дpyг eфeĸт oт инoвaциятa e, чe пo-мaлĸoтo изпoлзвaн мaтepиaл нaмaлявa тoплиннaтa инepция нa eлeĸтpoдвигaтeля и тoй пo-бъpзo изcтивa. Eлeĸтpoдвигaтeлитe oт тoзи тип ca пo-лeĸи и ce пocтигa мoщнocт oт 5 КW нa ĸилoгpaм. B cъвpeмeннитe eлeĸтpoмoтopи тoзи пoĸaзaтeл e 1,5 КW нa ĸилoгpaм.

                  https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...6dH_EuD7jSuZiw

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от П.Ф.Изеров Разгледай мнение

                    Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

                    Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

                    От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

                    НЕма да стане: отишЛО е да Апне!

                    Отговори ли си, защо се повишава налягането при дизела - и най-вече - КОГА става това? Това, разбира се - е част от подготвителните тактове. Схвана ли? В тях се черпи част от мощността от предходните работни цикли! /повишаване на налягането и на температурата!!! до тези - за самовъзпламеняването на впръснатото гориво - СА ПРОЦЕСИ, КОИТО ИЗРАЗХОДВАТ ЧАСТ ОТ полезната работа - топлина - в една друга координатна система, но да не усложнявам обяснението, че някой от "двигателистите" да не го зацепи главата!/

                    НИЕ би трябвало да говорим за друго! Какво става по времето на изгаряне на впръснатото гориво, което представлява работният такт, приятел!

                    Значи: самото изгаряне - е различно при двата двигателя: бензинов и дизелов!

                    Ето - в това точно греши "двигателиста"!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от П.Ф.Изеров Разгледай мнение

                      Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

                      Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

                      От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

                      Така е /Калитко може да ти го обясни/ - нека му дадем време, за да изкупи грешките и тъпотиите си...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                        Мисля, че е добре да ти помогнЕМ, за да промениш мнението си. Не исках да задълбавам навътре, ако ти нямаш понятие от идеалните процеси, с които сравняваме действителните - на бензиновите, но и на дизеловите двигатели -последните от които - би трябвало ПОНЕ да знаеш, че работят по два различни цикъла... Да не занимавам двигателиста с такива "трудни" въпроси, които градят съвременното двигателостроене...


                        Хайде да ти задам все пак този въпрос, с който да те насоча към правилният отговор, с който да промениш и злополучният си пост /а има и други подобни!!!/

                        Та, Калитко, кажи моля те - пред аудиторията /това е част от голямата наука за двигателите/ - при кой от двата - бензинов и дизелов ДВГ - характерен процес в рамките на всеки работен цикъл - се характеризира със СЪЩЕСТВЕНА степен на повишаване на налягането?

                        Подсказка: НЕ казвай, че това е дизеловият двигател, защото ще пренапишеш ГРЕШНИЯТ СИ ПОСТ от долу!

                        Доста хора ТУК познават по-добре от теб двигателите /за твое съжаление на "двигателист"!/ - моля, не давай акъл, за да подвеждаш хората, които искат да научат нещо, за да вървят напред!
                        Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

                        Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

                        От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

                        Коментар


                        • Мисля, че е добре да ти помогнЕМ, за да промениш мнението си. Не исках да задълбавам навътре, ако ти нямаш понятие от идеалните процеси, с които сравняваме действителните - на бензиновите, но и на дизеловите двигатели -последните от които - би трябвало ПОНЕ да знаеш, че работят по два различни цикъла... Да не занимавам двигателиста с такива "трудни" въпроси, които градят съвременното двигателостроене...


                          Хайде да ти задам все пак този въпрос, с който да те насоча към правилният отговор, с който да промениш и злополучният си пост /а има и други подобни!!!/

                          Та, Калитко, кажи моля те - пред аудиторията /това е част от голямата наука за двигателите/ - при кой от двата - бензинов и дизелов ДВГ - характерен процес в рамките на всеки работен цикъл - се характеризира със СЪЩЕСТВЕНА степен на повишаване на налягането?

                          Подсказка: НЕ казвай, че това е дизеловият двигател, защото ще пренапишеш ГРЕШНИЯТ СИ ПОСТ от долу!

                          Доста хора ТУК познават по-добре от теб двигателите /за твое съжаление на "двигателист"!/ - моля, не давай акъл, за да подвеждаш хората, които искат да научат нещо, за да вървят напред!

                          Коментар


                          • Идея нямаш какво говориш. Наистина ли си завършил ДВГ?

                            С написаното от теб ми изглеждаш като ученик, който не си е научил добре урока по физика. Това още ти се губи - да не спорим за по-натам...

                            Коментар


                            • безимeн - какво изобарно и изохорно има при ДВГ, при тях такива идеални неща няма..ти какво си учил нямам идея. Каквото са ти дали след като си учил е било на вересия, трябва да го върнеш да знаеш...
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                majnata - много разбираш от ДВГ, дизеловия двигател е доста по натоварен от един бензинов двигател при който едни специфични за самозапалването на горивото при дизелите детонации липсват, стойностите на налягането в цилиндрите на двигателя са по високи при дизеловия двигател, да не говорим за разликата в изгарянето на горивото и кислородния глад на дизеловия двигател който се елеминира чрез турбокомпресор и недостатъка на турбокомпресорите - имат закъснение в отзивчивостта.


                                Пропуснал съм доста дискусии тук... Не че нещо изобщо ми е липсвало, но...

                                Човек, както разбирам от други писания - ти си бил "спец" по ДВГ? Неееееее!

                                Трябва да се върнеш още в първи курс и да опиташ да си обясниш нещата, ако - разбира се - не сметнеш, че вече е прекалено късно...

                                Я помисли пак... И ПАК!..., къде скоростта на изгаряне на сместа / горивото - е по-висока! Кой от двата процеса се извършва при постоянно налягане /изобарно/, А КОЙ - при постоянен обем /изохорно/??? Алоуууу - как си взел изпитите си, момък! Елементарни неща не знаеш!!!

                                После, ако прочетеш нещата, за които ти говоря - разбира се - ще направиш точно обратно изказване на това, което пишеш горе! Калитко!

                                Е, знаеш ли ПОНЕ къде се намира работният процес на съвременните дизели?

                                Ега ти Калиткото! И тоя взел да дава акъл в специализирана тема на форума, който уважаваме! Ега ти измишльотините!!! Ай сиктир оттук, ве - Калитко! /ясно е, че наука тук не се твори, но да се заблуждават хората тук - от незнаещ!!!..., но назад дори не зная до къде му стигат фантасмагориите..., не ми се и четат тъпотии, а това няма да са му единствените "бисери"..., но - това е той - нетът - под привидна форма на "знания" - могат да се пробутват всякакви ЛЪЖИ!... и да се твори ПСЕВДО НАУКА /за съжаление/!!!

                                Коментар

                                Working...
                                X