IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Това можеш да го подкрепиш с достоверен източник предполагам
    https://www.ivl.se/english/startpage...roduction.html

    Това е шведски институт за екологични изследвания. Ако този източник не е достатъчно надежден, може да погледнеш в сайта на гуми-центъра под моста "Чавдар".

    Коментар


    • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

      Само батерията да бъде произведена и вече си на петата година от живота на дизела.
      Това можеш да го подкрепиш с достоверен източник предполагам

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        carbon footprint
        Това са само решения като софтуерното вдигане на конските сили. Само батерията да бъде произведена и вече си на петата година от живота на дизела. А за рециклирането разчитат на китовете да ги изядат.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

          Какво е компенсирала Тесла.
          carbon footprint

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Де бре?!? Бая си се вкарал в конспирации

            Има - няма за година и половина теслата компенсира по-високите стойности на CO2 при производство (като срявняваш с бензинка). Приуса от самото начало е с по-ниски показатели. Ако имаш слънчеви панели компенсираш за около година. Освен това зависи къде живееш и от какви източници се произвежда ел. енергията. Вървим в посока на намаляване на въглища и увеличаване на възобновяеми.
            [ATTACH=CONFIG]n3433174[/ATTACH]
            Какво е компенсирала Тесла, като батериите не са мръднали от времето на бай ти Галван? Те са основният проблем. Няма да мръднат още дълго време. Най-чисто е с водородна клетка, но и това не разработват. Електромобилът не е електрически, а е галванически. Това е галваномобил. Ето ти и един вестникарски резултат за малко бегла представа: https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...bilite-6070930
            Last edited by pinoccio; 21.01.2019, 20:05.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

              Разбира се че имам предвид ядрената енергетика. Много бързо се отказахме от най-доброто. Ако бяха направени същите усилия и капиталовложения като в ел колите, щеше вече да има напълно безопасни реактори. Не мисля че има алтернатива де - едно две поколения ще пробват живот в пещерите ядейки коренчета, но здравият смисъл ще се върне един ден.
              А ние? Ще ли е по наше време? Щото тези чудесии, дето тук ги пускат...
              ... ГОЛЯМА ЧАСТ, НЯМАТ МНОГО ОБЩО С ИСТИНАТА.
              - Говоря и за двете „страни на барикадата”.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                Разбира се че имам предвид ядрената енергетика. Много бързо се отказахме от най-доброто. Ако бяха направени същите усилия и капиталовложения като в ел колите, щеше вече да има напълно безопасни реактори. Не мисля че има алтернатива де - едно две поколения ще пробват живот в пещерите ядейки коренчета, но здравият смисъл ще се върне един ден.
                От 1965 година техниката, технологията и науката за генериране на енергия на АЕЦовете не е мръднала.
                Не може да е случайно или безпричинно, мисля си.

                Термоядреният синтез също се влачи като костенурка в сравнение с всички останали области на науката и техниката.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
                  Един нов електромобил е с въглероден отпечатък на един дизелов автомобил, каран 10 години. Това как звучи? Къде е екологията?
                  Де бре?!? Бая си се вкарал в конспирации

                  Има - няма за година и половина теслата компенсира по-високите стойности на CO2 при производство (като срявняваш с бензинка). Приуса от самото начало е с по-ниски показатели. Ако имаш слънчеви панели компенсираш за около година. Освен това зависи къде живееш и от какви източници се произвежда ел. енергията. Вървим в посока на намаляване на въглища и увеличаване на възобновяеми.
                  Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	40.0 КБ
ID:	3433174

                  Last edited by ED; 21.01.2019, 18:44.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

                    Ако говориш за нефт-газ, то те са свършваеми, а и все пак вредни за изгаряне.
                    Разбира се че имам предвид ядрената енергетика. Много бързо се отказахме от най-доброто. Ако бяха направени същите усилия и капиталовложения като в ел колите, щеше вече да има напълно безопасни реактори. Не мисля че има алтернатива де - едно две поколения ще пробват живот в пещерите ядейки коренчета, но здравият смисъл ще се върне един ден.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Пазарният интерес не изглежда да е нулев като гледам продажбите на нови автомобили (САЩ и Китай). Генерално за индустрията спадат, а при EV растат с 50-100% на година. Интересът на традиционните производители е нормално да е нулев, понеже трябва да изхвърлят оборудване и технологии за милиарди и да инвестират още толкова в нови производствени мощности. За дистрибуторите пък да не говорим – 30-40% от приходите са им от „поддръжка“. Нали се сещаш къде отиват ако продават електрички, при които имаш да сменяш само чистачки и гуми.

                      Смешно е като започнат хората да се оплакват от рестрикции и регулации за ДВГ. Преди 100 год. лекарите са изписвали кока за успокояване на нервите, ама сега е забранена. Времената се менят, разбиранията ни и технологиите също.
                      Инфраструктурата не е толкова развита (говоря за зарядните станции), но това не значи че не може да се случи за 2-3 години! Говорим за селф сървиз зарядни станции, които могат да се сложат навсякъде, че даже и по задължение – хотели, бензиностанции, ресторанти, молове, и каквото се сетиш още!

                      Това за бабите, че не ги чували - кърти да знаеш

                      Храни можеш да ядеш каквито искаш, но за транспорта си ограничен почти 100% - fossil. Така че е повече от нормално да се търси алтернатива.

                      Интересът не е политически, а икономически и екологичен! Възобновяемите източници вече са с по-ниска цена за производство! Относно производството на електричество виж какво се случва във Великобритания само за 10тина години – въглищата падат от 30 на 5%.

                      [ATTACH=CONFIG]n3433055[/ATTACH]



                      Със здраве
                      Мините във Великобритания още Тачър ги затвори. Помним миньорските вълнения от 80-те години. Но тя ги затвори заради мощните синдикати, които имаха и които можеха да дадат лош тон по-късно. Започваше новата политика на Фридман по осигуряване на свобода за транснационалните компании под маската на свобода за частното предприемачество - по-малко държава, повече бизнес. Знаем кого обслужваше това и как се развиха нещата - бизнесът ставаше все по-крупен и отиваше в ръцете на все по-малко хора. Синдикати във Великобритания вече няма, няма мини, няма и въглища. Ако има синдикати, те се занимават с лов на пеперуди и тичат по шотландски полички. Няма такъв интерес - екологичен. Единственият интерес е печалбата. Не е ясно кой в крайна сметка ще спечели и какво, пробутвайки ни приказки за екология. Един нов електромобил е с въглероден отпечатък на един дизелов автомобил, каран 10 години. Това как звучи? Къде е екологията? Тече някаква трансформация в този сектор, но едва ли някой знае каква.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                        Aко отсъстваше политическото решение никой нямаше сериозно да налива пари. Изумителното, както пише Пинокио, е че това политическо решение в много страни е съпроводено и с друго късогледо решение - да се закрива единствения източник на евтина електроенергия.

                        Посоката е ясна - назад към пещерите, но този път без месо, че и то е нежелателно.
                        Ако говориш за нефт-газ, то те са свършваеми, а и все пак вредни за изгаряне. Отгоре на това от природния газ се произвежда сичкото масова пластмаса - представи си света без нея.

                        Най-доброто решение засега, според мен, е атомната енергетика, най-вече - бъдещият термоядрен синтез, ако.

                        И, още-най-вече, ограничаване на растежа на човечеството като бройка и консумация - там е истината, деца... Време е да се види, наистина ли сме цивилизовани на тая Земя. На "зелените" това трябва да е истинската цел.
                        Last edited by И.Зверов; 21.01.2019, 15:46.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Интересът не е политически, а икономически и екологичен!
                          Aко отсъстваше политическото решение никой нямаше сериозно да налива пари. Изумителното, както пише Пинокио, е че това политическо решение в много страни е съпроводено и с друго късогледо решение - да се закрива единствения източник на евтина електроенергия.

                          Посоката е ясна - назад към пещерите, но този път без месо, че и то е нежелателно.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

                            Пазарният интерес от производството на електромобили е нулев. Ако не са рестрикциите, регулациите и забраните на ДВГ, електромобилът няма никаква перспектива. Той не може да издържи конкуренцията на ДВГ - няма съответната инфраструктура, висока цена и бабите не ги чуват, когато пресичат. Възниква въпросът - какъв, тогава, е интересът? И той естествено е политически. Естествено, че когато забранят ДВГ, хората щат, не щат ще карат тролеи. Ако това наричат перспектива пред електромобила - да, тя съществува. В същото време, за да не бъда разбиран погрешно - аз съм изцяло за електромобила. По принцип съм срещу ДВГ и срещу узурпацията на града от автомобила. Но това не пречи да видя тези неща, за които говоря. Защо в хранителната индустрия и фармацевтичната не наблюдаваме подобни ефекти? Ядем боклуци и пием антихолестеролни хапчета и прогресът си върви.
                            Пазарният интерес не изглежда да е нулев като гледам продажбите на нови автомобили (САЩ и Китай). Генерално за индустрията спадат, а при EV растат с 50-100% на година. Интересът на традиционните производители е нормално да е нулев, понеже трябва да изхвърлят оборудване и технологии за милиарди и да инвестират още толкова в нови производствени мощности. За дистрибуторите пък да не говорим – 30-40% от приходите са им от „поддръжка“. Нали се сещаш къде отиват ако продават електрички, при които имаш да сменяш само чистачки и гуми.

                            Смешно е като започнат хората да се оплакват от рестрикции и регулации за ДВГ. Преди 100 год. лекарите са изписвали кока за успокояване на нервите, ама сега е забранена. Времената се менят, разбиранията ни и технологиите също.
                            Инфраструктурата не е толкова развита (говоря за зарядните станции), но това не значи че не може да се случи за 2-3 години! Говорим за селф сървиз зарядни станции, които могат да се сложат навсякъде, че даже и по задължение – хотели, бензиностанции, ресторанти, молове, и каквото се сетиш още!

                            Това за бабите, че не ги чували - кърти да знаеш

                            Храни можеш да ядеш каквито искаш, но за транспорта си ограничен почти 100% - fossil. Така че е повече от нормално да се търси алтернатива.

                            Интересът не е политически, а икономически и екологичен! Възобновяемите източници вече са с по-ниска цена за производство! Относно производството на електричество виж какво се случва във Великобритания само за 10тина години – въглищата падат от 30 на 5%.

                            Click image for larger version

Name:	UK power consumption.jpg
Views:	1
Size:	76.5 КБ
ID:	3433055




                            Със здраве

                            Коментар


                            • Не съм сигурен за нулевия пазарен интерес.
                              Голям плюс е изнасянето на замърсяването от изгаряне на горивата извън градовете.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

                                Този твой пост би предизвикал некои вълнения в темата "социализма-капитализма"
                                Пазарният интерес от производството на електромобили е нулев. Ако не са рестрикциите, регулациите и забраните на ДВГ, електромобилът няма никаква перспектива. Той не може да издържи конкуренцията на ДВГ - няма съответната инфраструктура, висока цена и бабите не ги чуват, когато пресичат. Възниква въпросът - какъв, тогава, е интересът? И той естествено е политически. Естествено, че когато забранят ДВГ, хората щат, не щат ще карат тролеи. Ако това наричат перспектива пред електромобила - да, тя съществува. В същото време, за да не бъда разбиран погрешно - аз съм изцяло за електромобила. По принцип съм срещу ДВГ и срещу узурпацията на града от автомобила. Но това не пречи да видя тези неща, за които говоря. Защо в хранителната индустрия и фармацевтичната не наблюдаваме подобни ефекти? Ядем боклуци и пием антихолестеролни хапчета и прогресът си върви.
                                Last edited by pinoccio; 21.01.2019, 14:20.

                                Коментар

                                Working...
                                X