IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Не могат да се палят, един безкорпусен елемент от каквито са съставени няма енергията необходима да запали съседните му в пакета - сглобката. Лошото на модулите е само че ще отнеме време да им се разработи производството, например за цилиндричните батерии има разработвани като технология автомати което е отнело години.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Явно не си скаран с техниката, което честно казано ..най после някой който не е тотално неграмотен. Драйва на ел.мобилите може да се усъвършенства, да се поправи и има чудесна възможност, това излитане по обороти на електромотора няма да го има. Ускорението ще стане още по брутално и трябва да се ограничи, не е нормално. За батериите писахме много за едни модули, те са решението. А поправят ли се тези неща и консумацията на ток ще падне, от там батерията ще стане значително по малка като капацитет и електромобилите ще станат приемливи. Просто са много далеч в момента от приемлива концепция, както например при автомобилите с ДВГ които са много усъвършенствани. Липсват им възли, части които трябва да се добявят, в Китай са се грабнали и произвеждат невероятно много модели обаче развитието им е странно - напълнили ги с дисплеи, имат и някои моменти на просветление като двигател с вътрешно горене който завърта генератор и зарежда батерията. Това е много добро понеже електромобилистите като ги гледам във видеата които пускат са авантюристи, винаги е голяма радост като стигнат до зарядна станция и тя работи.
      Не виждам как едни модули са решението?

      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Явно не си скаран с техниката, което честно казано ..най после някой който не е тотално неграмотен. Драйва на ел.мобилите може да се усъвършенства, да се поправи и има чудесна възможност, това излитане по обороти на електромотора няма да го има. Ускорението ще стане още по брутално и трябва да се ограничи, не е нормално. За батериите писахме много за едни модули, те са решението. А поправят ли се тези неща и консумацията на ток ще падне, от там батерията ще стане значително по малка като капацитет и електромобилите ще станат приемливи. Просто са много далеч в момента от приемлива концепция, както например при автомобилите с ДВГ които са много усъвършенствани. Липсват им възли, части които трябва да се добявят, в Китай са се грабнали и произвеждат невероятно много модели обаче развитието им е странно - напълнили ги с дисплеи, имат и някои моменти на просветление като двигател с вътрешно горене който завърта генератор и зарежда батерията. Това е много добро понеже електромобилистите като ги гледам във видеата които пускат са авантюристи, винаги е голяма радост като стигнат до зарядна станция и тя работи.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          На мен идеята ми е че трябва да се промени трансмисията, така с електромотор - редуктор не е добре, има нужда от променящо се предавателно съотношение. Вече се обърках да го обяснявам.
          Ех, Дани, ако беше учил курс ел.машини поне в ТЕТ, щеше да знаеш че, ел.моторите, имат почти идеални характеристики и мощността им практически, не зависи от оборотите. Сиреч, моментът им, с ръста на оборотите, спада, а с намаляването, расте линейно или почти линейно, в много широк диапазон. Затова - както и поради лесното превключване само чрез електрически комутации на броя полюси, респ.на ъгловата скорост на въртене на магнитното поле на статора и оттам, на честота на въртене, скоростна кутия е практически излишна в 99% от случаите и съъъвсем малко има смисъл в останалия 1%. Не са глупави хората, като са направили едностепенен редуктор. И в ТОВА, се крие част от СЪВЪРШЕНСТВОТО И ПРЕЛЕСТТА на електричките. Затова - да ти благодаря още веднъж за моралната подкрепа през годините - питай бе, брат, преди да ошашавяш цялата техническа такова... " армия ". Щото, в нея, има и разни Мармотейковци, а там, нещата са грозни от думичката "много".
          Last edited by Pyramid; 01.12.2021, 21:52.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Бързоходко, колкото по бързо ускоряват колите които са на пътя и се ползват ежедневно, то е ясно че толкова по луди са хората които ги карат. Няма стандарт който да сложи таван на ускорението за колите които се движат по пътищата и който има парите да си купи болид от Ф1 и не е добре с главата, сяда в една такава опасна кола.
            Да няма ограничение върху ускорението. Но елмобилите, в това число и хибридите, ще променят това, понеже при тях има реални условия за постигане на опасно високи стойности на ускорението. При класическия ДВГ опасните стойности на ускорениео просто са недостижими за масовите автомобили.
            Що се отнася до драмата ти с редуктора, и тя беше обсъждана преди две години и тогава се опитвах да обясня защо и как възниква.
            Накратко, използваните в по-старите модели на Тесла асинхрони двигатели, немогат да развият достатъчно висок въртящ момент при ниски обороти. Поради което се поставя редуктор който да преодолее този проблем. Редуктора се оразмерява за ниските обороти на двигателя поради което при скорости от 100км/ч той се оказва проблемен. Същото е като да си караш колата само на първа или макс на втора скорост.
            Накратко легендата за изключително ефективния ел двигател рухва. Цитираното КПД от 95% се отнася за постояно токови двигатели а не за асинхрони захранвани/управлявани чрез инвертор. В добава имаш и неефективен при високи обороти редуктор.
            Та това си говорехме преди две години в тази тема.
            Понеже лека полека ще стигните и до други вече обсъждани пролеми ще си позволя да ги припомня. Просто ей така да ускоря процеса.
            1. Електромобила с батерии е безперспективен като масов, понеже изисква в момента на зареждане в него да се "вкара" цялата енергия която ще използва по време на движение. От където следва че мощноста на зарядното устройство ще е толкоз пъти по голяма от мощноста на двигателя , колкото е по кратко времето за което тази енергия ще се изразходва. Например ако автомобила е 50КВт и трябва да се движи 120 минути а искаме да го заредим за 3минути, заряядната станция трябва да е 30 пъти по мощна от автомобила - 1500 КВт.
            2. За разлика от ДВГ в ел мобила съществува опасност цялата налина в батерията енергия да се освободи за много кртко време, при което да се получат огромни температури. Понеже този процес не е "горене", елмобила неможе да се гаси с обичайните противопожарни средства.
            От това седва че ел мобилите макар и да са допуснати до производство и експлоатация би следвало да се ограничат силно относно достъпа им до критична инфрастуктура. Така например колис газови уредби не се допускат в закрити паркинги. Подобни ограничения следва да се налагат и на елмобилите.
            От тези две неща неследва че ел мобила на батерии неможе да си намери някаква ниша, но със сигурност неможе да стане масов, а това означава че неможе да стане и достатъчно ефтин зада конкурира хибридите например.

            Коментар


            • https://www.youtube.com/watch?v=-bGR2ffSEm4 , ето едно видео, предимно на ток работи хибрида и нищо че батерията му е много малка.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • На мен идеята ми е че трябва да се промени трансмисията, така с електромотор - редуктор не е добре, има нужда от променящо се предавателно съотношение. Вече се обърках да го обяснявам.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Какво общо има ЗЗЕ с това че електрокарите очевидно харчат повече ток, защото трансмисията им или по точно възела електромотор - редуктор не е оптимален с постоянно предавателно отношение между ротора на мотора и колелата.
                  Ами НЕ Е истина. По две линии:
                  1. "Повече" от какво и от кога? Трябва да се поеоачва референция.
                  2. Я превърни "само" 5:100 бензин в kWh, и пак смятай. Ще рече, увличаш се.

                  Коментар


                  • Бързоходко, колкото по бързо ускоряват колите които са на пътя и се ползват ежедневно, то е ясно че толкова по луди са хората които ги карат. Няма стандарт който да сложи таван на ускорението за колите които се движат по пътищата и който има парите да си купи болид от Ф1 и не е добре с главата, сяда в една такава опасна кола.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Какво общо има ЗЗЕ с това че електрокарите очевидно харчат повече ток, защото трансмисията им или по точно възела електромотор - редуктор не е оптимален с постоянно предавателно отношение между ротора на мотора и колелата.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Интересно изследване
                        Шофьорите на кои марки коли е най-вероятно да са психопати!? | DizzyRiders.bg | Движението е в кръвта ни
                        Особено този резултат:
                        "При типа задвижване водачите с електромобили категорично дават най-висок резултат в теста и е най-вероятно да са склонни към психопатия."

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          Е тогава нямам какво повече да кажа.

                          Щото не разбираш, какво ти казва Трейдърко. А то е че, тук, затворени системи няма и разсейването на енергията, е най-естественото нещо, което, се случва, ЗЗЕ и Първият Закон на Кирхоф си приличат твърде много, не мислиш ли?

                          Коментар


                          • ПИЧ, всичко е заменимо като свърши се намира начин да се подмени с нещо друго. Какво ще кажеш за LPG и CNG, изгарят много чисто, обаче никой не ги обяви за добри и чисти горива. Съвременните дизели също са доста добре, май само бензина е много миризлив..поне така се усеща в града като мине бензинова кола която на която двигателя не е загрял. Дизела обаче има много голямо значение дали е изправен.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Не ги умувайте тез коли, има още вода да изтече докато дойдат на дневен ред. А дотогава дизелът червен, няма кой да го замени.

                              Коментар


                              • Да енергията е нещо като подарък от главния конструктор, примерно при една атомна реакция как се запазва и какво и се пази. Виж ако се каже закон за сътворимостта на енергията вече става съвсем нормално да се приеме че е работещ.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X