IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

    Съвсем не е едно и също. По твойта логика да инвестирам (дотирам) с 1000лв проект за парна машина и компютърна мрежа е едно и също!
    Първият ядрен реактор в САЩ е изпробван 1951г, до днес имаме 68 години! Какви дотации й трябват на ядрената енергетика след толкова време за да стане ефективна и да реализира малка част от това което е обещавала!

    Втората огромна разлика е разбира се в размера на инвестициите. С Белене можеш да срутиш цялата икономика на България, с някакви зарядни за автомобили няма как. Те струват от $500 до няколко хилядарки. Един Кауфланд само за реклама ще си сложи десетина за да влезеш и киснеш в магазина му докато зареждаш, пък и пари за зареждането ще ти вземе.
    А е братчед, много на едро взе да смяташ и още по на едро да лъжеш.
    Last edited by RUBLA; 05.05.2019, 19:11. Причина: Спазвайте добрия тон!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

      Съвсем не е едно и също. По твойта логика да инвестирам (дотирам) с 1000лв проект за парна машина и компютърна мрежа е едно и също!
      Първият ядрен реактор в САЩ е изпробван 1951г, до днес имаме 68 години! Какви дотации й трябват на ядрената енергетика след толкова време за да стане ефективна и да реализира малка част от това което е обещавала!

      Втората огромна разлика е разбира се в размера на инвестициите. С Белене можеш да срутиш цялата икономика на България, с някакви зарядни за автомобили няма как. Те струват от $500 до няколко хилядарки. Един Кауфланд само за реклама ще си сложи десетина за да влезеш и киснеш в магазина му докато зареждаш, пък и пари за зареждането ще ти вземе.


      Ти наистина живееш в друга, паралелна реалност... )) Калитко, когато видиш някъде зарядна станция за 500 долара - ела да ми я покажеш! Само основите ѝ ще са два пъти по-скъпи!

      С кого разговарям изобщо!!! ))

      За ветрогенераторите, с които планираш да напълниш България - колко дълбоко трябва да се бръкна в джобчето? Или и те са по 500 долара?

      Но основното не каза - колко ще ни е ПО-ЕВТИН тока от ветрогенераторите??? ))

      СмЕх! ))

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        Абсолютно аналогично и самият ти казваш, че не желаеш да се строи Белене с твоите пари.
        По същият шаблон аз казах, че не искам с мои пари да се строят ВЕИ /ветрогенератори/...
        Колегата добавя, че не иска с негови пари да се строят зарядни станции за електромобили.
        Съвсем не е едно и също. По твойта логика да инвестирам (дотирам) с 1000лв проект за парна машина и компютърна мрежа е едно и също!
        Първият ядрен реактор в САЩ е изпробван 1951г, до днес имаме 68 години! Какви дотации й трябват на ядрената енергетика след толкова време за да стане ефективна и да реализира малка част от това което е обещавала!

        Втората огромна разлика е разбира се в размера на инвестициите. С Белене можеш да срутиш цялата икономика на България, с някакви зарядни за автомобили няма как. Те струват от $500 до няколко хилядарки. Един Кауфланд само за реклама ще си сложи десетина за да влезеш и киснеш в магазина му докато зареждаш, пък и пари за зареждането ще ти вземе.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

          Кои са тия "всички с парите"? Щото то ако слушам и ромите и ние живеем на техен гръб и експлоатираме парите от тежкия им потен труд с метлите. Хайде да не те питам чак какво е "доказтелство" според тебе и според света, да не се оплетеш съвсем в мислите си.


          Абсолютно аналогично и самият ти казваш, че не желаеш да се строи Белене с твоите пари.

          По същият шаблон аз казах, че не искам с мои пари да се строят ВЕИ /ветрогенератори/...

          Колегата добавя, че не иска с негови пари да се строят зарядни станции за електромобили.

          ...........................................


          Кое не е ясно? Всяка преференция, която вие казвате, че е наложителна /в случая от 80 години за "новостта", наречена електромобил/ - буквално всяка преференция от МИЛИАРДИ /вече уточнихме, че тя е от ГОДИНИ само за Мъск/ - тя е за наша сметка, от нашия джоб!

          Отново да попитам: кое точно от казаното от мен не е ясно?
          Last edited by безимeн; 05.05.2019, 16:46.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            Някакви ко0ментари?? https://www.facebook.com/dailyfunnyv...3570887376772/
            Ми к'во, много яко, 'баси

            Коментар


            • Някакви ко0ментари?? https://www.facebook.com/dailyfunnyv...3570887376772/

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Я пак че не разбрах- предлагаш всеки да си вдигне една перка за електричката така ли? И как се губи ел.енергията по трасето че не разбирам. нали онзи ден ти писа че енергията е произведена и употребена, но неплатена и затова отчитат тези големи загуби нек-овците
                Онова аз го писах. Трейдърко, както винаги, е Въодушевен и така, ако и да греши, е от Ентусиазъм и добри намерения.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  fon - Станциите ще са едни пари хвърлени на вятъра, електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората а ги прави още по зависими. В мрежата се губи енергията произведена от перки и панели вместо да се използва максимално за зареждане.
                  Я пак че не разбрах- предлагаш всеки да си вдигне една перка за електричката така ли? И как се губи ел.енергията по трасето че не разбирам. нали онзи ден ти писа че енергията е произведена и употребена, но неплатена и затова отчитат тези големи загуби нек-овците

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    fon - Станциите ще са едни пари хвърлени на вятъра, електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората а ги прави още по зависими. В мрежата се губи енергията произведена от перки и панели вместо да се използва максимално за зареждане.
                    Не се губи. Щото всичко се консумира на момента. Някой те е излъгал много.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                      Засега не виждам приемлива алтернатива на джипа, който карам. До 5 години може и да има, особено ако някой получи Нобел за нови батерии.
                      Споко, няма да има такъв, така че ще си принуден да си караш джипа

                      Коментар


                      • Малко разсъждения по темата.

                        Хората са доказано слаби в прогнозите. Не е учудващо защо няма икономисти или анализатори, способни да предвиждат рецесиите! Една от причините е че сме с „кратка памет“ и имаме склонността да екстраполираме като прогноза това което ни се е случвало в близкото минало, или това което познаваме най-добре. Историята е добър учител, затова е добре да я четем и интерпретираме с повечко мисъл и въображение.
                        Препоръчвам на любознателните книгата „The Innovator’s Dilemma“. Описва защо пазарните лидери към даден момент се провалят при появата на нови технологии.

                        Те запазват и увеличават пазарната си позиция поради различни фактори – изградено име, дистрибуторска мрежа, икономия от мащаба, висока капитализация, достъп до евтин финансов ресурс, патенти, постоянно развитие и подобряване на съществуващата технология и пр. IBM в компютърните системи, Kodak във фотографията, Microsoft в информационните системи. Изключително трудно е на нов играч да пробие и застраши лидерите в дадена област, освен ако не предложи нещо ново - процес, удобство, цена или техология, които са привлекателни за потребителя. Но при появата на нова технология все още няма установен пазар за нея. Дори и да има той е все още малък. Големите компании гледат на тази технология с пренебрежение поради незначителния за тях размер. Никой не инвестира в нещо което е неустановено, и представлява 1/100 или хилядна от годишните им приходи. Това е и причината новите технологии да се налагат от неустановени играчи, за които все пак нишата е голям потенциал. Когато обаче новите играчи достигнат няколко милиарда капитализация те вече са изградили име, развили са конкуренти предимства и опит, натрупали са клиентска база, която реферира и продава продукта, защото е впечатлена от него. Докато Гугъл достига 1 млрд вече е твърде късно за Майкрософт да доминира интернет.

                        Автомобилостроене:
                        За последните 100 години основните играчи са - Ford, Chrysler, GM, Toyota, VW, Hyundai, Nissan и пр. Десетилетия наред те подобрява съществуващата технология, дизайн, производство, дистрибуция. Та въпросът е как да очакваме от същите компании да предложат нещо различно. Произведените от някои от тях EV донесоха славата че електричките са непрактични, скъпи, нишови, непривлекателни и никой не ги иска. На лице е класически пример Новият играч срещу съществуващите гиганти. Оказва се че при достатъчно желание, мотивация, инвестиции, инженерна мисъл и рискове EV вече са практични, ценово конкурентни (във високия сегмент засега), далеч по-ефективни, икономични и екологични (обратното се тиражира от заинтересованите и застрашени играчи като KOCH brothers например).

                        Това което прави Тесла, никой от традиционните играчи няма нито желанието, нито амбицията, нито възможността да постигне. Стигнахме до момент в който моделите на тесла са #1 по продажби в техните ценови сегменти (без изключение) и както изглежда гигантите си отвориха очите и решиха че ако не действат решително ще последват съдбата на Нокиа след навлизането на iPhone и промяната на нагласите на потребителя към смарт телефоните. Заделят се милиардни бюджети за развитие на EV-та.

                        Наблюдателите (анализатори) са на мнение, че Тесла са изиграли своята роля да трасират пътя на новата технология и че Традиционните гиганти след като налеят парите за разработки ще затрият компанията поради лошото и управление. Дали е така обаче???
                        Новата технология обаче е различна от наложената до момента! Колкото и да се говори че производството на EV е лесна работа за традиционните производители се оказва, че от 2012та година няма нито един автомобил с по-добри показатели от Тесла S от 2012та.
                        Кодак са пионер в дигиталната фотография от 90те и са имали най-съвременната дигитална технология дълго преди навлизането и на пазара! Нокиа развива прототипи на устройства с TUCH SCREEN няколко години преди да излезе iPhone. GM създава EV1 1996та година (електрически автомобил унищожен заради опасността от доброто приемане от потребителите). Обаче когато на карта са активи и ноу хау за милиарди не е толкова лесно да заместиш старата технология с нова. Това е и основната причина поради която няма как някой от традиционните производители да се „престарае“. Нито искат, нито могат да създадат конкурент на Тесла в близко бъдеще. Да предположим, че въпреки всичко Ауди или Тойота например направи конкурентен модел на Тесла в техническо и ценово отношение е ясно какво ще избере потребителя при равни други условия.
                        Съществуващия бизнес от производство на печеливши ДВГ, в който са инвестирани милиарди и от който идват печалбите е обречен. Единственото което им остава е да се надяват и да направят необходимото да забавят транзита към EV, за да могат някак си да се адаптират.
                        Не е случайно че в медийте основно виждаме негативни новини за ТЕСЛА. Ако не можеш да победиш някой с продукт, то можеш да го направиш с дискредитиране. Хвърлят се огромни ресурси в т.н. FUD (fear, uncertainty and doubt) срещу Тесла с основната цел хората да са разколебани и негативно настроени към Тесла като основен „двигател“ на EV трансформацията. Медийната „обработка“ не е иновация – Гьобелс май беше казал „Дайте ми власт над медиите и аз ще превърна всяко общество в стадо свине“.
                        Тесла е големият победител и ясен лидер в EV производството, чийто продажби и търсене ще растат експоненциално, докато на традиционните производители продажбите, маржове и печалби ще намаляват неминуемо.

                        И досега говоря само за производството на автомобили! Като сложим в уравнението и другите 2 грандиозни тенденции – Car on demand (Uber) и Autonomous Vehicles картината става съвсем различна.

                        Car on demand - Uber и Lyft са основните конкуренти, които започват да влияят на нагласите относно необходимостта да се притежава личен автомобил. Разбирайте намаление на продажбите на автомобили заради нежеланието на все по-голяма част от потребителите да купуват и поддържат такъв. Засега тази тенденция не се усеща осезаемо в Европа, но рано или късно ще стане факт. Конкурентното предимство на тези компании е голямо засега. Пазарната им капитализация е от порядъка на 50-100 милиарда всяка.
                        Uber, Lyft, Гугъл, Епъл и някои автомобилните компании работят усилено защото са наясно че бъдещето е в Автономното управление. Въпросът е кой ще е първи.

                        Uber & Lyft вече имат такава услуга, но основният фактор в разхода е шофьора! Ако някой от тях успее да създаде автономно управление си остава другата част от разхода – самите автомобили, оборудването им с хардуер и софтуер, както и горивото (ДВГ или EV). Въпросът е че и двете компании нямат ресурса, с който да закупят голям брой автомобили (въпреки пазарната им капитализация).

                        Реалните играчи в надпреварата ще са Гугъл (Waymo) и Епъл заради ресурсите и технологичния им бекграунд, както и Тесла. Към днешна дата най-напред технологично и практически е Waymo с тестовите си автомобили които работят от няколко години. Да предположим че Гугъл успее да създаде автономно управление, след това трябва да инвестират милиарди за самите автомобили.

                        Тесла – по всеобщо мнение са значително след Гугъл като развитие, но по-интересното е темпа на развитие. Защо? Имат над 400 хил автомобила в движение, които събират данни за да „учат“ AI на компанията. А кое е най-важното за Изкуствения интелект – ДАННИТЕ. Нито един от останалите играчи не разполагат с толкова „безплатни данни“, които да им помагат в развитието на софтуера.
                        И ако за Гугъл един оборудван автомобил ще струва 100-150 хилки разход, то Тесла прави 5-20 хилки нет от всеки автомобил платен от купувачите на Тесла. В момента в който Тесла са готови с възможността да предложат автономно задвижвани автомобили единствената стъпка е да направи OVER THE AIR SOFTWARE UPDATE за да превърне всеки автомобил в потенциално автономно такси!!!

                        От това което съм виждал, анализаторите оценяват потенциала на бизнеса с автономно управление на 1-2 трилиона. Та въпросът е кой първи ще успее да го наложи и да вземе лъвския пай от баницата.
                        Last edited by ED; 05.05.2019, 11:22.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          fon - електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората
                          Каква свобода не дава електрическа кола която се зарежда от мрежата?

                          Коментар


                          • fon - Станциите ще са едни пари хвърлени на вятъра, електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората а ги прави още по зависими. В мрежата се губи енергията произведена от перки и панели вместо да се използва максимално за зареждане.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
                              Следващия мандат еврогейците ще направя 100 000 зарядни станции в Европа с парите на всички, а ще се ползват от 5%. С такава антиикономика катастрофата е неизбежна. За доказателство приемам и факта, как Борисов се е вкопчил в еврогейценностите, а ние винаге сме на страната на губещите.
                              Кои са тия "всички с парите"? Щото то ако слушам и ромите и ние живеем на техен гръб и експлоатираме парите от тежкия им потен труд с метлите. Хайде да не те питам чак какво е "доказтелство" според тебе и според света, да не се оплетеш съвсем в мислите си.
                              Last edited by Andi11; 04.05.2019, 14:15.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                                Засега не виждам приемлива алтернатива на джипа, който карам. До 5 години може и да има, особено ако някой получи Нобел за нови батерии.
                                Следващия мандат еврогейците ще направя 100 000 зарядни станции в Европа с парите на всички, а ще се ползват от 5%. С такава антиикономика катастрофата е неизбежна. За доказателство приемам и факта, как Борисов се е вкопчил в еврогейценностите, а ние винаге сме на страната на губещите.
                                Last edited by vikhunter; 04.05.2019, 13:21.

                                Коментар

                                Working...
                                X