IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
    Германска технология за охлаждане утроява мощността на електродвигателите


    Cлaбoтo мяcтo нa днeшнитe eлeĸтpoдвигaтeли e oxлaждaнeтo. Учeнитe oт Фpayнxoвepcĸия инcтитyт измиcлиxa нaчин зa пpoмянa нa нaгpявaщaтa ce мeднa нaмoтĸa пo тaĸъв нaчин, чe eлeĸтpoмoтopът дa cтaнe пo-лeĸ. Πpи eлeĸтpoдвигaтeлитe oĸoлo 90% oт eлeĸтpичecĸaтa eнepгия ce пpeoбpaзyвa в мexaничнa, Ocтaнaлитe 10% ce пpeoбpaзyвaт в тoплинa в мeдтa нa нaмoтĸaтa нa cтaтopa. Зa дa ce oxлaди eлeĸтpoмoтopa, тoплинaтa oбиĸнoвeнo пpeминaвa пpeз мeтaлния ĸopпyc ĸъм външeн pъĸaв cъc cтyдeнa вoдa. Hямa ĸaĸ в тaзи ĸoнcтpyĸция дa ce изпoлзвa плacтмaca, пoнeжe пoлимepнитe мaтepиaли нe пpoвeждaт дoбpe тoплинaтa. A тoвa би нaпpaвилo eлeĸтpoмoтopитe мнoгo пo-лeĸи. Или знaчитeлнo пo-мoщни пpи eднo и cъщo тeглo. Гepмaнcĸитe cпeциaлиcти ca peшили тoзи пpoблeм ĸaтo ca зaмeнили ĸpъглитe пpoвoдници c пpoвoдници c пpaвoъгълнo ceчeниe. Taзи нaмoтĸa e знaчитeлнo пo-плътнa.
    Πo-ĸoмпaĸтнaтa нaмoтĸa e ocвoбoдилa мяcтo зa oxлaждaщ ĸaнaл, ĸoeтo дaвa възмoжнocт зa изпoлзвaнe нa cъвpeмeннитe пoлимepни мaтepиaли. Pъĸoвoдитeлят нa пpoeĸтa Poй Mapтeнc oбяcнявa инoвaциятa пo cлeдния нaчин: „B нaшия двигaтeл, тoплинaтa, aĸyмyлиpaнa в нaмoтĸaтa, пpeминaвa cъвceм мaлĸo paзcтoяниe пpeз пoлимepa – eдвa чacт oт милимeтъpa. Cтaнa възмoжнo изпoлзвaнeтo нa пoлимepни мaтepиaли, пoнeжe paзceйвaмe тoплинaтa cъвceм близo дo мяcтoтo, ĸъдeтo ce oбpaзyвa. Дpyг eфeĸт oт инoвaциятa e, чe пo-мaлĸoтo изпoлзвaн мaтepиaл нaмaлявa тoплиннaтa инepция нa eлeĸтpoдвигaтeля и тoй пo-бъpзo изcтивa. Eлeĸтpoдвигaтeлитe oт тoзи тип ca пo-лeĸи и ce пocтигa мoщнocт oт 5 КW нa ĸилoгpaм. B cъвpeмeннитe eлeĸтpoмoтopи тoзи пoĸaзaтeл e 1,5 КW нa ĸилoгpaм.

    https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...6dH_EuD7jSuZiw

    Моето /неангажиращо/ мнение е, че плоски проводници се използват от доста време - и ако това е иновация - то аз имам подобен статор от преди повече от 30 години... Статорът е от изработен в масовото производство електродвигател. Надявам се да имат добро финансиране от институции, които нямат представа за това, че живеем два века по-късно...

    Иначе - бравос на учените: открили са Америка... Това се случва често на последък...

    Коментар


    • Германска технология за охлаждане утроява мощността на електродвигателите


      Cлaбoтo мяcтo нa днeшнитe eлeĸтpoдвигaтeли e oxлaждaнeтo. Учeнитe oт Фpayнxoвepcĸия инcтитyт измиcлиxa нaчин зa пpoмянa нa нaгpявaщaтa ce мeднa нaмoтĸa пo тaĸъв нaчин, чe eлeĸтpoмoтopът дa cтaнe пo-лeĸ. Πpи eлeĸтpoдвигaтeлитe oĸoлo 90% oт eлeĸтpичecĸaтa eнepгия ce пpeoбpaзyвa в мexaничнa, Ocтaнaлитe 10% ce пpeoбpaзyвaт в тoплинa в мeдтa нa нaмoтĸaтa нa cтaтopa. Зa дa ce oxлaди eлeĸтpoмoтopa, тoплинaтa oбиĸнoвeнo пpeминaвa пpeз мeтaлния ĸopпyc ĸъм външeн pъĸaв cъc cтyдeнa вoдa. Hямa ĸaĸ в тaзи ĸoнcтpyĸция дa ce изпoлзвa плacтмaca, пoнeжe пoлимepнитe мaтepиaли нe пpoвeждaт дoбpe тoплинaтa. A тoвa би нaпpaвилo eлeĸтpoмoтopитe мнoгo пo-лeĸи. Или знaчитeлнo пo-мoщни пpи eднo и cъщo тeглo. Гepмaнcĸитe cпeциaлиcти ca peшили тoзи пpoблeм ĸaтo ca зaмeнили ĸpъглитe пpoвoдници c пpoвoдници c пpaвoъгълнo ceчeниe. Taзи нaмoтĸa e знaчитeлнo пo-плътнa.
      Πo-ĸoмпaĸтнaтa нaмoтĸa e ocвoбoдилa мяcтo зa oxлaждaщ ĸaнaл, ĸoeтo дaвa възмoжнocт зa изпoлзвaнe нa cъвpeмeннитe пoлимepни мaтepиaли. Pъĸoвoдитeлят нa пpoeĸтa Poй Mapтeнc oбяcнявa инoвaциятa пo cлeдния нaчин: „B нaшия двигaтeл, тoплинaтa, aĸyмyлиpaнa в нaмoтĸaтa, пpeминaвa cъвceм мaлĸo paзcтoяниe пpeз пoлимepa – eдвa чacт oт милимeтъpa. Cтaнa възмoжнo изпoлзвaнeтo нa пoлимepни мaтepиaли, пoнeжe paзceйвaмe тoплинaтa cъвceм близo дo мяcтoтo, ĸъдeтo ce oбpaзyвa. Дpyг eфeĸт oт инoвaциятa e, чe пo-мaлĸoтo изпoлзвaн мaтepиaл нaмaлявa тoплиннaтa инepция нa eлeĸтpoдвигaтeля и тoй пo-бъpзo изcтивa. Eлeĸтpoдвигaтeлитe oт тoзи тип ca пo-лeĸи и ce пocтигa мoщнocт oт 5 КW нa ĸилoгpaм. B cъвpeмeннитe eлeĸтpoмoтopи тoзи пoĸaзaтeл e 1,5 КW нa ĸилoгpaм.

      https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...6dH_EuD7jSuZiw

      Коментар


      • Първоначално изпратено от П.Ф.Изеров Разгледай мнение

        Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

        Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

        От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

        НЕма да стане: отишЛО е да Апне!

        Отговори ли си, защо се повишава налягането при дизела - и най-вече - КОГА става това? Това, разбира се - е част от подготвителните тактове. Схвана ли? В тях се черпи част от мощността от предходните работни цикли! /повишаване на налягането и на температурата!!! до тези - за самовъзпламеняването на впръснатото гориво - СА ПРОЦЕСИ, КОИТО ИЗРАЗХОДВАТ ЧАСТ ОТ полезната работа - топлина - в една друга координатна система, но да не усложнявам обяснението, че някой от "двигателистите" да не го зацепи главата!/

        НИЕ би трябвало да говорим за друго! Какво става по времето на изгаряне на впръснатото гориво, което представлява работният такт, приятел!

        Значи: самото изгаряне - е различно при двата двигателя: бензинов и дизелов!

        Ето - в това точно греши "двигателиста"!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от П.Ф.Изеров Разгледай мнение

          Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

          Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

          От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

          Така е /Калитко може да ти го обясни/ - нека му дадем време, за да изкупи грешките и тъпотиите си...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
            Мисля, че е добре да ти помогнЕМ, за да промениш мнението си. Не исках да задълбавам навътре, ако ти нямаш понятие от идеалните процеси, с които сравняваме действителните - на бензиновите, но и на дизеловите двигатели -последните от които - би трябвало ПОНЕ да знаеш, че работят по два различни цикъла... Да не занимавам двигателиста с такива "трудни" въпроси, които градят съвременното двигателостроене...


            Хайде да ти задам все пак този въпрос, с който да те насоча към правилният отговор, с който да промениш и злополучният си пост /а има и други подобни!!!/

            Та, Калитко, кажи моля те - пред аудиторията /това е част от голямата наука за двигателите/ - при кой от двата - бензинов и дизелов ДВГ - характерен процес в рамките на всеки работен цикъл - се характеризира със СЪЩЕСТВЕНА степен на повишаване на налягането?

            Подсказка: НЕ казвай, че това е дизеловият двигател, защото ще пренапишеш ГРЕШНИЯТ СИ ПОСТ от долу!

            Доста хора ТУК познават по-добре от теб двигателите /за твое съжаление на "двигателист"!/ - моля, не давай акъл, за да подвеждаш хората, които искат да научат нещо, за да вървят напред!
            Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

            Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

            От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

            Коментар


            • Мисля, че е добре да ти помогнЕМ, за да промениш мнението си. Не исках да задълбавам навътре, ако ти нямаш понятие от идеалните процеси, с които сравняваме действителните - на бензиновите, но и на дизеловите двигатели -последните от които - би трябвало ПОНЕ да знаеш, че работят по два различни цикъла... Да не занимавам двигателиста с такива "трудни" въпроси, които градят съвременното двигателостроене...


              Хайде да ти задам все пак този въпрос, с който да те насоча към правилният отговор, с който да промениш и злополучният си пост /а има и други подобни!!!/

              Та, Калитко, кажи моля те - пред аудиторията /това е част от голямата наука за двигателите/ - при кой от двата - бензинов и дизелов ДВГ - характерен процес в рамките на всеки работен цикъл - се характеризира със СЪЩЕСТВЕНА степен на повишаване на налягането?

              Подсказка: НЕ казвай, че това е дизеловият двигател, защото ще пренапишеш ГРЕШНИЯТ СИ ПОСТ от долу!

              Доста хора ТУК познават по-добре от теб двигателите /за твое съжаление на "двигателист"!/ - моля, не давай акъл, за да подвеждаш хората, които искат да научат нещо, за да вървят напред!

              Коментар


              • Идея нямаш какво говориш. Наистина ли си завършил ДВГ?

                С написаното от теб ми изглеждаш като ученик, който не си е научил добре урока по физика. Това още ти се губи - да не спорим за по-натам...

                Коментар


                • безимeн - какво изобарно и изохорно има при ДВГ, при тях такива идеални неща няма..ти какво си учил нямам идея. Каквото са ти дали след като си учил е било на вересия, трябва да го върнеш да знаеш...
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    majnata - много разбираш от ДВГ, дизеловия двигател е доста по натоварен от един бензинов двигател при който едни специфични за самозапалването на горивото при дизелите детонации липсват, стойностите на налягането в цилиндрите на двигателя са по високи при дизеловия двигател, да не говорим за разликата в изгарянето на горивото и кислородния глад на дизеловия двигател който се елеминира чрез турбокомпресор и недостатъка на турбокомпресорите - имат закъснение в отзивчивостта.


                    Пропуснал съм доста дискусии тук... Не че нещо изобщо ми е липсвало, но...

                    Човек, както разбирам от други писания - ти си бил "спец" по ДВГ? Неееееее!

                    Трябва да се върнеш още в първи курс и да опиташ да си обясниш нещата, ако - разбира се - не сметнеш, че вече е прекалено късно...

                    Я помисли пак... И ПАК!..., къде скоростта на изгаряне на сместа / горивото - е по-висока! Кой от двата процеса се извършва при постоянно налягане /изобарно/, А КОЙ - при постоянен обем /изохорно/??? Алоуууу - как си взел изпитите си, момък! Елементарни неща не знаеш!!!

                    После, ако прочетеш нещата, за които ти говоря - разбира се - ще направиш точно обратно изказване на това, което пишеш горе! Калитко!

                    Е, знаеш ли ПОНЕ къде се намира работният процес на съвременните дизели?

                    Ега ти Калиткото! И тоя взел да дава акъл в специализирана тема на форума, който уважаваме! Ега ти измишльотините!!! Ай сиктир оттук, ве - Калитко! /ясно е, че наука тук не се твори, но да се заблуждават хората тук - от незнаещ!!!..., но назад дори не зная до къде му стигат фантасмагориите..., не ми се и четат тъпотии, а това няма да са му единствените "бисери"..., но - това е той - нетът - под привидна форма на "знания" - могат да се пробутват всякакви ЛЪЖИ!... и да се твори ПСЕВДО НАУКА /за съжаление/!!!

                    Коментар


                    • gigow - това българина много знае и нищо не може, нещо нерационално има в тази работа.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                        Електрическите
                        Нищо не каза. Колко вида ел.двигатели различаваш?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Нещо, което наистина не знам: Кои двигатели преобладават в момета при електричките? За един приятел питам.
                          Електрическите
                          Last edited by mibova; 06.02.2019, 15:39. Причина: обида

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
                            Трейдърко продължавай да пишеш забавен си.Ного веселие и забава ни осигуряваш.Ного е готино човек дето абер си нема от ел машини да пише весело е...Между другото знаеш ли какво е хлъзгане
                            Нещо, което наистина не знам: Кои двигатели преобладават в момета при електричките? За един приятел питам.

                            Коментар


                            • ... Но за този, който не може да си купи кола, Tesla Motors отваря отдел в Амазон, където може да си купите чашка, шапка, тениска "Tesla", а че и даже...


                              ​​​​​​... кола за 200 долара:
                              https://www.amazon.com/Tesla-Motors-...s=tesla+motors




                              (спойлър: моделче, моделче...​​​​​)
                              Last edited by П.Ф.Изеров; 06.02.2019, 12:12.

                              Коментар


                              • Edno много шоне ауто https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...96105-216-4503

                                REICHWEITE:
                                Die Reichweite beträgt im Winter ca. 100 km und im Sommer 130 km.

                                LADEZEITEN:
                                Laden Zuhause an der Steckdose mit 16A: ca. 4,5 Stunden
                                Reduziertes Laden Zuhause an der Steckdose mit 10A: ca. 7,5 Stunden
                                Laden an öffentlicher Ladestation: ca. 3,5 Stunden

                                KOSTEN:
                                Zuhause: Vollladung ca. 4,50 Euro
                                Laden mit EnBW mobility+: Vollladung 1 Euro
                                Der Smart ist bis September 2027 steuerbefreit.

                                Der Smart hat einen deutschen Brief, war aber vorher in den Niederlanden zugelassen.

                                Та това е положението - зимата 100км, лятото 130км- пробег. Колата е с пробег 4800км и мощност 82коня, защо ли я продава този човек. Еди, може да се включиш в търга

                                Коментар

                                Working...
                                X