IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    безимeн - между другото преди дни покарах малко М3 правена от компанията на "измамника" Мъск и какво да ти кажа МНОГО ГОЛЯМА ИЗМАМА и при положение че е с големи габарити спрямо петролните коли върви като перце и тези хора са МНОГО напред, ама много. А тук опозицията не сте назад а в страни и в друга посока направо. Да дам и аз малко квалификации.
    Абе се това чувам като отзив на возилите се в елкола.
    Тъй като е доста субективно, бихте ли обяснили по-добре какво по-точно означава?

    А! Сетих се, че и аз съм се возил на електрическа кола и то - много пъти. На тролей
    Това, което съм усетил като разлика с тролеите с ДВГ​​​​​​, е по-голямото максимално ускорение - даже и в самолет при излитане е по-малко.
    И шумът на матора е различен.
    Други разлики не съм усетил.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Pyramid - по натоварени са дизеловите двигатели и ресурса им е по малък, ти само по отнешение на маслото погледни как тоят нещата - при дизела почернява и се напълва с нагари значително по бързо а те са абразив който износва частите. Няма минимално грамотен техник който да повярва в тази глупост че дизела е по дълговечен от бензиновия мотор. Разбира се че като работи при по големи налягания ще се скапе по бързо, допреди години не се правеха малки дизели защото нямат никакъв ресурс а само големи двигатели. После се промениха нещата и започнаха да правят дизели при които горивния процес е контролиран така че тези екстремуми в наляганията да се отрежат и така в хронология се развиха нещата. Не говорим въобще за горивната система и колко по сложна е тя и чувствителна на износване, в нея има прецизни сглобки с хлабина от един до 5 микрона в дюзи и помпа и можеш да си представиш колко са дълговечни. Наистина прекалявате с глупотевините си и неграмотност, не инженер а среден техник би трябвало категорично да е наясно.
      Абе де да знам, досега, измeжду всички, които съм виждал и чувал, все дизелите бяха по-дълговечни но, щом ти казваш...Вероятно, не съм изобщо живял, 'баси. 52++ - на котето под опашката. Моделните компресионни моторчета с етер и без сегменти не ги броя, там всичко е изцедено до минутка като живот. По-големи са наляганията при дизела от сгъстяване на въздуха, факт. Ама напреженията в металите и триещите се повърхности са уравнени. Пък и, да, всичко зависи от заложения проектен ресурс , дори масла, филтри, хлабини и т.н. подкарваш с по-прилично (ясно, и по-скъпо, често) масло и, нормално, може още да вдигнеш ресурса. Особено, ако не се ослушваш в сервиза за 5 лева. Сменяш филтри и масла редовно или на 95% от заявения им срок, ползваш присадки, не си правиш „гонки на драгстери”... Няма да коментирам колко моточасове правят корабните дизели, нали, там наистина не мож' ги стигна. Особено, в безбиелните чудовища. Пък и обсъждахме максималния ресурс, не до първи кап.ремонт, ако се не лъжа. Щото, има и текущи. Заеби това. Преди време, те питаха за хлъзгането...
      Last edited by Pyramid; 07.02.2019, 04:48.

      Коментар


      • Pyramid - по натоварени са дизеловите двигатели и ресурса им е по малък, ти само по отнешение на маслото погледни как тоят нещата - при дизела почернява и се напълва с нагари значително по бързо а те са абразив който износва частите. Няма минимално грамотен техник който да повярва в тази глупост че дизела е по дълговечен от бензиновия мотор. Разбира се че като работи при по големи налягания ще се скапе по бързо, допреди години не се правеха малки дизели защото нямат никакъв ресурс а само големи двигатели. После се промениха нещата и започнаха да правят дизели при които горивния процес е контролиран така че тези екстремуми в наляганията да се отрежат и така в хронология се развиха нещата. Не говорим въобще за горивната система и колко по сложна е тя и чувствителна на износване, в нея има прецизни сглобки с хлабина от един до 5 микрона в дюзи и помпа и можеш да си представиш колко са дълговечни. Наистина прекалявате с глупотевините си и неграмотност, не инженер а среден техник би трябвало категорично да е наясно.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          безимeн - между другото преди дни покарах малко М3 правена от компанията на "измамника" Мъск и какво да ти кажа МНОГО ГОЛЯМА ИЗМАМА и при положение че е с големи габарити спрямо петролните коли върви като перце и тези хора са МНОГО напред, ама много. А тук опозицията не сте назад а в страни и в друга посока направо. Да дам и аз малко квалификации.
          Трейдърко ма ти пак се обърка бе мамин не ние сме встрани а измамника.Колата не е нещо което се кара за кеф.Колата е нещо което ти трябва всеки ден.Да не говорим за камиони трактори.Мани тея глупости не се излагай повече.Най гадното е че вярваш на медийни чекий и бичкий и позволяваш да ти промиват мозъка.Докато не се намери начин да се ползва енергия тия глупотевини с фотоволтаици и коли немат бъдеще

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            безимeн - попитай хора с добра практика да ти кажат кои двигатели са с по дълъг живот - бензиновите или дизеловите, никой няма да се обърка. Не знам какво си прочел тук в тази тема но каквото си написал са все глупости. От къде го вадиш това самочуствие, такова самочуствие имах в трети клас си спомням и бях си внушил че знам вече всичко - да пиша, да чета , да смятам и дори ми беше странно че трябва да ходя още "малко" на училище. Нещата за които говориш знам къде в кои учебници си ги прочел и доколко си ги разбрал, а на базата им да си направя извода че дизеловите двигатели ще са с по дълъг живот аз не бих могъл нито тогава пък още повече сега. Между другото там си пише че процесите на практика не са изохорни или адиабатни, поне чети по задълбочено и с разбиране. Не заблуждавай хората, човека пишеше че дизеловите двигатели били с по дълъг живот и че дори МАЙ били отделяли същите вредни емисии като бензиновите. Това е абсолютно невярно и напълниха Европа с дизели и се сетиха че са димящи печки а за азотните окиси които отделят в доста повече 100% - во лекарство няма и накрая си отиват в атмосферата. И запомни добре - ДВГ към днешна дата вече е ясно че са бита карта, защото има по добри решения енергията при окисляване на въгловодороди да се превърне и в електрически ток и в механична работа.
            Понеже тук видях че други се напъват да изяснят от какво зависи живота на ДВГ - неговия експлоатационен срок и годност да им го кажа в прав текст и с думи прости - зависи от триенето и износването на частите, а то зависи от натоварването и размера на силите които действат върху масления клин между тях и от нищо друго. Със сигурност знам повече по темата ДВГ но не виждам смисъл да си губя времето да пиша и няма и никаква полза.
            Разбра ли вече че електромобилите не са с автоматични скоростни кутии като тези на петролните коли и няма опасност да се счупят като се теглят ?
            ...АКО биха били по-натоварени от бензинките, дизелите нямаше да са по-дълготрайни. Сам се изтърва преди малко. Ползват се, щото имат повисок кпд поради по-равномерното, сравнено със скоростта на буталото, горене и оттам, срено налягане за раб.ход и още, заради по-малкия мъртъв обем при разширение (горивната камера е по-малка). По-корозивни газове се отделят, ама оборотите по-ниски, някак компенсират. По-добрите начини за преобразуване, обаче, по ред причини, още не навлизат, значи...Значи, понеже познатото зло се предпочита пред непознатото добро, още ще се ползва. Докато нов катаклизъм не зачеркне миналото. А фукарията на безименния откъде иде и къде отива, вече не ме вълнува. На „важни” приказки не се хващам, само ползвам допълнителна доза безплатен смях.

            Коментар


            • безимeн - между другото преди дни покарах малко М3 правена от компанията на "измамника" Мъск и какво да ти кажа МНОГО ГОЛЯМА ИЗМАМА и при положение че е с големи габарити спрямо петролните коли върви като перце и тези хора са МНОГО напред, ама много. А тук опозицията не сте назад а в страни и в друга посока направо. Да дам и аз малко квалификации.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • безимeн - попитай хора с добра практика да ти кажат кои двигатели са с по дълъг живот - бензиновите или дизеловите, никой няма да се обърка. Не знам какво си прочел тук в тази тема но каквото си написал са все глупости. От къде го вадиш това самочуствие, такова самочуствие имах в трети клас си спомням и бях си внушил че знам вече всичко - да пиша, да чета , да смятам и дори ми беше странно че трябва да ходя още "малко" на училище. Нещата за които говориш знам къде в кои учебници си ги прочел и доколко си ги разбрал, а на базата им да си направя извода че дизеловите двигатели ще са с по дълъг живот аз не бих могъл нито тогава пък още повече сега. Между другото там си пише че процесите на практика не са изохорни или адиабатни, поне чети по задълбочено и с разбиране. Не заблуждавай хората, човека пишеше че дизеловите двигатели били с по дълъг живот и че дори МАЙ били отделяли същите вредни емисии като бензиновите. Това е абсолютно невярно и напълниха Европа с дизели и се сетиха че са димящи печки а за азотните окиси които отделят в доста повече 100% - во лекарство няма и накрая си отиват в атмосферата. И запомни добре - ДВГ към днешна дата вече е ясно че са бита карта, защото има по добри решения енергията при окисляване на въгловодороди да се превърне и в електрически ток и в механична работа.
                Понеже тук видях че други се напъват да изяснят от какво зависи живота на ДВГ - неговия експлоатационен срок и годност да им го кажа в прав текст и с думи прости - зависи от триенето и износването на частите, а то зависи от натоварването и размера на силите които действат върху масления клин между тях и от нищо друго. Със сигурност знам повече по темата ДВГ но не виждам смисъл да си губя времето да пиша и няма и никаква полза.
                Разбра ли вече че електромобилите не са с автоматични скоростни кутии като тези на петролните коли и няма опасност да се счупят като се теглят ?
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                  Пропуснал съм доста дискусии тук... Не че нещо изобщо ми е липсвало, но...

                  Човек, както разбирам от други писания - ти си бил "спец" по ДВГ? Неееееее!

                  Трябва да се върнеш още в първи курс и да опиташ да си обясниш нещата, ако - разбира се - не сметнеш, че вече е прекалено късно...

                  Я помисли пак... И ПАК!..., къде скоростта на изгаряне на сместа / горивото - е по-висока! Кой от двата процеса се извършва при постоянно налягане /изобарно/, А КОЙ - при постоянен обем /изохорно/??? Алоуууу - как си взел изпитите си, момък! Елементарни неща не знаеш!!!

                  После, ако прочетеш нещата, за които ти говоря - разбира се - ще направиш точно обратно изказване на това, което пишеш горе! Калитко!

                  Е, знаеш ли ПОНЕ къде се намира работният процес на съвременните дизели?

                  Ега ти Калиткото! И тоя взел да дава акъл в специализирана тема на форума, който уважаваме! Ега ти измишльотините!!! Ай сиктир оттук, ве - Калитко! /ясно е, че наука тук не се твори, но да се заблуждават хората тук - от незнаещ!!!..., но назад дори не зная до къде му стигат фантасмагориите..., не ми се и четат тъпотии, а това няма да са му единствените "бисери"..., но - това е той - нетът - под привидна форма на "знания" - могат да се пробутват всякакви ЛЪЖИ!... и да се твори ПСЕВДО НАУКА /за съжаление/!!!
                  Е не така де.Трейдърко е шегаджия и веселяк.Са как е станал инженер идея нямам явно е бил ного добър в преписването...Преди време говореше за хиперинфлация на долара и еврото за 15 минути колкото да се изчистили дълговете ха ха ха .Не знам кво пие и пуши ама е добро а и не казва какво е крие го в тайна

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                    Моето /неангажиращо/ мнение е, че плоски проводници се използват от доста време - и ако това е иновация - то аз имам подобен статор от преди повече от 30 години... Статорът е от изработен в масовото производство електродвигател. Надявам се да имат добро финансиране от институции, които нямат представа за това, че живеем два века по-късно...

                    Иначе - бравос на учените: открили са Америка... Това се случва често на последък...
                    Тъкмо мислех да пиша същото.
                    Ей, скапва се света, скапани са вече новите инженери, скапани са вече и новите "учени". Жална им райна на младите в бъдеще, добре, че няма да съм жив тогава.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                      Германска технология за охлаждане утроява мощността на електродвигателите


                      Cлaбoтo мяcтo нa днeшнитe eлeĸтpoдвигaтeли e oxлaждaнeтo. Учeнитe oт Фpayнxoвepcĸия инcтитyт измиcлиxa нaчин зa пpoмянa нa нaгpявaщaтa ce мeднa нaмoтĸa пo тaĸъв нaчин, чe eлeĸтpoмoтopът дa cтaнe пo-лeĸ. Πpи eлeĸтpoдвигaтeлитe oĸoлo 90% oт eлeĸтpичecĸaтa eнepгия ce пpeoбpaзyвa в мexaничнa, Ocтaнaлитe 10% ce пpeoбpaзyвaт в тoплинa в мeдтa нa нaмoтĸaтa нa cтaтopa. Зa дa ce oxлaди eлeĸтpoмoтopa, тoплинaтa oбиĸнoвeнo пpeминaвa пpeз мeтaлния ĸopпyc ĸъм външeн pъĸaв cъc cтyдeнa вoдa. Hямa ĸaĸ в тaзи ĸoнcтpyĸция дa ce изпoлзвa плacтмaca, пoнeжe пoлимepнитe мaтepиaли нe пpoвeждaт дoбpe тoплинaтa. A тoвa би нaпpaвилo eлeĸтpoмoтopитe мнoгo пo-лeĸи. Или знaчитeлнo пo-мoщни пpи eднo и cъщo тeглo. Гepмaнcĸитe cпeциaлиcти ca peшили тoзи пpoблeм ĸaтo ca зaмeнили ĸpъглитe пpoвoдници c пpoвoдници c пpaвoъгълнo ceчeниe. Taзи нaмoтĸa e знaчитeлнo пo-плътнa.
                      Πo-ĸoмпaĸтнaтa нaмoтĸa e ocвoбoдилa мяcтo зa oxлaждaщ ĸaнaл, ĸoeтo дaвa възмoжнocт зa изпoлзвaнe нa cъвpeмeннитe пoлимepни мaтepиaли. Pъĸoвoдитeлят нa пpoeĸтa Poй Mapтeнc oбяcнявa инoвaциятa пo cлeдния нaчин: „B нaшия двигaтeл, тoплинaтa, aĸyмyлиpaнa в нaмoтĸaтa, пpeминaвa cъвceм мaлĸo paзcтoяниe пpeз пoлимepa – eдвa чacт oт милимeтъpa. Cтaнa възмoжнo изпoлзвaнeтo нa пoлимepни мaтepиaли, пoнeжe paзceйвaмe тoплинaтa cъвceм близo дo мяcтoтo, ĸъдeтo ce oбpaзyвa. Дpyг eфeĸт oт инoвaциятa e, чe пo-мaлĸoтo изпoлзвaн мaтepиaл нaмaлявa тoплиннaтa инepция нa eлeĸтpoдвигaтeля и тoй пo-бъpзo изcтивa. Eлeĸтpoдвигaтeлитe oт тoзи тип ca пo-лeĸи и ce пocтигa мoщнocт oт 5 КW нa ĸилoгpaм. B cъвpeмeннитe eлeĸтpoмoтopи тoзи пoĸaзaтeл e 1,5 КW нa ĸилoгpaм.

                      https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...6dH_EuD7jSuZiw

                      Моето /неангажиращо/ мнение е, че плоски проводници се използват от доста време - и ако това е иновация - то аз имам подобен статор от преди повече от 30 години... Статорът е от изработен в масовото производство електродвигател. Надявам се да имат добро финансиране от институции, които нямат представа за това, че живеем два века по-късно...

                      Иначе - бравос на учените: открили са Америка... Това се случва често на последък...

                      Коментар


                      • Германска технология за охлаждане утроява мощността на електродвигателите


                        Cлaбoтo мяcтo нa днeшнитe eлeĸтpoдвигaтeли e oxлaждaнeтo. Учeнитe oт Фpayнxoвepcĸия инcтитyт измиcлиxa нaчин зa пpoмянa нa нaгpявaщaтa ce мeднa нaмoтĸa пo тaĸъв нaчин, чe eлeĸтpoмoтopът дa cтaнe пo-лeĸ. Πpи eлeĸтpoдвигaтeлитe oĸoлo 90% oт eлeĸтpичecĸaтa eнepгия ce пpeoбpaзyвa в мexaничнa, Ocтaнaлитe 10% ce пpeoбpaзyвaт в тoплинa в мeдтa нa нaмoтĸaтa нa cтaтopa. Зa дa ce oxлaди eлeĸтpoмoтopa, тoплинaтa oбиĸнoвeнo пpeминaвa пpeз мeтaлния ĸopпyc ĸъм външeн pъĸaв cъc cтyдeнa вoдa. Hямa ĸaĸ в тaзи ĸoнcтpyĸция дa ce изпoлзвa плacтмaca, пoнeжe пoлимepнитe мaтepиaли нe пpoвeждaт дoбpe тoплинaтa. A тoвa би нaпpaвилo eлeĸтpoмoтopитe мнoгo пo-лeĸи. Или знaчитeлнo пo-мoщни пpи eднo и cъщo тeглo. Гepмaнcĸитe cпeциaлиcти ca peшили тoзи пpoблeм ĸaтo ca зaмeнили ĸpъглитe пpoвoдници c пpoвoдници c пpaвoъгълнo ceчeниe. Taзи нaмoтĸa e знaчитeлнo пo-плътнa.
                        Πo-ĸoмпaĸтнaтa нaмoтĸa e ocвoбoдилa мяcтo зa oxлaждaщ ĸaнaл, ĸoeтo дaвa възмoжнocт зa изпoлзвaнe нa cъвpeмeннитe пoлимepни мaтepиaли. Pъĸoвoдитeлят нa пpoeĸтa Poй Mapтeнc oбяcнявa инoвaциятa пo cлeдния нaчин: „B нaшия двигaтeл, тoплинaтa, aĸyмyлиpaнa в нaмoтĸaтa, пpeминaвa cъвceм мaлĸo paзcтoяниe пpeз пoлимepa – eдвa чacт oт милимeтъpa. Cтaнa възмoжнo изпoлзвaнeтo нa пoлимepни мaтepиaли, пoнeжe paзceйвaмe тoплинaтa cъвceм близo дo мяcтoтo, ĸъдeтo ce oбpaзyвa. Дpyг eфeĸт oт инoвaциятa e, чe пo-мaлĸoтo изпoлзвaн мaтepиaл нaмaлявa тoплиннaтa инepция нa eлeĸтpoдвигaтeля и тoй пo-бъpзo изcтивa. Eлeĸтpoдвигaтeлитe oт тoзи тип ca пo-лeĸи и ce пocтигa мoщнocт oт 5 КW нa ĸилoгpaм. B cъвpeмeннитe eлeĸтpoмoтopи тoзи пoĸaзaтeл e 1,5 КW нa ĸилoгpaм.

                        https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...6dH_EuD7jSuZiw

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от П.Ф.Изеров Разгледай мнение

                          Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

                          Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

                          От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

                          НЕма да стане: отишЛО е да Апне!

                          Отговори ли си, защо се повишава налягането при дизела - и най-вече - КОГА става това? Това, разбира се - е част от подготвителните тактове. Схвана ли? В тях се черпи част от мощността от предходните работни цикли! /повишаване на налягането и на температурата!!! до тези - за самовъзпламеняването на впръснатото гориво - СА ПРОЦЕСИ, КОИТО ИЗРАЗХОДВАТ ЧАСТ ОТ полезната работа - топлина - в една друга координатна система, но да не усложнявам обяснението, че някой от "двигателистите" да не го зацепи главата!/

                          НИЕ би трябвало да говорим за друго! Какво става по времето на изгаряне на впръснатото гориво, което представлява работният такт, приятел!

                          Значи: самото изгаряне - е различно при двата двигателя: бензинов и дизелов!

                          Ето - в това точно греши "двигателиста"!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от П.Ф.Изеров Разгледай мнение

                            Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

                            Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

                            От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

                            Така е /Калитко може да ти го обясни/ - нека му дадем време, за да изкупи грешките и тъпотиите си...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              Мисля, че е добре да ти помогнЕМ, за да промениш мнението си. Не исках да задълбавам навътре, ако ти нямаш понятие от идеалните процеси, с които сравняваме действителните - на бензиновите, но и на дизеловите двигатели -последните от които - би трябвало ПОНЕ да знаеш, че работят по два различни цикъла... Да не занимавам двигателиста с такива "трудни" въпроси, които градят съвременното двигателостроене...


                              Хайде да ти задам все пак този въпрос, с който да те насоча към правилният отговор, с който да промениш и злополучният си пост /а има и други подобни!!!/

                              Та, Калитко, кажи моля те - пред аудиторията /това е част от голямата наука за двигателите/ - при кой от двата - бензинов и дизелов ДВГ - характерен процес в рамките на всеки работен цикъл - се характеризира със СЪЩЕСТВЕНА степен на повишаване на налягането?

                              Подсказка: НЕ казвай, че това е дизеловият двигател, защото ще пренапишеш ГРЕШНИЯТ СИ ПОСТ от долу!

                              Доста хора ТУК познават по-добре от теб двигателите /за твое съжаление на "двигателист"!/ - моля, не давай акъл, за да подвеждаш хората, които искат да научат нещо, за да вървят напред!
                              Еее, много задълбахте и аз, лаикът, няма да имам полза.

                              Нещо с думи прости да обясните какъв е спорът, най-малкото, относно бензинов или дизелов двигател?

                              От у-ще помня само, че сместа при дизела се самозапалва в цилиндъра в следствие на повишаване на налягането. Или не?

                              Коментар


                              • Мисля, че е добре да ти помогнЕМ, за да промениш мнението си. Не исках да задълбавам навътре, ако ти нямаш понятие от идеалните процеси, с които сравняваме действителните - на бензиновите, но и на дизеловите двигатели -последните от които - би трябвало ПОНЕ да знаеш, че работят по два различни цикъла... Да не занимавам двигателиста с такива "трудни" въпроси, които градят съвременното двигателостроене...


                                Хайде да ти задам все пак този въпрос, с който да те насоча към правилният отговор, с който да промениш и злополучният си пост /а има и други подобни!!!/

                                Та, Калитко, кажи моля те - пред аудиторията /това е част от голямата наука за двигателите/ - при кой от двата - бензинов и дизелов ДВГ - характерен процес в рамките на всеки работен цикъл - се характеризира със СЪЩЕСТВЕНА степен на повишаване на налягането?

                                Подсказка: НЕ казвай, че това е дизеловият двигател, защото ще пренапишеш ГРЕШНИЯТ СИ ПОСТ от долу!

                                Доста хора ТУК познават по-добре от теб двигателите /за твое съжаление на "двигателист"!/ - моля, не давай акъл, за да подвеждаш хората, които искат да научат нещо, за да вървят напред!

                                Коментар

                                Working...
                                X