Само да вметна, че ел. мотора може и да има много хубаво КПД, но.... При зареждането батерията има загуба на енергия от 25% в зарядното устройство и в самата батерия при зареждането й. А колко ел. енергия се губи по трасето от ел. центалата до контакта не знам, бат Пешо мисля може да ни светне.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Е в ел двигателя загубите са само от съпротивление на проводниците, (все пак това е правотоков двигател). В двг по-голямата част от енергията излита през ауспуха като топлина. Да не споменаваме триещите се части, за които думата имат експерти от ранга на безименния.
По темата, за кпд като заговорихме, на ТЕЦ-а котелът, максимум, 82-85%, турбина -до ок.80%, траф нагоре-траф надолу, 98*98%, пренос ВН-98%, разпред. СН, НН- 98%, зарядно 80%, кулоновско кпд - 65 - 80%, двигател 90-96%- трансмисия 98-99%... който иска да смята, ама да не излязат сравними.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Аа-ха-ха-ха-хааа!
Супертрейдър, отдавна си заслужил уважението ми, а това по-горе е поредното доказателство че го заслужаваш.
+ от мен!
Във времената, в които живеем - не е срамно да кажеш на някого, че го обичаш... Защо не караш директно, а - с толкова завоалирани послания?
Всъщност, той и пирамидалният - като каже "Дани" - мед му/ѝ капе от устата...
Това, самоопределението в любовният /ви/ триъгълник - сигурно не е проблем...Last edited by безимeн; 11.02.2019, 19:43.
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
3 пъти?
Това, разбира се, е до сметки, които, не се съмнявам, отдавна са направени.
Понеже ме мързеше да ги търся, изказах някакъв спомен, с който може и да греша много.
Но все още ми се струва, че КПД-ът на електродвигателя - входяща електроенергия/механична енергия - не е чак пък 3 пъти по-голям от този на ДВГ - входяща химическа енергия/механична енергия.
Ако някой наистина знае, нека каже.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Малко по-висок КПД? Колко малко, едно 3 ПЪТИ. От малко под 30% за бензинките та до 85%+ за електричките. + възможност за рекупериране за капак.
Централният енергодобив е много по-лесно да бъде чист - вместо мелеони катализатори се използват десетки и стотици филтри по заводите. Контролът също е по-лесен.
Това, разбира се, е до сметки, които, не се съмнявам, отдавна са направени.
Понеже ме мързеше да ги търся, изказах някакъв спомен, с който може и да греша много.
Но все още ми се струва, че КПД-ът на електродвигателя - входяща електроенергия/механична енергия - не е чак пък 3 пъти по-голям от този на ДВГ - входяща химическа енергия/механична енергия.
Ако някой наистина знае, нека каже.
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
Двигателят на електричките може да е с малко по-висок КПД от този с вътрешно горене, но токът за електричките идва отвън, докато енергията на ДВГ идва от вътре.
Като вземем предвид горното, то не ми се струва, че електричките са особено по-икономични и по-чисти, общо взето - потреблението и замърсяването от енергодобива в техния случай просто се изнася извън големите населени места.
Ката казвам "замърсяване", нямам предвид отделянето на въглероден двуокис - та това е полезно за бъдещото човечество с оглед близкия нов ледников период.
Централният енергодобив е много по-лесно да бъде чист - вместо мелеони катализатори се използват десетки и стотици филтри по заводите. Контролът също е по-лесен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Дююд, говорим за технологии. Старите постепенно се изместват от новите. Гейпарадите и мигрантите не знам защо ги слагаш в темата!?! Е, едно време си гледал п.рно на вестници, сега цъкаш на телефона, ама нейсе. За друго е темата.
Колегата в общи линии е описал политическите заигравки. Колата, никой няма да ти вземе, сам ще я смениш (само дето още не го знаеш) като ти писне от таралясника и гледаш съседа как ходи до морето за 1/2 от парите дето даваш за газ на астрата а те къса на светофара.
В Париж се тръжкат че им вдигат цената на дизела! Ама те французите за здравей-здрасти обръщат Париж надолу с главата през 5-6 години. Германците вече се усещат и влизат в играта така че ще се адаптират криво-ляво в новата обстановка.
Като вземем предвид горното, то не ми се струва, че електричките са особено по-икономични и по-чисти, общо взето - потреблението и замърсяването от енергодобива в техния случай просто се изнася извън големите населени места.
Ката казвам "замърсяване", нямам предвид отделянето на въглероден двуокис - та това е полезно за бъдещото човечество с оглед близкия нов ледников период.Last edited by И.Зверов; 11.02.2019, 19:02.
Коментар
-
Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
Много ми е интересно с какъв пламък гори електричката и дали пушека е отровен. Това либерастите няма да мирясате докато не осмърдите Европа. Навирате гейпаради в носовете ни, напълнихте атмосферата с всякакви мигранти. Сега вземете на хората колите и ще замирише яко. Те в Париж тренират, ама все си мисля, че германците ще им писне скоро. Та, затова питам.
Колегата в общи линии е описал политическите заигравки. Колата, никой няма да ти вземе, сам ще я смениш (само дето още не го знаеш) като ти писне от таралясника и гледаш съседа как ходи до морето за 1/2 от парите дето даваш за газ на астрата а те къса на светофара.
В Париж се тръжкат че им вдигат цената на дизела! Ама те французите за здравей-здрасти обръщат Париж надолу с главата през 5-6 години. Германците вече се усещат и влизат в играта така че ще се адаптират криво-ляво в новата обстановка.Last edited by ED; 11.02.2019, 16:52.
Коментар
-
Бъгава е системата на инвестора. Първо не пуска, после дублира поста, след като аз изтрих дублиращия, идея нямам, къде го е заврял и, ето, днес, рублата изтрива и останалия щото, види се, там им сочи, че има два...я виж, Рубла, колко са сега?
Накратко, софтуерът подвежда.Last edited by Pyramid; 11.02.2019, 09:58.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеvikhunter - той избора е между либерасти и консервасти ако не си разбрал, първите организират гей парадите а вторите тайничко участват в тях. Това с вкарването на нови технологии е с цел да се завърти колелото на икономиката и в общи линии няма никакви други идеални цели - въздуси и други такива много слабо ги интересуват и либерастите и консервастите реално макар да симулират че се мятат на сън да ги мислят тези проблеми.
Супертрейдър, отдавна си заслужил уважението ми, а това по-горе е поредното доказателство че го заслужаваш.
+ от мен!
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
vikhunter - той избора е между либерасти и консервасти ако не си разбрал, първите организират гей парадите а вторите тайничко участват в тях. Това с вкарването на нови технологии е с цел да се завърти колелото на икономиката и в общи линии няма никакви други идеални цели - въздуси и други такива много слабо ги интересуват и либерастите и консервастите реално макар да симулират че се мятат на сън да ги мислят тези проблеми.D.Y.F-091066
- 3 Харесвания
Коментар
Коментар