IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
    Сега както каза в батерията има повече редки метали и сигурно техния добив е доста по-скъп и по-мръсен.
    Никъде не съм казвал това. В ДВГ може да има и повече редки метали но не знам. Батерията след 10г може и да е по-евтина от ДВГ. И цената изобщо не е критерии за енергоемкост. Няма такова нещо.

    В статията ясно е казано, че професора е разделил 11 тона ли беше СО2 за батерия и получил нещо си. Което е почти сигурно, че нищо не е сложил за ДВГ, колянов вал и т.н. В завода на Тесла лесно ще сметнеш енергоемкост - взимаш сметката за ток и делиш на произведените коли. За батериите също. Ама там примерно получили крушка за мигач - я сметни колко ток е получен за копане и топене на стъклото на крушката и всичките й други неща.

    Основната глупост и манипулация на статията е в това, че смята в СО2 а не в енергия, смята само за батерията, а не за цялата кола, приравнява различни отрови и място на изхвърлянето им във въздуха им ... изобщо искал е да постигне медийно внимание и лобизъм и е успял. С нищо ново. Преди 15 години подобни люде твърдяха, че за производство на слънчев панел се харчи повече ток отколкото може да произведе. Та в Япония направиха завод за панели, разкачен от мрежата, захранван само с панели и млъкнаха.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
      Е то имаше "анализи" що вървят тези продажби. Заради високите привилегии, дето ги ползват хората
      Всяко ново производство се нуждае от начални инвестиции. Да не говорим за високонаучни начинания като Космос, ЦЕРН и подобни където вложените милиарди се връщат след десетилетия та може и след век многократно. Или ти като математик си само за вложения основно в ракия и салатки където възвращаемостта е бърза и голяма?

      Екологията и здравеопазаването струват МНОГО ПАРИ. Не мога да разбера тази простотия и примитивизъм който се шири в България, че ВЕИ и елктромобили трябва да бъдат без всякакви привилегии. А въглищата и бензина като не плащат за замърсяване не са ли с привилегии? Другите държави не са по-тъпи за да "дават привилегии". Виждал съм как измират в Пулмологията хора с маски на лице за дишане в жестоки мъки, работили по мини за да имали първа категория труд щото толкова им е акъла - искали са само ракийка вместо и чист въздух. Забравих да ги питам не са ли си сменили мнението, пък и вече не мога.

      За статията дето си дал, забравих да кажа най-важното. От гледна точка на Глобалното затопляне е все едно дали ще имаме 100 грама CO2 в България от производство на ток за електромобили или 100г в Бразилия от ДВГ. Но нали разбираш, че мене ме интересува дали В МОЯ ДВОР въздуха е чист, дали не смърди, дали е тихо, дали АЗ ще хвана рак, ще имам дихателни проблеми и т.н. а не някой в Сомалия. Та едно е да дишам в двора си и в София бензинови отрови, съвсем друго е да знам че някой отделя CO2 да прави ток в Марица Изток - където всъщност въглищата я ги използват още десет години, я не. Та в статията се използват елементарни трикове с алгебра, да се манипулира и мами общественото мнение, че "дизелите били по-чисти". В Норвегия към 98% от тока се произвежда от ВЕЦ, сега ще имат такъв процент и електромобили, пък които нации искат, начело с този професор по политика и лобизъм могат да си завират носа в ауспусите на дизелите отзад колкото си искат.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
        От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.
        То и аз не съм специалист, но ако карам по бакалски сметки.

        Примерно, само двигателя сигурно е 5-10 пъти по-евтин от батерията (като компоненти сравнение двигател с/у батерия). Начи и за производството му са нужни 5-10 пъти по-малко ресурси. Съответно и цапането е 5-10 пъти по-малко.

        Като това 5-10 пак е бакалско. Но да кажем, че е там някъде.

        Сега както каза в батерията има повече редки метали и сигурно техния добив е доста по-скъп и по-мръсен. Като добива на различните метали съответно е различен процес с различна цена и различно цапане. Примерно алуминий има много, добива и производството му е евтин процес и цената му е ниска. Медта е скъпа, стоманата по средата.


        И още нещо за цапането, което не ми е ясно.

        Някой измислил ли е как ще се рециклират литиево-йонните батерии. Щото те все още не се рециклирират.

        Another reason why it isn't being done on a large scale is because the extraction of lithium from old batteries is 5x more expensive than mined lithium.

        Демек като стигнем до момента какво правим със старите батерии. Да не се окаже, че трябва да се плати 3-4 пъти цената им, за да се рециклират.

        Коментар


        • Няма особен смисъл да си губиш времето в излишни спорове. Преди време им показвах на дървените философи инфо графика - за колко време се компенсира производството на батерия! Беше от порядъка на 1-2 години.
          Всички развити държави вървят в посока насърчаване на EV, само нашите глАви философстват още

          Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

          За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.

          Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.

          Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
          https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/

          Коментар


          • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

            През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
            http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway

            Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?
            Е то имаше "анализи" що вървят тези продажби. Заради високите привилегии, дето ги ползват хората - да карат в бус лентата и да паркират без пари в синя зона, отделно данъци и пр. И ставало въпрос за втори автомобил в семейството. За всеки случай си държат и стария.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
              Фончо да се разберем с теб нещо.Когато комуникираш с мен не ми цитирай ама никакви глупендери от интернета.Питах ти ще тръгнеш ли?Ще качиш ли децата си?Тия са си глупаци винаги са били глупаци газта свърши ше свърши и нефта и ше ги видиш убавците прости.
              Не виждам смисъл за водене на диалог с някого, който през 2019-та ти заявява, че линкове с най-надеждни данни от интернет не го интересуват. след като тази година се очакват 3 до 3.5 милиона нови EV-та и да се интересува дали точно, аз анонимния ще си купя такъв сред тях. Да кажем, че тези неща съм ги написал за другите във форума тогава.
              Last edited by X_Y; 27.04.2019, 11:23.

              Коментар


              • power grid - последните акумулатори вече издържат на -35, не си променят вътрешното съпротивление и тези са старо поколение -15. Няма проблем да пътуваш с акумулатори, дори е много комфортно и по сигурно а проблема е че трябва да си ги купиш чисто нови което в България няма как да стане масово и през 2130 година. Ниско квалифициран народ, с високо кухо самочувствие който другите смятат за бял циганин може да кара коли с акумулатори само ако си ги открадне.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                  През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
                  http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway

                  Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?
                  Фончо да се разберем с теб нещо.Когато комуникираш с мен не ми цитирай ама никакви глупендери от интернета.Питах ти ще тръгнеш ли?Ще качиш ли децата си?Тия са си глупаци винаги са били глупаци газта свърши ше свърши и нефта и ше ги видиш убавците прости.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
                    Tи ше тръгнеш ли зимъска с тоя електрокар при -15 да речем на дълъг път извън града?
                    През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
                    http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway

                    Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                      За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.

                      Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.

                      Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
                      https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/
                      Tи ше тръгнеш ли зимъска с тоя електрокар при -15 да речем на дълъг път извън града?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                        Уппс.
                        Electric vehicles in Germany account for more CO2 emissions than diesel ones, according to a study by German scientists.
                        http://brusselstimes.com/business/te...an-study-shows
                        Ама това било валидно само за Германия, щото там все още въглищата имали сериозен дял.
                        За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.

                        Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.

                        Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
                        https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/

                        Коментар


                        • Уппс.

                          Electric vehicles in Germany account for more CO2 emissions than diesel ones, according to a study by German scientists.

                          http://brusselstimes.com/business/te...an-study-shows


                          Ама това било валидно само за Германия, щото там все още въглищата имали сериозен дял.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            През първото тримесечие на 2019 г. производителят на електрически автомобили Тесла е претърпял нетна загуба от 702 млн. долара, според финансовите отчети на компанията. Това е с 1% по-малко от загубата за същото тримесечие на миналата година. По отношение на акциите, загубата беше $ 4.1 спрямо прогнозата от $ 1.69 за акция.
                            Не е културно да пишеш на интернет с особени шрифтове, има си всеприета култура и етика. Честно казано не съм виждал компания на борсата, чиито продажби и акции да вървят по гладка линия нагоре. Ако видиш такава, веднага ми кажи - да стана и аз много богат за две нощи.

                            Какво означва числото 86% което подмина без интерес? Ами ако продажбите на електромобили нараства с 50%, към 2028-ма в света ще се продават само електромобили.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                              1. 86 % при 1000 или 10 000 продадени електромобила са несравнимо малко със 500 000 автомобила с двигатели с вътрешно горене и превозни средства с различни топлинни двигатели /кораби и плавателни средства, самолети, товарни автомобили.../

                              2. Това - долу - ли характеризираш като тъпизъм:

                              Здраво дезинформираш!

                              Съвременните, бавнооборотни дизели имат стойности на кпд около 42 %, като... /запиши си го!/: от 42% нагоре - утилизацията на топлината на отработилите газове - /загряване на топла вода, отопление.../ - може да вдигне още с 3-4-5 % кпд, но всичко зависи и от поддържане в експлоатация.

                              Хайде сега да направим една елементарна сметка: твоите 21 % х 2 = 42 % / че и ОЩЕ отгоре!/

                              Едва когато имаш необходимите познания и ПРАКТИКА, тогава БИ РАЗБРАЛ
                              какво ти казвам, приятелче!

                              Знаеш ли какво говорим изобщо? Чувал ли си за разполагаема топлина в процеса, която се превръща в полезна работа?

                              Чувал ли си, че термичният кпд НЕ СЕ определя от двама /като теб и мен/ - които спорят и всеки казва своя цифра?

                              Как става това, ли? Хайде, прочетИ /В НЕТА/ за един уред, който се монтира /някъде/ и после се свързва /с нещо/, па той очертава /друго нещо/, което - когато се обработи /по различни начини/ - се получава точната стойност на онова, което ТИ ПРЕДПОЛАГАШ - и това е при експлоатация, натоварване, разход...

                              Така е: за хората, които хал-хабер си нямат /и мислят, че нетът с рекламните изхвърляния - е всесилен/ - няма как това да не са тъпизми, нали!

                              БАВНООБОРОТНИ ДИЗЕЛИ - най-близо до цикъла на дизел! Никой не ти говори за колата на някого си. Процесите са далеч един от друг!
                              Бавнооборотни са корабните, под 500 об/мин. При тях, голямото времетраене на разширението, ги отдалечава от адиабатния теоретичен процес, а оттам, и от „цикъла на Дизел”. Относително малката контактна площ на триене , възможността за много прецизно дозирене на горивото и снижаването на страничния натиск поради по-широкото използване на безбиелни механизми, са причината за ръста на кпд. Масово двутактни, може и 6-тактни вече да правят, са неприложими в автомобилите. Абе хубаво ти го рече трейдърко, ама чукча не читател, чукча писател...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                                Може да съм дал грешен линк. За март в Китай числото е 118,000 електромобила. 1000 е било много отдавна спрямо динамиката на продажба на електромобили.
                                http://ev-sales.blogspot.com/

                                А Мъск се сили да достигне 500,000 тази година само с Тесла, но за момента това са само приказки.



                                ?????

                                В края на тримесечието Тесла продаде 63 хил. коли.Това е с 31% по-малко от предното тримесечие.


                                ?????

                                Има съвсем леко разминаване в бройката /твоята и моята/, но в името на консенсуса ще приема, че аз съм излъгал! ))

                                Коментар

                                Working...
                                X