Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеЕ то това беше факт при първите панели.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Преди 15 години подобни люде твърдяха, че за производство на слънчев панел се харчи повече ток отколкото може да произведе. Та в Япония направиха завод за панели, разкачен от мрежата, захранван само с панели и млъкнаха.
А и като казваш завод за панели разкачен от мрежата, имаш ли предвид и добива на рудата и преработката и
Коментар
� -
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеСега както каза в батерията има повече редки метали и сигурно техния добив е доста по-скъп и по-мръсен.
В статията ясно е казано, че професора е разделил 11 тона ли беше СО2 за батерия и получил нещо си. Което е почти сигурно, че нищо не е сложил за ДВГ, колянов вал и т.н. В завода на Тесла лесно ще сметнеш енергоемкост - взимаш сметката за ток и делиш на произведените коли. За батериите също. Ама там примерно получили крушка за мигач - я сметни колко ток е получен за копане и топене на стъклото на крушката и всичките й други неща.
Основната глупост и манипулация на статията е в това, че смята в СО2 а не в енергия, смята само за батерията, а не за цялата кола, приравнява различни отрови и място на изхвърлянето им във въздуха им ... изобщо искал е да постигне медийно внимание и лобизъм и е успял. С нищо ново. Преди 15 години подобни люде твърдяха, че за производство на слънчев панел се харчи повече ток отколкото може да произведе. Та в Япония направиха завод за панели, разкачен от мрежата, захранван само с панели и млъкнаха.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеЕ то имаше "анализи" що вървят тези продажби. Заради високите привилегии, дето ги ползват хората
Екологията и здравеопазаването струват МНОГО ПАРИ. Не мога да разбера тази простотия и примитивизъм който се шири в България, че ВЕИ и елктромобили трябва да бъдат без всякакви привилегии. А въглищата и бензина като не плащат за замърсяване не са ли с привилегии? Другите държави не са по-тъпи за да "дават привилегии". Виждал съм как измират в Пулмологията хора с маски на лице за дишане в жестоки мъки, работили по мини за да имали първа категория труд щото толкова им е акъла - искали са само ракийка вместо и чист въздух. Забравих да ги питам не са ли си сменили мнението, пък и вече не мога.
За статията дето си дал, забравих да кажа най-важното. От гледна точка на Глобалното затопляне е все едно дали ще имаме 100 грама CO2 в България от производство на ток за електромобили или 100г в Бразилия от ДВГ. Но нали разбираш, че мене ме интересува дали В МОЯ ДВОР въздуха е чист, дали не смърди, дали е тихо, дали АЗ ще хвана рак, ще имам дихателни проблеми и т.н. а не някой в Сомалия. Та едно е да дишам в двора си и в София бензинови отрови, съвсем друго е да знам че някой отделя CO2 да прави ток в Марица Изток - където всъщност въглищата я ги използват още десет години, я не. Та в статията се използват елементарни трикове с алгебра, да се манипулира и мами общественото мнение, че "дизелите били по-чисти". В Норвегия към 98% от тока се произвежда от ВЕЦ, сега ще имат такъв процент и електромобили, пък които нации искат, начело с този професор по политика и лобизъм могат да си завират носа в ауспусите на дизелите отзад колкото си искат.
- 2 Харесвания
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнениеОт статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.
Примерно, само двигателя сигурно е 5-10 пъти по-евтин от батерията (като компоненти сравнение двигател с/у батерия). Начи и за производството му са нужни 5-10 пъти по-малко ресурси. Съответно и цапането е 5-10 пъти по-малко.
Като това 5-10 пак е бакалско. Но да кажем, че е там някъде.
Сега както каза в батерията има повече редки метали и сигурно техния добив е доста по-скъп и по-мръсен. Като добива на различните метали съответно е различен процес с различна цена и различно цапане. Примерно алуминий има много, добива и производството му е евтин процес и цената му е ниска. Медта е скъпа, стоманата по средата.
И още нещо за цапането, което не ми е ясно.
Някой измислил ли е как ще се рециклират литиево-йонните батерии. Щото те все още не се рециклирират.
Another reason why it isn't being done on a large scale is because the extraction of lithium from old batteries is 5x more expensive than mined lithium.
Демек като стигнем до момента какво правим със старите батерии. Да не се окаже, че трябва да се плати 3-4 пъти цената им, за да се рециклират.
Коментар
� -
Няма особен смисъл да си губиш времето в излишни спорове. Преди време им показвах на дървените философи инфо графика - за колко време се компенсира производството на батерия! Беше от порядъка на 1-2 години.
Всички развити държави вървят в посока насърчаване на EV, само нашите глАви философстват още
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.
Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.
Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway
Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?
Коментар
� -
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнениеФончо да се разберем с теб нещо.Когато комуникираш с мен не ми цитирай ама никакви глупендери от интернета.Питах ти ще тръгнеш ли?Ще качиш ли децата си?Тия са си глупаци винаги са били глупаци газта свърши ше свърши и нефта и ше ги видиш убавците прости.
Last edited by X_Y; 27.04.2019, 11:23.
Коментар
� -
power grid - последните акумулатори вече издържат на -35, не си променят вътрешното съпротивление и тези са старо поколение -15. Няма проблем да пътуваш с акумулатори, дори е много комфортно и по сигурно а проблема е че трябва да си ги купиш чисто нови което в България няма как да стане масово и през 2130 година. Ниско квалифициран народ, с високо кухо самочувствие който другите смятат за бял циганин може да кара коли с акумулатори само ако си ги открадне.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway
Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?
Коментар
� -
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнениеTи ше тръгнеш ли зимъска с тоя електрокар при -15 да речем на дълъг път извън града?
http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway
Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.
Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.
Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/
Коментар
� -
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеУппс.
Electric vehicles in Germany account for more CO2 emissions than diesel ones, according to a study by German scientists.
http://brusselstimes.com/business/te...an-study-shows
Ама това било валидно само за Германия, щото там все още въглищата имали сериозен дял.
Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.
Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/
Коментар
� -
Уппс.
Electric vehicles in Germany account for more CO2 emissions than diesel ones, according to a study by German scientists.
http://brusselstimes.com/business/te...an-study-shows
Ама това било валидно само за Германия, щото там все още въглищата имали сериозен дял.
Коментар
�
Коментар