IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • И.Зверов - не знам защо си мислиш че в дейността на правителствата има някакво желание да се сътвори нещо добро и по прогресивно, те просто гледат да са на власт за да се облагодетелстват от нея. Кой луд би им казал че е създал някакъв нов източник на енергия точно пък на тях, нали те са обвързани с тези които печелят най яко в момента от петрол, въглища, газ и ...и просто ще пратят някой да го гръмне.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение
      „След като разглобихме Model 3 разбрахме, че ще трябва да правим наново Audi и Porsche“

      https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...uZ0H9HYeubbmQA
      За тесла килърите се говори от 2012 год. Обаче всички са поне 5-6 години след тесла технологично.
      Автора малко е пообъркал източниците на информация. Мънро от половин година разправя, че маржа от Модел 3 е над 20-25%. Критиките му бяха, че повечето авто производители не биха използвали толкова твърд материал и сложна конструкция за купето, защото оскъпява цената. Само дето Модел 3 е най-сигурната кола в тестовете на NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration).

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin

        хахаха, и на мен това ми мина през ума, ама не бях сигурен- в тамошното енерго сигурно работят само мангали
        Пирамида обясни, защо късно го е разбрал.
        Склонен съм да му повярвам.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
          Сега без майтап.

          Докато не е създадена технология за прерабатка или рециклиране на литиевите батерии, за мен електричките не са по-малък замърсител от девегичките, а са по-голям - за мен "замърсяването" с въглероден двуокис е смехотворна теза.

          Като се организира рециклиране на батериите - те ти още един разход на енергия.


          Цялата тази политическо-икономическа промоция на електричките за мен има практичен смисъл, само ако правителствата тайно знаят, че сме пред прага на въвеждане на принципно нова успешна по-добра технология на добив на енергия.
          Не обобщавай. Нашето не знае неговите хора какво правят, та се налага друг да им хортува.

          Коментар


          • Сега без майтап.

            Докато не е създадена технология за прерабатка или рециклиране на литиевите батерии, за мен електричките не са по-малък замърсител от девегичките, а са по-голям - за мен "замърсяването" с въглероден двуокис е смехотворна теза.

            Като се организира рециклиране на батериите - те ти още един разход на енергия.


            Цялата тази политическо-икономическа промоция на електричките за мен има практичен смисъл, само ако правителствата тайно знаят, че сме пред прага на въвеждане на принципно нова успешна по-добра технология на добив на енергия.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
              Ма тя ква стана, бе??

              Да не изкарате най-накраа , че електричките требе да се забранат с тея им загуби?
              Не точно. Показваме, че нещата не са чак толкова революционии и имат свои си слабости. Къде по-екологично (откъм СО2-отпечатък ) е да караш на LPG, без да се вкарваш в прекален разход - което, лично, и правя - но, при нормализация на ценните и развитие на инфраструктурата, лека-полека, и ние ще минем на ток. Всичко с времето си.

              Коментар


              • Ма тя ква стана, бе??

                Да не изкарате най-накраа , че електричките требе да се забранат с тея им загуби?

                Коментар


                • „След като разглобихме Model 3 разбрахме, че ще трябва да правим наново Audi и Porsche“

                  https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...uZ0H9HYeubbmQA
                  http://milom.blog.bg/

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                    Това е само при пренос на електроенергия. При зареждане на батериите също имаш загуби около и над 15%.
                    И това, са загубите от заряд в самата батерия. Има и в зарядното, има и при самия разряд...

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Загубите за пренос варират от 8-15%.
                      Това е само при пренос на електроенергия. При зареждане на батериите също имаш загуби около и над 15%.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        d333 - няма такива стойности на загубите при съвременните електромобили при тези процеси, визирам сериозно направените коли. Загубите в съвременна електропреносна мрежа също не са толкова големи, има мрежи в които загубата е малко над 20%. Ако се използват технологии и техника от каменната ера разбира се загубите са големи като в България. Защото в България мрежата може да губи енергия колкото подава в дадения момент към потребителите, т.е. производителите трябва да вкарат в нея двойно количество енергия спрямо това което потребителите ползват и това е защото сме много "напред". Най много ток се губи в изолациите на лошите мрежи, защо ? Защото не са поддържани и са с некачественни части, но основното е че не са поддържани.
                        Загубите за пренос варират от 8-15%. В по-слабо развитите държави и в такива с голяма гъстота на населението загубите може да са и по-големи. Но все пак са пренедбрежими спрямо изкопаемите горива, при които имаш енергиен разход за добиване, транспорт, преработка, течове, изпаряване, и като влязат в двигателя имат около 20-30% КПД.

                        Click image for larger version

Name:	Eletricity loss.jpg
Views:	1
Size:	62.5 КБ
ID:	3441625

                        Коментар


                        • Прочее, нешънъл пауър, да речеш нещо за „загубите през изолацията по Трейдърко”? Захапа грешния човек, май.
                          Last edited by Pyramid; 12.02.2019, 11:23.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
                            Абе човек земи се запри бе.Само глупости от тебе бе земи чети книги че ного те клюве шТръка зад вратъ.Нали имаш зануляване на контактите дома бе дивак като размениш фазата с нулата корпусите на всички уреди са офазени и пипнеш ли ги тока та пляска през ръцете....Земи се запри молъм ти са
                            Знам. Ама гаражът ми е отделна постройка далече от дома и точно тогава, рядко влизах и рядко ползвах я дрелка, я преносима лампа с пласмасов корпус та, се усетих, повтарям, много, много късно. СЕГА всичко е наред но, наистина, некадърниците, бяха разменили двата проводника. Нулата ми е хваната към арматурата в бетона и, като се замислиш, и „земята” под краката ми е била с фазен потенциал /на какво стъпваш в гаража, ако не на пода?/ и, доде си вътре, си в безопасност. Аз чак тогава, като се скъса „фазата”, бръкнах с фазоуказателя и пипнах занулителните пружини на „шуко” - контакта, та се усетих. Изобщо не ми бе идвало наум, че някой може чак такава простотия да стори но, сторили са я. Съжалявам, ако ти засягам идеята за правилно. И моята е същата. Разменях проводниците лично, работейки под напрежение, с гумени къкавици, стъпил на дървена стълба и вече проблем нямам. Жалко за кучето...
                            Last edited by Pyramid; 12.02.2019, 11:25.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Пояснявам:
                              1.Сега се краде на поразия. Неплатено, за производителя, е загуба.
                              2.Неграмотни действия на работещите в ЕРП. Водят до загуби. Как? Пример (изстрадан): Пред моя гараж, от Е.ОН сменят стълб. В мое отсъствие, ама техен си е, отговарат. Е, разменили на входа фазен и нулев проводник. Нулата заземена, заземен и звездния център на трафопоста. Няколко години, преди да се усетя, и лично да разменя проводниците, след като паднал клон прекъсва мнимата „фаза”. Познай, минала ли е енергията през електромера? Той отчита, когато консуматорите ми теглят, ама токовата му верига е на фазния проводник...Е, „загубите” си ги направиха те и си бяха техен абонамент, щото те така са ме свързали.
                              3.Огромни размествания между генериращи и потребяващи, следствие планови изключвания поради извеждане от експлоатация (старост -нерадост) на големи генератори (напр.ТЕЦ Варна). Сега, до Варна, вместо 20 км, консумацията пътува стотици км. И т.н.
                              Има и други причини но, точно „изолацията”, не е. Вярваш или не, НЕ Е.
                              Абе човек земи се запри бе.Само глупости от тебе бе земи чети книги че ного те клюве шТръка зад вратъ.Нали имаш зануляване на контактите дома бе дивак като размениш фазата с нулата корпусите на всички уреди са офазени и пипнеш ли ги тока та пляска през ръцете....Земи се запри молъм ти са

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                Пирамидален - все още нямаш понятие за същественото, което следва, след като ми цитираш тук процеси от термодинамиката.


                                Ще те оставя да се помъчииш още няколко дни с твоите квалификации - очевидно доста време ти е необходимо, за да получиш ПЪРВОНАЧАЛНИТЕ СИ ЗНАНИЯ... ))


                                Връщам ви към част от дискусията:


                                Рано, в 05:25, сутринта /не е спал, за да защити хубавицата "Дани"/ - на 08.02.19 - пирамидалният е казал:


                                Фараонът - подведен от пирамидалния, вечерта на 08.02.19 е казал:


                                ЦЕЛИ ТРИ ДЕНОНОЩИЯ пирамидалният УЧИ, за да достигне до извода - на 11.02.19, вечерта


                                Може би веч е зацепил и другият "проверяващ" - фараона... Не е лесно, нали? Това е, КОГАТО ЧОВЕК НЯМА ПОЗНАНИЯ, НО СЕ ХВЪРЛЯ ДА ЗАДАВА /подвеждащи или ОТ НЕЗНАНИЕ!/ въпроси... Допускам, че това са частичните знания - вече писах, които има във всяка книга от специализираната литература, както и във физиката от 7-8 клас /може и по-рано/... ))

                                На това му се казва - да откриеш Америка! Да попиташ елементарен ученически въпрос някого, парадирайки, че познаваш процесите в ДВГ, но така и ДО ДНЕС - ДА НЕ СЕ СПИРАШ НА СЪЩЕСТВЕНОТО, което ОБЯСНИХ С ОПРОВЕРГАВАНЕ мнението на ХУБАВАТА "Дани"...Разбира се - "оневинихме" хубавата "Дани", но без изобщо да коментираме нейната ФРАПИРАЩА грешка с ТВЪРДАТА РАБОТА... /това може да го видите, както и да прочетете самият спор - малко по-назад/

                                ))
                                Много дрънкане за нищо. И хронологията ти куца, и фактологията. Все тая, пак не разбира какво става, нали? А на мен взе да ми писва. Ебѝ, учу, ебѝ, учи...
                                Last edited by Pyramid; 12.02.2019, 08:08.

                                Коментар

                                Working...
                                X