Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
https://www.dokumentalni.com/archives/593- eto ти филмчето. Мисля че това наистина са колите на бъдещето, но доколко със сегашните батерии и със сегашното време за зареждане е съвместимо това бъдеще - не знам. Просто ми беше интересно дали знаеш нещо по въпроса и дали си се интересувал
На въпроса – „Защо традиционните производители на автомобили НЕ правят тези коли, така или иначе бъдещето е в тях, а чакат някакъв мингиянин да дойде и да им вземе бизнеса“ съм отговорил преди няколко седмици. казват,че повторението е майка на знанието:
Хората са доказано слаби в прогнозите. Не е учудващо защо няма икономисти или анализатори, способни да предвиждат рецесиите! Една от причините е че сме с „кратка памет“ и имаме склонността да екстраполираме като прогноза това което ни се е случвало в близкото минало, или това което познаваме най-добре. Историята е добър учител, затова е добре да я четем и интерпретираме с повечко мисъл и въображение.
Препоръчвам на любознателните книгата „The Innovator’s Dilemma“. Описва защо пазарните лидери към даден момент се провалят при появата на нови технологии.
Те запазват и увеличават пазарната си позиция поради различни фактори – изградено име, дистрибуторска мрежа, икономия от мащаба, висока капитализация, достъп до евтин финансов ресурс, патенти, постоянно развитие и подобряване на съществуващата технология и пр. IBM в компютърните системи, Kodak във фотографията, Microsoft в информационните системи. Изключително трудно е на нов играч да пробие и застраши лидерите в дадена област, освен ако не предложи нещо ново - процес, удобство, цена или техология, които са привлекателни за потребителя. Но при появата на нова технология все още няма установен пазар за нея. Дори и да има той е все още малък. Големите компании гледат на тази технология с пренебрежение поради незначителния за тях размер. Никой не инвестира в нещо което е неустановено, и представлява 1/100 или хилядна от годишните им приходи. Това е и причината новите технологии да се налагат от неустановени играчи, за които все пак нишата е голям потенциал. Когато обаче новите играчи достигнат няколко милиарда капитализация те вече са изградили име, развили са конкуренти предимства и опит, натрупали са клиентска база, която реферира и продава продукта, защото е впечатлена от него. Докато Гугъл достига 1 млрд вече е твърде късно за Майкрософт да доминира интернет.
Автомобилостроене:
За последните 100 години основните играчи са - Ford, Chrysler, GM, Toyota, VW, Hyundai, Nissan и пр. Десетилетия наред те подобрява съществуващата технология, дизайн, производство, дистрибуция. Та въпросът е как да очакваме от същите компании да предложат нещо различно. Произведените от някои от тях EV донесоха славата че електричките са непрактични, скъпи, нишови, непривлекателни и никой не ги иска. На лице е класически пример Новият играч срещу съществуващите гиганти. Оказва се че при достатъчно желание, мотивация, инвестиции, инженерна мисъл и рискове EV вече са практични, ценово конкурентни (във високия сегмент засега), далеч по-ефективни, икономични и екологични (обратното се тиражира от заинтересованите и застрашени играчи като KOCH brothers например).
Това което прави Тесла, никой от традиционните играчи няма нито желанието, нито амбицията, нито възможността да постигне. Стигнахме до момент в който моделите на тесла са #1 по продажби в техните ценови сегменти (без изключение) и както изглежда гигантите си отвориха очите и решиха че ако не действат решително ще последват съдбата на Нокиа след навлизането на iPhone и промяната на нагласите на потребителя към смарт телефоните. Заделят се милиардни бюджети за развитие на EV-та.
Наблюдателите (анализатори) са на мнение, че Тесла са изиграли своята роля да трасират пътя на новата технология и че Традиционните гиганти след като налеят парите за разработки ще затрият компанията поради лошото и управление. Дали е така обаче???
Новата технология е различна от наложената до момента! Колкото и да се говори че производството на EV е лесна работа за традиционните производители се оказва, че от 2012та година няма нито един автомобил с по-добри показатели от Тесла S от 2012та.
Кодак са пионер в дигиталната фотография от 90те и са имали най-съвременната дигитална технология дълго преди навлизането и на пазара! Нокиа развива прототипи на устройства с TUCH SCREEN няколко години преди да излезе iPhone. GM създава EV1 1996та година. Обаче когато на карта са активи и ноу хау за милиарди не е толкова лесно да заместиш старата технология с нова. Това е и основната причина поради която няма как някой от традиционните производители да се „престарае“. Нито искат, нито могат да създадат конкурент на Тесла в близко бъдеще. Да предположим, че въпреки всичко Ауди или Тойота например направи конкурентен модел на Тесла в техническо и ценово отношение е ясно какво ще избере потребителя при равни други условия.
Съществуващия бизнес от производство на печеливши ДВГ, в който са инвестирани милиарди и от който идват печалбите е обречен. Единственото което им остава е да се надяват и да направят необходимото да забавят транзита към EV, за да могат някак си да се адаптират.
Не е случайно че в медийте основно виждаме негативни новини за ТЕСЛА. Ако не можеш да победиш някой с продукт, то можеш да го направиш с дискредитиране. Хвърлят се огромни ресурси в т.н. FUD (fear, uncertainty and doubt) срещу Тесла с основната цел хората да са разколебани и негативно настроени към Тесла като основен „двигател“ на EV трансформацията. Медийната „обработка“ не е иновация – Гьобелс май беше казал „Дайте ми власт над медиите и аз ще превърна всяко общество в стадо свине“.
Тесла е големият победител и ясен лидер в EV производството, чийто продажби и търсене ще растат експоненциално, докато на традиционните производители продажбите, маржове и печалби ще намаляват неминуемо.
И досега говоря само за производството на автомобили! Като сложим в уравнението и другите 2 грандиозни тенденции – Car on demand (Uber) и Autonomous Vehicles картината става съвсем различна.
Car on demand - Uber и Lyft са основните конкуренти, които започват да влияят на нагласите относно необходимостта да се притежава личен автомобил. Разбирайте намаление на продажбите на автомобили заради нежеланието на все по-голяма част от потребителите да купуват и поддържат такъв. Засега тази тенденция не се усеща осезаемо в Европа, но рано или късно ще стане факт. Конкурентното предимство на тези компании е голямо засега. Пазарната им капитализация е от порядъка на 50-100 милиарда всяка.
Uber, Lyft, Гугъл, Епъл и някои автомобилните компании работят усилено защото са наясно че бъдещето е в Автономното управление. Въпросът е кой ще е първи.
Uber & Lyft вече имат такава услуга, но основният фактор в разхода е шофьора! Ако някой от тях успее да създаде автономно управление си остава другата част от разхода – самите автомобили, оборудването им с хардуер и софтуер, както и горивото (ДВГ или EV). Въпросът е че и двете компании нямат ресурса, с който да закупят голям брой автомобили (въпреки пазарната им капитализация).
Реалните играчи в надпреварата ще са Гугъл (Waymo) и Епъл заради ресурсите и технологичния им бекграунд, както и Тесла. Към днешна дата най-напред технологично и практически е Waymo с тестовите си автомобили които работят от няколко години. Да предположим че Гугъл успее да създаде автономно управление, след това трябва да инвестират милиарди за самите автомобили.
Тесла – по всеобщо мнение са значително след Гугъл като развитие, но по-интересното е темпа на развитие. Защо? Имат над 400 хил автомобила в движение, които събират данни за да „учат“ AI на компанията. А кое е най-важното за Изкуствения интелект – ДАННИТЕ. Нито един от останалите играчи не разполагат с толкова „безплатни данни“, които да им помагат в развитието на софтуера.
И ако за Гугъл един оборудван автомобил ще струва 100-150 хилки разход, то Тесла прави 5-20 хилки нет от всеки автомобил платен от купувачите на Тесла. В момента в който Тесла са готови с възможността да предложат автономно задвижвани автомобили единствената стъпка е да направи OVER THE AIR SOFTWARE UPDATE за да превърне всеки автомобил в потенциално автономно такси!!!
От това което съм виждал, анализаторите оценяват потенциала на бизнеса с автономно управление на 1-2 трилиона. Та въпросът е кой първи ще успее да го наложи и да вземе лъвския пай от баницата.
Коментар
-
Ясно е че си негативно настроен и трудно ще приемеш каквото и да било различно от твоето мнение, но щом и фактите не ги приемаш какво да коментираме:
•Паркира ракети по средата на океана - Watch SpaceX Make History With Rocket Landing on Drone Ship / https://www.youtube.com/watch?v=1sJlFzUQVmY
•Продава най-бързия и най-сигурен седан в света, който къса шортите на 5-10 пъти по-скъпи автомобили - Tesla Model S v AMG GT 4 v BMW M5 v Porsche Panamera Turbo S / https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw
•Продава няколко пъти повече автомобили от преките си конкуренти – БМВ 5, Ауди 6 и Мерцедес Е клас –
•Създаде мрежа от зарядни устройства в цяла Европа и САЩ, за да могат собствениците да се радват на безпроблемно пътуване - и до момента няма подобна на тяхната мрежа.
•Произвежда половината батерии в света – за електромобили
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
Намали холивудската продукция
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Краткият отговор е че не съм гледал филма и нямам коментар.
Ако искаш по-задълбочен отговор ме интересува ЗАЩО ПИТАШ? Очевидно имаш мнение по темата. Сподели.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeнРедките земни елементи са 17 метала /за сега!/. Събрани са накуп в периодичната таблица. Няма да ти ги изброявам,
Мисля, че може да се напише малка история по този списък.
Гадолиний (Gd), после Скандалий (Sc).
После близнаците Ербий, Тербий и Итербий с баща им Итрий.
После Церий.
И всичките отишли в Стокхолмий (Ho).
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ytterby
Коментар
-
Прочее, миналата година, се обтегнаха отношенията Токио-Пекин заради откритите на дъното от японците фантастични залежи и ясно заявените им намерения да добиват. Та, в тази връзка, не изключваха гореща война. Сблъсъкът Китай-УСА , временно, е отклонил този но, временно. Японците нямат физически нито финансово, нито икономически потенциала да го издържат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
Намали холивудската продукция
Коментар
-
безимeн - неодим в електродвигателите на електромобилите вече няма, концепцията която очевидно изплува вече е нещо много наподобяващо старите асинхронни трифазни електродвигатели..самото че са синхронни и са убийственно здрави. Пак не си в час, напремето им слагаше автоматични трансмисии които при теглене се чупят. Няма такива неща, а тези батерии по не са токсични от никеловите и цинковите. Малко поне от обща култура може да си по ориентиран, иначе прозира някакво финансиране и си личи че някакви пари са наляти в написаното.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Интересно е на какво се дължи мнението? Дай някой пример, за да има за какво да се хванем?
От това което знаем до момента, Мъск е успял да постигне почти всичко от рисковите начинания.- Паркира ракети по средата на океана,
- единственият производител на електромобили, който има шанс да се наложи и измести традиционните ДВГ (правени са безброй опити преди него); след тесла ще има и други разбира се
- Продава най-бързия и най-сигурен седан в света, който къса шортите на 5-10 пъти по-скъпи автомобили
- Продава няколко пъти повече автомобили от преките си конкуренти – БМВ 5, Ауди 6 и Мерцедес Е клас
- Създаде мрежа от зарядни устройства в цяла Европа и САЩ, за да могат собствениците да се радват на безпроблемно пътуване
- Произвежда половината батерии в света
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Еди, снощи писах долният пост за импотент, но той сигурно не го е прочел и сега спи, та ако може ти да отговориш
А бе ти нали си в говедария, имаше едно филмче "кой уби електрическата кола"- мисля че дженерал мотърс я правят първи някъде около 1980г. И след няколко години експлоатация си вземат автомобилите , всъщност защо го правят. По него време мъскчо е бил прекалено мъничък за да знае нещо, защо традиционните производители не правят тези коли, така или иначе бъдещето е в тях, а чакат някакъв мингиянин да дойде и да им вземе бизнеса. Какво се чува по този въпрос при теб
Ако искаш по-задълбочен отговор ме интересува ЗАЩО ПИТАШ? Очевидно имаш мнение по темата. Сподели.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеНеспасяем случай си да знаеш.
Тесла не е жертва на завист (много си наивен). Тесла е обект на целенасочени атаки с цел да се забави/убие развитието и навлизането на EV.
А бе ти нали си в говедария, имаше едно филмче "кой уби електрическата кола"- мисля че дженерал мотърс я правят първи някъде около 1980г. И след няколко години експлоатация си вземат автомобилите , всъщност защо го правят. По него време мъскчо е бил прекалено мъничък за да знае нещо, защо традиционните производители не правят тези коли, така или иначе бъдещето е в тях, а чакат някакъв мингиянин да дойде и да им вземе бизнеса. Какво се чува по този въпрос при теб
Коментар
-
Неспасяем случай си да знаеш.
Тесла не е жертва на завист (много си наивен). Тесла е обект на целенасочени атаки с цел да се забави/убие развитието и навлизането на EV. Кои са засегнатите субекти – петролна/енергийна, автомобилна, транспортна индустрия. Бизнеси за трилиони долари на годишна база, които бъди сигурен инвестират милиони за разпространение на дезинформация. И шараните като теб лапат ли лапат))
Карам по твоите точки:
1. На прима виста се сещам за сериозни инвеститори, които са на мнение, че компанията ще e пазарният лидер и голям печеливш в средносрочен/дългосрочен план – Ron Baron, Ark Invest, Ross Gerber, etc. Нали за това е пазар – едни купуват, други продават
2. Когато инвестираш в растежа на компанията си на загуба, след като завземеш достатъчно пазарен дял излизаш на печалба. Да видим в какво инвестира Тесла – Машини и съоръжения за производство на моделите, най-голямата мрежа за зареждане на EV (която продължава да разширява), завод в Китай (да се надяваме скоро и в Европа), R&D за създаване на self driving car, развитие на батерии и ефективност. И в бъдеще ще продължи да инвестира в модел Y, Pick Up track, Камион, солар, батерии, ……………. Списъка със сигурност не е изчерпаем.
3. Явно не си наясно, но Тесла е единствения производител на EV, който печели от всяка произведена кола (20-25% от модел 3 и значително повече от S и Х) . Всички останали са на загуба! А защо ги произвеждат ли – ами за да изпълняват квотите наложени от САЩ, Китай и Европа за определен дял произведени EV автомобили. Казват им „compliance cars“
Писмото за съкращаване на разходи е дърпане на юздите и стягане на редиците. Проблеми с ликвидността няма да имат, т.к удвояват приходите всяка година, имат солиден профит марджин от всяка кола, ще получат над 2 милиарда долара от Фиат/Крайслер, ще започнат да продават като луди в Китай с пускането на завода там (без мита, данъци и такси) преди края на годината.
4. За цената на акциите не бери грижа. Всяка голяма компания в период си на растеж минава през такива етапи. Един пример за да не съм голословен Нетфликс пада с 80% през 2011год. след което се покачва с над 3500% досега. Само казвам!!!
Първоначално изпратено от безимeнМедийна дезинформация...
Съгласен съм! Мъск е - абе - не мога да кажа пионер в областта, в която други работят от години, но той обра каймака... Лошо няма: мобилизира ония, които работят от много години - и това НЕ е в негова полза...
Мъск е "жертва на завистта"! Нека видим някои "измислени" факти:
1.
Един завистник от Wedbush Securities - Даниел Айвс - написа, че: "Ситуацията е близка до критичната за Tesla. Мъск разширява бизнеса в областта на застраховането и роботизираните таксита и други научнофантастични проекти... Вместо това, компанията трябва да се съсредоточи върху повишаването на търсенето на Модел 3, както и за опростяване на бизнес модела и структурата на разходите...
Абе, какъв е тоя Айвс, че да казва, какво трябва да прави Мъск? Така де! Мъск, ако иска - може от утре да направи акцията си отново $ 350, нищо, че днес се търгува за $ 188... Така ако ставаше...
До днес /28 май 2019/ са изтъргувани над 75 000 000 броя акции на Тесла...
До 30 април 2019 са изтъргувани над 87 000 000 броя....
До 29 март - 72 000 000 броя... и т.н....
Това е част от "медийната дезинформация" на завистниците на Мъск!
2. През април 2019 Тесла отчете една от най-големите тримесечни загуби в своята история. През първите три месеца на 2019 г. Тесла загуби $ 702 млн. Приходите на Тесла са намалели с 37% в сравнение с предходното тримесечие, а доставките на автомобили са намалели с 31%.
Това е част от "медийната дезинформация" на завистниците на Мъск!
3. През април Мъск се опита да успокои участниците на пазара, като заяви, че следващата година компанията му ще започне да експлоатира 1 милион роботизирани таксита. Въпреки това, преди броени дни - Мъск за пореден път уплаши инвеститорите /СИ!/, когато в бележка до служителите на Тесла обяви нови мерки за намаляване на разходите в компанията.
Е, лошо няма! Нека намалява разходите, когато конкуренцията ги увеличава! Може пък това да е печелившата карта на Мъск!
4.
Все повече анализатори намаляват прогнозите за акциите на производителя на електромобили - Тесла. Barclays Capital очаква, че през следващата година /2020/ те ще паднат до цена от $ 192..., да де - но в момента цената е вече $ 188 за акция...
Сигурен съм, че това е също част от "медийната дезинформация" на завистниците на Мъск!
.................................................. ...............................................
Дали Мъск ще продаде бранда /който не е негов/? А кой би го купил, след като той вече обра каймака? Някой желаещ от форума? Забравих, че ние купуваме, когато става въпрос за жълти стотинки... Защо не - в тоя момент, при тая толкова "подценена" акция? Толкова защитници има Мъск ТУК!
Все още се колебая. Не ми се иска да наливам вода в мелницата на дезинформаторите!
Last edited by ED; 29.05.2019, 13:09.
Коментар
Коментар