Правителствата по целия свят предлагат много и големи намаления, бонуси, награди и привилегии за купуване и използване на електрически коли:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gove...ctric_vehicles
Ще извадя примера с Румъния, защото е по-просто направено:
От април 2011-та 25% (до 5 000 евро) от цената на купената кола плаща държавата.
Който иска да смени старата кола с електрическа, получава 5 000 евро за старата.
Освободени са от "зелена" такса, от такса регистрация и от годишен данък.
От 2016-та по програма "Rabla Plus" държавата дава 5 000 евро при купуване на елкола, а от 2017-та - 10 000 евро.
Ако собственикът спре от движение елколата след до осем години, получава още 1 400 евро.
Подобно е и във всички останали страни.
Така че - по-внимателно, когато ни обяснявате, как хората избирали свободно елколите, защото са по-добри в това или онова.
Разбира се, горните разходи държавата не вади от своя джоб, а от... а от... познахте - от моя.
Да не говорим пък, че от друга страна държавите са дали ултимативен срок на производителите, в който трябва да спрат да произвеждат коли с ДВГ.
Интересно ми е кой и защо стои зад всичко това?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gove...ctric_vehicles
Ще извадя примера с Румъния, защото е по-просто направено:
От април 2011-та 25% (до 5 000 евро) от цената на купената кола плаща държавата.
Който иска да смени старата кола с електрическа, получава 5 000 евро за старата.
Освободени са от "зелена" такса, от такса регистрация и от годишен данък.
От 2016-та по програма "Rabla Plus" държавата дава 5 000 евро при купуване на елкола, а от 2017-та - 10 000 евро.
Ако собственикът спре от движение елколата след до осем години, получава още 1 400 евро.
Подобно е и във всички останали страни.
Така че - по-внимателно, когато ни обяснявате, как хората избирали свободно елколите, защото са по-добри в това или онова.
Разбира се, горните разходи държавата не вади от своя джоб, а от... а от... познахте - от моя.
Да не говорим пък, че от друга страна държавите са дали ултимативен срок на производителите, в който трябва да спрат да произвеждат коли с ДВГ.
Интересно ми е кой и защо стои зад всичко това?
Коментар