IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

    Може просто да се научиш да четеш. Току-виж открил и че на доста подземни паркинги зареждаш безплатно...
    Колегата разказа някакъв виц, ама ние като сме захлюпени не го разбрахме.

    По темата, от 2021г. норвежците ще си махат отстъпките и преференциите, с които се ползват електрическите коли, т.е. почват да ги третират като останалите, защото до тогава електриките ще са булшинството от автопарка им.

    Коментар


    • "Колко енергия отива за отопление на батериите...

      Гледал съм в Канада какво става, съмнявам се някой да може да твърди обратното."

      .................................................. .............................

      В Норвегия и Скандинавските страни е същото: преференции от правителствата и допълнителни "екстри", които товарят цената... Все пак там живеят едни хора, с различни доходи от тия - на масовия българин!!! Могат да си позволят "масовост"... /в кавички, защото никой не говори за брой ПРОДАДЕНИ, а за ДОСТАВЕНИ електромобили

      Тая "масовост" - незнайно защо се дава САМО В ПРОЦЕНТИ? Ще обясня: когато бройката е малка и несъпоставима с конкурента - сравняваме с брой ДОСТАВЕНИ електромобили, но "ДОСТАВЕНИ" НЕ Е РАВНО НА ПРОДАДЕНИ! Даммм, авторските маТРиали на Тесла - никак, ама съвсем никак не се правят с рекламна цел!!!

      Пример: 60% от 10 е точно 6 броя! Защо Тесла НЕ посочва бройката? Защото ще направим елементарната сметка, че реализира ПОД 1 % от всички продадени топлинни двигатели!

      Оказва се, че ДОРИ във Франция Тесла се продава по-скъпо от колите в Норвегия! Да не би държавата да плаща директно на доставчика преференцията??? Каква цена обявява Мъск за Норвегия? Големи "игри", нали! Сигурен съм, че основният проблем е саморекламата и некоректните журналисти - с цитати от вида: "... един журналист е писал в....., че..."... Хонорар!

      После - едни Калитковци тук ни раздават линкчетаааа!

      .................................................. ............................................

      Не разбрах, колко броя са продали Тесла в Норвегия, когато "преобърнали" - видиш ли ти - пазара /но - според ТЯХНАТА РЕКЛАМА!/

      Е, какво сега - традиционните производители - па не им пука! Тесла си лаят /не им стигат преференциите/ но кервана си върви...

      Не разбрах - Жорж Санд, тази толкова напориста дама - каква Тесла кара..., на каква цена - дали това не е някоя от евтините - купени от Норвегия..., къде зарежда..., аха - и какъв е пробегът ѝ за начало?..., а след година отново ще чакаме за пробег..., как кара в студените месеци?..., пробег в Ладното...

      Абе тия - наистина мислят, че говорят с петокласници! ))

      .................................................. ..............................................

      Докато не направят по-сериозен пробив в технологиите за батерии, електромобилите са безсмислени.

      По-добре да имаш e–bike или e-scooter за града и кола на ДВГ за дълъг път.

      Тогава наистина можем да си говорим за зелени технологии, защото e-bikes харчат 1/50 от електромобил. Батериите стоят в къщи или в офиса, на топло, а от батерията на 1 електромобил правиш 50 e-bikes.

      Хубавото: ускоряването на електромобила! Достатъчно ли ни е, за да хвърлим едни 100 000? /това е цената, но НЕ за Норвегия!!!!/

      .................................................. .........................

      Много допълнителни фактори, които целенасочено се игнорират.

      Производството на един нов електромобил има практически същото замърсяване с химикали, тежки метали и прочее, както и обикновен автомобил, в доста от случаите - и повече.

      За направата на електродвигатели, както и ветрогенератори, се ползва неодим, чийто добив е изключително токсичен. В Китай огромни територии са превърнати в токсични блата заради добива на неодим.


      .................................................. .............................

      За каква зелена енергия говорим при електромобилите??? Какво "спасяват" правителствата с ТИЯ ПРЕФЕРЕНЦИИ???

      Ако ще спасяваТЕ планетата с електромобили, опитайТЕ се това да не е само в радиус от 100 км около ВАС, драги НАШИ избраници в правителствата и в ЕС /!!!/ - завършва един приятел... ))

      .................................................. ......................................


      Нали не съм прекалено назидателен? Не се карам с никого. Посочвам факти. Е да, тия факти не са удобни за Мъск и емисари...

      Все пак мисля, че ако ТЕ /Мъск и.../ - са директни, коректни и точни - биха имали успеха, който сега опитват да си изсмучат от пръстите...

      Да припомня, че хората тук са отдавна претръпнали от поредицата на непрекъсващите "успешни" предложения /с рекламна цел/!


      .................................................. .........................................

      Накрая - откъде ми хрумна да погледна акцията на Тесла! Ми тя днес губи над 7 %, а това наистина не е хубаво!

      Преди ден писах за нея! Днес се търгува на $ 202 !

      Никой от емисарите НЕ ми отговори на въпроса, колко акции си е купил на тая изгодна цена?

      ЖоржИ /Санд/ - не си ли падаш по търговията с акции? Все пак тук е инвестиционен форум! Оставѝ ги как манипулират продажбите! В края на декември направиха това в тая компания..., сега пък - в края на тримесечието на 2019 - ПАК! Нещо? А?

      Абе, я по-добре ни напиши пак за Норвегия - какво точно е казал Мъск? Мен това пък ме вълнува!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        електрокара няма данък и такса за паркинг въобще- това в германия ли ? Ако си купя такъв електрокар ще плащаш ли глобите ми ако не е истина
        Може просто да се научиш да четеш. Току-виж открил и че на доста подземни паркинги зареждаш безплатно...

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Жорж Санд Разгледай мнение
          Каквото и да се говори, почти всички производители на автомобили усещат, че над 100 годишния топлинен двигател е вече с отработен потенциал и е време да бъде сменен с нещо по-ефективно. Все пак, да пътуваш с постояно нагрят до 100 градуса двигател и да топлиш излишно атмосферата не е вече онова постижение с което човечеството да се радва като еволюция.
          Преди повече от 100г,, когато същият двигател се е появил, за да замени животните и да изхвърли файтоните, вероятно пак се е ширило подобно недоверие, - какви ще са подходящите пътища, зареждане с горива, ремонтни работилници, законови рамки и други проблеми. Но това не е спряло промяната на статуквото. Предполагам, че подобно ще се случва и сега.
          Старите закостенели фенове на статуквото ще си стискат петролното гориво, но пък много други ще предпочетат новите човешки изобретения и смяната на парадигмата. Българите като че ли сме по принцип малко по-недоверчиви от другите нации, особено след започнатия "преход" след "соц"-а..
          Според мен , над 100годишният двигател е на път. да заеме своето достойно място ..но вече в музея. И да се върви напред. Дори двигателят с външно горене, може да получи някакъв вид "ренесанс", понеже и не е използван досега съществено, но този с вътрешно горене вече си изглежда с изчерпан потенциал за развитие.
          Нека феновете му да не се обиждат. Над 1 век експлоатация си е сериозно постижение и то точно през този последен век. Сега има много повече действащи двг, отколкото когато и да било, все още бройката постоянно расте и може да са повече и от милиард. Е много ли е умно, такова количество "самоходни чайници" нагрети на 90градуса, да се движат разхлаждайки се от земната атмосфера и бълвайки изгорели масла. горива и отрови, вече доста по-значимо тровейки човеците, животните и растенията? Не може да е вечно.

          В интерес на истината преди век в САЩ колите масово са били електрически:

          https://www.facebook.com/WEFvideo/vi...9033576498295/




          Първоначално изпратено от financialist Разгледай мнение
          Всичко тегли към глобална промяна в бизнеса и гигантите в сферата натам се насочиха https://profit.bg/regionat/mercedes-...na-biznesa-si/
          Не са само те. Всичко вече натам отиде, глътнаха го тоя хап отдавна.

          Коментар


          • Всичко тегли към глобална промяна в бизнеса и гигантите в сферата натам се насочиха https://profit.bg/regionat/mercedes-...na-biznesa-si/

            Коментар


            • power grid - то е толкова прозрачно, онзи с петното на голата глава като си изпълни задачата перестройка и в момента живее в Германия и за него най се усещат руснаците че не ще да е бил руски шпионин а на тези които си го прибраха. Елцинови къде са - в Германия или близо до нея, бил пиянка но точно по негово време организираха пуч и изчистиха армията от здравомислещи които биха ги разкрили а може би и изловили и освободили Русия от присъствието им. Путин случайно е от хората на Елцин, случайно е попаднал сред тях и още по случайно е имал досег с немските служби.

              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Pyramid - точно примера ти е за най лошата компания на Мъск, защото тя може да монополизира интернет и резултата да е такъв че и на него да не му хареса пък особенно ако загуби контрола над нея и дори може да я овладее някой който е неизвестен за публиката.
                Знаеш ли със соларните клетки какво стана ? Пазара го държи Сън пауър и в момента цената е с много голяма печалба и не пада, освен това вкараха технология за програмиран къс живот на клетките пък ние нека да се палим че те са хубаво нещо. Технологията позволява стъкълцата да се правят с живот над 50 години но те ги правят да живеят 5. Така стана защото субсидиите превърнаха това производство в по печеливш бизнес от наркотиците по едно време и така се излъчиха компании победители които са много големи и мощни и монополисти. Субсидирането е много вредно, най много което трябва да е позволено е само на стартиращи малки компании да им се прави една година гратис от данъци и всичко друго е вредно не ами отровно.

                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                  Не съвсем. Свързано е с екологията, оттам липсата на данък за електрокара и облекченията. Инак в немско щеше да е както в София - 2018та беше особено показателна колко мръсотия и проблеми може да има дори в европейски град при липса на адекватна политика за екология.

                  ПП: електрокара няма данък и такса за паркинг въобще.
                  електрокара няма данък и такса за паркинг въобще- това в германия ли ? Ако си купя такъв електрокар ще плащаш ли глобите ми ако не е истина

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    v_tin - за субсидирането е точно така, изкривява пазара и въобще не е безобидно а ефекта е обратния - вместо да се създаде нова технология която да навлезе и хората да имат полза се създават технологични монополи - гиганти които завладяват пазара и правят хората на маймуни защото започват да им продават продукти с изкуственно програмиран къс живот.
                    Като всеки нож с две остриета, и субсидирането, не е само, нито единствено, вредно. Прекален светец и Богу не е драг, а на начеващите -особено, многообещаващи - начинания, е редно да,се помага. Напр. SpaceX, без държавните поръчки в началото, щеше още да крета. И тук така. Мярка и в либерализма, си требе.

                    Коментар


                    • v_tin - за субсидирането е точно така, изкривява пазара и въобще не е безобидно а ефекта е обратния - вместо да се създаде нова технология която да навлезе и хората да имат полза се създават технологични монополи - гиганти които завладяват пазара и правят хората на маймуни защото започват да им продават продукти с изкуственно програмиран къс живот.

                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        Но както казах това изкривява икономическата логика и равнопоставеността на пазара- или с непазарни средства се мъчиш да прокарваш пазарна политика
                        Не съвсем. Свързано е с екологията, оттам липсата на данък за електрокара и облекченията. Инак в немско щеше да е както в София - 2018та беше особено показателна колко мръсотия и проблеми може да има дори в европейски град при липса на адекватна политика за екология.

                        ПП: електрокара няма данък и такса за паркинг въобще.
                        Last edited by redcretin; 19.05.2019, 22:13.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          power grid - Пешка ако може да се вдигнат от гробовете си онези които управляваха съюза преди 50години повярвай целия кремъл - днешните управляващи ще бъдат натоварени в няколко вагона и дирекно в СИБИР. Те затова си държат семействата извън Русия защото ги е страх мъртвите да не вземат да възкръснат.
                          Ей Трейдърко ти май възстанови връзката на главата с ръката Браво

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            v_tin - погледни изчисленията за клиото, при 10 евро за 100 км разходите за гориво за 150 000 км са 15 000 евро само за гориво а не 1500 с толкова ще измине само 15000 км. Грешни са изчисленията.
                            6,3*1,47=9,26

                            1500*9,26=13891= 14000

                            Наистина че съм допуснал грешка десет пъти. Смятаме отново

                            Тоест ако сметнем 11990+14000= приблизително 26000- това е преди смяната на филтри и масла. Със смяната на филтри и масла- 27500.

                            Ако е вярно това което говореше редкретен за 4000 тогава сметката излиза че електрокара след като платиш по малко за паркинг и по малък данък е по на сметка. Но както казах това изкривява икономическата логика и равнопоставеността на пазара- или с непазарни средства се мъчиш да прокарваш пазарна политика

                            Коментар


                            • power grid - Пешка ако може да се вдигнат от гробовете си онези които управляваха съюза преди 50години повярвай целия кремъл - днешните управляващи ще бъдат натоварени в няколко вагона и дирекно в СИБИР. Те затова си държат семействата извън Русия защото ги е страх мъртвите да не вземат да възкръснат.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Жорж Санд - двг могат да работят с вода, има един американец в интернет има за него много. Той е демонстрирал как бъги на което се вижда всичко и че няма резервоар за бензин е вървало с вода. Има и патенти с схеми, понеже по патентите не може да се пресъздаде по схемите може но имат няколко грешки. Не е измамник и това което е демонстрирал е абсолютно реално. Не е отчетено че с този гърмящ газ нивото на азотните окиси е жестоко, но са го поръчали и са го убили. Стрнно е че оттърваха електромобилите, защото ги взеха за нещо не много сериозно и че не са заплаха но сега са запретнали ръкави да я оправят тази работа.
                                Last edited by supertrader; 19.05.2019, 21:06.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X