IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    v_tin - нормалните литиевойонни издържат 3000 цикъла на заряд и разряд, тези на които не са им клъцнали животеца. Раздели цената на 3000 и ще получиш колкото ти струват акумулаторите за еднократен пробег на колкото там дават че ще издържат с един заряд - колко километра изминаваш и към тази цена добави и цената на тока за да ги заредиш. Няма как цената на електрото да не е по добра в пъти спрямо бензина, а колко по лесно се управлява и по прецизно са подробности. Писах че електрото може да стопи гъстотата на настоящия трафик в големите градове когато стане масово и тогава ще се наложи забрана за петролните коли за да не пречат на движението и да не го бавят. Има само един проблем - ако електрото се проивежда от малко на брой компании както сега е с петролните коли, те ще го скапят като качество и особенно батериите ако ги правят те.
    Ами не знам дали са клъцнали, но дават 1200 цикъла по 40км на литиевите и 300 цикъла по 25км на обикновените. За обикновените 6200км с една батерия, за другата 48000км. Да ходя на работа- да, но за нещо друго не.

    Коментар


    • v_tin - нормалните литиевойонни издържат 3000 цикъла на заряд и разряд, тези на които не са им клъцнали животеца. Раздели цената на 3000 и ще получиш колкото ти струват акумулаторите за еднократен пробег на колкото там дават че ще издържат с един заряд - колко километра изминаваш и към тази цена добави и цената на тока за да ги заредиш. Няма как цената на електрото да не е по добра в пъти спрямо бензина, а колко по лесно се управлява и по прецизно са подробности. Писах че електрото може да стопи гъстотата на настоящия трафик в големите градове когато стане масово и тогава ще се наложи забрана за петролните коли за да не пречат на движението и да не го бавят. Има само един проблем - ако електрото се проивежда от малко на брой компании както сега е с петролните коли, те ще го скапят като качество и особенно батериите ако ги правят те.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • А е братчеди, май нещо не е добре работата с електромобилността. Имам скутерче хонда с което си бръмкам до работа и на други места- около 1000км за сезон- гори около 3,5 на 100км. В момента бензина е около 1,30 при мен, или за 100км около 5 евро като тук слагам и маслото за смяна и маслото което дърпа двигателя. Преди около 2 седмици имаше силен вятър при мен и го свалил и съответно има счупени пластмаси. Модела е стар и е трудно да се намерят такива пластмаси и реших да купувам ново скутерче, но да е електро, реших да съм в крак с модата и аз. Гледам ето този модел - https://www.sxt-scooters.de/Scooters...Raptor-V3.html, не ми е търси отново, но го предлагат с няколко вида батерии- доколкото разбирам от старите- 300-500 заряда/ гаранция че ще се скапят на 300 заряда/ и литиевойонни , не пише колко заряда, но за сметка на това двойно по скъпи. Според капацитета с едните се минава около 40км, а с най скъпите около 100км. Е да де ама дори и с най евтините не излиза сметката спрямо бензина батерията- https://www.sxt-scooters.de/Ersatzte...k-Lithium.html. Май да съм модерен ще ми струва доста по скъпо отколкото да съм старомоден

        Коментар


        • Германците май накрая им увря главата и са се разбрали за бъдещето!

          Коментар


          • Новият James Bond вече ще е с електрически Астън Мартин

            Коментар


            • Джон Бийст - за алуминия можеш да откриеш информация лесно, той се произвежда от окиса му и рудата се нарича боксит. За да се откисли е необходим ток и въглерод който да се окисли и да приеме кислорода и се отделя въглероден диоксид, т.е. батерията не е съвсем удачна в израелския вариант понеже от килограм алуминий получават 8 киловата за час ток. Има разработка на акумулатор, при него диоксида на въглерода се компресира в съд за високо налягане от композит , здрав и лек. Той се явава и корпус на акумулатора, при окисляването се отделя огромно количество водород който влиза в горивни клетки с протонообменна мембрана и отвън се вкарва и въздух за да сработят клетките и да произведат ток, т.е. има два компресора за високо налягане и конструкцията е по сложна от тази на израелците но полученото количество енергия е над два пъти повече, акумулираното ..не че 8 е малко но 16 е по добре а може да се постигнат 24. Това е от технологиите изтекли от Пентагона, смятай какви неща имат покрити там американците и натискат военните си съюзници да ги финансират а те лишават света от развитие. Удрят чертата и смятат от шиствия добив може да изкараме еди колко си трилиона, и милиард идиоти ще работят за нас еди колко си време за да изкарат тези пари а ние ще ги харчим, а от такава батерия почти нищо няма да изкарат. Учат китайците на социализъм и в търговския договор има изиссквания за пенсионерство, зравеопазване - измамничество и застроховатество, защото знаят че тръгнат ли по тоя път и при тях ще се появи поколението което ще унищожи следващите поколения и ще им излапа бъдещето.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                вадя си батерията от телефона и я монтирам в трактора...
                Но внимавай да не я навеждаш с контактите надолу, за да не изтече токът.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                  Така е!

                  Лесно е да се мисли - например, както правят новоизпечените "техничари": вадя си батерията от телефона и я монтирам в трактора... Риголването за него ще е песен! /ще вади 2-метрови камъни и това ще е безпроблемно на стотици декари/!!! ))

                  Още по-лесно е да заменим главните двигатели с БАТЕРИЙКАТА НИ - на съвременните кораби с мощности - НАД 20 000 KW - задвижващи НАД 200-метрови кораби, с дедуейт - над 30 000 тона! ))

                  ПА И ще падат самолети!!!

                  Тая тема е - както казват умните хора- е за "сол - ташак"! Лаф да става! Ще подменяме - това са директивите на "умните", които се внедряват в съвременните правителства! )) Ще гледаме сеири - заедни с тия, дето копват тук-там линковете с рекламКИте... ))
                  Връткащите дупета в грозните сгради у Папурково не виждали през краткият си живот криза си мислят че са хванали господ за шлифера.Особено тъпи са тия де претендират че са завършили МГ с редки изключения.Абер си нямат от техника.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mr.Gekko Разгледай мнение
                    Какво мислите за това?
                    За мен е много добра идея.

                    Уикипедията описва някои технически трудности/ограничения за масовото прилагане на тези батерии,
                    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aluminium–air_battery

                    ​​​​​​но ако бъдат преодолени, имаме следното:
                    -- По-висока "обща горивна ефективност" (? - не ми е много ясно определението) от бензина - проектирана 20% срещу 13% на бензина.
                    -- По-високо съотношение енергия/маса от бензина.
                    -- Батериите могат да се "презареждат" с проста механична смяна на изтощените алуминиеви аноди с пресни в "бензиностанции" по пътя, където зареждането на колата ще е просто смяна на изтощената батерия с нова.

                    От горното следват:
                    По-малко транспортни разходи за доставяне на енергията до алуминостанциите на пътя, отколкото на бензина до бензиностанциите (само алуминиевите аноди, не цяла батерия).
                    По-бързо и безопасно зареждане на колата: смяна на някаква си кутия с откачане-закачане на две жици и на два въздуховода - за минута.
                    В сравнение с литиевите батерии - разкарваш по пътя много по-малко "горивна" маса в колата. Даже в сравнение с бензиновите си по-лек.
                    В сравнение с литиевите батерии имат вече готова технология за рециклиране.

                    Алуминият е по-евтин и много по-разпространен химичен елемент в земната кора, отколкото е литият. Третият от всички елементи и първият от всички метали.
                    Израелците са обявили няколко пъти по-ефективна такава батерия, отколкото корейската, но засега само на думи, без технически подробности.

                    Дотук са все плюсове.
                    Минуси:
                    -- С изтощаването си батерията става все по-тежка, защото продуктът на окисление не се изхвърля във въздуха, както е при бензиновата кола, която, от своя страна, става все по-лека. Това не е включено в сметките на отношението енергия/маса в двата дадени дотук източника.
                    -- Не ми е ясна цената на произвеждане-рециклиране на анодите, които са "горивния елемент". Може да излезат по-скъпи от бензина.
                    -- Кинетичната енергия при спиране не се връща в батерията - може би е добре да измислят някаква алуминиево-литиева кола-хибрид.
                    Last edited by Джон Бийст; 16.03.2019, 09:50.

                    Коментар


                    • Какво мислите за това?

                      Jaephil Cho at UNIST has developed an aluminum-air flow battery that could be more energy dense than gasoline. It is also at least resistant to fires and explosions.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                        Най лошото в днешно време е че никой не чете а пише.Остави самолетите ми земеделието?Трактор на батерия оре дълбока оран ами камионите ами минната индустрия.
                        Така е!

                        Лесно е да се мисли - например, както правят новоизпечените "техничари": вадя си батерията от телефона и я монтирам в трактора... Риголването за него ще е песен! /ще вади 2-метрови камъни и това ще е безпроблемно на стотици декари/!!! ))

                        Още по-лесно е да заменим главните двигатели с БАТЕРИЙКАТА НИ - на съвременните кораби с мощности - НАД 20 000 KW - задвижващи НАД 200-метрови кораби, с дедуейт - над 30 000 тона! ))

                        ПА И ще падат самолети!!!

                        Тая тема е - както казват умните хора- е за "сол - ташак"! Лаф да става! Ще подменяме - това са директивите на "умните", които се внедряват в съвременните правителства! )) Ще гледаме сеири - заедни с тия, дето копват тук-там линковете с рекламКИте... ))

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                          Най лошото в днешно време е че никой не чете а пише.Остави самолетите ми земеделието?Трактор на батерия оре дълбока оран ами камионите ами минната индустрия.
                          Е все пак темата е електрически автомобили. В краткосрочен план целта е изкарване на ДВГ от градовете. Мисля че в близките 10-15 години това ще стане напълно възможно и рентабилно. За по-енергоемките трактори, самолети, тежки камиони за момента батериите не са добро решение, но не се знае какви технологии ще излезнат след 20 години.

                          Коментар


                          • Съгласен съм с теб, не съм се изразил правилно. Тази електрификация на транспорта е хипотетична. Както бързо се развиват технологиите, какви ли технологии ще има след 50 години...както и да е. Ти като си много умен направи една сметка колко електричество ще е нужно за да премине транспорта от ДВГ на батерии? Колко ток ще е нужен да се заменят калориите от горивото (явно ги разбираш тия работи)?
                            Last edited by sando1; 15.03.2019, 21:31.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                              Разбира се, че твоята сметка пък е най-умна! ))


                              Откъде пък ти сам реши, че електрификация на транспорта ЩЯЛА ДА СЕ "ПОСТИГНЕ" след 30-40-50 години?


                              ЩЕ СЕ ПОСТИГНЕ - на куково лято! Аналогично е на ония, които казват, че сме щели "ДА ЗАМЕНИМ" дизелите с електрички...


                              Я помисли малко: КОГА ЩЕ Фръкне самолет с батерия?

                              Ама съвременните телефони - и АЙ... и другите - как така били с такива батерии - ли ще ми отговориш?



                              Защото след 20-30... години НЕ СЕ ЗНАЕЛО...


                              Рибата е в морето, а те за тигана разтягат лафа...


                              НИКОЙ от вас "опоненти" - няма понятие от калоречност на горивата /за които ви набиваМЕ канчетата от години...

                              Както и да е! Бъдете здрави - и чакайте "ПОДМЯНАТА" на ДВГ..., или "ПОСТИГАЙТЕ" електрификацията... Смешковци! ))


                              Четете много /не само и единствено в нета!!!/ и ПРАКТИКУВАЙТЕ, преди да говорите!
                              Най лошото в днешно време е че никой не чете а пише.Остави самолетите ми земеделието?Трактор на батерия оре дълбока оран ами камионите ами минната индустрия.

                              Коментар


                              • power grid - 300 000 защото реално се използват толкова, но да ги удвоим и пробега на ден е средно 30км и него да направим 50. Потреблението е някъде към 15 киловата за 100 км пробег, защото ще са с малки и леки батерии за да са евтини.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X