IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от angelmr Разгледай мнение
    @supertrader Следя темата от доста време, но специално се регистрирах за да ви отговоря.
    Не с електромобилите (нарочно коментирам по-общо) има с пъти по-малък потенциал за картели и монополи. Заради голямото разнообразие от технологии и технологичното развитие. Днес са популярни литиево йонните химически батерии. Но има и други алтернативи. Да не говорим, че ако търсенето на литий за различни типове химически акумулатори се засили и цената му се повиши, практически всяка държава с излаз на море или океан има възможността да го произвежда. Литият е алкален метал и неговите съединения се добиват практически по същият начин по който се добива и морската сол! Само където е в п о-малка концентрация и съответно литиевите соли са много по-скъпи по тази причина.
    Принципно съм съгласен, но Лития е най-малкия проблем

    Той е в голямо изобилие за разлика от Кобалта!

    Отделен е въпроса, че веднъж добити ресурсите не изгарят и изчезват като горивото в резервоара. Живота на една батерия ако се експлоатира, както трябва надхвърля живота на автомобила (600 – 700 хил. км), а след това има вторична употреба и в края на живота се рециклира.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от angelmr Разгледай мнение
      @supertrader Следя темата от доста време, но специално се регистрирах за да ви отговоря.
      Не с електромобилите (нарочно коментирам по-общо) има с пъти по-малък потенциал за картели и монополи. Заради голямото разнообразие от технологии и технологичното развитие. Днес са популярни литиево йонните химически батерии. Но има и други алтернативи. Да не говорим, че ако търсенето на литий за различни типове химически акумулатори се засили и цената му се повиши, практически всяка държава с излаз на море или океан има възможността да го произвежда. Литият е алкален метал и неговите съединения се добиват практически по същият начин по който се добива и морската сол! Само където е в п о-малка концентрация и съответно литиевите соли са много по-скъпи по тази причина.
      Дали нямаш предвид магнезия?

      Има данни, че магнезиевите батерии може да са по-енергоемки от литиевите, но засега имат проблеми, върху които се работи:
      https://www.designnews.com/electroni...11682381958529

      В морската вода магнезият е десет хиляди пъти повече от лития:
      https://web.stanford.edu/group/Urchin/mineral.html

      Коментар


      • @supertrader Следя темата от доста време, но специално се регистрирах за да ви отговоря.
        Не с електромобилите (нарочно коментирам по-общо) има с пъти по-малък потенциал за картели и монополи. Заради голямото разнообразие от технологии и технологичното развитие. Днес са популярни литиево йонните химически батерии. Но има и други алтернативи. Да не говорим, че ако търсенето на литий за различни типове химически акумулатори се засили и цената му се повиши, практически всяка държава с излаз на море или океан има възможността да го произвежда. Литият е алкален метал и неговите съединения се добиват практически по същият начин по който се добива и морската сол! Само където е в п о-малка концентрация и съответно литиевите соли са много по-скъпи по тази причина.

        Коментар


        • ED - с петрола не може никой да създаде такъв монопол или картел какъвто може да се направи с литиевите акумулатори и суровините за тях, та дано се размине. И това чудо се субсидира, сусидираха се соларните клетки и какво стана - направи се огромно производство в китай и почти никакво другаде, пък всички ги субсидирахме.
          Last edited by supertrader; 05.06.2019, 22:08.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • national power - Пешка ти му стискай палци на Дончо да успее че жълтите са мамата си трака и Хитлер е като ангелче в сравнение с тях. Света си няма хабер за какво става въпрос.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Някой разправяше че електричките на Тесла били сенокосачки

              TOP GEAR - Tesla Model 3 vs BMW M3.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
                Свободен пазар ли е този дето на мен ми дават два лева за да си купя точно определено нещо от точно определен човек.Направо ме разсмивате с тия глупотевини свободен пазар конкуренция.
                Всеки автопроизводител може (и някои го правят) да се възползва от същото. Както каза някой по-надолу тровиш и слвдователно плащаш. ТЕСЛА взима най-много защото произвежда и продава най-много.
                В Европа само фиат-крайслер ще им плати над 2 милярда евро следващите 2 години. Който играи - пичели, който ни играи ни пичели

                Коментар


                • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                  Не мога да разбера разбиранията за "свободен пазар" на някои. Сигурно се изчерпват с асоциациите на думата "свободен" - свободно може да тровиш дробовете на съседа си, свободно можеш да го пратиш в болница, свободно можеш да го убиеш ... Да живее свободата! Какви мърсотиики мога да направя на съседа за да удовлетворя злобата си и завистта си към него. е хей....

                  Свободния пазар в случая се изразява в ясно обявено публично правило за продаване на ел.коли. Дори всеки от Горна или Плевен може да продаде ел.кола в Ню Йорк, може да продаде дори и ел.лада и ще вземе субсидията. Никой няма да му я откаже. А че, дизелите трябва да плащат яко за отровите си в чист и проспериращ свят е очевидно.
                  Фончо я чети по внимателно какво съм написал.Свободен пазар ли е този дето на мен ми дават два лева за да си купя точно определено нещо от точно определен човек.Направо ме разсмивате с тия глупотевини свободен пазар конкуренция.Я гледай Бай Доно какви ги върши това свободен пазар ли е????Примерно случая с хуявей....

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
                    Да живей свободният пазар.Ей това са мошеници и далавераджии а нас ни убеждават че живеем по този начин щото сме тъпи и мързеливи.Чудя се докога ще ги търпим и защо още не са избити тия боклуци
                    Не мога да разбера разбиранията за "свободен пазар" на някои. Сигурно се изчерпват с асоциациите на думата "свободен" - свободно може да тровиш дробовете на съседа си, свободно можеш да го пратиш в болница, свободно можеш да го убиеш ... Да живее свободата! Какви мърсотиики мога да направя на съседа за да удовлетворя злобата си и завистта си към него. е хей....

                    Свободния пазар в случая се изразява в ясно обявено публично правило за продаване на ел.коли. Дори всеки от Горна или Плевен може да продаде ел.кола в Ню Йорк, може да продаде дори и ел.лада и ще вземе субсидията. Никой няма да му я откаже. А че, дизелите трябва да плащат яко за отровите си в чист и проспериращ свят е очевидно.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Обяснете моля,

                      Това е въпрос.
                      Какво да обясня?
                      Аз самият чакам обяснение.

                      Коментар


                      • Ще проговоря на майчин език- аман, аман, все обяснете, все неразбрал

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от eta orel Разгледай мнение
                          Искаш са кажеш, че задвижването на електрическити коли не отделя въглероден двуокис?
                          Обяснете моля,

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Искаш са кажеш, че задвижването на електрическити коли не отделя въглероден двуокис?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от eta orel Разгледай мнение
                              "Тесла" печели и от продажби на федерални кредити за парникови газове (такса въздух, такса за тоя, що духа) на други автомобилни компании:




                              https://www.bloomberg.com/amp/news/a...-fiat-chrysler


                              От 2010-а до сега "Тесла" е спечелила 2 млрд. долара от продажба на такива кредити.
                              Щатът Келъфорня има закон, изискващ от производителите да продават такъв процент коли с нулева емисия (т.е. електрически), какъвто процент от пазара на коли държат. Ако производителят не успява да продаде толкова, тогава му се налага да купува тези "зелени" кредити от конкуренти като "Тесла".
                              Закон със същите машинации, пробутващи електричките, има и на федерално ниво. Свободен пазар?
                              Представителят на "Фиат-Крайслер" казва, че тези законови изисквания далеч надхвърлят търсенето на електрически коли, за да може да бъдат удовлетворени.

                              "Тесла" може да продава кредите си и в Европа, където законите са още по-зверски.


                              Производителите на коли с ДВГ са поставени на колене от държавите.
                              Аз викам "Тесла" да не се занимава с глупости като производство, а направо да премине на търговия с "такса въздух" като основна и единствена дейносг.

                              Нормално в нормалните държави - цапаш=плащаш.
                              Last edited by redcretin; 04.06.2019, 22:12.

                              Коментар


                              • "Тесла" печели и от продажби на федерални кредити за парникови газове (такса въздух, такса за тоя, що духа) на други автомобилни компании:




                                https://www.bloomberg.com/amp/news/a...-fiat-chrysler


                                От 2010-а до сега "Тесла" е спечелила 2 млрд. долара от продажба на такива кредити.
                                Щатът Келъфорня има закон, изискващ от производителите да продават такъв процент коли с нулева емисия (т.е. електрически), какъвто процент от пазара на коли държат. Ако производителят не успява да продаде толкова, тогава му се налага да купува тези "зелени" кредити от конкуренти като "Тесла".
                                Закон със същите машинации, пробутващи електричките, има и на федерално ниво. Свободен пазар?
                                Представителят на "Фиат-Крайслер" казва, че тези законови изисквания далеч надхвърлят търсенето на електрически коли, за да може да бъдат удовлетворени.

                                "Тесла" може да продава кредите си и в Европа, където законите са още по-зверски.


                                Производителите на коли с ДВГ са поставени на колене от държавите.
                                Аз викам "Тесла" да не се занимава с глупости като производство, а направо да премине на търговия с "такса въздух" като основна и единствена дейносг.
                                Last edited by eta orel; 04.06.2019, 16:55.

                                Коментар

                                Working...
                                X