If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Да припомним, че в началото на 2019 година - големият манипулатор от Тесла - Мъск обеща на инвеститорите, че компанията ще бъде печеливша през четирите тримесечия на 2019 година.
Хубаво нещо са обещанията, поне докато не излязат отчетите. Те пък са неумолими: печалба няма!
Е, как така! Ами - така!
През последните три месеца Тесла регистрира нетна загуба от $ 408 млн. Това следва от финансовия отчет на автомобилния производител.
Това лъжа ли е? Вече не зная: ако финансовите отчети лъжат и ако повторим лъжата 100 пъти - дали няма да се превърне в истина?
Тъй като емисарЧЕТАТА на Мъск наричат фактите "глупости" - предлагам търсачите на силни усещания да изръсят 100 000 за електромобил Тесла, а после - каквото сабя покаже...
Противопожарните служби в Европа имат нов проблем, при това сериозен - гасене на запалени електромобили. Както се изясни, единственият начин за това е потапянето на колата в контейнер с вода. Тогава пламъците ще бъдат потушени, но и автомобилът няма как да бъде възстановен.
Експерти разкриват защо запалена кола на ток се гаси толкова трудно. Между плюсовите и минусовите електроди на акумулатора са поставени сепаратори, които не пропускат ток. При лития обаче те често се увреждат, съответно разпадат и това води до прекъсване при електродите. Съответно, следва бързо прегряване и запалване на акумулатора, след което електромобилът няма как да бъде загасен и изгаря напълно.
Австрийски пожарникари първо успяват да потушат пламъците. След това прорязват технологични отверстия в задната част на автомобила, за да се доберат до един от двата високоволтови контура. Следвайки препоръките пожарникарите оставят под карантина за 48 часа угасения автомобил, защото през този период пожарът може да се разпали отново.
v_tin - ако сега се строи тец то би трябвало да е на въглищно водна емулсия и с газова турбина и кпд поне 60 процента.и дори и от въглища да е тока пак е по добре от петролна кола. Според мен бъдещето е на на колите с RE - реиндж екстендери и те като устройства ще са по развита технология от самите коли защото пазара за тях ще е огромен. Там е цялата работа, ако от петрола оборота е 3 трилиона за година то бизнесът с тези играчки ще прави по 9 на година поне 10 години. Петролния бизнес никога няма да може да се разрасне толкова и следователно след неговата ера икономиката ще порастне в пъти. Специално за турбините, последните могат да се направят така че на практика да няма амортизация.
Напомням до къде стигнах, за да съм ясен на всички.
Олеле, малеле,
Съвсем си се смахнал. От това което виждам в историята на тесла има под 15 случая на запалени автомобили. Само за 2018, само в САЩ и само за БМВ има над 80 с безпричинно подпалени автомобили!
Явно си на принципа, че ако повториш нещо 100 пъти, ще се намерят будали дето ще се ловят на глупостите
Напомням до къде стигнах, за да съм ясен на всички.
Коментирахме, че няма съвременни средства, които да са на разположение, за да се изгаси батерията на съвременния електромобил, която веднъж се е запалила. Назад има видео, в което 35 пожарникари гасят Тесла, модел 3. Същите използват специални защитни средства, за да се предпазят от токсичните газове при гасенето. Тия, които не използват такива средства по време на гасенето - ще разберем как са се отървали.
Друг факт, който коментирах е този: вредните емисии при електромобилите надхвърлят с 25 % тези на дизеловия двигател.
В примерите си сравнявам емисиите на електромобил и дизелов двигател.
Към колегата, който задава въпроса, дали има резервоар с нафта, който да се изгаси - бих казал, че тук не става въпрос за номинации на ефекти във филми, а говорим за условията, при които съвременна техника се експлоатира. Напомням: литиево-йонната батерия на съвременен електромобил трябва да се остави да изгори до край. Не може да се гаси! Гори, изгаря и пожарът, едва след изгарянето НЕ Е проблем. Никакви пожарогасители не помагат.
Другият вариант - да поставите електромобила в контейнер с вода - е доста комичен начин за борба със съвременен "пожар". "Пожар" е в кавички, защото този начин на изгаряне на изолиращите сепаратори не е типично горене за пожар.
В тая връзка - всеки може да опита да запали някакъв /затворен!/ съд с нафта /дизелово гориво/. Защо затворен? Добре, пробвайте да запалите първо разлята нафта. Доста висока температура трябва да поддържате, за да се запали нафтата: над 300 градуса по Целзий... Няма да говоря повече - кой - как фантазира в тая тема и какви са причините за това.
Когато /и АКО/ запалите нафтата - може спокойно да отидете и да извадите пожарогасител, или друг ще го направи преди вас, защото вече ще е разгадал какво искате да направите и защо не сте си ПОНЕ учили на времето уроците... Вероятно - много филми сте гледали за НАФТА, която.... АМА - автомобила, бе... Да бе, АМА ТАМ Е ЕДНО ДРУГО НЕЩО!!! Я да прочетем малко повече за дизеловия двигател! Пък и нищо не ни пречи да опитаме да запалим нафта /дизелово гориво./
Надявам се приятелката на незнаещият да не чете мненията ми, защото тя тия неща си ги знае по рождение... ))
Отделни пасажи, извадени от контекста на казаното – няма да коментирам. Ако някой коментира елементи от казаното, това означава, че се съгласява с всичко останало.
безимeн - ел. колите сега имат един недостатък - разкарват половин тон батерия за което се харчи енергия, но са енергийно в пъти по ефективни от петролните коли. Направи си сам сметка за каква неефективност става въпрос при двг.
Е, изнася се от едно място на друго (неефективността), а някои го радухват, като „победа” на „ефективността”...докато, в атмосферата, замърсяванията продължават да се изхвърлят.
безимeн - ел. колите сега имат един недостатък - разкарват половин тон батерия за което се харчи енергия, но са енергийно в пъти по ефективни от петролните коли. Направи си сам сметка за каква неефективност става въпрос при двг.
Така , кпд то на петролните коли е около 35%, кпд на теца е също около тази цифра, тоест за каква ефективност говориш
безимeн - ел. колите сега имат един недостатък - разкарват половин тон батерия за което се харчи енергия, но са енергийно в пъти по ефективни от петролните коли. Направи си сам сметка за каква неефективност става въпрос при двг.
Коментар