IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

    Ма разбира се ти си Пътят истината и животът и който не е съгласен с тебе било простащина и простотия.И Блумбърг разбира все енергийни капацитети.Намали самочувствието казах ти само с интернет не става.Повечко чети ама книги не интернет бози и слушай когато по умните и по знаещите ти говорят.
    Отчаяна работа. Това е алтер-егото на безименното.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

      Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.
      Ма разбира се ти си Пътят истината и животът и който не е съгласен с тебе било простащина и простотия.И Блумбърг разбира все енергийни капацитети.Намали самочувствието казах ти само с интернет не става.Повечко чети ама книги не интернет бози и слушай когато по умните и по знаещите ти говорят.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

        Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.
        Бях написал мирен пост. Дори аха! -да го пусна...и чета това тук.
        Само да те питам: Ти как мислиш, Фон-е, с какво ще бъде заменено течното гориво, при подмяна на двг-та с електрика и още, в какъв режим работи днес ЕЕС, че да я натовариш с още? От тези 12000 MW, колко са активни, колко % от времето и при какви условия? А колко вече са изведени от експлоатация и поради какви причини? А докога?
        Та, Мрежата трябва не да го плюеш, ами много внимателно да го слушаш и четеш. И едва после, да се правиш на Голямата Работа. Стари или нови, знанията трябва не само да ги имаш, ами и са ги разбираш, за да не се излагаш. В момента, правиш точно това. И май се сещам, чий дублиращ ник се явяваш.
        Поздрави.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
          Либерастсоросоидите ама въобще не ги интересува въглеросния диоксид. За тях светлото бъдеще е същества от пейсе и два пола, на основен базов доход да се возят на групи в автономни ел. мобили и да им виси сопола. Затова са тези врясъци за глобални затопляния, насилия и всякакви други врясъци.

          Коментар


          • https://www.investor.bg/novini/444/a...e-koli-281037/

            Коментар


            • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

              Ти ако останеш без ток Блумбърг ли ще псуваш?И по кой закон Блумбърг е отговорен за непрекъснатостта на електрозахранването?Намали Холивудските чекии и глупотевини и интернета.И понеже се напиняш имаш ли изобщо някаква представа с какви мощности разполагаме.Ще е добре да ги изброиш.Ще е още по добре и справка да дадеш за товарите особено когато навънка е -22 градуса...
              Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

                В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

                Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

                Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
                http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

                Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
                Ти ако останеш без ток Блумбърг ли ще псуваш?И по кой закон Блумбърг е отговорен за непрекъснатостта на електрозахранването?Намали Холивудските чекии и глупотевини и интернета.И понеже се напиняш имаш ли изобщо някаква представа с какви мощности разполагаме.Ще е добре да ги изброиш.Ще е още по добре и справка да дадеш за товарите особено когато навънка е -22 градуса...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Енергията през ЕЕС, драги Фон, се доставя от ел.ток. Затова, изчисленията не са шега, нито нечии „теории”. Натоварването на ЕЕС следва потреблението, заедно със загубите. Че все повече се генерира извън централите, е факт. До тъмна нощ без вятър и дъжд. А човек зарежда, единствено когато има нужда ѝ когато може, без да може винаги, когато иска. Та, нито Мрежата, нито Наков, нито ЕД се шегуват. Колегите са ѝ добронамерени, ѝ запознати с темата. Послушай ги. Е, ще сториш както решиш но, поне неприятните изненади ще са по-малко. А безименният така си говори, неадекватно. Явно, толкова може.
                  Освен многото съвети, кого да слушам и другите излишни неща на които не виждам значението им тук имаш ли нещо с което да обориш Блумбърг
                  https://www.bloomberg.com/news/artic...s-power-demand

                  Защото ако нямаш, приемаме, че в близките 30 години електромобилите ще повишат потреблението на ток в света и в България НЕЗНАЧИТЕЛНО и преминаваме нататък в обсъждането на качествата им с които ще избутат колите с ДВГ от пазара.

                  Няма да е зле да се запознаеш издълбоко и с тази статия щом те вълнуват пиковите мощности
                  https://www.investor.bg/novini/444/a...i-koli-259725/

                  Електромобилите могат да изрязват пиковете поради самата си същност. Ако се включиш в подобна програма на практика може да караш електромобил без пари тъй като парите ще дойдат ако има кой да ти плаща да му изравняваш пиковете, а в момента в света пазарите на ток предлагат все още голям потенциал за тази възможност. Ама то главата ти ако е все у технологии на половин век със сигурност ще пропуснеш подобни възможности.
                  Last edited by fon; 24.04.2019, 17:39.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                    Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

                    В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

                    Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

                    Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
                    http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

                    Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
                    Преварил си ме с малко. Да питам само, правиш ли разлика между /някога, изобщо/ инсталирана генерираща мощност, резполагаема такава, горещ/студен резерв, баланс на мощностите, коефициент на натоварване, базови/пикови мощности, товаров график, запаси от е ергоносители, изведени от експлоатация и т.н.? А знаеш ли, че има договори за износ/внос на енергия, отговорности и неустойки по тях и т.н.? Добре е всичко това да ти е подредена сиатема, преди да твърдиш едно или друго. Помага сам да се ориентираш, поне. Има.е си и щатно плямпало, не слизай до „нивото” му.

                    Коментар


                    • Енергията през ЕЕС, драги Фон, се доставя от ел.ток. Затова, изчисленията не са шега, нито нечии „теории”. Натоварването на ЕЕС следва потреблението, заедно със загубите. Че все повече се генерира извън централите, е факт. До тъмна нощ без вятър и дъжд. А човек зарежда, единствено когато има нужда ѝ когато може, без да може винаги, когато иска. Та, нито Мрежата, нито Наков, нито ЕД се шегуват. Колегите са ѝ добронамерени, ѝ запознати с темата. Послушай ги. Е, ще сториш както решиш но, поне неприятните изненади ще са по-малко. А безименният така си говори, неадекватно. Явно, толкова може.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнение
                        В това предположение, при положението (ситуацията) на сегашните мощности на произвеждане на ток - повтарям - сегашните, на ток - очевидно те ще са недостатъчни за снабдяване с ток на милиарда елколи.
                        ​​​​​​
                        Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

                        В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

                        Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

                        Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
                        http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

                        Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
                        Last edited by fon; 24.04.2019, 15:26.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                          Ама защо трябва да ти преразказвам факти описани ясно в статия?
                          Electric vehicle to account for 9% of global demand by 2050

                          Това разбираш ли го? 9% много ток ли е? Ами потърси си нещо и сам след като са ти дали факт и са ти намекнали, че фактите в главата ти не са верни. Ето сега намирам този линк за тебе
                          https://pushevs.com/2018/07/29/range...electric-cars/

                          Сложи го 15 kWh/100 km и 20 се го сложи със загуби за пренос и зареждане. Най-масово у нас се кара по 10,000км на година
                          Значи 20 * 100 = 2МВч на година за една кола или 2 ТВч за един милион коли. А произвеждаме към 42ТВч ток в България. Т.е при 1 милион нови електромобила у нас в ЕСО могат да идат да пият кафе и няма защо да се тормозят изобщо да изменят прогнозата си за потребление, която може да разгледаш тук
                          http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=2022

                          Надявам се след положения ми труд да не забележа как повтаряш неща от вчера как електромобилите ще счупят мрежата ни, трябва ни Белене и всякакви нови ядрени реактори с безумно скъп ток и подобни.

                          Благодаря, положил си труд и мисъл, което е полезно за мен.

                          Нека да кажа, че не съм се изразил ясно: имах предвид процеса на замяна на колите с вътрешно горене с коли на електрически батерии.

                          В това предположение, при положението (ситуацията) на сегашните мощности на произвеждане на ток - повтарям - сегашните, на ток - очевидно те ще са недостатъчни за снабдяване с ток на милиарда елколи.

                          Дотук спирам с доста лаишкото си изказване с въпроса: до тук имам ли грешка в построението на обосновката си?
                          ​​​​​​

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнение
                            Ако може(ш), кажи го със свои думи, моля.
                            Ама защо трябва да ти преразказвам факти описани ясно в статия?
                            Electric vehicle to account for 9% of global demand by 2050

                            Това разбираш ли го? 9% много ток ли е? Ами потърси си нещо и сам след като са ти дали факт и са ти намекнали, че фактите в главата ти не са верни. Ето сега намирам този линк за тебе
                            https://pushevs.com/2018/07/29/range...electric-cars/

                            Сложи го 15 kWh/100 km и 20 се го сложи със загуби за пренос и зареждане. Най-масово у нас се кара по 10,000км на година
                            Значи 20 * 100 = 2МВч на година за една кола или 2 ТВч за един милион коли. А произвеждаме към 42ТВч ток в България. Т.е при 1 милион нови електромобила у нас в ЕСО могат да идат да пият кафе и няма защо да се тормозят изобщо да изменят прогнозата си за потребление, която може да разгледаш тук
                            http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=2022

                            Надявам се след положения ми труд да не забележа как повтаряш неща от вчера как електромобилите ще счупят мрежата ни, трябва ни Белене и всякакви нови ядрени реактори с безумно скъп ток и подобни.

                            Между другото забелязвам, че си тотално объркан и в това, че ядрения ток е евтин. Бих ти помогнал и там, но трябва да ми кажеш кой, къде и как ти е внушил тази измама, за да ти кажа точно къде бъркаш.

                            Last edited by fon; 24.04.2019, 14:37.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                              Ти четеш ли какво пишат хората? Я прочети това и ни кажи откъде взе твоята измислица в money

                              Искаш ли да направим прости сметки, ако владееш умножение с прости числа? Ама съм сигурен, че като потвърдим сметките в статията утре пак ще започнеш да повтаряш глупостите си.
                              Колега по форум, не търся да победя в спор, а търся истината, колкото може.

                              Не чух твоя мисъл в отговор на елементарните ми изказвания.
                              Не гледах и препратката ти към мъни.бг.

                              Ако може(ш), кажи го със свои думи, моля.
                              Last edited by Жан Бет; 24.04.2019, 14:03.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнение
                                Разбира се, че консумацията на ток би се увеличила силно при масовото навлизане на елколите.
                                Ти четеш ли какво пишат хората? Я прочети това и ни кажи откъде взе твоята измислица
                                https://www.bloomberg.com/news/artic...s-power-demand

                                Гледам, че са ми изтрили българския линк, та трябва да дам на английски

                                Искаш ли да направим прости сметки, ако владееш умножение с прости числа? Ама съм сигурен, че като потвърдим сметките в статията утре пак ще започнеш да повтаряш глупостите си.
                                Last edited by mibova; 24.04.2019, 13:54.

                                Коментар

                                Working...
                                X