Първоначално изпратено от power grid
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.
Само да те питам: Ти как мислиш, Фон-е, с какво ще бъде заменено течното гориво, при подмяна на двг-та с електрика и още, в какъв режим работи днес ЕЕС, че да я натовариш с още? От тези 12000 MW, колко са активни, колко % от времето и при какви условия? А колко вече са изведени от експлоатация и поради какви причини? А докога?
Та, Мрежата трябва не да го плюеш, ами много внимателно да го слушаш и четеш. И едва после, да се правиш на Голямата Работа. Стари или нови, знанията трябва не само да ги имаш, ами и са ги разбираш, за да не се излагаш. В момента, правиш точно това. И май се сещам, чий дублиращ ник се явяваш.
Поздрави.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Коментар
-
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
Ти ако останеш без ток Блумбърг ли ще псуваш?И по кой закон Блумбърг е отговорен за непрекъснатостта на електрозахранването?Намали Холивудските чекии и глупотевини и интернета.И понеже се напиняш имаш ли изобщо някаква представа с какви мощности разполагаме.Ще е добре да ги изброиш.Ще е още по добре и справка да дадеш за товарите особено когато навънка е -22 градуса...
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.
В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.
Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.
Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1
Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеЕнергията през ЕЕС, драги Фон, се доставя от ел.ток. Затова, изчисленията не са шега, нито нечии „теории”. Натоварването на ЕЕС следва потреблението, заедно със загубите. Че все повече се генерира извън централите, е факт. До тъмна нощ без вятър и дъжд. А човек зарежда, единствено когато има нужда ѝ когато може, без да може винаги, когато иска. Та, нито Мрежата, нито Наков, нито ЕД се шегуват. Колегите са ѝ добронамерени, ѝ запознати с темата. Послушай ги. Е, ще сториш както решиш но, поне неприятните изненади ще са по-малко. А безименният така си говори, неадекватно. Явно, толкова може.
https://www.bloomberg.com/news/artic...s-power-demand
Защото ако нямаш, приемаме, че в близките 30 години електромобилите ще повишат потреблението на ток в света и в България НЕЗНАЧИТЕЛНО и преминаваме нататък в обсъждането на качествата им с които ще избутат колите с ДВГ от пазара.
Няма да е зле да се запознаеш издълбоко и с тази статия щом те вълнуват пиковите мощности
https://www.investor.bg/novini/444/a...i-koli-259725/
Електромобилите могат да изрязват пиковете поради самата си същност. Ако се включиш в подобна програма на практика може да караш електромобил без пари тъй като парите ще дойдат ако има кой да ти плаща да му изравняваш пиковете, а в момента в света пазарите на ток предлагат все още голям потенциал за тази възможност. Ама то главата ти ако е все у технологии на половин век със сигурност ще пропуснеш подобни възможности.Last edited by fon; 24.04.2019, 17:39.
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.
В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.
Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.
Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1
Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
Коментар
-
Енергията през ЕЕС, драги Фон, се доставя от ел.ток. Затова, изчисленията не са шега, нито нечии „теории”. Натоварването на ЕЕС следва потреблението, заедно със загубите. Че все повече се генерира извън централите, е факт. До тъмна нощ без вятър и дъжд. А човек зарежда, единствено когато има нужда ѝ когато може, без да може винаги, когато иска. Та, нито Мрежата, нито Наков, нито ЕД се шегуват. Колегите са ѝ добронамерени, ѝ запознати с темата. Послушай ги. Е, ще сториш както решиш но, поне неприятните изненади ще са по-малко. А безименният така си говори, неадекватно. Явно, толкова може.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнениеВ това предположение, при положението (ситуацията) на сегашните мощности на произвеждане на ток - повтарям - сегашните, на ток - очевидно те ще са недостатъчни за снабдяване с ток на милиарда елколи.
В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.
Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.
Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1
Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.Last edited by fon; 24.04.2019, 15:26.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Ама защо трябва да ти преразказвам факти описани ясно в статия?
Electric vehicle to account for 9% of global demand by 2050
Това разбираш ли го? 9% много ток ли е? Ами потърси си нещо и сам след като са ти дали факт и са ти намекнали, че фактите в главата ти не са верни. Ето сега намирам този линк за тебе
https://pushevs.com/2018/07/29/range...electric-cars/
Сложи го 15 kWh/100 km и 20 се го сложи със загуби за пренос и зареждане. Най-масово у нас се кара по 10,000км на година
Значи 20 * 100 = 2МВч на година за една кола или 2 ТВч за един милион коли. А произвеждаме към 42ТВч ток в България. Т.е при 1 милион нови електромобила у нас в ЕСО могат да идат да пият кафе и няма защо да се тормозят изобщо да изменят прогнозата си за потребление, която може да разгледаш тук
http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=2022
Надявам се след положения ми труд да не забележа как повтаряш неща от вчера как електромобилите ще счупят мрежата ни, трябва ни Белене и всякакви нови ядрени реактори с безумно скъп ток и подобни.
Нека да кажа, че не съм се изразил ясно: имах предвид процеса на замяна на колите с вътрешно горене с коли на електрически батерии.
В това предположение, при положението (ситуацията) на сегашните мощности на произвеждане на ток - повтарям - сегашните, на ток - очевидно те ще са недостатъчни за снабдяване с ток на милиарда елколи.
Дотук спирам с доста лаишкото си изказване с въпроса: до тук имам ли грешка в построението на обосновката си?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнениеАко може(ш), кажи го със свои думи, моля.
Electric vehicle to account for 9% of global demand by 2050
Това разбираш ли го? 9% много ток ли е? Ами потърси си нещо и сам след като са ти дали факт и са ти намекнали, че фактите в главата ти не са верни. Ето сега намирам този линк за тебе
https://pushevs.com/2018/07/29/range...electric-cars/
Сложи го 15 kWh/100 km и 20 се го сложи със загуби за пренос и зареждане. Най-масово у нас се кара по 10,000км на година
Значи 20 * 100 = 2МВч на година за една кола или 2 ТВч за един милион коли. А произвеждаме към 42ТВч ток в България. Т.е при 1 милион нови електромобила у нас в ЕСО могат да идат да пият кафе и няма защо да се тормозят изобщо да изменят прогнозата си за потребление, която може да разгледаш тук
http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=2022
Надявам се след положения ми труд да не забележа как повтаряш неща от вчера как електромобилите ще счупят мрежата ни, трябва ни Белене и всякакви нови ядрени реактори с безумно скъп ток и подобни.
Между другото забелязвам, че си тотално объркан и в това, че ядрения ток е евтин. Бих ти помогнал и там, но трябва да ми кажеш кой, къде и как ти е внушил тази измама, за да ти кажа точно къде бъркаш.
Last edited by fon; 24.04.2019, 14:37.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Ти четеш ли какво пишат хората? Я прочети това и ни кажи откъде взе твоята измислица в money
Искаш ли да направим прости сметки, ако владееш умножение с прости числа? Ама съм сигурен, че като потвърдим сметките в статията утре пак ще започнеш да повтаряш глупостите си.
Не чух твоя мисъл в отговор на елементарните ми изказвания.
Не гледах и препратката ти към мъни.бг.
Ако може(ш), кажи го със свои думи, моля.Last edited by Жан Бет; 24.04.2019, 14:03.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнениеРазбира се, че консумацията на ток би се увеличила силно при масовото навлизане на елколите.
https://www.bloomberg.com/news/artic...s-power-demand
Гледам, че са ми изтрили българския линк, та трябва да дам на английски
Искаш ли да направим прости сметки, ако владееш умножение с прости числа? Ама съм сигурен, че като потвърдим сметките в статията утре пак ще започнеш да повтаряш глупостите си.Last edited by mibova; 24.04.2019, 13:54.
Коментар
Коментар