If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Срещал съм двигатели (при мен, на работа, са хиляди и някои, попадат в работилницата, за ремонт) дето, въпреки продължителната си работа, 24/7, са съхранили идеална изолация. Охлаждаща течност, се долива. А мощността на това малаче, ама изобщо, не страда от годините. Върти, както в началото. Пък кола, аз също карам и пеш ходя също, ама за кеф и за здраве. Затуй, като пишеш, полека. Някои, не ядем доматите с колците.
Срещал съм двигатели (при мен, на работа, са хиляди и някои, попадат в работилницата, за ремонт) дето, въпреки продължителната си работа, 24/7, са съхранили идеална изолация. Охлаждаща течност, се долива. А мощността на това малаче, ама изобщо, не страда от годините. Върти, както в началото. Пък кола, аз също карам и пеш ходя също, ама за кеф и за здраве. Затуй, като пишеш, полека. Някои, не ядем доматите с колците.
redcretin, ДВГ при всички положения са с по малък ресурс от електродвигателите, доста по сложни са и имат части които се смазват със затруднения. Зависи как се експлоатира много, както е при всяка техника.
Аз карам СЕГА кола, ти ходи пеш и чакай Ел мотора губи доста неща и той, и изолация, и охлаждане (дето винаги вече е течно), и управляващи вериги - щото не е асансьорен трифазник тук.
Срещал съм двигатели (при мен, на работа, са хиляди и някои, попадат в работилницата, за ремонт) дето, въпреки продължителната си работа, 24/7, са съхранили идеална изолация. Охлаждаща течност, се долива. А мощността на това малаче, ама изобщо, не страда от годините. Върти, както в началото. Пък кола, аз също карам и пеш ходя също, ама за кеф и за здраве. Затуй, като пишеш, полека. Някои, не ядем доматите с колците.
Два момента:
1. Нормалното каране, при различните клиенти, е различно. Някои, навъртат същите тези километри 3-5 пъти по-бързо. Ала ел.двифател, не губи компресия: Сменяш два лагера, и е като съвсем нов.
2. Всичко тече, всичко се променя. Батерийките СЕГА са петорно повече. Налице са редица предпоставки да поевтинеят значително до година-две.
Аз карам СЕГА кола, ти ходи пеш и чакай Ел мотора губи доста неща и той, и изолация, и охлаждане (дето винаги вече е течно), и управляващи вериги - щото не е асансьорен трифазник тук.
То си е нормално зареждането да го направят смарт, и решението е батерия която да се зарежда когато мрежата е разтоварена , а после електромобила от нея. Или както Мъск казва в едно интервю, да зареждат със соларен ток който да се натрупва в батерии към соларната инсталация и чарджърите да го прехвърлят в батериите на електромобилите.
Само това за газовите бойлери на метан не го разбирам, на метан могат да работя мощни проточни бойлери и съответно няма съхранение на топла вода, изтиване и загуба на енергия..т.е. те са много ефективни.
Мамин той, ДВГ става на 250 хил при нормално каране за 20-25 години и нов струва 3-4 хил, батерийките са петорно и шесторно повече и утрайват половината време
Два момента:
1. Нормалното каране, при различните клиенти, е различно. Някои, навъртат същите тези километри 3-5 пъти по-бързо. Ала ел.двифател, не губи компресия: Сменяш два лагера, и е като съвсем нов.
2. Всичко тече, всичко се променя. Батерийките СЕГА са петорно повече. Налице са редица предпоставки да поевтинеят значително до година-две.
Колите с двигатели с вътрешно горене също след 12 години обикновенно са с изчерпан ресурс на двигателя, 250 хиляди километра средно дават производителите за двг на колите произведени преди 12 години. Цените на тези автомобили съответно стават много ниски на пазара за втора употреба. Електромобилите пък имат батерия и за сега толкова дават 12 -13 години за най хубавите и сполучливи батерии. Разлика същественна няма и както се ремонтират двигателите, по същия начин ще се присаждат нови неоригинални батерии. Потърсете за Нисан Лиив в интернет има информация как им правят батерии, дори при тях могат да им повишат пробега с по нова генерация батерии и от 260 км да стане на 400.
Мамин той, ДВГ става на 250 хил при нормално каране за 20-25 години и нов струва 3-4 хил, батерийките са петорно и шесторно повече и утрайват половината време
..... Това е трудна доза реалност, с която много собственици на електромобили в Обединеното кралство биха могли да се сблъскат през следващата година, тъй като е предложен нов закон за изключване на домашните зарядни устройства за електромобили в пиковите часове.
Законът се стреми да предотврати прекомерното натоварване на електрическата мрежа, според нова статия от Inside EVS.
Транспортният секретар Грант Шапс обяви предложения закон, който предвижда, че зарядните за електромобили не могат да функционират "до девет часа на ден", за да се предотврати претоварването на мрежата.
От 30 май 2022 г. всички инсталирани зарядни устройства трябва да бъдат „интелигентни“ зарядни устройства, свързани към интернет, което позволява техните функции да бъдат ограничени между 8:00 и 11:00 и 16:00 до 22:00 часа.
ТОВА плавно преминаване към зелената енергия ще отнеме десетилетия, представям си ако се удвоят или утроят собствениците на ел.коли там, пикапите, вановете, автобусите и елек.тировете не ги смятам във увеличението.
А, забравих, утре правителството ще ви казва и кога да ползвате тоалетната, да пестят наистина ценната питейна вода.
Отделно е планирано спирането на инсталацията на нови газови бойлери там от 2024, да се прекъснела зависимостта от газта.
Тоест, ще се засили повече ползването на ел.печки, климатици и ел.помпи.
Тия верно не си правят сметката.
Навсякъде има идиоти а, където има повече хора, съответно, и идиотите са повече
..... Това е трудна доза реалност, с която много собственици на електромобили в Обединеното кралство биха могли да се сблъскат през следващата година, тъй като е предложен нов закон за изключване на домашните зарядни устройства за електромобили в пиковите часове.
Законът се стреми да предотврати прекомерното натоварване на електрическата мрежа, според нова статия от Inside EVS.
Транспортният секретар Грант Шапс обяви предложения закон, който предвижда, че зарядните за електромобили не могат да функционират "до девет часа на ден", за да се предотврати претоварването на мрежата.
От 30 май 2022 г. всички инсталирани зарядни устройства трябва да бъдат „интелигентни“ зарядни устройства, свързани към интернет, което позволява техните функции да бъдат ограничени между 8:00 и 11:00 и 16:00 до 22:00 часа.
ТОВА плавно преминаване към зелената енергия ще отнеме десетилетия, представям си ако се удвоят или утроят собствениците на ел.коли там, пикапите, вановете, автобусите и елек.тировете не ги смятам във увеличението.
А, забравих, утре правителството ще ви казва и кога да ползвате тоалетната, да пестят наистина ценната питейна вода.
Отделно е планирано спирането на инсталацията на нови газови бойлери там от 2024, да се прекъснела зависимостта от газта.
Тоест, ще се засили повече ползването на ел.печки, климатици и ел.помпи.
Тия верно не си правят сметката.
dedormazzz, много е рано още при електромобилите да го приложат, все още има незначително количество електромобили и пазара въобще не е наситен. Например в САЩ електромобите са само 2 процента ако не се лъжа, това са първите електромобили и първите устройства винаги се правят честно и може да се види при даденото технологично ниво какъв е възможния живот на устройствата. При мобилните телефони, първите ако ги знаете бяха едни с антена която се ратягаше и тежаха по 0.5 кг., би трябвало и в момента още да работят.
- Сега просто нормално след 3-4 години ще започнат да се появяват електромобили без батерии на пазара за втора употреба. Вече дори ги има, но понеже не били Тесла..не се броят ..
Ами в щатите, вече се продават втора ръка. И батериите - ама колкото и да ни се ще да са практически вечни, няма да станат. Защо? Причините са цял куп но, една, ще преобладава поне, докато сме в капитализъм: Планираното остаряване. Разбираш ли? ДОРИ ВСИЧКО ОСТАНАЛО ДА ЦЪФНЕ И ДА ВЪРЖЕ, производителите, ще искат да произвеждат и продават нови, и нови, и нови бройки дори на наситен пазар. Което, става с излизането на старите от строя. Затова, на мен, и 10 години, ми се виждат проблем за бранша. И ще гледат, и тях дори, да намалят.
Честно казано и мен ме притеснява малко това... Така нареченият ""planned obsolescense", или планираното остаряване, е дълбоко вкоренено във почти всяка съвременна индустрия в момента, но сякаш най-изявен е ефектът им при технологиите. Давам конкретен пример:
Малко преди да изтече гаранцията на телевизора (43" Филипс), екранът започна да потъмнява, а много преди това колонките се раздрънкаха. Замениха целия панел и сложиха нови колонки и - хоп! - след няма и година проявява абсолютно същите проблеми. За телефоните няма нужда да споменавам - там всички знаем как стоят нещата... При настолните компютри е една идея по-добре, ако си купуваш нов, тъй като гаранцията за повечето компоненти е между 5 и 10 години, но при лаптопите нещата стоят инак... Та въпрос на време е този тренд да обхване и електромобилите.
Колите с двигатели с вътрешно горене също след 12 години обикновенно са с изчерпан ресурс на двигателя, 250 хиляди километра средно дават производителите за двг на колите произведени преди 12 години. Цените на тези автомобили съответно стават много ниски на пазара за втора употреба. Електромобилите пък имат батерия и за сега толкова дават 12 -13 години за най хубавите и сполучливи батерии. Разлика същественна няма и както се ремонтират двигателите, по същия начин ще се присаждат нови неоригинални батерии. Потърсете за Нисан Лиив в интернет има информация как им правят батерии, дори при тях могат да им повишат пробега с по нова генерация батерии и от 260 км да стане на 400.
Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?
В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.
Те нямат толкова живот общо Толкоз е верна и глупостта ти за БМВ 7 серия и обезценка за 1 година с 50%. Инак най-красиво се вижда тесла колко струва след 9тата година, а след 12тата хептен.. опа, те нямат толкова история на производството въобще Ама имат сметка от мин. $20 000 за нова батерия, че да може да мръднат и метър после, тотален отпадък.
Коментар