IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Я пак че не разбрах- предлагаш всеки да си вдигне една перка за електричката така ли? И как се губи ел.енергията по трасето че не разбирам. нали онзи ден ти писа че енергията е произведена и употребена, но неплатена и затова отчитат тези големи загуби нек-овците
    Онова аз го писах. Трейдърко, както винаги, е Въодушевен и така, ако и да греши, е от Ентусиазъм и добри намерения.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      fon - Станциите ще са едни пари хвърлени на вятъра, електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората а ги прави още по зависими. В мрежата се губи енергията произведена от перки и панели вместо да се използва максимално за зареждане.
      Я пак че не разбрах- предлагаш всеки да си вдигне една перка за електричката така ли? И как се губи ел.енергията по трасето че не разбирам. нали онзи ден ти писа че енергията е произведена и употребена, но неплатена и затова отчитат тези големи загуби нек-овците

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        fon - Станциите ще са едни пари хвърлени на вятъра, електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората а ги прави още по зависими. В мрежата се губи енергията произведена от перки и панели вместо да се използва максимално за зареждане.
        Не се губи. Щото всичко се консумира на момента. Някой те е излъгал много.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

          Засега не виждам приемлива алтернатива на джипа, който карам. До 5 години може и да има, особено ако някой получи Нобел за нови батерии.
          Споко, няма да има такъв, така че ще си принуден да си караш джипа

          Коментар


          • Малко разсъждения по темата.

            Хората са доказано слаби в прогнозите. Не е учудващо защо няма икономисти или анализатори, способни да предвиждат рецесиите! Една от причините е че сме с „кратка памет“ и имаме склонността да екстраполираме като прогноза това което ни се е случвало в близкото минало, или това което познаваме най-добре. Историята е добър учител, затова е добре да я четем и интерпретираме с повечко мисъл и въображение.
            Препоръчвам на любознателните книгата „The Innovator’s Dilemma“. Описва защо пазарните лидери към даден момент се провалят при появата на нови технологии.

            Те запазват и увеличават пазарната си позиция поради различни фактори – изградено име, дистрибуторска мрежа, икономия от мащаба, висока капитализация, достъп до евтин финансов ресурс, патенти, постоянно развитие и подобряване на съществуващата технология и пр. IBM в компютърните системи, Kodak във фотографията, Microsoft в информационните системи. Изключително трудно е на нов играч да пробие и застраши лидерите в дадена област, освен ако не предложи нещо ново - процес, удобство, цена или техология, които са привлекателни за потребителя. Но при появата на нова технология все още няма установен пазар за нея. Дори и да има той е все още малък. Големите компании гледат на тази технология с пренебрежение поради незначителния за тях размер. Никой не инвестира в нещо което е неустановено, и представлява 1/100 или хилядна от годишните им приходи. Това е и причината новите технологии да се налагат от неустановени играчи, за които все пак нишата е голям потенциал. Когато обаче новите играчи достигнат няколко милиарда капитализация те вече са изградили име, развили са конкуренти предимства и опит, натрупали са клиентска база, която реферира и продава продукта, защото е впечатлена от него. Докато Гугъл достига 1 млрд вече е твърде късно за Майкрософт да доминира интернет.

            Автомобилостроене:
            За последните 100 години основните играчи са - Ford, Chrysler, GM, Toyota, VW, Hyundai, Nissan и пр. Десетилетия наред те подобрява съществуващата технология, дизайн, производство, дистрибуция. Та въпросът е как да очакваме от същите компании да предложат нещо различно. Произведените от някои от тях EV донесоха славата че електричките са непрактични, скъпи, нишови, непривлекателни и никой не ги иска. На лице е класически пример Новият играч срещу съществуващите гиганти. Оказва се че при достатъчно желание, мотивация, инвестиции, инженерна мисъл и рискове EV вече са практични, ценово конкурентни (във високия сегмент засега), далеч по-ефективни, икономични и екологични (обратното се тиражира от заинтересованите и застрашени играчи като KOCH brothers например).

            Това което прави Тесла, никой от традиционните играчи няма нито желанието, нито амбицията, нито възможността да постигне. Стигнахме до момент в който моделите на тесла са #1 по продажби в техните ценови сегменти (без изключение) и както изглежда гигантите си отвориха очите и решиха че ако не действат решително ще последват съдбата на Нокиа след навлизането на iPhone и промяната на нагласите на потребителя към смарт телефоните. Заделят се милиардни бюджети за развитие на EV-та.

            Наблюдателите (анализатори) са на мнение, че Тесла са изиграли своята роля да трасират пътя на новата технология и че Традиционните гиганти след като налеят парите за разработки ще затрият компанията поради лошото и управление. Дали е така обаче???
            Новата технология обаче е различна от наложената до момента! Колкото и да се говори че производството на EV е лесна работа за традиционните производители се оказва, че от 2012та година няма нито един автомобил с по-добри показатели от Тесла S от 2012та.
            Кодак са пионер в дигиталната фотография от 90те и са имали най-съвременната дигитална технология дълго преди навлизането и на пазара! Нокиа развива прототипи на устройства с TUCH SCREEN няколко години преди да излезе iPhone. GM създава EV1 1996та година (електрически автомобил унищожен заради опасността от доброто приемане от потребителите). Обаче когато на карта са активи и ноу хау за милиарди не е толкова лесно да заместиш старата технология с нова. Това е и основната причина поради която няма как някой от традиционните производители да се „престарае“. Нито искат, нито могат да създадат конкурент на Тесла в близко бъдеще. Да предположим, че въпреки всичко Ауди или Тойота например направи конкурентен модел на Тесла в техническо и ценово отношение е ясно какво ще избере потребителя при равни други условия.
            Съществуващия бизнес от производство на печеливши ДВГ, в който са инвестирани милиарди и от който идват печалбите е обречен. Единственото което им остава е да се надяват и да направят необходимото да забавят транзита към EV, за да могат някак си да се адаптират.
            Не е случайно че в медийте основно виждаме негативни новини за ТЕСЛА. Ако не можеш да победиш някой с продукт, то можеш да го направиш с дискредитиране. Хвърлят се огромни ресурси в т.н. FUD (fear, uncertainty and doubt) срещу Тесла с основната цел хората да са разколебани и негативно настроени към Тесла като основен „двигател“ на EV трансформацията. Медийната „обработка“ не е иновация – Гьобелс май беше казал „Дайте ми власт над медиите и аз ще превърна всяко общество в стадо свине“.
            Тесла е големият победител и ясен лидер в EV производството, чийто продажби и търсене ще растат експоненциално, докато на традиционните производители продажбите, маржове и печалби ще намаляват неминуемо.

            И досега говоря само за производството на автомобили! Като сложим в уравнението и другите 2 грандиозни тенденции – Car on demand (Uber) и Autonomous Vehicles картината става съвсем различна.

            Car on demand - Uber и Lyft са основните конкуренти, които започват да влияят на нагласите относно необходимостта да се притежава личен автомобил. Разбирайте намаление на продажбите на автомобили заради нежеланието на все по-голяма част от потребителите да купуват и поддържат такъв. Засега тази тенденция не се усеща осезаемо в Европа, но рано или късно ще стане факт. Конкурентното предимство на тези компании е голямо засега. Пазарната им капитализация е от порядъка на 50-100 милиарда всяка.
            Uber, Lyft, Гугъл, Епъл и някои автомобилните компании работят усилено защото са наясно че бъдещето е в Автономното управление. Въпросът е кой ще е първи.

            Uber & Lyft вече имат такава услуга, но основният фактор в разхода е шофьора! Ако някой от тях успее да създаде автономно управление си остава другата част от разхода – самите автомобили, оборудването им с хардуер и софтуер, както и горивото (ДВГ или EV). Въпросът е че и двете компании нямат ресурса, с който да закупят голям брой автомобили (въпреки пазарната им капитализация).

            Реалните играчи в надпреварата ще са Гугъл (Waymo) и Епъл заради ресурсите и технологичния им бекграунд, както и Тесла. Към днешна дата най-напред технологично и практически е Waymo с тестовите си автомобили които работят от няколко години. Да предположим че Гугъл успее да създаде автономно управление, след това трябва да инвестират милиарди за самите автомобили.

            Тесла – по всеобщо мнение са значително след Гугъл като развитие, но по-интересното е темпа на развитие. Защо? Имат над 400 хил автомобила в движение, които събират данни за да „учат“ AI на компанията. А кое е най-важното за Изкуствения интелект – ДАННИТЕ. Нито един от останалите играчи не разполагат с толкова „безплатни данни“, които да им помагат в развитието на софтуера.
            И ако за Гугъл един оборудван автомобил ще струва 100-150 хилки разход, то Тесла прави 5-20 хилки нет от всеки автомобил платен от купувачите на Тесла. В момента в който Тесла са готови с възможността да предложат автономно задвижвани автомобили единствената стъпка е да направи OVER THE AIR SOFTWARE UPDATE за да превърне всеки автомобил в потенциално автономно такси!!!

            От това което съм виждал, анализаторите оценяват потенциала на бизнеса с автономно управление на 1-2 трилиона. Та въпросът е кой първи ще успее да го наложи и да вземе лъвския пай от баницата.
            Last edited by ED; 05.05.2019, 11:22.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              fon - електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората
              Каква свобода не дава електрическа кола която се зарежда от мрежата?

              Коментар


              • fon - Станциите ще са едни пари хвърлени на вятъра, електрическа кола която се зарежда с ток от мрежата не е нещо хубаво защото не дава свобода на хората а ги прави още по зависими. В мрежата се губи енергията произведена от перки и панели вместо да се използва максимално за зареждане.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
                  Следващия мандат еврогейците ще направя 100 000 зарядни станции в Европа с парите на всички, а ще се ползват от 5%. С такава антиикономика катастрофата е неизбежна. За доказателство приемам и факта, как Борисов се е вкопчил в еврогейценностите, а ние винаге сме на страната на губещите.
                  Кои са тия "всички с парите"? Щото то ако слушам и ромите и ние живеем на техен гръб и експлоатираме парите от тежкия им потен труд с метлите. Хайде да не те питам чак какво е "доказтелство" според тебе и според света, да не се оплетеш съвсем в мислите си.
                  Last edited by Andi11; 04.05.2019, 14:15.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                    Засега не виждам приемлива алтернатива на джипа, който карам. До 5 години може и да има, особено ако някой получи Нобел за нови батерии.
                    Следващия мандат еврогейците ще направя 100 000 зарядни станции в Европа с парите на всички, а ще се ползват от 5%. С такава антиикономика катастрофата е неизбежна. За доказателство приемам и факта, как Борисов се е вкопчил в еврогейценностите, а ние винаге сме на страната на губещите.
                    Last edited by vikhunter; 04.05.2019, 13:21.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                      Надали. По-скоро си я харесваш
                      Призовавам тук всеки да се логне в профила ми fon с парола "analog" и да види, че всякакви изводи, предположения и логика на потребителя "analog" който е стигнал до житейските висоти да си купи джип не струват и две стотинки. Интересно е и че снимката е изтрита дори в "Настройки на профила" но я пазят като много ценна някъде другаде, може да е и в Петербург. Ами Путин е това. Той е три пъти по-умен от Тръмп, мисли 10 хода преди европейските лидери, язди кон, гмурка се, лови риба ...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        Аз съм про- EV. Някой ден, ще си купя.
                        Засега не виждам приемлива алтернатива на джипа, който карам. До 5 години може и да има, особено ако някой получи Нобел за нови батерии.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                          Аз я изтрих два пъти и тя още си седи.

                          Надали. По-скоро си я харесваш

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                            Ще се изненадаме колко бързо ще се случи транзита към EV инфраструктура. Станции могат да се сложат навсякъде по улиците.
                            Ако не сте чули, има българска фирма, която инсталира станции и е сложила няколко станции дори в Оман и Грузия ли беше. Казва се така
                            http://elpromemz.bg/

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп
                              Абе да зèма и аз да си сложа на Хуйлò една снимка да го е.а...
                              Сложи си. Ама да знаеш, че софтуера е малко бъгав и не можеш да я изтриеш после. Аз я изтрих два пъти и тя още си седи. Или софтуера е толкова интелигентен, че разпознава и снимката. Ако е на Хуйло оставаш с нея завинаги.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                                Днес Мъск търси допълнителни средства за разрастване, ще сложи и свои средства да купи акции, което е по-рядко. Нали знаете обикновено мениджърите продават акции постоянно, тъй като обичат парите но и жените, което се отбелязва обикновено в първите 10 реда за всяка акция по борсите.
                                Гледам че пазара възприема добре новината. Обикновено дилютването е негативно за шеър холдърите

                                Коментар

                                Working...
                                X