IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Тук един образователен блог-форум за батериите, който ми е (бил) полезен:

    https://batteryuniversity.com/

    Това е голяма канадска фирма, произвеждаща джаджи към батериите и привличаща чрез форума си внимание.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
      Бързоходко тая сметка малко като без кръчмар. Не че не са верни пресмятанията, но правиш допускания. Когато човек прави допускания, прави и грешки.
      В случая е важно какъв е капацитета на батерията.
      Иначе става като "една жена казà".

      Единственото допускане в сметките ми е за вътрешното съпротивление на батерията Rv. Правя го понже никъде не се дава тази информация. Ха сети се защо я няма.!

      Коментар


      • Бързоходко тая сметка малко като без кръчмар. Не че не са верни пресмятанията, но правиш допускания. Когато човек прави допускания, прави и грешки.
        В случая е важно какъв е капацитета на батерията.
        Иначе става като "една жена казà".

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
          Енрон, Леман Брадърс и т.н. Така, че за отчетите едно на ум.
          Зa GE се шуми че са следващия енрон

          Иначе за батериите, ако беше възможно тесла да са го направили досега. Порше се бяха изхърлили че новия тайкан ще се заржда с 350кв, ама май няма да го бъде скоро.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            .... Преди малко погледнах едни говорят че са направили батерия която има 33 000 цикъла и може да се зарежда за 10 минути. Да кажем че лъжат но икономиката им върви че пушек се вдига. .
            Хайде да видим какво значи да зареждаме батерията за 10 минути, За определеност да вземем вече споменатото Рено Канго Z.E. 33KWh 270 км порбег. 400V напрежение на батерията.Ако сте карали три часа и сте изразходвали заряда сте консумирали по 11KWh енергия или сте натоварили двигателя с 11KW мощност.. за по просто да го приемем 10000W., При 400V напрежение това прави ток 25А. Ако решите обаче да вкарате в Батерията същата тази енергия за 10 минути, т.е. 18 пъти по бързо то зарядния ток ще е 25*18= 450А. БАтерията като всеки друг източник на напрежение си има вътрешно съпротивление коет пак за определност ще приеме че е 0.1Om. Мощноста която ще се отдели върху това вътрешно съпротивление Rv при заряден ток Ic e P = Ic*Ic*Rv = 202500*0.1 = 20250W. Това е колкото 10 сешуара. Да речем че съм сбъркал за съпротивлението и не е 0.1 0м а 0.01 Пак имате енди 2000W, които ще загряват батерията по време на зареждането и, и то не равномерно по целия обем а на определени точки. Това заграване "състарява" съответните структури и в крайна сметка батерията може да не дочака вече одумwаните 500 цикъла а да си се самозапали доста по-рано.
            Смятах да обяснявам и какво значи за зарядната станция да вкарва 18 пъти по бързо енергия в батерията но стана много дълго. Накратко представете си, че някой ви обещава да ви напълни басейна 18 пъти по бързо отколкото той се изпразва.
            Що се отнася до отчетите на компаниите като източник на информация, гледах на живо възхода и падението на Енрон, Леман Брадърс и т.н. Така, че за отчетите едно на ум.
            Last edited by Бързоходко; 23.08.2019, 10:47.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

              Е посегнах си. Преместих го от левия в десния крачол. Иначе понеже с теб не сме кметове и не харчим чужди пари, можем да казваме каквото си искаме. Що се отнася до очакванията ми, то не са към този кмет и това иннтервю а към организациите и структурите, които с наши пари ексериментират с Ел Мобилност,. тези имено организации са длъжни да оповестяват публично с каква цел го правят и какви резултати са постигнали. Тази информация не трябва да се дава в интервюта а да се публикува официално. Това ще даде възможност за пълноцене дебат по темата. Без дебат немогат да се вземат състоятелни решения.
              Разбирам те, но както сам отбеляза, тази информация не трябва да се дава в интервюта, и доколкото разбирам, не е и дадена.
              Явно кмета се е похвалил, но пък за това и доста изписахме.

              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Бързоходко ако не се пробва както е направил този кмет как ще разберем доколко са състоятелни електромобилите и наистина ли са по ефективни от автомобилите с двг. Ти искаш информация, ами вземи си я примерно от разни ръсърчъри от Азия, които дори са публична компания там и са листнати на борсата т.е. инвеститори ще влагат в тях пари и ще им имат доверие. Преди малко погледнах едни говорят че са направили батерия която има 33 000 цикъла и може да се зарежда за 10 минути. Да кажем че лъжат но икономиката им върви че пушек се вдига. Когато нещо не го знаеш как работи, не си и този който го произвежда и си само потребител по принцип си неинформиран или ще бъдеш толкова информиран че да можеш да го използваш за да го купуваш.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Ми твоите 500 зареждания на батерията са на ангро и на едро. Да не кажа опит за манипулация,
                  Това казва този най-вероятно не е напълно вярно, но човека дава интервю доколкото разбрах. Ся, ако искаш в интервю да ти каже "параметрите на покупките, и постигнатите резултати" и също така "да се посочат методиките с които са оценени тези резултати", то ще трябва да те разочаровам.
                  Сега да не вземеш да си посегнеш, ей, чувствителен ми се виждаш.

                  Е посегнах си. Преместих го от левия в десния крачол. Иначе понеже с теб не сме кметове и не харчим чужди пари, можем да казваме каквото си искаме. Що се отнася до очакванията ми, то не са към този кмет и това иннтервю а към организациите и структурите, които с наши пари ексериментират с Ел Мобилност,. тези имено организации са длъжни да оповестяват публично с каква цел го правят и какви резултати са постигнали. Тази информация не трябва да се дава в интервюта а да се публикува официално. Това ще даде възможност за пълноцене дебат по темата. Без дебат немогат да се вземат състоятелни решения.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                    Идеята ми беше, че се говори на едро и безотговорно от хора дето харчат нашите пари. Дали са си направили сметката ще мога да кажа ако направят публични всички дани по сделката, разчетите им за ползи и покажат реално какви са разходите.
                    Малко съм изненадан в увереноста ти, че Общинската администрация на Варна си е направила добре сметката за ел. мобилите при положение че иначе все за разхищения и зле разчетени икономически дейности слушаме.
                    Смятам че е необходимо да се оказва обществен натиск за оповестяване на параметрите на всички подобни ЕлМобил инициативи не само във Варна но и в цялата страна. Трабва да бъдат публикувани не само параметрите на покупките, но и постигнатите резултати. Трябва да се посочат методиките с които са оценени тези резултати.
                    Вместо това получаваме бодряшки изцепки в стил "1-2 лева на 100 километра пробег".
                    Ми твоите 500 зареждания на батерията са на ангро и на едро. Да не кажа опит за манипулация,
                    Това което казва този най-вероятно не е напълно вярно, но човека дава интервю доколкото разбрах. Ся, ако искаш в интервю да ти каже "параметрите на покупките, и постигнатите резултати" и също така "да се посочат методиките с които са оценени тези резултати", то ще трябва да те разочаровам.
                    Сега да не вземеш да си посегнеш, ей, чувствителен ми се виждаш.

                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Бързоходко - каква е тази батерия с 500 цикъла на заряд и разряд. Литиевойонните са с минимум 3000 цикъла при положение че са качественни, а в електромобилите некачественни ментета засега не могат да се поставят. Мисля че са си направили добре сметката със закупуването на тези електромобили. Най икономичния дизелов автомобил Пежо 208 в момента изразходва почти 4литра дизелово гориво в градски режим и това е много нисък разход съпоставено с други дизелови автомобили от този клас, т.е. разхода за гориво би бил поне 5 лева за 100км пробег.
                      Идеята ми беше, че се говори на едро и безотговорно от хора дето харчат нашите пари. Дали са си направили сметката ще мога да кажа ако направят публични всички дани по сделката, разчетите им за ползи и покажат реално какви са разходите.
                      Малко съм изненадан в увереноста ти, че Общинската администрация на Варна си е направила добре сметката за ел. мобилите при положение че иначе все за разхищения и зле разчетени икономически дейности слушаме.
                      Смятам че е необходимо да се оказва обществен натиск за оповестяване на параметрите на всички подобни ЕлМобил инициативи не само във Варна но и в цялата страна. Трабва да бъдат публикувани не само параметрите на покупките, но и постигнатите резултати. Трябва да се посочат методиките с които са оценени тези резултати.
                      Вместо това получаваме бодряшки изцепки в стил "1-2 лева на 100 километра пробег".

                      Коментар


                      • Leave it in the dust...

                        Tesla Model S vs Porsche Taycan

                        Има една приказка - "съди по делата:

                        Коментар


                        • Бързоходко - каква е тази батерия с 500 цикъла на заряд и разряд. Литиевойонните са с минимум 3000 цикъла при положение че са качественни, а в електромобилите некачественни ментета засега не могат да се поставят. Мисля че са си направили добре сметката със закупуването на тези електромобили. Най икономичния дизелов автомобил Пежо 208 в момента изразходва почти 4литра дизелово гориво в градски режим и това е много нисък разход съпоставено с други дизелови автомобили от този клас, т.е. разхода за гориво би бил поне 5 лева за 100км пробег.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                            Много характерно - "1-2 лева"!. Съвсем по чорбаджийски. Е и един заряден цикъл на батерията по-малко ако включим в сметката то към въпросните 1-2 лева трябва да се добави и 0.2% от цената на батерията. Верно за кмета тва са "джоб параса".
                            Бях писал по-рано, че основния въпрос по който се разделят дискутиращите по темата, в крайна сметка се свежда до това "Откъде идва тока за Ел.Мобила". За този кемт явно идва от контакта. Чудя се как, човек който използва израза "1-2 лева" за обществени средства може да получава достъш до общите ни пари.
                            Имахме едим мин. пред. Орешарски - професор икономист. Той пък говореше по едно врем за дълг от един-два милиарда. Знаем как свърши цялата работа.
                            Стана малко политическо. Но си го позволявам защото ако дискусията по въпроса за ел.мобилите не се води на състоятелно ниво наистина ще се стигне до тежки икономически и политически последици. И нямам предвид дискусията в този форум а в държавата като цяло..
                            +5

                            Коментар


                            • Много характерно - "1-2 лева"!. Съвсем по чорбаджийски. Е и един заряден цикъл на батерията по-малко ако включим в сметката то към въпросните 1-2 лева трябва да се добави и 0.2% от цената на батерията. Верно за кмета тва са "джоб параса".
                              Бях писал по-рано, че основния въпрос по който се разделят дискутиращите по темата, в крайна сметка се свежда до това "Откъде идва тока за Ел.Мобила". За този кемт явно идва от контакта. Чудя се как, човек който използва израза "1-2 лева" за обществени средства може да получава достъш до общите ни пари.
                              Имахме едим мин. пред. Орешарски - професор икономист. Той пък говореше по едно врем за дълг от един-два милиарда. Знаем как свърши цялата работа.
                              Стана малко политическо. Но си го позволявам защото ако дискусията по въпроса за ел.мобилите не се води на състоятелно ниво наистина ще се стигне до тежки икономически и политически последици. И нямам предвид дискусията в този форум а в държавата като цяло..

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Pyramid - става въпрос за електрически Рено Канго с капацитет на батерията 33 киловатчаса и пробег с едно зареждане 270км. Ако зареждането е при цена на нощна тарифа наистина 1-2лв ще е пробег от 100км. Така излиза и варненския кмет съвсем честно го е казал т.е. не е лъжец или измамник, а тези електромобили имат изненадващо добър разход на ток, това означава че на Тесла харчат много и са лами което не е учудващо.
                                Ток, на нощна тарифа. Аха. Ама парите продължава да ги харчи собственика, а километрите - да струват онова, всичкото. Т.е., пак не е казал истината, а онова, което си мисли, че тя е. Хубаво, не точно злостен измамник, а некомпетентен ентусиаст.
                                ...Ако ТОВА намаляваше разходите, мир.

                                Коментар

                                Working...
                                X