Първоначално изпратено от R1a1
Разгледай мнение
Разходите за производство на батерия са грижа на производителя. Пък и те падат всяка година с 15-17%. Прогнозите са че до 2023 година ще е по-рентабилно да се произвежда EV вместо ДВГ.
Към днешна дата тесла вече го прави. Произвеждат автомобил, който е по-евтин (total cost of ownership) от сравним автомобил с ДВГ. Не е случаен факта че модел 3 има повече продажби в САЩ за последните 12 месеца от мерцедес, бмв, ауди и лексус взети заедно.
Това с драстично по-малката автономност и загубата на човеко-часове е било вярно някога. Ако си с гараж, няма да имаш една загубена минута през годината защото зареждаш през нощта след като се прибереш. При пътувания на дълги разстояния два-три пъти за почивки пробег от 400-500 км и зареждане за 20-30 мин (през които се храниш и почиваш) е нормалното поведение и с ДВГ автомобил.
Относно климата, действително учените отдавна са се изказали и то категорично – човешката дейност и в частност производствата и горенето на фосилни горива е един от основните фактори за глобалното затопляне и произтичащите от това екологични последствия. Разбира се има и „недоразбрали“ – първата група са финансово заинтересовани заради печалбите от производство и продажба на фосилни горива, които правят всичко необходимо, за да забавят налагането на алтернативи и дезинформират втората група – скептични идиоти.
Коментар