Първоначално изпратено от Бързоходко
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеОбщо вчето знам как се зарежда акумулатора. Проблема при рекуперативното спиране е че тока който ще се изгенерира от ел. двигателите в спирачен режим. зада се получи достатъчно висок спирачен момент, ще е доста по-висок от номиналния заряден ток. Зада се осигури спиране на автомобила този ток и съответстващото му количество електирчество ще трябва да бъде вкаран в акумулатора. Е това ще го прецака.
При зареждането на обикновения акумулатор на обикновения автомобил си има система за регул;иране сходна на тази в зарядното устройство за подобни акумулатори. Затова и нищо лошо не им се случва.
Ама ако толкоз държите да вярвате в Рекуперацията при Ел Мобилите и Хибридите вярвайте си! Не ми пречите. Аз само излгам нещата такива каквито са. А вярата както е известно се крепи на други неща не на фактология. Даже фактологията е противопоказна за всяка вяра.
Попитах те за автомобилните акумулатори, но явно не ти е минало през акъла че на същия принцип може да работи и "рекуперацията".
Т.е. колкото по-заредена е батерията, толкова по-малко се нуждае от зареждане. Тази "рекуперация" се следи по напрежение на батерията, също както и в обикновените акумулатори. В случая "реле-регулатора" изпраща на принципа на шим много по-кратки импулси към "алтернатора" съответно не допускайки напрежението да превиши определена стойност.
ПП
Ама вие наистина ли си мислите че никой нищо не разбира и само чака да прочете "заключенията" ви?
На всичкото отгоре този процес е много добре решен в теслите. Това е и една от причините да имат относително по-дълъг пробег.
Спрете да се излагате, че смешно вече става.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Не е ясно защо си мислиш че е рекламен трик. Също защо ще прецаква акумулатора?
Ако знаеш как се зарежда обикновен акумулатор в двг кола, няма да говориш такива неща. Иначе излиза че всеки акумулатор се прецаква като се зарежда.
При зареждането на обикновения акумулатор на обикновения автомобил си има система за регул;иране сходна на тази в зарядното устройство за подобни акумулатори. Затова и нищо лошо не им се случва.
Ама ако толкоз държите да вярвате в Рекуперацията при Ел Мобилите и Хибридите вярвайте си! Не ми пречите. Аз само излгам нещата такива каквито са. А вярата както е известно се крепи на други неща не на фактология. Даже фактологията е противопоказна за всяка вяра.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Това с връщането на ел енергия е рекламен трик. Принципно е възможно, но прецаква акумулатора. Виж дискусиите за бързото зареждане на акумулатора.
...
Ако знаеш как се зарежда обикновен акумулатор в двг кола, няма да говориш такива неща. Иначе излиза че всеки акумулатор се прецаква като се зарежда.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеЗа мен като неспециалист основната енергийна изгода на хибридното задвижване е, че връща кинетичната енергия на спирането, макар и частично.
При чистите девегета тя отива във въздуха като топлина и смляна прах на спирачните накладки и не се връща вече при купувача.
По принцип всяко ел задвижване има три режима на спиране.
- Бинамично спиране при което Ел двигателя е в режим на генератор и към него се включва мощно съпротивление с малка стойност. Кинетичната енергия на возилото се преобразува в Ел Енергия и от там в топлина. Аналогично е на обикновеното спиране със спирачката на ватомобила. Но не горят накладки и двигателя го понася добре.
- Рекуперативно спиране - това е за което споменаваш кинетичната енергия се преобразува в електрическа и се връща в източника. Това работи добре при градския Ел Транспорт понеже електическата мрежа може да поеме голямо количество ел енергия и тя да се ползва от друг консуматор който има нужда от нея. Например тролеите които се спускат от "Семинарията" към площад Журналист захранват с мощност тези които се качват нагоре, Но ако никой не се качва в този момент то тази енергия ще се поеме от някой трамвай който потегля и който мож4е да е в другия край на града. При Ел Мобилите и Хибридите както казах това не работи добре.
- Спиране с Противо включване. Двигателя се захранва с напрежение което би го завъртял в обратна посока исе изключва в момента в който скороста е станала 0. Не се ползва в транспортни системи. Усещането би било като спиране на място.
В интерес на истината ДВГ има аналогичните три режима на спиране.но не се ползватосвен донякъде динамичното спиране което се постига като преключиш на по ниска предавка и тогава двигателя започва да оказва съпротивление на движението на колелата. Ползва се но не е много популярно а и не си струва.
Рекуперация при ДВГ би могла да се получи ако двигателя започно да работи като компресор и да сгъстява въздух който да се ползва после за ускоряването му при тръгване. Това е само теоретична възможност и не се използва на практика.
Защо го обяснявам всичко това?
Недостатъците на ДВГ са няколко и са добре известни. Споменавани са и в тази дискусия, но сега ще ги систематизирам.
- Ограниченията от Цикъла на Карно. Всъюност той косвено влияе и на ЕЛ Мобилите но на етапа на добиване на Ел Енергия.
- Механичните трансмисии за пренасяне на Движението от вала на двигателя до колелата.
- Ниския въртящ момент при ниски обороти- т.е. при тръгване. Това води до най-голямото усложняване на трансмисията - скоростната кутия и регулирането на скороста ня степени а не плавно.
- Сравнително тесния диапазон на номиналния режим на работа, от там по-високите емисии на вредни газове и т.н.
- Изключително сложен в механично отношение.
Хибрида решава следните основни проблема. Т
-трансмисията която от механична става електрическа.
- Решава се проблема с ниския въртящ момент при ниски обороти, т.е. отпада скоростната кутия и необходимоста от степено регулиране на скороста.
- Решава сепроблема с номиналния режим на ДВГ. ДВГ работи в номиналния си режим а всички енергийни нужди, които биха го извели от този режим се поемат от батерията.
Проблема с голямата механична сложност значително се обеглчава поради факта че в хибрида ДВГ е разчетен за равномерно двиение, т.е. мощноста му е в пъти по малка от ДВГ на аналогичен по мощност класически ДВГ. В резуктат и размерите и изискванията към материалите са значително по ниски.
Пак в тази връзка иам разработки на "Free-piston linear generator"
https://en.wikipedia.org/wiki/Free-p...near_generator
Общо взето идеята е да се махне коляновия вал на познатия но ДВГ и постъпатеното движение директно да генерира ел енергия. Това би довело до значително опростяване на механиката на двигателя понже цялото управлени на клапи и запалването щее изцяло електронно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
"Камо Грядеши" е на старобългарски "Qvo Vadis?". Което на книжовен български означава "Накъде отиваш"", а иначе си значи "де си ръгнал?".
Фразата е известна от романа на Хенри Сенкевич с това име "Qvo Vadis?".
Но всъщност е въпрос който св. Петър задава на Исус Христос, когато бягайки от гоненията на император Нерон. го среща на хълма Ватикан.
Иисус му отговаря че щом Петър изоставя християните в момента в, който най-много се нуждаят от подкрепа то той-Иисус отново ще помеме мъченичеството и ще води вярващите него.
Петър е трогнат и засрамен се връща зада го разпънат на кръст. От цялата работа Папите "намазват" хълма Ватикана.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеOсновните загуби са в топлината на отработените газове и отдадената топлина в антифриз/масло, и са изцяло следствие на цикъла на Карно. Загубите от триене са сравнително малки, но като цяло само 20-30% от топлината отива за полезна работа.
От друга страна, комбинацията генератор-мотор не е много ефективна, там проблема е реактивната мощност.
Реално, за да търкаляш една средностатистическа кола с 90км/ч, са ти достатъчни 10-15квт, нагоре расте експоненциално необходимата мощност. А ТИРа го изпреварва въртящият момент - което съпоставено със съответната скорост, прави к.с. - примерно ако вземеш една кола 100к.с., която има максимална скорост 100км/ч (нещо, определено от скоростна кутия/диференциал) и една и същата коруба но 150к.с., която има 200км/ч максимална скорост, първата ще изпревари тира по-бързо, при скорости до 100км/ч (примерно камиона се движи със 60)
Това със реактивната енергия би било дибре, да го опишеше по-подробно зада съм сигурен, че имаме предвид едно и също нещо.
За изпреварването на ТИР-а не ми се обсъжда много, понеже е даден пример с много ако-та. Но общия принцип е, че ускорението се създава от силата а тя така или иначе зависи от мощноста на двигателя. Скоростната кутия е само детайл - макар и много важен. Впрочем при хибридите точно този детайл може напълно да отпадне. Хибрида по естествен начин си е готов за безстепенно автоматично регулиране на скороста, както и ЕлМобила.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеВ класическия автомобил има големи загуби на енергия в предаването на мощноста от ДВГ до колелата (скоростна кутия, диференциал, карданов вал, Колянов вал и т.н.)
От друга страна, комбинацията генератор-мотор не е много ефективна, там проблема е реактивната мощност.
Реално, за да търкаляш една средностатистическа кола с 90км/ч, са ти достатъчни 10-15квт, нагоре расте експоненциално необходимата мощност. А ТИРа го изпреварва въртящият момент - което съпоставено със съответната скорост, прави к.с. - примерно ако вземеш една кола 100к.с., която има максимална скорост 100км/ч (нещо, определено от скоростна кутия/диференциал) и една и същата коруба но 150к.с., която има 200км/ч максимална скорост, първата ще изпревари тира по-бързо, при скорости до 100км/ч (примерно камиона се движи със 60)
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Обяснете моля последното си изречение,
Фразата е известна от романа на Хенри Сенкевич с това име "Qvo Vadis?".
Но всъщност е въпрос който св. Петър задава на Исус Христос, когато бягайки от гоненията на император Нерон. го среща на хълма Ватикан.
Иисус му отговаря че щом Петър изоставя християните в момента в, който най-много се нуждаят от подкрепа то той-Иисус отново ще помеме мъченичеството и ще води вярващите него.
Петър е трогнат и засрамен се връща зада го разпънат на кръст. От цялата работа Папите "намазват" хълма Ватикана.Last edited by Бързоходко; 02.09.2019, 11:19.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...Чак пък. В хибрид, двг-то - за случайно изпадане в ситуация без мрежа, да може да зарвди батерията аварийно, и -точка. .
Това за което говориш наистина би бил хибрид който обаче ще съчетава всички недостатъци на двата вида задвижване - скъпа и опасна батерия и в добавка ДВГ. Впрочем те и сега собствениците на ел.мобили могат да си метнат в багажника по един 5kW агрегат (двг-елгенератор) и ако закъсат някаде за ток да си го пуснат за зареждане на акумулатора.
Хибридите в момента изглежда се развиват в друга посока. Използват зашеметяващия прогрес в Ел Задвижванията ис силовата електроника. зада компенсират някои от недостатъците на чистото ДВГ задвижване. В класическия автомобил има големи загуби на енергия в предаването на мощноста от ДВГ до колелата (скоростна кутия, диференциал, карданов вал, Колянов вал и т.н.) Ел задвижването дава възможност да се избегнат механичните трансмисии с по ефективните електрически. Тук имено е мястото на еиловата електроника. Когато в схемата се включи и батерия с немного голям капацитет нещата стават още по добри.
Зада се разбере трика с батерията трябва да се осъзнае факта, че мощноста на двигателя в класическия авотомобил е в пъти по-голяма от необходимата при равномерно движение. Иначе казано, като жулите по магистралата със 140 км/h вие ползвате окло 20-25% от мощноста на вашия двигател. Останалите конски сили са ви небходими зада изпреварите по-бързо някой дълъг ТИР.
При хибрида, ДВГ се подбира с оглед подържането на постояната скорост а ел.задвижването с оглед необходимите ускорения при тръгване и изпреварване, т.е. ел двигателите са значително по-мощни от ДВГ. Зада се осигури необходимата ел мощност при изпреварване се ползва батерията. Затова нейния капацитет не е нужно да покрива нуждата от енергия по целия маршрут.
Този подход носи следните ползи:
- ДВГ е по маломощен, респ лек, ефтин тих, ниско емисионен..
- ДВГ работи в оптимален режим понеже от него се очаква да дава една постояна мощност. Това води до постигане на макс кпд, и нминимум вредни емисии.
- Независите от зарядни станции.-
Ел Енеергийната и Ел разпределителната мрежи не се налага да се разхирява.
Хедостатъка е само един
- Остават емисиите на вредни газове на локално ниво, но пък са сведени до възможния минимум.
Така или иначе статистиките показват че избора на реалните потребители все пак е в посока Хибриди а не чист Ел Мобил.
Иначе казано извън форумите и мас медиите, не се наблюдава зелен фундаментализъм.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеИ аз за това си мисля от самото начало на бума.
Производствените мощности за електроенергия, според световни доклади, изостават от нуждите на размножаващото се по експонента човешко население (скъпата измислица ВЕИ не компенсира), а те смятат да вдигнат потреблението на ток още повече с електрическия транспорт.
Камо грядеши?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеЕл енергията би поскъпнала драстично ако ел мобила стане масови.
Производствените мощности за електроенергия, според световни доклади, изостават от нуждите на размножаващото се по експонента човешко население (скъпата измислица ВЕИ не компенсира), а те смятат да вдигнат потреблението на ток още повече с електрическия транспорт.
Камо грядеши?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеГледам че участниците във форума масово са решили да преминат в групата на тези които знаят от къде идва тока. Много правилно развитие. Това неминуемо ще вдигни дискусията над нивото на ладите форд фокус и китайската електроника.
Надявам се това да не я затвори а да я направи по състоятелна.
Обсъждането на ел мобилите неможе да се върти окло нереаисичните технологични пробиви в областа на ЛиЙон батерииите и ефтината ел енергия и скъпите петролни продукти.
Батерийте не са от вчера и едва ли има нещо чак толкоз неизследвано, което като се разкрие да ги направ още по чудодейни.
Ел енергията би поскъпнала драстично ако ел мобила стане масови.
едва ли тези азбучни положения трябва да се обясняват в инвеститорски форум.
Мисля че дискусията би трябвало да не се фиксира само върху ел мобилите, но да обърне повече внимание на хибридните аавтомобили. Каквото и да говорим за прогреса в ел здвижванията, силовата електроника, батериите и т.н като база за бурно развитие на ел.мобилите. то това в много по голяма сила се отнася за хибридите.
Откъдето и да идва той.
А за останалото, каквото и да мислиш, (тук) си имаме, каквото си имаме. Факт.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеГледам че участниците във форума масово са решили да преминат в групата на тези които знаят от къде удва тока. Много правилно развитие. Това неминуемо ще вдигни дискуси
Коментар
Коментар