Статия в инвестора от днес:
https://www.investor.bg/drugi/338/a/...emisii-289998/
Има интерсна карта също на Европа по страни. Какво виждаме... Производството на 1 kWh енергия генерира около 500 г CO2 ( за България и средно за Европа).
Един електромобил за да измине 100 km изисква около 16-20 kWh енергия. При зареждането има загуби в батерията и зарядното и реално за 100 km се изисква малко повече... да кажем 20-25 kWh. Така... 1 kWh както се казва в статията генерира 500 г. Значи за 20-25 kWh това прави (20-25) x 500 = 10000 - 12500 г = 10 - 12.5 кг CO2.
Един "нормален" автомобил двигател ползващ бензин/дизел, среден клас, малък мотор отделя около 100-130 г на 1 km. Т.е. за 100 km това прави 100 x (100-130) = 10000-13000 г = 10 - 13 кг CO2.
Какво излиза... бензин, дизел, електричка... Все същия чеп...
https://www.investor.bg/drugi/338/a/...emisii-289998/
Има интерсна карта също на Европа по страни. Какво виждаме... Производството на 1 kWh енергия генерира около 500 г CO2 ( за България и средно за Европа).
Един електромобил за да измине 100 km изисква около 16-20 kWh енергия. При зареждането има загуби в батерията и зарядното и реално за 100 km се изисква малко повече... да кажем 20-25 kWh. Така... 1 kWh както се казва в статията генерира 500 г. Значи за 20-25 kWh това прави (20-25) x 500 = 10000 - 12500 г = 10 - 12.5 кг CO2.
Един "нормален" автомобил двигател ползващ бензин/дизел, среден клас, малък мотор отделя около 100-130 г на 1 km. Т.е. за 100 km това прави 100 x (100-130) = 10000-13000 г = 10 - 13 кг CO2.
Какво излиза... бензин, дизел, електричка... Все същия чеп...
Коментар