IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Тъй-тъй. И къде ТИ видя инфо за вътр.съпротивление на батерията?
    Хайде сега, ти като виден изобретател,кажи, може ли да се направи обоснован извод за вътрешното съпротивление при дадена мощност и напрежение на батерията, или не може?

    Last edited by Имхотеп; 24.08.2019, 12:37.
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Громиш ти врага другарю партизанин
      Той е принципна контра. Един е ДВГ и Безименният е негов Пророкъ.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



        В тая връзка - имаме новина...


        Громиш ти врага другарю партизанин

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

          Е има достатъчно информация, ето например тук:
          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

          Четох че тесла вече прави само 100кв батерии, 350V за модел3 и 400 за модел s
          Тъй-тъй. И къде ТИ видя инфо за вътр.съпротивление на батерията?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

            Единственото допускане в сметките ми е за вътрешното съпротивление на батерията Rv. Правя го понже никъде не се дава тази информация. Ха сети се защо я няма.!
            Е има достатъчно информация, ето например тук:
            https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

            Четох че тесла вече прави само 100кв батерии, 350V за модел3 и 400 за модел s
            Last edited by Имхотеп; 24.08.2019, 03:46.
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • безимeн - Тесла не е фактора стартирал навлизането на електромобили, японците първи ги пуснаха и мисля че имат значителна преднина. Например съм попадал на мнения на потребители на Тесла и на Нисан Лиив в които първите се оплакват че при двуседмичен престой батерията на Тесла падала често и не може да тръгне електромобила и на такива които ползват Нисан и казват че дори след половин година батерията си държи заряда. Може би японците са много по напред и ако някой в бъдеще направи така че електромобилите масово да навлязат това ще са те а не Мъск.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Бързоходко - остави вътрешното съпротивление на батерията ами трябва да има мрежа за ток която да позволи такова прехвърляне на такава мощност, освен това това нещо като стартира някой трябва да го захрани с долу горе 10 пъти по голяма мощност за части от секундата но си е удар. Сега остава и да намерим източник на такава мощност чийто ток няма да се"разклати" сериозно като се включват и изключват за зареждане такива батерии. Фантазиите са пълни но рисърча е на лисната на борсата в Хонг Конг компания.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                  'Today, the greatest threat of extinction we face is not asteroids or climate change or disease or famine. It’s society’s refusal to heed the warnings of scientists' - Neil deGrasse Tyson

                  В тая връзка - имаме новина...


                  Американската търговска верига Walmart заведе съдебно дело срещу Tesla. Тесла е обвинена в груба небрежност и нарушаване на клаузите в договора. Причината беше пожарът на соларни панели на Tesla в седем магазина на Уолмарт.

                  Причината за съдебното дело станаха пожарите на покривите на седем магазина в търговската мрежа. Ръководителите на Walmart твърдят, че пожарът е дошъл от слънчевите панели на Tesla, съобщи CNBC. Walmart поиска от Тесла да премахне панелите и да компенсира щетите.


                  Соларните панели се произвеждат от дъщерно дружество на Tesla, наречено SolarCity. Компанията предостави на Walmart панелите с твърдението-обосновка, че пестят пари от електроенергия и използват слънчевата енергия като „безопасен, надежден и екологичен начин“ за намаляване на разходите.

                  Към ноември 2018 г. са регистрирани седем случая на пожар от слънчевите батерии, се казва в Съдебният иск по делото на Walmart, които заявяват, че са похарчили хиляди долари за ремонти. Търговската мрежа също е претърпяла загуби поради повредени стоки.


                  Ръководителите на Walmart изискват Tesla да демонтира всички инсталирани в магазините соларни панели и да възстанови щетите от пожари. Компанията обвини служителите на Tesla в прибързания подход за инсталиране и липсата на основни /базови/ познания в областта на соларната енергия.

                  „Правилно проектираните, инсталирани, тествани и поддържани соларни панели не светват спонтанно. Така че голям брой пожари, включващи соларни панели на Tesla, са безпогрешен знак за небрежност от страна на компанията “, цитира MarketWatch подадената жалба от Walmart във вторник, 20 август.


                  Съгласно договор с Tesla Walmart е взел под наем панелите. Тесла е обещала да следи тяхната изправност. Сега панелите са инсталирани на покривите на 240 магазина от търговската мрежа...


                  .................................................. .........


                  Бях казвал, че е най-добре Мъск да работи за овладяване на Космоса. Там /поне за сега/ - конкуренция може би няма... А и НАСА има пари за усвояване, а и вероятно Мъск може да изпрати човек към Марс, преди 2037, както твърдеше преди повече от 10 години директорът на НАСА - Майкъл Грифин...

                  Повече от сигурен съм, че Мъск ще изпрати човек към Марс, преди 2037 г.!!! Дали ще се върне от Марс - това е не толкова важен въпрос...

                  .................................................. .............

                  Абсолютно съм съгласен с твърдението, че "днес най-голямата заплаха за човечеството е тая - да не се съобразява с предупрежденията на учените!" Мъск НЕ СЕ съобразява с тия предупреждения.

                  Коментар


                  • 'Today, the greatest threat of extinction we face is not asteroids or climate change or disease or famine. It’s society’s refusal to heed the warnings of scientists' - Neil deGrasse Tyson

                    Коментар


                    • Тук един образователен блог-форум за батериите, който ми е (бил) полезен:

                      https://batteryuniversity.com/

                      Това е голяма канадска фирма, произвеждаща джаджи към батериите и привличаща чрез форума си внимание.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                        Бързоходко тая сметка малко като без кръчмар. Не че не са верни пресмятанията, но правиш допускания. Когато човек прави допускания, прави и грешки.
                        В случая е важно какъв е капацитета на батерията.
                        Иначе става като "една жена казà".

                        Единственото допускане в сметките ми е за вътрешното съпротивление на батерията Rv. Правя го понже никъде не се дава тази информация. Ха сети се защо я няма.!

                        Коментар


                        • Бързоходко тая сметка малко като без кръчмар. Не че не са верни пресмятанията, но правиш допускания. Когато човек прави допускания, прави и грешки.
                          В случая е важно какъв е капацитета на батерията.
                          Иначе става като "една жена казà".

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                            Енрон, Леман Брадърс и т.н. Така, че за отчетите едно на ум.
                            Зa GE се шуми че са следващия енрон

                            Иначе за батериите, ако беше възможно тесла да са го направили досега. Порше се бяха изхърлили че новия тайкан ще се заржда с 350кв, ама май няма да го бъде скоро.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              .... Преди малко погледнах едни говорят че са направили батерия която има 33 000 цикъла и може да се зарежда за 10 минути. Да кажем че лъжат но икономиката им върви че пушек се вдига. .
                              Хайде да видим какво значи да зареждаме батерията за 10 минути, За определеност да вземем вече споменатото Рено Канго Z.E. 33KWh 270 км порбег. 400V напрежение на батерията.Ако сте карали три часа и сте изразходвали заряда сте консумирали по 11KWh енергия или сте натоварили двигателя с 11KW мощност.. за по просто да го приемем 10000W., При 400V напрежение това прави ток 25А. Ако решите обаче да вкарате в Батерията същата тази енергия за 10 минути, т.е. 18 пъти по бързо то зарядния ток ще е 25*18= 450А. БАтерията като всеки друг източник на напрежение си има вътрешно съпротивление коет пак за определност ще приеме че е 0.1Om. Мощноста която ще се отдели върху това вътрешно съпротивление Rv при заряден ток Ic e P = Ic*Ic*Rv = 202500*0.1 = 20250W. Това е колкото 10 сешуара. Да речем че съм сбъркал за съпротивлението и не е 0.1 0м а 0.01 Пак имате енди 2000W, които ще загряват батерията по време на зареждането и, и то не равномерно по целия обем а на определени точки. Това заграване "състарява" съответните структури и в крайна сметка батерията може да не дочака вече одумwаните 500 цикъла а да си се самозапали доста по-рано.
                              Смятах да обяснявам и какво значи за зарядната станция да вкарва 18 пъти по бързо енергия в батерията но стана много дълго. Накратко представете си, че някой ви обещава да ви напълни басейна 18 пъти по бързо отколкото той се изпразва.
                              Що се отнася до отчетите на компаниите като източник на информация, гледах на живо възхода и падението на Енрон, Леман Брадърс и т.н. Така, че за отчетите едно на ум.
                              Last edited by Бързоходко; 23.08.2019, 10:47.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                                Е посегнах си. Преместих го от левия в десния крачол. Иначе понеже с теб не сме кметове и не харчим чужди пари, можем да казваме каквото си искаме. Що се отнася до очакванията ми, то не са към този кмет и това иннтервю а към организациите и структурите, които с наши пари ексериментират с Ел Мобилност,. тези имено организации са длъжни да оповестяват публично с каква цел го правят и какви резултати са постигнали. Тази информация не трябва да се дава в интервюта а да се публикува официално. Това ще даде възможност за пълноцене дебат по темата. Без дебат немогат да се вземат състоятелни решения.
                                Разбирам те, но както сам отбеляза, тази информация не трябва да се дава в интервюта, и доколкото разбирам, не е и дадена.
                                Явно кмета се е похвалил, но пък за това и доста изписахме.

                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X