IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Генератора генерира според товара ако се пренебрегнат загубите при работата. Ако няма товар генератора нищо не генерира и не преобразува механична енергия в електрическа, контролера на батерията определя товара. Допълнителна опция е да се регулира напрежението на тока във възбудителните намотки.
    Генераторът генерира ЕДН. ТОК в контур се появява само при налично ЕДН. ТОВАРЪТ е вторичен. Глупостите, които си насипал, имат много малко общо с фактите. Във възбудителнаъа намотка, може да тегулираш ток. Напрежение се прилага КЪМ. Пиши за дизели, а?
    Last edited by Pyramid; 05.09.2019, 22:25.

    Коментар


    • Генератора генерира според товара ако се пренебрегнат загубите при работата. Ако няма товар генератора нищо не генерира и не преобразува механична енергия в електрическа, контролера на батерията определя товара. Допълнителна опция е да се регулира напрежението на тока във възбудителните намотки.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        1. И „простият реотан” Е активен товар.
        2. Именно, няма как да е еднакъв.
        3. При активен товар, поемането става на мига. Ама искаш не искаш -все тая.
        4. Изчисли капацитета на „малкия и евтин капацитивен буфер” . Ще се изненадаш, колко голям се оказва.
        Ми що ти не изчислиш нещо поне веднъж?

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

          Баластът отдавна е активен товар, а не прост реотан. Та няма как да е еднакъв след като се определя от контролера. Нито пък поемането трябва да става в реално време - малък и евтин капацитивен буфер може да го разтегне във времето с минимални загуби.

          Технологиите са мръднали доста от предния век. А познанията ни?
          1. И „простият реотан” Е активен товар.
          2. Именно, няма как да е еднакъв.
          3. При активен товар, поемането става на мига. Ама искаш не искаш -все тая.
          4. Изчисли капацитета на „малкия и евтин капацитивен буфер” . Ще се изненадаш, колко голям се оказва.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
            Предлагам, както сме се събрали екип от специалисти, да разработим електровозило за някоя незаета ниша. Например пазарска количка за пенсионери, или количка за качване на товари по стълби на жилища без асансьор, нещо от този тип.
            Аз ще съм специалист по лаишките въпроси. Непременно е нужен един такъв в екип от много добри специалисти.
            Освен пирамидата, не виждам кой друг може да се заеме с тази работа.
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Предлагам, както сме се събрали екип от специалисти, да разработим електровозило за някоя незаета ниша. Например пазарска количка за пенсионери, или количка за качване на товари по стълби на жилища без асансьор, нещо от този тип.
              Аз ще съм специалист по лаишките въпроси. Непременно е нужен един такъв в екип от много добри специалисти.

              Коментар


              • Тук виждам голямо неразбиране по въпроса за "рекуперация".
                Няма баласт тук. Т.нар. контролер, най-грубо казано изпълнява ролята на реле-регулатор за алтернатор. Т.е токът не е непрекъсната величина. Той е точно толкова, колкото е необходим в момента или по-малко. Зарядния ток де,
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Елемент от верига. Последователно свързан. Естествено, не директно. Първо генератор. Ама контролер или не, токът трябва да се поеме...или да се изхвърли върху баласта. Да видим обаче: еднаква енергия, еднакъв баласт, еднакъв контролер и различна батерия...
                  Баластът отдавна е активен товар, а не прост реотан. Та няма как да е еднакъв след като се определя от контролера. Нито пък поемането трябва да става в реално време - малък и евтин капацитивен буфер може да го разтегне във времето с минимални загуби.

                  Технологиите са мръднали доста от предния век. А познанията ни?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                    Специално писах за детската градина. Батерията естествено не се използва директно за спирачка.
                    Елемент от верига. Последователно свързан. Естествено, не директно. Първо генератор. Ама контролер или не, токът трябва да се поеме...или да се изхвърли върху баласта. Да видим обаче: еднаква енергия, еднакъв баласт, еднакъв контролер и различна батерия...
                    Last edited by X_Y; 05.09.2019, 08:33.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение

                      Kой краен случай?
                      В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.

                      Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.
                      Е, разбрах ви идеята.

                      Last edited by X_Y; 05.09.2019, 08:32.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        E добре де, ми в крайния случай какво се получава?
                        Kой краен случай?
                        В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.

                        Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.

                        Коментар


                        • Pyramid - при зареждане на литиевойонна батерия през контролер няма да получиш същественна разлика в спирачния ефект на рекуперацията в зависимост от това дали е заредена или празна.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            разредената батерия абсорбира по-добре енергията при спиране.
                            Специално писах за детската градина. Батерията естествено не се използва директно за спирачка.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Все се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
                              Въпроса ти няма никаква стойност от гледна точка на спирането, пък и зареждането на батерията.
                              Първо, при спиране се използват обикновени спирачки, които работят заедно със ъъъ... Рекуперацията. Т.е в зависимост от това колко силно си натиснал спирачката контолера преценява каква част да използва за рекуперация (ако трябва), съответно това е баланс между спирачките и рекуперацията.
                              Второ, във връзка с първото, е безсмислено дори да се поставя такъв въпрос, при положение че батерията не е спирачен механизъм и няма никакво отношение в ел кола.

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                                Не идва от въздуха - изразходва се енергия от двигателя да се завърти...после може и да се използва, но е пренебрежимо малка (все пак разликата в килата на колата и колелата сигурно е около 50 пъти. Мързи ме да го смятам, но едно време в упражненията по физика си спомням че търкаляхме маховици с еднаква маса и контактна площ, но различно разпределение на масите по бюрата. Фигурното пързаляне е идеален пример за тоя ефект.
                                Всъщнпст това "синьото" е малко опростен вариант на реалната ситуация. Обикновено за J се казва че е приведения инерционен момент на всички въртящи се части, В случея на ДВГ това са всички колянови валове зъбни колела в скоростната кутия и диференциала, кардановия вал ако го има и т.н. В случея на Ел Мобила това е ротора на Ел Двигателя. А той обикновено е масивен. стоманене и шпекован с медни проводници, накратко тежък. Що се отнася до коелалта да тяйната маса съотнесена към теглото на автомобила е малка но във формулата участва инерциония момент. Т.е. зависи как масата е разпределена около оста на въртене и може и да е малка но е в перифериата на колелото. Към това добавете и ъгловата скрост на квадрат. Или за по-просто оборотите в секунда на квадрат умножени по шест. Те това прави връзката скорост енергия нелинейна. Така че хич не я пренебрегвайте. Все пак говорим за едни 10-14% икономии не за икономии в пъти.

                                Коментар

                                Working...
                                X