IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Няма неопределеност. Големите автопроизводители спират разработките на нови ДВГ в следващите 10-15 години. Това е като обръщане на огромен презокеански кораб, решение което променя стратегии и огромни инвестиции вече се пренасочват, още след няколко години най-вероятно няма да има разработки на нови двигатели, ще се фиксват и ъпгрейдват старите инженерни проекти, което вече е ясен знак за скорошен край.
    ДВГ вече си отива от автопазара, това е ясно на всички. При такова развитие е ясно че ще има и доста иновации и подобрения, което означава че и в повечето други приложения ДВГ е обречен рано или късно.
    Оценките по темата са свързани с физиологията и времевите хоризонти пред отделния индивид.
    Ти си млад мъж и за теб споменаването на 10-15 години не е нищо повече от едни числа, величини.
    Отколе знам, че след едни хипотетични 20 - 25 години, сегашните автомобили с двг ще стават само за музейни експонати, но тогава на мен (ако въобще( ще ми е все тая.
    Междинният период ми е леко мътен, но дори и след 10 -15 г. най-вероятно вече няма да съм на пазара като потенциален купувач, а само кат оекзотичен потребител на остаряла техника.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      Няма неопределеност. Големите автопроизводители спират разработките на нови ДВГ в следващите 10-15 години. Това е като обръщане на огромен презокеански кораб, решение което променя стратегии и огромни инвестиции вече се пренасочват, още след няколко години най-вероятно няма да има разработки на нови двигатели, ще се фиксват и ъпгрейдват старите инженерни проекти, което вече е ясен знак за скорошен край.
      ДВГ вече си отива от автопазара, това е ясно на всички. При такова развитие е ясно че ще има и доста иновации и подобрения, което означава че и в повечето други приложения ДВГ е обречен рано или късно.
      Можеш да прочетеш и мнението на Боб Луц, дългогодишен екзекютив на няколко автомобилни гиганта, и доскорошен враг на Тесла:
      https://www.autonews.com/article/201...-times-goodbye

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

        Това вече е друга работа!
        Постингът ти ми харесва и не виждам причина за отказ от деликатно и градивно общуване без умишлени, болезнени убождания, породени от субективни политически пристрастия или сходни.
        Фараона не го гледай, там историята е друга!

        Има нещо сериозно симптоматично в този материал. До този момент вътрешното ми усещане носеше специфични белези на някаква неяснота и неопределеност по отношение на оценката като средносрочна перспектива на ДВГ от една страна и ел. автомобилите, от друга. Дори средносрочната перспектива е неприлично дълга, за друга не смея и да помислям! Липсва ми експертиза. Изрично подчертавам, че не коментирам тежките машини, кораби, самолети, става дума за чисто потребителска страна, в автомобилен аспект.
        Тъпо е да се горят въглеводороди, но това ми мнение няма да зарадва големите акули от бранша.
        От друга страна - чисто технологично е видимо, че е необходимо още доста време за налагане на ел. технологията, базирана на литий, с презареждане.

        При вкарване в играта на алуминий, нещата започват да ми изглеждат по друг начин. Сериозни запаси, подобренията в технологията с огромен потенциал, сериозен пробег от хиляди километри и смяна на батерията бързо и в битова среда вече правят нещата да изглеждат по друг начин.

        А това е едва самото начало.
        Пък и никой не е казал, че спираме да търсим!
        Няма неопределеност. Големите автопроизводители спират разработките на нови ДВГ в следващите 10-15 години. Това е като обръщане на огромен презокеански кораб, решение което променя стратегии и огромни инвестиции вече се пренасочват, още след няколко години най-вероятно няма да има разработки на нови двигатели, ще се фиксват и ъпгрейдват старите инженерни проекти, което вече е ясен знак за скорошен край.
        ДВГ вече си отива от автопазара, това е ясно на всички. При такова развитие е ясно че ще има и доста иновации и подобрения, което означава че и в повечето други приложения ДВГ е обречен рано или късно.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Не е майтап, отдавна е известна алуминиево въздушната батерия. Проблема както виждаш още от подзаглавието е че не се зарежда, така че не върши работа за повечето приложения.
          Не е нужно да са 2400 км, и 600 са достатъчни, стига да паднат още цените.
          Това вече е друга работа!
          Постингът ти ми харесва и не виждам причина за отказ от деликатно и градивно общуване без умишлени, болезнени убождания, породени от субективни политически пристрастия или сходни.
          Фараона не го гледай, там историята е друга!

          Има нещо сериозно симптоматично в този материал. До този момент вътрешното ми усещане носеше специфични белези на някаква неяснота и неопределеност по отношение на оценката като средносрочна перспектива на ДВГ от една страна и ел. автомобилите, от друга. Дори средносрочната перспектива е неприлично дълга, за друга не смея и да помислям! Липсва ми експертиза. Изрично подчертавам, че не коментирам тежките машини, кораби, самолети, става дума за чисто потребителска страна, в автомобилен аспект.
          Тъпо е да се горят въглеводороди, но това ми мнение няма да зарадва големите акули от бранша.
          От друга страна - чисто технологично е видимо, че е необходимо още доста време за налагане на ел. технологията, базирана на литий, с презареждане.

          При вкарване в играта на алуминий, нещата започват да ми изглеждат по друг начин. Сериозни запаси, подобренията в технологията с огромен потенциал, сериозен пробег от хиляди километри и смяна на батерията бързо и в битова среда вече правят нещата да изглеждат по друг начин.

          А това е едва самото начало.
          Пък и никой не е казал, че спираме да търсим!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
            Ново двайсЕ!
            Британец направи батерия за 2400 км пробег

            Основният проблем е, че не се зарежда, но я пускат на пазара догодина


            Не съм и чувал за подобно нещо, хайде инженерите са тук на ход!
            Дори и средните техници като фараона могат ва с е изкажат
            Не бъдете фоби, бъдете инженери!

            При първото пхрочитане реших, че става дума за майтап, фалшива новина или сходно.
            На второ четене ми направи впечатление, че има твърде много конкретика като за статия и нещата са неудачни за манипулация.

            Дори потърсих при чичо Гошо инфо за "trevor jackson battery fake", но резултатите от сърча показаха, че по-скоро е истина.

            Ти да видиш?!
            Не е майтап, отдавна е известна алуминиево въздушната батерия. Проблема както виждаш още от подзаглавието е че не се зарежда, така че не върши работа за повечето приложения.
            Не е нужно да са 2400 км, и 600 са достатъчни, стига да паднат още цените.

            Коментар


            • Ново двайсЕ!
              Британец направи батерия за 2400 км пробег

              Основният проблем е, че не се зарежда, но я пускат на пазара догодина


              Не съм и чувал за подобно нещо, хайде инженерите са тук на ход!
              Дори и средните техници като фараона могат ва с е изкажат
              Не бъдете фоби, бъдете инженери!

              При първото пхрочитане реших, че става дума за майтап, фалшива новина или сходно.
              На второ четене ми направи впечатление, че има твърде много конкретика като за статия и нещата са неудачни за манипулация.

              Дори потърсих при чичо Гошо инфо за "trevor jackson battery fake", но резултатите от сърча показаха, че по-скоро е истина.

              Ти да видиш?!

              Коментар


              • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                [h=1][URL="https://money.bg/management/ilan-mask-e-iztochval-drugite-si-kompanii-za-da-spasi-tesla.html"]

                Отдавна познавам тези му практики и това е една от многото причини да не го харесвам.
                Гледам акциите на тесла и си мисля че бая болка е било за мечоците последните месеци (дано не си шорт).

                Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	40.1 КБ
ID:	3513789

                Коментар


                • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

                  Бобка, гледай си там инженерските работи и не давай мнение по въпроси, от които видимо нищо не разбираш.

                  Аз взимам отношение по техниката, винаги категорично и с ясно и нарочно натъртване подчертавам, че нямам никакви претенции мнението ми да се брои за меродавно по въпросите.
                  Начев, и тук ли те активираха?

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                    Какви практики? Кой може да му забрани и на какво основание да си прехвърля капитал от една негова фирма към друга?
                    А нещо да кажеш за Безос, който продава акции всяка година за няколко милиарда от Амазон за да ги вложи в Блу Ориджин, която е една прахосмукачка на пари все още?

                    Но, разбира се, дай да обсъждаме поредните партенки от руския парцал зироухедж. Колкото и да се мъчат да спрат прогреса, късно е вече.
                    От статията оставам с впечатление, че не става въпрос за „източване на Солар сити или Space X“, а за насочване на човешки ресурс необходим за старта на производството и продажбите на Модел 3. Друг е въпроса, че Солар сити беше придобит, за да не фалира. Иначе от заглавието оставам с впечатление, че са прехвърляни милиарди за да се спаси виждаш ли Тесла.

                    Трагичното е че голяма част от обществото е лесно манипулируема от заинтересованите кръгове в индустриите, които Тесла разтърсва. Вместо да гледат каква е целта и какво правят компаниите на Мъск за обществото и планетата като цяло, лапат като баламурници „жълтите новини“ за мракобесника Мъск. И както обикновено става въпрос за пари. Интересите са толкова големи в полза на статуквото, че подобни материали съвсем нормални.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                      Какви практики? Кой може да му забрани и на какво основание да си прехвърля капитал от една негова фирма към друга?
                      А нещо да кажеш за Безос, който продава акции всяка година за няколко милиарда от Амазон за да ги вложи в Блу Ориджин, която е една прахосмукачка на пари все още?

                      Но, разбира се, дай да обсъждаме поредните партенки от руския парцал зироухедж. Колкото и да се мъчат да спрат прогреса, късно е вече.
                      Бобка, гледай си там инженерските работи и не давай мнение по въпроси, от които видимо нищо не разбираш.

                      Аз взимам отношение по техниката, винаги категорично и с ясно и нарочно натъртване подчертавам, че нямам никакви претенции мнението ми да се брои за меродавно по въпросите.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                        Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla


                        Едно от нещата, което отколе съм идентифицирал като дразнеща и непоносима особеност на пазарната икономика в България е, че поради още младия ни капитализъм, много често дружествата се управляват от лица, които са и едри собственици на капитал. Тоест, смесват се две от функциите на капитала: ф-я собственост и ф-я управление.
                        Ако и доколкото същите споменати вече лица нямат и не управляват други бизнеси, в които са обвързани с други акционери и съдружници, нещата могат да се държат в някакъв търпим вид. Но .... често не е така!
                        И в мига, в който ти, макар и в качеството на мажоритар (т.е. човек имащ известно основание да гледа н а компанията като на нещо "свое"), започнеш да прилагаш непазарни методи, включително явно или прикрито кроссубсидиране, това е равносилно на дръзка криминална кражба във вреда на останалите акционери.
                        Дори ако лицата държатели на капитал в различните компании са същите, но структурата н а капитала е различна, ощетяването е факт.
                        В България това масово явление и до ден днешен не го разбират. По-скоро се правят на неразбиращи, дори и в публични компании. Какво точно разбира регулаторът, така и не ми е станало ясно.

                        Мъск със сигурност е нямал никакви илюзии и много добре е разбирал, но се е правил на смахнат, доколкото това му е било изгодно лично на него. Отдавна познавам тези му практики и това е една от многото причини да не го харесвам.
                        Какви практики? Кой може да му забрани и на какво основание да си прехвърля капитал от една негова фирма към друга?
                        А нещо да кажеш за Безос, който продава акции всяка година за няколко милиарда от Амазон за да ги вложи в Блу Ориджин, която е една прахосмукачка на пари все още?

                        Но, разбира се, дай да обсъждаме поредните партенки от руския парцал зироухедж. Колкото и да се мъчат да спрат прогреса, късно е вече.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                          Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

                          Едно от нещата, което отколе съм идентифицирал като дразнеща и непоносима особеност на пазарната икономика в България е, че поради още младия ни капитализъм, много често дружествата се управляват от лица, които са и едри собственици на капитал. Тоест, смесват се две от функциите на капитала: ф-я собственост и ф-я управление.
                          Ако и доколкото същите споменати вече лица нямат и не управляват други бизнеси, в които са обвързани с други акционери и съдружници, нещата могат да се държат в някакъв търпим вид. Но .... често не е така!
                          И в мига, в който ти, макар и в качеството на мажоритар (т.е. човек имащ известно основание да гледа н а компанията като на нещо "свое"), започнеш да прилагаш непазарни методи, включително явно или прикрито кроссубсидиране, това е равносилно на дръзка криминална кражба във вреда на останалите акционери.
                          Дори ако лицата държатели на капитал в различните компании са същите, но структурата н а капитала е различна, ощетяването е факт.
                          В България това масово явление и до ден днешен не го разбират. По-скоро се правят на неразбиращи, дори и в публични компании. Какво точно разбира регулаторът, така и не ми е станало ясно.

                          Мъск със сигурност е нямал никакви илюзии и много добре е разбирал, но се е правил на смахнат, доколкото това му е било изгодно лично на него. Отдавна познавам тези му практики и това е една от многото причини да не го харесвам.
                          Не си и длъжен да го харесваш. Той, обаче, не е проблем на нас с тебе, а на своите акционери и на щатската икономика. Доколкото, обаче, не е само проблем но, и някаква част, наченка от решение в няколко отрасли, може би, дълго ще му се разминава.

                          Коментар


                          • Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

                            Едно от нещата, което отколе съм идентифицирал като дразнеща и непоносима особеност на пазарната икономика в България е, че поради още младия ни капитализъм, много често дружествата се управляват от лица, които са и едри собственици на капитал. Тоест, смесват се две от функциите на капитала: ф-я собственост и ф-я управление.
                            Ако и доколкото същите споменати вече лица нямат и не управляват други бизнеси, в които са обвързани с други акционери и съдружници, нещата могат да се държат в някакъв търпим вид. Но .... често не е така!
                            И в мига, в който ти, макар и в качеството на мажоритар (т.е. човек имащ известно основание да гледа н а компанията като на нещо "свое"), започнеш да прилагаш непазарни методи, включително явно или прикрито кроссубсидиране, това е равносилно на дръзка криминална кражба във вреда на останалите акционери.
                            Дори ако лицата държатели на капитал в различните компании са същите, но структурата н а капитала е различна, ощетяването е факт.
                            В България това масово явление и до ден днешен не го разбират. По-скоро се правят на неразбиращи, дори и в публични компании. Какво точно разбира регулаторът, така и не ми е станало ясно.

                            Мъск със сигурност е нямал никакви илюзии и много добре е разбирал, но се е правил на смахнат, доколкото това му е било изгодно лично на него. Отдавна познавам тези му практики и това е една от многото причини да не го харесвам.

                            Коментар


                            • В Германия избраха "Автомобил на годината"

                              Електрическото Porsche Taycan спечели в конкуренцията на 35 модела


                              С цялата условност по отношение на резултатите от една класация, която се прави въз основа на подадени гласове от журналисти, макар и професионално специализирани в дадената област, забелязва се едно приповдигнато отношение, модно истеризиране, което се надявам да завърши с обилно посиране и отрезвяване.
                              Без опити за внушение, само ще споделя закръглени начални цени в Германия на победителите от първата петица, в най-осмукания вариант. Да се говори за осмуканост при Порше (особено в електро вариант) си е специфичен вид порнография, ама ...!

                              Порше Тайкан 153 000 Е
                              БМВ 3 40 000 Е
                              Мазда 3 23 000 Е
                              Пежо 208 16 000 Е
                              Опел Корса 14 000 Е

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                А и за да няма недоразбрали:

                                https://youtu.be/h8R7kZGvAUk

                                Цената и поддръжката няма да я коментирам.
                                Ами те не са за коментар. Как може да сравняваш кола от мисля този че каза че е около 400 коня, с кола 200коня.

                                Коментар

                                Working...
                                X