IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
    Само дето има няколко дребни проблема.
    Посочените аргументи са напълно валидни! Авто производството е мнооого труден бизнес, с изключително високи изисквания за капитал. Същото може да се каже и за ракетостроенето?!?

    И като видя някой загубеняк да обяснява какъв измамник бил Мъск и как правил пирамида, след пирамида да обере парите на балъците направо се чудя колко трябва да си прост и облъчен, за да ти мине през главата такава мисъл

    Ако някой иска да прави пирамида горните индустрии са последните, с които ще се пробва!!! Добър пример за съвременна пирамида е WE WORK.


    Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

    Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.

    Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
    Маржовете са наистина ниски, макар че при Тесла са от порядъка на 17-25%. За да има печалба трябва масово производство и ниски разходи. Може би 2019та ще е първата година с печалба за компанията. Да видим

    Както стана дума и преди, пазара дисконтира бъдещето, в което Тесла е доминант, останали са 3-4 компании но голямата печалба се обира от Тесла. Компанията освен хардуер (коли), продава и софтуер (автономно движение, апликации, таксита). В другите линии от бизнеса ще продава соларни покриви и батерии, интернет връзка и кой знае какво още.

    Това са резултатите, а целта на Мъск е различна – да промени транспорта, производството и използването на енергия към по-устойчиви източници.

    Индустрии за трилиони годишно! Съпротивата и облъчването на медиите срещу Мъск е най-малкото, което биха направили лобитата в тези индустрии – петрол, въглища, авто производство, ракетостроене, …
    Last edited by ED; 29.01.2020, 13:00.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
      Това от кораба майка ли ти го спуснаха???Или звездите ти го нашепват?
      Ходят слухов. По жицата ВН на ЕСО. Между „кошовете” на ВЧ-то.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

        Ще бъдат мъчителни и за производители и за потребители на двг, особено в луксозния сегмент. Редукцията на обичайният живот на подобни коли от 20г на Хг ще удари всички по веригата. Направо се чудя как някой в момента си купува двг кола за 60-100к €. Само за лизинг стават вече, ама какво ще ги правят лизинг компаниите след 5г не се сещам. Фалити ми се привиждат.
        Рентакар-а ще поевтинее още

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
          Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
          И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
          Това от кораба майка ли ти го спуснаха???Или звездите ти го нашепват?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

            Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
            Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
            И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.
            Много станахте марсианците в тая тема.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

              Само дето има няколко дребни проблема.

              Първо Гугъл, Айпъл, а и Мъск идват от сферата на софтуера. Мъск натрупва кинти като съосновател на няколко сайта и PayPal. Айпъл само има идея от това как се произвежда хардуер. Но и там софтуера е водещ.

              Софтуерът има едно голямо предимство. Като "идеално" нещо - различно от материалното. Начи пишеш го веднъж и го продаваш милиони/милиарди пъти и ставаш милионер/милиардер. Марджините на печалба са космически.

              Докато при колите (хардуера). Бизнеса е съвсем различен - там имаш разходи за една бройка, които са ти основни. Пак имаш разходи за измисляне (разработка, етц). Но най-сериозния ти разход е да събереш чаркулаците на колата. Марджините са 5-10%.

              Та не се чуди що Тесла са иноватори, но до момента генерират само загуби. Просто те продължават да мислят, че разходите за една бройка кола са като разходите за една бройка ЦД на което ти е записан софтуера или разходи по един клик да го изтеглиш.


              Т.е. софтуерната индустрия и останалата материална индустрия работят по съвсем различен начин.


              Само да те светна че чаркулаците + производството на един Айфон е около 100 долара. Останалото отива в развойна дейност/печалба/етц. А в цената на един телефон Самсунг имаш калкулирани 40% за реклама.

              Демек Айпъл имат сериозни маржове на печалба от Айфоните. Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.

              Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.
              Точно така. Апъл идва от софтуера и преби цялата мобилна индустрия. Самсунг печели около 100 пъти по-малко от Апъл, истинските кинти от Андроид света ги рине Гугъл, Самсунг и останалите печелят само от желязото - жълти стотинки, доста от китайците са дори на загуба. Но дори Гугъл не може да се сравнява с парите които прави Апъл, оценките са че нещо от сорта на над 90% от печалбите на цялата смартфон индустрия - желязо и софтуер заедно ги прибират ябълките.
              Същото ще стане и при автомобилите. Скоро те ще се превърнат в commodity - цели флотилии от самоуправляващи се коли с различни схеми на споделяне, включително и разни частни - примерно личен автомобил който се споделя в семейство. Но така няма нужда да се купуват по 2-3-4 коли на семейство а само една или даже една на 2-3 семейства и всеки си я вика като му потрябва. Тука именно софтуера ще е от критично значение и то не само за самоуправлението а и платформите за шеърване, развлечения и прочие.
              И кой според тебе е най-напред, при положение че Тесла е МНОГО пред всички останали по простата причина че за самоуправление ти трябват най-вече огромен обем данни за пътища, движещи се обекти, атмосмферни явления, знаци и прочие, а всяка Тесла в момента праща такива данни дори и докато се управлява от шофьора. Дори Waymo са далеч назад, хвърлят маса пари за голям брой колички да щъкат, ама пак са далеч.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                Още 5-10год. до края на мача
                Ще бъдат мъчителни и за производители и за потребители на двг, особено в луксозния сегмент. Редукцията на обичайният живот на подобни коли от 20г на Хг ще удари всички по веригата. Направо се чудя как някой в момента си купува двг кола за 60-100к €. Само за лизинг стават вече, ама какво ще ги правят лизинг компаниите след 5г не се сещам. Фалити ми се привиждат.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Това е факт бе момче! Това че ти си сляп да го видиш е съвсем друг въпрос.

                  Играчите в автономията са waymo (google) и Тесла. Апетити имат и много други, но като гледам резултати никакви. Само парите не помагат, когато нямаш know-how и фокус.

                  Историята не познава случай за налагане на технологична промяна от установен играч в дадена индустрия. Винаги са нови, гладни и целенасочени компании, които изместват установените играчи!
                  Само дето има няколко дребни проблема.

                  Първо Гугъл, Айпъл, а и Мъск идват от сферата на софтуера. Мъск натрупва кинти като съосновател на няколко сайта и PayPal. Айпъл само има идея от това как се произвежда хардуер. Но и там софтуера е водещ.

                  Софтуерът има едно голямо предимство. Като "идеално" нещо - различно от материалното. Начи пишеш го веднъж и го продаваш милиони/милиарди пъти и ставаш милионер/милиардер. Марджините на печалба са космически.

                  Докато при колите (хардуера). Бизнеса е съвсем различен - там имаш разходи за една бройка, които са ти основни. Пак имаш разходи за измисляне (разработка, етц). Но най-сериозния ти разход е да събереш чаркулаците на колата. Марджините са 5-10%.

                  Та не се чуди що Тесла са иноватори, но до момента генерират само загуби. Просто те продължават да мислят, че разходите за една бройка кола са като разходите за една бройка ЦД на което ти е записан софтуера или разходи по един клик да го изтеглиш.


                  Т.е. софтуерната индустрия и останалата материална индустрия работят по съвсем различен начин.


                  Само да те светна че чаркулаците + производството на един Айфон е около 100 долара. Останалото отива в развойна дейност/печалба/етц. А в цената на един телефон Самсунг имаш калкулирани 40% за реклама.

                  Демек Айпъл имат сериозни маржове на печалба от Айфоните. Но тези маржове няма как да ги запазят при колите или при другата техника.

                  Те така, Тесла не може вечно да е на загуба. Все някога трябва да почне да печели и да си връща дълговете. Тесла до момента е била 3 пъти на ръба на фалита и се разминавала на косъм. Но със скромните маржове от 10% кога ли ще почне да си връща дълговете.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                    ..

                    Та се чудя - влакът ли чакат да ги удари привържениците на ДВГ, за да разберат че мача вече е свирен?!?
                    Още 5-10год. до края на мача
                    Според мен ще излязат и газотурбинни хибриди. Чистите електрички трудно ще стигнат 50% от общия пазар.

                    Коментар


                    • CEOто на VW сложи точка на спора - ще ги бъде ли електрическите коли и каква е съдбата на ДВГ.

                      Ето и няколко коментара:

                      Коментар за цената на Тесла и тази на VW „The market evaluation tells you something about the future. Then Tesla has a product that describes the future of auto industry – fully connected, electric car. Tesla is paving the way to the future

                      Коментар за автономията – кой ще спечели надпреварата – „I would take more seriously Tesla than Google. The winner will be company that is the fastest, most innovative and has enough scale.“

                      На въпроса какво прави VW за бъдещето – „We are heavily investing in new software skills, in EV battery cells, so I think we do the right thing to be competitive“.

                      Въпрос за бъдещето на ДВГ – „No the future will be definitely electric in the passenger car and I think it is pretty clear now and this train is moving gaining speed and momentum. For this world, we are preparing. And Tesla is quite advanced

                      Коментар за цената на прехода към електрически коли за VW – „If you look at the figures, the renewable energy is already as cheap as carbon based energy and new technology are really stepping in. The world will be different. We gave up on investing in old technologies and heavily investing in new


                      Та се чудя - влакът ли чакат да ги удари привържениците на ДВГ, за да разберат че мача вече е свирен?!?

                      Коментар


                      • Не мисля, тогава с 5 литрови двигатели имаше само камиони а не автомобили в които един да се вози.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Pyramid не знам но нямам спомен за мръсен въздух през зимата.
                          Тогава, влюбеността те е държала много дълго.

                          Коментар


                          • Pyramid не знам но нямам спомен за мръсен въздух през зимата.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                              Да Трейдърко и аз се чудя как хората търпят тия циркаджии да управляват
                              ...Ама ходиш и гласуваш. Като не за едни, за други. За успокоение - ако действа при теб - 95% от хората са така. Поне толкова. И, на този фон, перспективите са мрачни.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                analog, а не е ли отоплението причина за мръсен въздух.
                                Да бъдем справедливи : Е но, не и единствено, нито главно. Лично аз, бих ги подредил така:
                                1.Енергетика
                                2.Индустрия
                                3.Транспорт
                                и,
                                4. отопление/климатизация
                                Съответно на потреблението.
                                И НЯМА ЛОКАЛЕН А, ГЛОБАЛЕН ОТПЕЧАТЪК/ПОСЛЕДИЦИ.

                                Коментар

                                Working...
                                X