IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Всеки, който плюе по Мъск - ама много ми е интересно - дали си задава въпроса или пък, случайно, може да отговори утвърдително на него? -
    -Добре де, ОК. А сам, мога ли и дали правя по-добре от него сума ти неща, че да имам поне моралното право да го критикувам?

    Коментар


    • Колата като комодити и под наем няма да стане скоро. Или ще стане в големите градове.

      То сега като завали и много трудно се хващат таксита - навсякъде по Света. Добре че е Юбер и цените като скочат - повече Юбери излизат на високите цени и се регулира пазара - някои път и преди да спре дъжда.

      Сега представи си колата като комодити и да завали или по празници - никъв шанс нямаш да се доредиш. Освен ако няма за всеки човек по кола.

      Та колата като комодити не мащабира. Отделно хората си купуват вила (втори дом) точно с тази цел - да разполагат с него по всяко време, а не да разчитат на хотели. Това е и идеята да имаш собствена кола - да не зависиш от таксита, които ги няма като завали.

      Това не е като тротинетките под наем да си джуркаш из града вместо с метро.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

        От 2013 е - сама си кара из гаража и си паркира и излиза обратно.

        https://www.youtube.com/watch?v=YEn9bQkBXkE
        Едно е в гаража, а друго по улици и магистрали в динамична среда.
        Второто видео е интересно, определено се мъчат да гонят Теслата, но още са несигурни.

        Коментар


        • Новото електрическо ауди

          https://www.youtube.com/watch?v=vjsfMmJ4AiM

          Само дето пискат като си махнеш ръцете от кормилото, щото не е ясно кой носи отговорността ако стане инцидент.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от STARKUS Разгледай мнение

            Досега не съм виждал автопилотите на Волво, Тойота или други в условия като на видеото отдолу.

            https://youtu.be/tlThdr3O5Qo
            От 2013 е - сама си кара из гаража и си паркира и излиза обратно.

            https://www.youtube.com/watch?v=YEn9bQkBXkE

            Коментар


            • Днес в ФТ:

              Herbert Diess, Volkswagen chief executive, sees an existential challenge to the traditional auto business from new challengers. “If we continue at our current speed, it is going to be very tough,” he recently told senior managers at VW. It is a concern shared by Angela Merkel, Germany’s chancellor. In an interview with the FT this month, she said that software companies were inserting themselves into producer-customer relationships, becoming essential “intermediaries” between businesses and their clients.

              The anxieties are most acute in the automotive industry, which accounts for one-third of German R&D spending. As Tesla challenges all facets of the German carmaking model, some industry executives fear that a century’s worth of combustion engine knowledge might be rendered superfluous.

              Just five years ago, such a statement would have seemed ludicrous, but last week the valuation of Tesla — which produced fewer than 500,000 cars in 2019 — overtook that of Volkswagen, which routinely sells more than 10m cars a year. Investors are looking at VW’s global production sites as liabilities rather than assets, while betting that Tesla — like Apple, Google and Facebook before it — could derive new revenues from turning the car into a platform for other services.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от STARKUS Разгледай мнение



                Досега не съм виждал автопилотите на Волво, Тойота или други в условия като на видеото отдолу.

                Също така, преди време Тесла си направи патентите публични. Още никой не изглежда да се е възползвал.

                Не забравяйте, че ежедневно Тесла събира информация от милионни сензори работещи в реални, а не тестови условия. Това е идеална база данни за трениране на алгоритмите. Нещо, което в момента никой няма.

                Само си представете живота след 10г. : Колата ти те кара сама към дестинацията. Благодарение на хилядите старлинк сателити, тя знае къде си, какво има около тебе, какво е времето. Може да кара бързо или бавно, според външните фактори,които даже не ти се налага да следиш. Благодарение на 5Г и сензори в асфалта, колата ти знае каква точно е пътната обстановка, и с това допълнително се увеличава безопасността.

                Между времмено ти си седиш вътре зяпнал големия екран и пазаруваш, гледаш ТВ или работиш, което също може да носи допълнителни доходи на Тесла...

                Понеже никой от другите автопроизводители не е успял да постигне и 1/2 на това, те са принудени да лицензират част от софтуера от Тесла, което носи допълнителни приходи.

                Въобще не е невъзможно Тесла да стигне 1трлн маркет кап. до 15 години.


                https://youtu.be/tlThdr3O5Qo
                В това „безопасно” бъдеще, всяко ЕМС (електромагнитно смущение) над даден праг, ще се превръща в множествени жертви по цял свят...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  С какви автомобили, ако не е тайна? Питам от любопитство
                  Втора употреба Кона, БМВ има и едно фиатче.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                    Тойота също имат автопилот. Волво също експериментират и т.н.
                    Автопилота вече не е хайтека който беше.

                    Не забравяйте и че живота на патентите е 25год. и това тук https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94...1%80%D1%81_EV1 скоро ще стане общодостъпно


                    Досега не съм виждал автопилотите на Волво, Тойота или други в условия като на видеото отдолу.

                    Също така, преди време Тесла си направи патентите публични. Още никой не изглежда да се е възползвал.

                    Не забравяйте, че ежедневно Тесла събира информация от милионни сензори работещи в реални, а не тестови условия. Това е идеална база данни за трениране на алгоритмите. Нещо, което в момента никой няма.

                    Само си представете живота след 10г. : Колата ти те кара сама към дестинацията. Благодарение на хилядите старлинк сателити, тя знае къде си, какво има около тебе, какво е времето. Може да кара бързо или бавно, според външните фактори,които даже не ти се налага да следиш. Благодарение на 5Г и сензори в асфалта, колата ти знае каква точно е пътната обстановка, и с това допълнително се увеличава безопасността.

                    Между времмено ти си седиш вътре зяпнал големия екран и пазаруваш, гледаш ТВ или работиш, което също може да носи допълнителни доходи на Тесла...

                    Понеже никой от другите автопроизводители не е успял да постигне и 1/2 на това, те са принудени да лицензират част от софтуера от Тесла, което носи допълнителни приходи.

                    Въобще не е невъзможно Тесла да стигне 1трлн маркет кап. до 15 години.


                    https://youtu.be/tlThdr3O5Qo
                    Last edited by STARKUS; 29.01.2020, 18:15.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                      Ами кой е откъснатия?
                      Вече десетина мои конкурента ги скъсвам, защото цената ми на доставка е под техните разходи за гориво....
                      С какви автомобили, ако не е тайна? Питам от любопитство

                      Коментар


                      • Интересно е какво мислят за интервюто на CEOто на VW - мрежата, безимения, валентинчо и останалите хейтъри на елетрическата промяна

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          [... Нормално е да има хора откъснати от реалността ...[/B]
                          Ами кой е откъснатия?
                          Вече десетина мои конкурента ги скъсвам, защото цената ми на доставка е под техните разходи за гориво....

                          Коментар


                          • national power , не се гневи чак толкова. Нормално е да има хора откъснати от реалността и понеже технологично е възможно да се направят с тези литиевойонни батерии електрически коли те се появиха. Сега доколко е практично е друг въпрос, а че някой си мисли че ще се разпространят не означава че въобще е възможно да се случи. Въглеводородите са много ценна суровина и ако употребата им се ограничи и пести това ще е повече от добре и може да стане само с адекватна цена, но пак ще ме подигравате че смятам че проблемите се решават при цена на петрола от 600 долара за барел. Погледни за какво става дума, и в автомобилите на природен газ и още повече в тези на водород за които нещо са се подпалили бутилката се изработва от петрол, няма ли петрол тази технология няма как да се реализира а доколко е сполучлива е друг въпрос. Онези надежди че ще се открие заместител на въглеводородите и технология която да може да мине без тях и след 200 години са само едни голи надежди и може би е сигурно че няма да стане..а петрола ще го унищожат до тогава няколко пъти. Тези ниски цени на петрола са нещо както рязане на клона на който са се качили всички. Електромобилите може да са безсмислица, но още по голяма са автомобилите с 5 литра двигател и 500 конски сили които возят един човек, защото това е хищническо. И понеже петрола продължава да е евтин си мисля че свободен пазар на който да се определя цената на тази стратегическа суровина е вреден, набива му се една висока цена , пазарът географски се фиксира - кой къде продава и с недомислиците се свършва. Не става така , боричкат се кой къде да продавал и цената ниска защото много продавачи се плашели да не им останел непродаден и бързали сигурно да го пласират всичкия за седмица че по следващата седмица хората щели да се качат на електрически недоразумения, а между другото и в литиевойонните батерии пак петрол е вложен.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                              Аз пък се чудя колко прост и необразован трябва да бъде един човек за да вярва сляпо на един доказан измамник.Единствената цел на Мъск са парите на глупаците зомбита с образование от Гугъл и интернет.Живее си като принц с парите на зомбираните неуки индивиди и се кефи на глупостта им.Глупака се качил вед нъж на такси електричка и решил че разбира от производството на ел коли.Лошото е че глупаците дето като се качат на кола си мислят че разбират от производството им и раздават съвети без никой да им ги иска.В днешно време интенет форумите се превърнаха в място за изява на прости нахални и агресивни индивиди.В реалният живот такива хора биват изолирани и никой не им слуша глупостите и като няма поле за изява хоп да плеснем във форума...
                              В думите ти прозира духовна нищета и завист, причинена от осъзнаване собствената неспособност и безсмисленост. Няма да го признаеш публично - къде чест и доблест за това - но, достатъчно се знаем (вече съм те претеглил) и съм сигурен, че си го осъзнал в индивидуален план. Мъск не ти е по зъбите. Нито пък, ти би могъл да представляваш интерес за мащабна личност като него.
                              Жувей.
                              Last edited by Pyramid; 29.01.2020, 19:14.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Посочените аргументи са напълно валидни! Авто производството е мнооого труден бизнес, с изключително високи изисквания за капитал. Същото може да се каже и за ракетостроенето?!?

                                И като видя някой загубеняк да обяснява какъв измамник бил Мъск и как правил пирамида, след пирамида да обере парите на балъците направо се чудя колко трябва да си прост и облъчен, за да ти мине през главата такава мисъл

                                Ако някой иска да прави пирамида горните индустрии са последните, с които ще се пробва!!! Добър пример за съвременна пирамида е WE WORK.




                                Маржовете са наистина ниски, макар че при Тесла са от порядъка на 17-25%. За да има печалба трябва масово производство и ниски разходи. Може би 2019та ще е първата година с печалба за компанията. Да видим

                                Както стана дума и преди, пазара дисконтира бъдещето, в което Тесла е доминант, останали са 3-4 компании но голямата печалба се обира от Тесла. Компанията освен хардуер (коли), продава и софтуер (автономно движение, апликации, таксита). В другите линии от бизнеса ще продава соларни покриви и батерии, интернет връзка и кой знае какво още.

                                Това са резултатите, а целта на Мъск е различна – да промени транспорта, производството и използването на енергия към по-устойчиви източници.

                                Индустрии за трилиони годишно! Съпротивата и облъчването на медиите срещу Мъск е най-малкото, което биха направили лобитата в тези индустрии – петрол, въглища, авто производство, ракетостроене, …
                                Аз пък се чудя колко прост и необразован трябва да бъде един човек за да вярва сляпо на един доказан измамник.Единствената цел на Мъск са парите на глупаците зомбита с образование от Гугъл и интернет.Живее си като принц с парите на зомбираните неуки индивиди и се кефи на глупостта им.Глупака се качил вед нъж на такси електричка и решил че разбира от производството на ел коли.Лошото е че глупаците дето като се качат на кола си мислят че разбират от производството им и раздават съвети без никой да им ги иска.В днешно време интенет форумите се превърнаха в място за изява на прости нахални и агресивни индивиди.В реалният живот такива хора биват изолирани и никой не им слуша глупостите и като няма поле за изява хоп да плеснем във форума...

                                Коментар

                                Working...
                                X