IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Малко факти, на вашето внимание, уважаеми дами и господа!
    1. Знаем от Инвестор и други медии, че заводът в Шанхай в началото на годината /2020/ - БЕШЕ постигнал продуктовата си цел от 1000 броя Тесла/ седмично.
    2. Последваха два пандемични месеца /януари и февруари/ от 2020 г.
    3. Около средата на март 2020 - Статистическото бюро на Китай – през март 2020, по повод промишлената активност на Китай - заяви, че данните през март 2020 само отразяват възобновяването на работата след спирането ѝ през проблемните: януари и февруари и това все още не означава, че икономическата активност на Китай се е върнала към нормалната.
    4. Службата на шерифа на окръг Аламеда заяви, че Tesla "не е основен бизнес" според здравния ред на окръг Аламеда и изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск каза с имейл до служителите си, че не трябва да ходят на работа, ако са болни или са загрижени заради коронавируса. После сам той /Мъск/ реши да освободи от работа 75% от работещите в единственият завод за производство на електромобили – Тесла в Америка...
    5. Тесла преустанови работата и на завода за производство на слънчеви батерии в Ню Йорк...

    .................................................. ...............

    Въпрос: при гореизброените факти, смятате ли, че с графиката долу - ЕД-итУ – не ни манипулира?

    Как така в Q1 2020 - са реализирани тия 85 000 броя Тесли-чки?


    .................................................. ..............................

    Дали автомобилната индустрия ще се възстанови по-трудно? /това внушава ЕД-итУ с манипулираната си графика, лишена от всякакъв смисъл - виж изброените факти горе!/

    Предлагам – да не ги мислим толкова нещата... Дори, без счетоводните заигравки на Мъск и без горните манипулации – САМО в Германия, при спад от 30% - продажбите на НОВИ автомобили са следните: 215 119 броя!

    .................................................. ...................................

    Извод: дори „+40%” манипулирано нарастване на Мъск и ЕД-итУ - НЕ МОЖЕ ДА СЕ СРАВНЯВА С РЕАЛНИТЕ ПРОДАЖБИ В Германия, ако и да са -30%!

    Друг път ще видим как стоят нещата в Япония... ))


    Здраве и щастие, дами и господа!



    Коментар


    • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

      И защо трябва да се сравнява с БМВ?Дадох пример-лукс варианта на„Шкода Супърб„е два пъти по-евтин.А и сега влязох в сайта на БМВ.И там има модели за по 60-70 бона и то не от нисък клас.
      Пробега на базовият модел 3 е 386 км.Ама при движение с 100 км/ч.При 140 км/ч е много съмнително да се отиде от София до Пловдив и обратно без зареждане.
      И това 20-30 минутно зареждане първо е суперчардж и изтощава много батерията.И има по-малък живот.Второ -като се събере опашка на зарядната станция от само 10 автомобила,това са 4 часа чакане.Ами ако са 20 автомобилите?Ако всички 4 милиона автомобили в България станат електрички как ще се зареждат на път?Бензина се сипва за 2 минути и идва следващият.
      Същото е и с зареждането през нощта-може да зареждаш ако си в къща или имаш гараж.А какво правим със стотиците хиляди автомобили,паркирани пред блоковете в градовете?Как ще зареждат?
      В Западна Европа зареждат засега без проблеми,щото са малко елавтомобилите.Нека станат милиони,пък да видим как ще е.
      Освен това вече се въвеждат и високи такси при зареждане на пътна станция.Та няма да е толкова евтино и да плащаш само тока.
      Ти па.Не виждаш ли че има двама идиота у целата страна отде търсиш десет...

      Коментар


      • Еди колко струва 1 киловат на зарядна станция в германия, франция или някъде из европата

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
          Ами нещо не са от най- масовите автомобили теслите. Ама то и ролса и ферарито не ги карат по много

          Коментар


          • Само тока ще плащат ама ще е по скъпо от зареждане на гориво.
            Тази криза ще фалира всички мастодонти в автопроизводството.
            И тесла ще фалира да не се радват електричарите.
            Батерии произвеждат Китай и Япония - те ще са новите мастодонти
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
              И защо трябва да се сравнява с БМВ?Дадох пример-лукс варианта на„Шкода Супърб„е два пъти по-евтин.А и сега влязох в сайта на БМВ.И там има модели за по 60-70 бона и то не от нисък клас.
              Пробега на базовият модел 3 е 386 км.Ама при движение с 100 км/ч.При 140 км/ч е много съмнително да се отиде от София до Пловдив и обратно без зареждане.
              И това 20-30 минутно зареждане първо е суперчардж и изтощава много батерията.И има по-малък живот.Второ -като се събере опашка на зарядната станция от само 10 автомобила,това са 4 часа чакане.Ами ако са 20 автомобилите?Ако всички 4 милиона автомобили в България станат електрички как ще се зареждат на път?Бензина се сипва за 2 минути и идва следващият.
              Същото е и с зареждането през нощта-може да зареждаш ако си в къща или имаш гараж.А какво правим със стотиците хиляди автомобили,паркирани пред блоковете в градовете?Как ще зареждат?
              В Западна Европа зареждат засега без проблеми,щото са малко елавтомобилите.Нека станат милиони,пък да видим как ще е.
              Освен това вече се въвеждат и високи такси при зареждане на пътна станция.Та няма да е толкова евтино и да плащаш само тока.
              Last edited by mirodes; 03.04.2020, 20:25.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                А колко е разликата в продажната цена? Tesla Model 3 vs BMW 3 (подозирам, че БМВто е по-скъпо)

                За колко време се зарежда една Тесла? 95% от времето през нощта. На дълги разстояния за 20-30 мин след 3 часа шофиране.

                Ако тръгнеш от София до Пловдив по магистралата,можеш ли да отидеш и се върнеш без зареждане ако караш с 140 км/час? При нормални условия ДА, при много ниски температури (под -10 гр) ще трябва да дозаредиш.

                Теслата е удобна единствено за градско шофиране,ама при положение, че повечето хора живеят в блокове зареждането ще е проблем.И това при минимален брой електрички.Ами ако са 1 милион?Как ще се зареждат? Теслата специално е удобна и за дълги преходи, което е видно от масовото и приемане в САЩ и западна Европа. За България все още е екзотика заради по-ниския стандарт и неголемия брой зарядни станции. Второто е лесно преодолимо и ще стане факт подобно на западна Европа.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Смени хаповете и сравнявай СХОДНИ автомобили. За да си по-убедителен може да сложиш и Ягото, че така разликата е по-шокираща
                  И кой е сходен автомобил?Та то една „Шкода Супърб„лукс вариант излиза два пъти по-евтино от Теслата.А модел 3 е всичко друго,но не и луксозен.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    На теб може и да ти се струва че е лесно, но в автомобилостроенето ако нямаш мащаб си пътник (с малки изключения).
                    Цената на петрола няма голямо значение, защото докато влезе в резервоара цената му е вече около евро/литър. При 20 хил км/година имаш около 1400 евро разход за гориво. За същия пробег с Теслата разхода ти е 400-500 евро. Това при днешните цени. Ако вземеш усреднени цени по бензиностанциите за последните няколко години разликата става 4-5 пъти годишно.

                    За „големите акули“ имаме много очаквания, но за съжаление не могат да се конкурират с Тесла по никакви показатели.
                    Аудито за което говориш струва към 80 хил евро (голо като пушка) и е с пробег към 400 км. Model Y на Тесла ще е с цена към 50/55 хил евро и пробег над 500 км. За динамични характеристики, технологии и цялостно изпълнение няма смисъл да говоря – то се вижда от продажбите на тесла спрямо тези на Ауди.

                    От тази рецесия ще излязат сухи адаптивните, а не големите. VW може би ще е от оцелелите, но за голяма част от другите традиционни производители не съм голям оптимист.
                    А колко е разликата в продажната цена?За колко време се зарежда една Тесла?Ако тръгнеш от София до Пловдив по магистралата,можеш ли да отидеш и се върнеш без зареждане ако караш с 140 км/час?Теслата е удобна единствено за градско шофиране,ама при положение,че повечето хора живеят в блокове зареждането ще е проблем.И това при минимален брой електрички.Ами ако са 1 милион?Как ще се зареждат?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                      Поевропейчини-Тойота Корола 34 хиляди лева.Тесла модел 3 120 хиляди лева.След 30 години може и да ги избиеш тези 90 хиляди лева.
                      Смени хаповете и сравнявай СХОДНИ автомобили. За да си по-убедителен може да сложиш и Ягото, че така разликата е по-шокираща

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Сметките отдавна са ги направили:
                        Tesla Model 3 vs. Toyota Camry — 5 Year Cost of Ownership Comparisons

                        Ако не те мързи поевропейчвай сметките.


                        Друг е въпроса, че сравнението не е с твоята тойота, а с Мерц C, БМВ 3 и Ауди A4.

                        Tesla Model 3 vs. BMW 3 Series & BMW 4 Series — 5 Year Cost of Ownership Comparison
                        Поевропейчини-Тойота Корола 34 хиляди лева.Тесла модел 3 120 хиляди лева.След 30 години може и да ги избиеш тези 90 хиляди лева.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Еди от аритметика разбираш ли. Може ли да сравниш два автомобила- например модел 3 на тесла и някой със същите габарити ако може и същите коне, ама надали. например днес мярнах на един светофар модел 3 и ми се видя като моята тойота 4,30 дълъг. Не споря казвам видя ми се че е със същите габарити. Та значи вземаш модел 3, колко харчи на 100км и корола 130коня/ мисля че няма фабрично по мощни/ колко харчи и смяташ кога модел 3 ще се избие и ще започне да носи "приход" на собственика си
                          Сметките отдавна са ги направили:
                          Tesla Model 3 vs. Toyota Camry — 5 Year Cost of Ownership Comparisons

                          Ако не те мързи поевропейчвай сметките.


                          Друг е въпроса, че сравнението не е с твоята тойота, а с Мерц C, БМВ 3 и Ауди A4.

                          Tesla Model 3 vs. BMW 3 Series & BMW 4 Series — 5 Year Cost of Ownership Comparison

                          Last edited by ED; 03.04.2020, 19:21.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                            При продадени 100 хиляди автомобили е много по-лесно да запазиш продажбите,отколкото при 10 милиона.Все едно продавач на сергия да си запази клиентите в сравнение със спад на голям супермаркет.Във вторият случай продажбите пак са в пъти повече.
                            А при тази криза,високите цени на Теслите и евтиният петрол в САЩ,то за дълго време ще си останат с подобно количество автомобили.
                            А и на пазара масово не са навлезли големите акули.Сега Тесла на практика е без конкуренция/Нисан лийф е в друга категория/.„Ауди Трон„си е сериозна машина и успешно ще конкурира моделите на Тесла във високият клас.Тепърва и другите гиганти ще вкарват на пазара елавтомобили.
                            На теб може и да ти се струва че е лесно, но в автомобилостроенето ако нямаш мащаб си пътник (с малки изключения).
                            Цената на петрола няма голямо значение, защото докато влезе в резервоара цената му е вече около евро/литър. При 20 хил км/година имаш около 1400 евро разход за гориво. За същия пробег с Теслата разхода ти е 400-500 евро. Това при днешните цени. Ако вземеш усреднени цени по бензиностанциите за последните няколко години разликата става 4-5 пъти годишно.

                            За „големите акули“ имаме много очаквания, но за съжаление не могат да се конкурират с Тесла по никакви показатели.
                            Аудито за което говориш струва към 80 хил евро (голо като пушка) и е с пробег към 400 км. Model Y на Тесла ще е с цена към 50/55 хил евро и пробег над 500 км. За динамични характеристики, технологии и цялостно изпълнение няма смисъл да говоря – то се вижда от продажбите на тесла спрямо тези на Ауди.

                            От тази рецесия ще излязат сухи адаптивните, а не големите. VW може би ще е от оцелелите, но за голяма част от другите традиционни производители не съм голям оптимист.
                            Last edited by ED; 03.04.2020, 19:19.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                              Ти да видиш. Тесла правят 40% ръст в продажбите (]
                              Еди от аритметика разбираш ли. Може ли да сравниш два автомобила- например модел 3 на тесла и някой със същите габарити ако може и същите коне, ама надали. например днес мярнах на един светофар модел 3 и ми се видя като моята тойота 4,30 дълъг. Не споря казвам видя ми се че е със същите габарити. Та значи вземаш модел 3, колко харчи на 100км и корола 130коня/ мисля че няма фабрично по мощни/ колко харчи и смяташ кога модел 3 ще се избие и ще започне да носи "приход" на собственика си

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                                Ти да видиш. Тесла правят 40% ръст в продажбите (Q1’2020 vs Q1’2019) въпреки прекъсването на производството в Китай и САЩ. Това едва ли са го очаквали и най-големите оптимисти.
                                Като се има предвид, че завода в Китай отвори врати преди няколко седмици и започва да работи на пълни обороти, спада за 2020 може и да не е толкова сериозен, колкото се очаква в авто индустрията (поне за Тесла).

                                Ще са интересни продажбите на различните автопроизводители по региони и марки след някой и друг месец. Като се има предвид, че model Y най-вероятно ще е бест селър в сегмента на кросоувъри – тази година се очерта да е трудна, но и доста показателна за позицията на тесла.

                                [ATTACH=CONFIG]n3572952[/ATTACH]
                                При продадени 100 хиляди автомобили е много по-лесно да запазиш продажбите,отколкото при 10 милиона.Все едно продавач на сергия да си запази клиентите в сравнение със спад на голям супермаркет.Във вторият случай продажбите пак са в пъти повече.
                                А при тази криза,високите цени на Теслите и евтиният петрол в САЩ,то за дълго време ще си останат с подобно количество автомобили.
                                А и на пазара масово не са навлезли големите акули.Сега Тесла на практика е без конкуренция/Нисан лийф е в друга категория/.„Ауди Трон„си е сериозна машина и успешно ще конкурира моделите на Тесла във високият клас.Тепърва и другите гиганти ще вкарват на пазара елавтомобили.

                                Коментар

                                Working...
                                X