IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    mvr0306 точно така е , но има процеси които са по устойчиви и такива които са по неустойчиви и при тях по лесно настъпват необратими промени във веществата участващи в електрохимичната реакция.Това не е най големия проблем на батериите който няма да може да бъде разрешен чрез иновации, големия проблем е при всички положения нисокото тегло. За да се транспортира това тегло се изразходва енергия, а целта не е да се мести батерията от едно място на друго място
    Супер, правиш впечатление на човек, който е в състояние да помни хиляди технически подробности.
    Имаш ли представа от това и може ли в едно изречение популярно да с е обобщи, кое е най-същественото за тези "литиево-желязо-фосфатни батерии". Може и да сте обсъждали, ама аз не съм срещал:

    Китайци показаха флагманския си седан на ток

    Особено задницата не му е баш първа красота, но много ми пасват размерите му

    Коментар


    • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
      ..
      Кое е грешното?
      Че нямаш налични сега 1млн. електрички.

      Докато ги заимаш, се пръкват новите мощности, като навлизат технологии неползвани дори само преди 5год.
      Например старите кадри много ги мъчи осъзнаването на факта, че в други държави синхронизацията вече, не е от механични генерации, във всичките им учебници пише че това е невъзможно (и за времето им наистина е било така)

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Всичко на този свят се променя, къде повече, къде по-малко.

        Въпреки че за батериите е по-добре да се зареждат бавно в домашни условия ето тези юнаци от щатите нагледно демонстрират на какво са способни батериите на тесла:
        Electric cars are changing the cost of driving

        Tesloop (компания за дълги превози с няколко автомобила надминаващи 300 – 400 хил мили)

        Заради естеството на дейността, батериите са зареждани по няколко пъти на ден до 100% и въпреки това деградацията е сравнително незначителна за изминатия километраж. Според собственика на компанията разходите за сравним автомобил са 4 до 5 пъти по-високи. Освен това рент-а-кар компаниите се освобождават от ДВГ автомобили след като стигнат 100-150 хил мили. При автомобилите на Тесла износването незначително.

        Според статистиката на „New York City - най-ниските разходи за експлоатация и поддръжка са на електро автомобилите като разликата с ДВГ е от порядъка на 5-6 пъти.

        [ATTACH=CONFIG]n3532825[/ATTACH]


        Деградацията на батериите на Тесла се движи в следните граници:

        [ATTACH=CONFIG]n3532826[/ATTACH]



        Не знам колко карате вашите автомобили, но аз не възнамерявам да завещавам моя на внуците
        ЕД - БГ бакшишите са най-скрънзливото племе в БГ, сигурно и в света ама нямам чак такива наблюдения.
        ЗАЩО НЕ СА СЕ ОРИЕНТИРАЛИ КЪМ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ?
        Нали е 5 пъти по изгодно. Че е 5 пъти по изгодно съм съгласен, ама печелившата страна не са потребителите
        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mvr0306 Разгледай мнение

          С други думи, за една батерия е винаги по-добре да се зарежда и разрежда максимално бавно за да се запазят качествата и. И това важи за всички процеси във вселената, не само електрохимическите. Бързото зареждане може да бъде ползвано в практиката само в краен случай; ако не си успял да заредиш през нощта.
          Всичко на този свят се променя, къде повече, къде по-малко.

          Въпреки че за батериите е по-добре да се зареждат бавно в домашни условия ето тези юнаци от щатите нагледно демонстрират на какво са способни батериите на тесла:
          Electric cars are changing the cost of driving

          Tesloop (компания за дълги превози с няколко автомобила надминаващи 300 – 400 хил мили)

          Заради естеството на дейността, батериите са зареждани по няколко пъти на ден до 100% и въпреки това деградацията е сравнително незначителна за изминатия километраж. Според собственика на компанията разходите за сравним автомобил са 4 до 5 пъти по-високи. Освен това рент-а-кар компаниите се освобождават от ДВГ автомобили след като стигнат 100-150 хил мили. При автомобилите на Тесла износването незначително.

          Според статистиката на „New York City - най-ниските разходи за експлоатация и поддръжка са на електро автомобилите като разликата с ДВГ е от порядъка на 5-6 пъти.

          Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	1
Size:	46.6 КБ
ID:	3532825



          Деградацията на батериите на Тесла се движи в следните граници:

          Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	1
Size:	30.0 КБ
ID:	3532826




          Не знам колко карате вашите автомобили, но аз не възнамерявам да завещавам моя на внуците

          Коментар


          • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

            Бота бе нещо май обърка сметките.И въобще правиш ли разлика между мощност и енергия????Я сметни колко гигават часа произвежда един 1000 мегаватов реактор за час за два часа за 24часа?Ме са чак пет реактора поправи се
            АЕЦ-а произвежда 15-16тераватчаса/ Май 20 беше максимума който може да произведе. 15-16000. За колите трябват 30к. Демек 2 АЕЦ козлодуй. А колите 90% ще се зареждат през ноща - нямаме константно потребление. Още повече мощност трябва - има няма 4-5 АЕЦ-а
            Кое е грешното?
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • mvr0306 точно така е , но има процеси които са по устойчиви и такива които са по неустойчиви и при тях по лесно настъпват необратими промени във веществата участващи в електрохимичната реакция.Това не е най големия проблем на батериите който няма да може да бъде разрешен чрез иновации, големия проблем е при всички положения нисокото тегло. За да се транспортира това тегло се изразходва енергия, а целта не е да се мести батерията от едно място на друго място
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                Айде сега малко сметка - 1 млн коли по 10кв/ч - 10млн кв/ч или 10 гигават/ч - това са 5 АЕЦ Козлодуй !?!?!
                Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
                ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора

                Както и да го смятам все ни е малко енергията.
                Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?
                Бота бе нещо май обърка сметките.И въобще правиш ли разлика между мощност и енергия????Я сметни колко гигават часа произвежда един 1000 мегаватов реактор за час за два часа за 24часа?Ме са чак пет реактора поправи се

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                  Айде сега малко сметка - 1 млн коли по 10кв/ч - 10млн кв/ч или 10 гигават/ч - това са 5 АЕЦ Козлодуй !?!?!
                  Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
                  ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора

                  Както и да го смятам все ни е малко енергията.
                  Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?
                  1 "аец козлодуй" е 15000 Гвтч, помни се по-лесно като 15твтч/год. объркал си три нули, често се случва

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                    ЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?

                    Какво премълчава Мъск, когато казва пред своите акционери, че ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ на Тесла е БАТЕРИЯТА на електромобила???

                    .................................................. ...........

                    Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег на електромобила!

                    Защо?

                    Това би направило зареждането на батериите мъчително бавно, именно заради вътрешното съпротивление на клетките на батерията - зареждането не може да бъде бързо.

                    Зареждането за минути, за което четем често в пресата, е фантазия... /или РЕКЛАМА ЗА ЛЕКОВЕРНИ ЛАПНИ - ШАРАНИ!

                    Напълно възможно е "бързо" зареждане, но то РЯЗКО СЪКРАЩАВА ЕКСПЛОАТАЦИОННИЯ СРОК на батериите, състарява ги преждевременно.

                    Батерията е най-скъпата част. Това означава, че след 3-4 години вече НЯМАТЕ електромобил!

                    В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.

                    Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.
                    В тези коментари пишат хора които нямат необходимите знания, а повтарят разни информации от интернет, най-често неточни или полуистини. Сега ще в и кажа нещо относно бързото зареждане, което няма да го прочетете никъде. Съществува една наука наречена термодинамика, където се разглеждат в общ смисъл процесите на пренос на енергия, обратимост на процеси и свързаните с тях промени във веществото. Та термодинамиката казва че един процес може да бъде обратим (например зареждане - разреждане на батерия без загуба в качествата на батерията, т.е. да може да се повтори безброй много пъти) САМО тогава когато той е безкрайно бавен, или както се казва квазистатичен. Всяко отклонение от квазистатичността генерира ентропия и съответно цикъла не може да се върне в изходното положение. А създадената ентропия грубо казано разрушава нещо подредено, създава повече безпорядък в структурата на веществото. С други думи, за една батерия е винаги по-добре да се зарежда и разрежда максимално бавно за да се запазят качествата и. И това важи за всички процеси във вселената, не само електрохимическите. Бързото зареждане може да бъде ползвано в практиката само в краен случай; ако не си успял да заредиш през нощта.

                    Коментар


                    • Уважаеми топлинисти и омразни теслисти , да споделя:
                      Анонсирах скоро интересно предстоящо предане по Он Еър Тв за вчера 19.01. Днес проверих, но се оказа, че К. Томов не е бил готов за излъчване на поредния брой на "Колела" и по тази причина вчера е излъчен повторно епизодът от 12.01.
                      Веднага разпознах гледан мателиал и поне си направих труда да превъртя до мястото, където се обявяваше разговор с някакъв автокапацитет, който миналия път се затрудних да обявя (поради забравяне). Става дума за разговор с шефа на Мерцедес на поделението за лекотоварни автомобили. Зададената тема за разговор е: Може ли съвременното общество да мине без ДВГ?
                      Е, не се очакват нечувани космически новости, пък и човекът вероятно е в положение на някаква неясна степен на конфликт на интереси, но аз продължавам да чакам предаването с нетърпение. Томов е вече достатъчно известен и добре приеман навсякъде, понякога се изненадвам, че успява да се добере до много сериозни личности, които видимо охотно разговярат с него, доколкото виждат един много сериозно подготвен човек. Е, тук веднъж го хванахме в издънка, та и аз брах срам заради негова грешка, ама нейсе!.
                      Поздрави на всички, ама на теслистите с 6,73 % по-малко

                      Коментар


                      • безимeн батериите в момента имат посочените проблеми от теб но те ще се разрешат и единствения проблем който ще остане е свръхтеглото, а той не е решим по никакъв начин колкото и по леки да станат ще са пак тежки. Всъщност се решава ако се ползва батерия с малък капацитет и за малък пробег с едно зареждане.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          Другото: как ти си ощетен - ще си го докажеш САМ, след 3-4 години. Сега ще си платиш "масрафа", а ПОСЛЕ ЩЕ СИ ТЪРСИШ "правата"... ))

                          Със здраве!
                          Ами то да метна пачките през балкона по добре

                          Коментар


                          • 78-10 не знам но им дават гаранция в години и няма да е пренебрежим фактор остаряването, за броя цикли съм склонен да вярвам че са възможни 3000 но това със сигурност зависи и от скоростта на разреждане а не само от зареждането..не може да не са фактор тези неща.Според мен хората биха ползвали електромобили повече ако са по евтини от конвенционалните, по леки за поддръжка и да създават по малко грижи. Обаче не виждам такива изгледи, и с уговорката че ще се ползват пак в частни случаи а не масово.
                            Last edited by supertrader; 19.01.2020, 16:15.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Друг е въпроса до колко е изгодно да се използва батерията за да се изминават само 50км на ден, това означава 15 000 км на година или за 10 години само 150 хиляди километра и батерията ще трябва да се подмени по причина старост а не защото си е направила максималния брой цикли. Ето ти една причина да не се връзва масово употребата на електромобили и защо няма да станат масовите автомобили.
                              По мои познания от Интернет, основно от batteryuniversity.com, деградирането на литиевите батерии само от времето на престой е няколко пъти по-бавно от деградирането от циклите зареждане-разреждане и техния размах.
                              Най-изгодно като отношение "пренесена енергия/брой цикли до 90% от първоначалния обем" е разреждане/зареждане 25% - 85%. Това са 800-850 цикъла.
                              След това е спадането на първоначалния обем под 90%, върху което не съм видял изследване.
                              Last edited by 78-10; 19.01.2020, 15:48.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                Не ми става ясно- ако не могат да се ползуват тези зарядни за какъв чеп се изграждат/ скъсяват живота на батерията /В този случай къде трябва да си заредя колата, ако не искам да я скапе зарядното. Да предположим че живея в софия и нямам пари за гараж където да мога да пусна 10 или колкото е необходимо КВ ток. еДВА ЛИ НЯКОЙ ще се трогне от моето положение и ще ми осигури паркинг с безброй колонки за зареждане бавно. Отделно че това "бавно" май че е около 6-7 часа. Някакви идеи??

                                Много от участниците в дискусията НЕ обичат да четат мои мнения. Ограничавам се с фактите, но не, дадени "на куп", а един по един...

                                Ще направя изключение, но мнението ми е, по-скоро - обобщаващо и е едно от възможните:

                                .................................................. ............

                                Ако тръгнем от тук: производител - реализира продукция на пазара - получава средства за материали, доставки, работна заплата, ново производство... + други средства /най-общо - за натрупване, обслужване на кредитни линии.../

                                Въпрос?

                                Кое принуждава производителя да предлага търсена стока? Трябва стоката да е качествена..., трябва да е конкурентна..., да отговаря на очакванията на потребителите...

                                Какво се получава, ако впрегнем "екологията"? А, ако някак поставим акцента на "бъдещето"?

                                В последния случай НЕ Е НЕОБХОДИМО производителят да залага на "тъпотии", като: качество, конкурентност, че дори може нещата да са "изпипани" частично...

                                .................................................. ..........

                                На какво се разчита? На продажни политици, които СЕГА пълнят гушата! В ТОЯ мандат! Не е сигурно дали ще има НОВ мандат!


                                .................................................. ............

                                В Щатите ВСЕКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ САМ си налага ограниченията и мерките за безопасност! Когато тръгнат произшествията и проблемите - едва тогава се "самосезират" разни институции, които до тоя момент са разчитали на ЕЛЕМЕНТАРНА коректност от страна на производителя!!!!

                                Да де, ама такова нещо НЯМА КАК ДА СЕ СЛУЧИ! Всеки тръгва в дадено производство с идеята да реализира ПЕЧАЛБА и това е с ЦЕНАТА НА ВСИЧКО! Някой си щял да обере пасивите, да протестира!

                                Нека протестира! Затова СМЕ "демокрация"! Всеки има право да протестира, да доказва... Когато докаже правата си..., ехееее - ние ПА ВЕЧЕ ЩЕ СМЕ НАПРЕД С МАтрИАЛА!

                                .................................................. ..............

                                В Европа НЕ Е ТАКА! Има регулатори! Надявам се да има такива!

                                АКО има регулатори: лесно ще разберем: пикапът на Мъск в тоя му вид НЕ БИ ТРЯБВАЛО да намери прием в Европа...

                                .................................................. ...............

                                Другото: как ти си ощетен - ще си го докажеш САМ, след 3-4 години. Сега ще си платиш "масрафа", а ПОСЛЕ ЩЕ СИ ТЪРСИШ "правата"... ))

                                Със здраве!

                                Коментар

                                Working...
                                X