IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Виж сега, нито ти, нито аз разбираме нещо от батерии, нищо че съм, а вероятно и ти, инженер. Елън Мъск не е просто предприемач, той е невероятен инженер и гений, който определено разбира от техника и което е по-важно знае как да привлече най-добрите. Ако искаш странично мнение, можеш да гледаш филмчетата на Санди Мънро, признат експерт в автомобилостроенето, в които разкоства различните Тесли и дава подробен анализ и заключения.
    А аз съм склонен да твърдя, че всички имаме някаква идея от батериите, просто, мнозинството, не се много-много замисля кое, откъде и как и просто експлоатира, приемайки предотвратимите слабости за "норма". Точно затуй, пространство за развитие има и батериите, не са обречени на вечно изоставане.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      Да, това го знам, и това винаги се прави, но тази еднаквост на началните параметри съвсем не означава, че ще се запази в процеса на експлоатация. Така че недей да лежиш на тази кълка.

      Точно обратното - тази уж еднаквост много бързо се разваля само след няколко цикъла, и това дори съм го виждал многократно в стотиците батерии, които съм ползвал покрай моделизма.
      Другата проблемна точка на навитите Li-Ion батерийки е навиването и следствието от тях, пропитката с електролит: Едното, създава напрежения (механични) в електродите, сепаратора и разлики в отстоянията а другото - разброс на параметрите след няколкото споменати цикъла и горещи точки на улеснен растеж на дендрити, следствие от което, може да са последващ ускорен саморазряд до КС. Колкото повече намотки, толкова повече проблеми по тази линия. Да му мислят 4680-батериите. Влошеното охлаждане на ядрото на батерията, до какво води, сигурно, се сещате.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Ами аз вече предположих, че всяка една батерийка има вградена електроника вътре в себе си, но нямам никакви доказателства. Нямам и никаква идея как може да се направи по друг начин, освен външни кабелчета или вътрешна електроника.
        Виж сега, нито ти, нито аз разбираме нещо от батерии, нищо че съм, а вероятно и ти, инженер. Елън Мъск не е просто предприемач, той е невероятен инженер и гений, който определено разбира от техника и което е по-важно знае как да привлече най-добрите. Ако искаш странично мнение, можеш да гледаш филмчетата на Санди Мънро, признат експерт в автомобилостроенето, в които разкоства различните Тесли и дава подробен анализ и заключения.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
          Има един пиниз, дето може са опрости експлоатацията и той се казва подбор на елементите по еднаквост на параметрите още в процеса на производство.
          Да, това го знам, и това винаги се прави, но тази еднаквост на началните параметри съвсем не означава, че ще се запази в процеса на експлоатация. Така че недей да лежиш на тази кълка.

          Точно обратното - тази уж еднаквост много бързо се разваля само след няколко цикъла, и това дори съм го виждал многократно в стотиците батерии, които съм ползвал покрай моделизма.
          Last edited by Mateev; 16.03.2021, 16:55.

          Коментар


          • Има един пиниз, дето може са опрости експлоатацията и той се казва подбор на елементите по еднаквост на параметрите още в процеса на производство.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
              Е някоя глупост са направили, ама ти ще я разкриеш, много ясно.
              Ами аз вече предположих, че всяка една батерийка има вградена електроника вътре в себе си, но нямам никакви доказателства. Нямам и никаква идея как може да се направи по друг начин, освен външни кабелчета или вътрешна електроника.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Не просто всяка една клетка се наблюдава, но и всяка една клетка се балансира както по време на заряд, така и по време на разряд, ако той се прави от зареждачката. Това е абсолютно задължително и досега не съм виждал многоклетъчни литиеви батерии, който да нямат кабелчета за балансиране. Всяка една батерия има един силов кабел с 2 дебели жици, и сноп от по-тънки кабели, които се използват за балансиране в процеса на заряд. Разгледайте снимките, за да видите:

                https://hobbyking.com/en_us/batterie...ries/lipo.html

                Тесла е първото животно, в което на снимките не видях балансиращи кабели, и това силно ме озадачава. Нама как да стане без балансиране, и аз се чудя какво чудо са измислили инженерите на Теска или каква глупост са направили - едно от двете.
                Е някоя глупост са направили, ама ти ще я разкриеш, много ясно.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
                  Ей тука за електронната защита в батериите. Май @Матеев питаше.
                  Всяка клетка се наблюдава в някои отношения. Прегледах по диагонал и не съм сигурен дали всяка клетка се защитава електронно.

                  https://batteryuniversity.com/learn/...thium_ion_safe
                  Не просто всяка една клетка се наблюдава, но и всяка една клетка се балансира както по време на заряд, така и по време на разряд, ако той се прави от зареждачката. Това е абсолютно задължително и досега не съм виждал многоклетъчни литиеви батерии, който да нямат кабелчета за балансиране. Всяка една батерия има един силов кабел с 2 дебели жици, и сноп от по-тънки кабели, които се използват за балансиране в процеса на заряд. Разгледайте снимките, за да видите:

                  https://hobbyking.com/en_us/batterie...ries/lipo.html

                  Тесла е първото животно, в което на снимките не видях балансиращи кабели, и това силно ме озадачава. Няма как да стане без балансиране, и аз се чудя какво чудо са измислили инженерите на Тесла или каква глупост са направили - едно от двете.
                  Last edited by Mateev; 16.03.2021, 16:47.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
                    Ей тука за електронната защита в батериите. Май @Матеев питаше.
                    Всяка клетка се наблюдава в някои отношения. Прегледах по диагонал и не съм сигурен дали всяка клетка се защитава електронно.

                    https://batteryuniversity.com/learn/...thium_ion_safe
                    Матеев Е наясно със защитите. Другаде греши но, нито съм аз, който ще го поправя, нито Той взема от дума. Затуй, ако нещо ще добавя, да го. Ако не - досега сме живяли и ще продължим.

                    Коментар


                    • Ей тука за електронната защита в батериите. Май @Матеев питаше.
                      Всяка клетка се наблюдава в някои отношения. Прегледах по диагонал и не съм сигурен дали всяка клетка се защитава електронно.

                      https://batteryuniversity.com/learn/...thium_ion_safe

                      Коментар


                      • ...Ясно. Да дрънкате можете...

                        Коментар


                        • Никой не коментира твърденията, че
                          1.Размерът има значение, и оптималният, е дори доста под 18650.
                          2.Формата на електродите има значение. Допълнение към коментара: Оптимална е диск (шайба).
                          3.Капацитетът на отделния елемент има значение. Оптималният, за ел.мобил, е под 1[Wh ].

                          И т.н., изказани досега от мен. Нападки личностни - да, видях. Но, опровержение обосновано -не.
                          Last edited by Pyramid; 16.03.2021, 15:40.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                            Не знам за мъскчо- най вероятно ще те изклати, нищо лично, просто такава е същността на капитализма, но да вземеш да се обадиш на фолксваген за батерийките си- щели да строят 6 завода, може да те огрее с твоя патент
                            Добра идея.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Кореспонденцията ни с Мъск потече. Ще видим, как ще се развият нещата.
                              Не знам за мъскчо- най вероятно ще те изклати, нищо лично, просто такава е същността на капитализма, но да вземеш да се обадиш на фолксваген за батерийките си- щели да строят 6 завода, може да те огрее с твоя патент

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Не, няма. Не искам пари от Матеев. А ти нищо не можеш да "докажеш". Доказа едно: Думата ти нищо не струва. Нямаше, уж, да пишеш повече пък нА, не устиска и два часа.

                                Много забравяш! Написал си мнението в друга тема, а не в тая, за която ставаше въпрос. Вече сме в новият ден.

                                ​​​​​​​Все пак, на фона на тъпотиите, които разпространяваш - моето не може да се нарече дори "бели кахъри"..., но от друга страна изобщо не ми пука за твоето мнение.

                                Доказал съм... Смех! Кой и на кого е доказал в анонимен форум? Неадекватен си нещо...

                                Коментар

                                Working...
                                X