IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

    Има по-малко инциденти ,ама и електромобилите са хиляди пъти по-малко от автомобилите с ДВГ.Нека станат 3 милиона в България колкото тези с ДВГ и тогава да видим кои горят повече.То и леля ми има златен талон на книжката,ама е карала не повече от 100 км през целият си живот.Аз имам 400 хиляди километра навъртени с автомобил и три леки ПТП.Кой е по-добрият шофьор според теб?
    Те дотогава ще са им решили проблема с батериите.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Не виждам някой да твърди че не горят. НО 10тина пъти (не процента) по-рядко от кола с ДВГ. Както цветисто Матеев е описал инцидента със запален автомобил с ДВГ хората са изгоряли за минути, докато при елетричките поне има шанс за изваждане на пострадалите преди да се разгори батерията.

      Технологията при батериите тепърва предстои да се развива и подобрява, което ще ги прави с все по-голям капацитет, безопасни и евтини. Ако сега имаме 10 пъти по-малко инциденти с горящи електромобили, не разбирам защо изобщо се поставя под съмнение предимството им.
      Има по-малко инциденти ,ама и електромобилите са хиляди пъти по-малко от автомобилите с ДВГ.Нека станат 3 милиона в България колкото тези с ДВГ и тогава да видим кои горят повече.То и леля ми има златен талон на книжката,ама е карала не повече от 100 км през целият си живот.Аз имам 400 хиляди километра навъртени с автомобил и три леки ПТП.Кой е по-добрият шофьор според теб?

      Коментар


      • Гледам гербаджията по бтв- отново ще дадем помощ от държавата за социално слабите със 100 бензиностанции. Има интересна статия в сега защо се удря лукойл

        Коментар


        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
          И бензиновите и електричките с батерии горят. Проблема е, че вторите почти не се гасят.
          Представете си подземен паркинг на гомям МОЛ с няколко хиляди коли и всичките да се електрички на батерии.
          Една да се запали и както е невъзможно да се изгаси нито с подръчни средства, нито бързо... След 1 час този паркинг не мога да си го представя в какво ще се превърне.
          И така ще бъде, доде се научат да отстрелват запалилия се елемент. Не е трудно. Ама се иска пипе.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
            И бензиновите и електричките с батерии горят. Проблема е, че вторите почти не се гасят.
            Представете си подземен паркинг на гомям МОЛ с няколко хиляди коли и всичките да се електрички на батерии.
            Една да се запали и както е невъзможно да се изгаси нито с подръчни средства, нито бързо... След 1 час този паркинг не мога да си го представя в какво ще се превърне.
            А някои искат там да ги зареждат. Бая подкупи трябва да плащат на пожарната
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • И бензиновите и електричките с батерии горят. Проблема е, че вторите почти не се гасят.
              Представете си подземен паркинг на гомям МОЛ с няколко хиляди коли и всичките да се електрички на батерии.
              Една да се запали и както е невъзможно да се изгаси нито с подръчни средства, нито бързо... След 1 час този паркинг не мога да си го представя в какво ще се превърне.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Еди, горят ектричките. Ох, как горят! И кой има време да избяга, а кой-не. Т.е.проблемът съществува и да си завира човек глава я пясъка, не върви. Сигурен съм, обаче, в светлото им бъдещени втова, че то идва пи-бързо, отколкото пеят безименния и още няколко електрофоби.
                Не виждам някой да твърди че не горят. НО 10тина пъти (не процента) по-рядко от кола с ДВГ. Както цветисто Матеев е описал инцидента със запален автомобил с ДВГ хората са изгоряли за минути, докато при елетричките поне има шанс за изваждане на пострадалите преди да се разгори батерията.

                Технологията при батериите тепърва предстои да се развива и подобрява, което ще ги прави с все по-голям капацитет, безопасни и евтини. Ако сега имаме 10 пъти по-малко инциденти с горящи електромобили, не разбирам защо изобщо се поставя под съмнение предимството им.
                Last edited by ED; 27.05.2020, 17:18.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                  А колко са куриерите навити да пренесат туби с бензин?
                  Куриери?
                  Можеш спокойно да си разкарваш туба с бензин в колата, даже и да е пластмасова, стига да не изпуска отнякъде. А ако е метална, нацистката конструкция, нямаш проблеми, проверено във втората световна война.

                  Много ви стана страх бе, отказвате се да живеете от страх от живота.

                  Направи си опит, експеримент. Разлей два три литра бензин на земята и хвърли горящ фас в локвата. След това го пробвай с пълна туба бензин, мушкайки горящия фас в гърлото.
                  След това, ако искаш и можеш, направи като мен да хвърлиш фаса в гърлото на резервоар с десетки тонове бензол под краката.
                  Гасне, защото химията е такава.

                  Не пробвай със запалена клечка кибрит, обаче. Ще се запали огън, макар и да не се взриви.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                    А колко са куриерите навити да пренесат туби с бензин?
                    Добър въпрос, но той само доказва колко е опасно да се пренасят големи количества енергия, натъпкани в малък обем. С развитието на технологиите този проблем ще става все по-сериозен, а опасноста от злоупотреба - все по-голяма. Имам предвид терористите, болните мозъци на които нямат граница в измислянето на все-по убийствени оръжия.

                    Устройствата за свободна енергия би трябвало да разрешат този проблем, ако въобще някога се появят такива. Тези устройства би трябвало да са безопасни, защото те няма да съхраняват енергия, а ще я добиват на място, и то само при нужда.

                    Иначе така, както е тръгнало, в един момент всеки един терорист ще има в ръцете си енергия, достатъчна за унищожаването на цял град, или дори повече.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Аз понеже съм моделист, и през ръцете ми са минали поне 200 Li-Po акумулатори. Ами трябва да ви кажа, че досега са се самозапалили поне 5-6 от тях, най-вече по време на краш, но имаше и по време на заряд. Вярно е, че Li-Po батериите с меки клетки са по-незащитени, но дори и така процента е доста висок.

                      Има и още нещо - не знам дали знаете, но всички куриери по света вече изрично отказват да транспортират колетни пратки, в които има литиеви акумулатори. Явно е имало запалване на борда на някой от куриерските самолети, и затова всички вече са наплашени. Единици са куриерите, които са съгласни да транспортират Li-Po, и то само по наземен транспорт.
                      А колко са куриерите навити да пренесат туби с бензин?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                        Има и още нещо - не знам дали знаете, но всички куриери по света вече изрично отказват да транспортират колетни пратки, в които има литиеви акумулатори. Явно е имало запалване и на борда на някой от куриерските самолети, и затова всички вече са наплашени. Единици са куриерите, които са съгласни да транспортират Li-Po, и то само по наземен транспорт.
                        По дискавърните канали, серията за самолетни катастрофи, си имаше едно точно за катастрофа на товарен самолет от самозапалване на товар от малки литиеви батерии. Една от хилядите дала огън.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Еди, горят ектричките. Ох, как горят! И кой има време да избяга, а кой-не. Т.е.проблемът съществува и да си завира човек глава я пясъка, не върви. Сигурен съм, обаче, в светлото им бъдещени втова, че то идва пи-бързо, отколкото пеят безименния и още няколко електрофоби.
                          Аз понеже съм моделист, и през ръцете ми са минали поне 200 Li-Po акумулатори. Ами трябва да ви кажа, че досега са се самозапалили поне 5-6 от тях, най-вече по време на краш, но имаше и по време на заряд. Вярно е, че Li-Po батериите с меки клетки са по-незащитени, но дори и така процента е доста висок.

                          Има и още нещо - не знам дали знаете, но всички куриери по света вече изрично отказват да транспортират колетни пратки, в които има литиеви акумулатори. Явно е имало запалване на борда на някой от куриерските самолети, и затова всички вече са наплашени. Единици са куриерите, които са съгласни да транспортират Li-Po, и то само по наземен транспорт.
                          Last edited by Mateev; 27.05.2020, 12:12.

                          Коментар


                          • Еди, горят ектричките. Ох, как горят! И кой има време да избяга, а кой-не. Т.е.проблемът съществува и да си завира човек глава я пясъка, не върви. Сигурен съм, обаче, в светлото им бъдещени втова, че то идва пи-бързо, отколкото пеят безименния и още няколко електрофоби.

                            Коментар


                            • Are electric cars more likely to catch fire?

                              Малко остаряла статия от 2018год. Към днешна дата броят на Тесла автомобилите е над 3 пъти по-голям и статистиката вероятно ще е по-добра, но все пак е отправна точка.

                              Интересно е как хората си формират мнението от медиите, които от своя страна целят не обективност, а хващане на вниманието с възможно най-атрактивни заглавия. За никой не е тайна, че Тесла е магнит за вниманието. Ако се съчетае „жълта“ и негативна новина – воалла.

                              От статията:
                              A battery powered vehicle having a fire incident is newsworthy. A gasoline powered vehicle having a fire is newsworthy only if it stops traffic," said Steven Risser, senior research leader at Battelle, a nonprofit research and development firm, and one of the leading experts on the risk of fires in electric vehicles
                              Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars

                              How else is a lithium ion battery fire different from a gasoline fire?
                              The biggest difference is the time it takes to ignite. Gasoline fires start almost immediately when gasoline comes in contact with a spark or flame, and spreads rapidly. Battery fires typically take some time to achieve the heat necessary to start the fire


                              От една страна запалените ДВГ коли са в пъти повече от тези с батерии при сравнимо изминато разстояние, от друга запалването на кола с батерия отнема време след инцидента, за което пътниците могат да се спасят на безопасно разстояние.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение

                                Каква точно е мерната единица на това твърдение? Щото ако са в абсолютни стойностти не е критерий, защото и колите на двг са десетки пъти повече от ел. колите.
                                Брой инциденти за изминато разстояние
                                Last edited by ED; 27.05.2020, 09:23.

                                Коментар

                                Working...
                                X