Първоначално изпратено от mirodes
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Не виждам някой да твърди че не горят. НО 10тина пъти (не процента) по-рядко от кола с ДВГ. Както цветисто Матеев е описал инцидента със запален автомобил с ДВГ хората са изгоряли за минути, докато при елетричките поне има шанс за изваждане на пострадалите преди да се разгори батерията.
Технологията при батериите тепърва предстои да се развива и подобрява, което ще ги прави с все по-голям капацитет, безопасни и евтини. Ако сега имаме 10 пъти по-малко инциденти с горящи електромобили, не разбирам защо изобщо се поставя под съмнение предимството им.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеИ бензиновите и електричките с батерии горят. Проблема е, че вторите почти не се гасят.
Представете си подземен паркинг на гомям МОЛ с няколко хиляди коли и всичките да се електрички на батерии.
Една да се запали и както е невъзможно да се изгаси нито с подръчни средства, нито бързо... След 1 час този паркинг не мога да си го представя в какво ще се превърне.
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеИ бензиновите и електричките с батерии горят. Проблема е, че вторите почти не се гасят.
Представете си подземен паркинг на гомям МОЛ с няколко хиляди коли и всичките да се електрички на батерии.
Една да се запали и както е невъзможно да се изгаси нито с подръчни средства, нито бързо... След 1 час този паркинг не мога да си го представя в какво ще се превърне.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
- 2 Харесвания
Коментар
-
И бензиновите и електричките с батерии горят. Проблема е, че вторите почти не се гасят.
Представете си подземен паркинг на гомям МОЛ с няколко хиляди коли и всичките да се електрички на батерии.
Една да се запали и както е невъзможно да се изгаси нито с подръчни средства, нито бързо... След 1 час този паркинг не мога да си го представя в какво ще се превърне.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеЕди, горят ектричките. Ох, как горят! И кой има време да избяга, а кой-не. Т.е.проблемът съществува и да си завира човек глава я пясъка, не върви. Сигурен съм, обаче, в светлото им бъдещени втова, че то идва пи-бързо, отколкото пеят безименния и още няколко електрофоби.
Технологията при батериите тепърва предстои да се развива и подобрява, което ще ги прави с все по-голям капацитет, безопасни и евтини. Ако сега имаме 10 пъти по-малко инциденти с горящи електромобили, не разбирам защо изобщо се поставя под съмнение предимството им.Last edited by ED; 27.05.2020, 17:18.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
А колко са куриерите навити да пренесат туби с бензин?
Можеш спокойно да си разкарваш туба с бензин в колата, даже и да е пластмасова, стига да не изпуска отнякъде. А ако е метална, нацистката конструкция, нямаш проблеми, проверено във втората световна война.
Много ви стана страх бе, отказвате се да живеете от страх от живота.
Направи си опит, експеримент. Разлей два три литра бензин на земята и хвърли горящ фас в локвата. След това го пробвай с пълна туба бензин, мушкайки горящия фас в гърлото.
След това, ако искаш и можеш, направи като мен да хвърлиш фаса в гърлото на резервоар с десетки тонове бензол под краката.
Гасне, защото химията е такава.
Не пробвай със запалена клечка кибрит, обаче. Ще се запали огън, макар и да не се взриви.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
А колко са куриерите навити да пренесат туби с бензин?
Устройствата за свободна енергия би трябвало да разрешат този проблем, ако въобще някога се появят такива. Тези устройства би трябвало да са безопасни, защото те няма да съхраняват енергия, а ще я добиват на място, и то само при нужда.
Иначе така, както е тръгнало, в един момент всеки един терорист ще има в ръцете си енергия, достатъчна за унищожаването на цял град, или дори повече.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Аз понеже съм моделист, и през ръцете ми са минали поне 200 Li-Po акумулатори. Ами трябва да ви кажа, че досега са се самозапалили поне 5-6 от тях, най-вече по време на краш, но имаше и по време на заряд. Вярно е, че Li-Po батериите с меки клетки са по-незащитени, но дори и така процента е доста висок.
Има и още нещо - не знам дали знаете, но всички куриери по света вече изрично отказват да транспортират колетни пратки, в които има литиеви акумулатори. Явно е имало запалване на борда на някой от куриерските самолети, и затова всички вече са наплашени. Единици са куриерите, които са съгласни да транспортират Li-Po, и то само по наземен транспорт.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеИма и още нещо - не знам дали знаете, но всички куриери по света вече изрично отказват да транспортират колетни пратки, в които има литиеви акумулатори. Явно е имало запалване и на борда на някой от куриерските самолети, и затова всички вече са наплашени. Единици са куриерите, които са съгласни да транспортират Li-Po, и то само по наземен транспорт.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеЕди, горят ектричките. Ох, как горят! И кой има време да избяга, а кой-не. Т.е.проблемът съществува и да си завира човек глава я пясъка, не върви. Сигурен съм, обаче, в светлото им бъдещени втова, че то идва пи-бързо, отколкото пеят безименния и още няколко електрофоби.
Има и още нещо - не знам дали знаете, но всички куриери по света вече изрично отказват да транспортират колетни пратки, в които има литиеви акумулатори. Явно е имало запалване на борда на някой от куриерските самолети, и затова всички вече са наплашени. Единици са куриерите, които са съгласни да транспортират Li-Po, и то само по наземен транспорт.Last edited by Mateev; 27.05.2020, 12:12.
Коментар
-
Are electric cars more likely to catch fire?
Малко остаряла статия от 2018год. Към днешна дата броят на Тесла автомобилите е над 3 пъти по-голям и статистиката вероятно ще е по-добра, но все пак е отправна точка.
Интересно е как хората си формират мнението от медиите, които от своя страна целят не обективност, а хващане на вниманието с възможно най-атрактивни заглавия. За никой не е тайна, че Тесла е магнит за вниманието. Ако се съчетае „жълта“ и негативна новина – воалла.
От статията:
„A battery powered vehicle having a fire incident is newsworthy. A gasoline powered vehicle having a fire is newsworthy only if it stops traffic," said Steven Risser, senior research leader at Battelle, a nonprofit research and development firm, and one of the leading experts on the risk of fires in electric vehicles“
„Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars“
„How else is a lithium ion battery fire different from a gasoline fire?
The biggest difference is the time it takes to ignite. Gasoline fires start almost immediately when gasoline comes in contact with a spark or flame, and spreads rapidly. Battery fires typically take some time to achieve the heat necessary to start the fire“
От една страна запалените ДВГ коли са в пъти повече от тези с батерии при сравнимо изминато разстояние, от друга запалването на кола с батерия отнема време след инцидента, за което пътниците могат да се спасят на безопасно разстояние.
Коментар
-
Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
Каква точно е мерната единица на това твърдение? Щото ако са в абсолютни стойностти не е критерий, защото и колите на двг са десетки пъти повече от ел. колите.Last edited by ED; 27.05.2020, 09:23.
Коментар
Коментар