IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Между другото в луксозния сегмент където са най-големите печалби, продажбите на Тесла спадат. Растат им продажбите само на Модел 3, където няма кой знае какви печалби.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      Много по-скоро отколкото си мислят много хора - изравняването на цената с ДВГ кола по някои прогнози ще е само след 2 години. Почвам да се чудя дали немската троица, Тойота и много други не са вече фатално закъснели...
      Изравняваме на цените не знам дали ще има. Щото то никой не намалява цени. Производителите на коли, не свалят цените. Обикновено вкарват допълнително екстри.Примерно една кола преди 10 години и сега (да кажем Корола) си е на една съща цена, но новата Корола има доста повече екстри (даже и цената и е пораснала малко - все пак инфлация).

      Така че едва ли цените на електричките ще падат. Най-вероятно ще се качва пробега им и разни други такива екстри.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        1985 год. AT&T наемат консултанти от Макинзи да анализират дали ще се наложат клетъчните телефони? Търсят отговор какъв ще бъде броят на потребители на клетъчни телефони през 2000 година?
        Според Макинзи щели да бъдат 900 хиляди.

        15 години по-късно реалният брой на потребителите в САЩ е бил над 100 милиона (лека грешка от над 100 пъти)! Прогнозите на консултантите като дойче банк например са линейни, а промяната на една технология се случва експоненциално в т.н S-крива.

        Подобни са били очакванията при Нокиа и Кодак например. Отделен е въпроса, че Нокиа са първите които правят прототипи на TOUCH телефони, а Кодак изобретяват дигиталната камера. Промените никога не се правят и налагат от установените играчи в дадена индустрия. Винаги са външни.
        Аз имах повод да изтъкна ролята на новите идеи, технологии, капитали в социалната еволюция. Приемаме, че в най-общ план нямаме различия.

        След това, обаче, различия започват.

        В изложението ти се изхожда от предположението, че специалистите на ДБ не знаят за случката с AT&T и Макинзи (както и за мнозина други) и не предполагат за потенциално възможна хипотеза за експоненциални промени.
        Аз пък мисля, че знаят

        Някъде там из текста мернах, че елколите към 2040 ще са с дял около 50 %. Това очевидно не ти изнася! Вместо това, ти очевидно би предпочел категорично твърдение, че те ще са 95 %, а от тях 95 % ще са Тесла, воглаве с въздесъщия Мъск.

        Очевидно не ти се нрави и латентната прогноза, че още утре буквално някаква нова технология, вкл. споменатите хвърчила, ще почнат да подяждат Тесла

        Понеже вече Колела не качват видеа за предаванията си в Аутомедия, може да намериш онова с подивялата Тесла. То беше страшно и малко тъжно, щото там един човек се отърва на косъм. Обаче, признавам си без особена охота, че ме напуши неудържим смях. Имаше нещо дълбоко символично в картинката, което навяваше помисли за някакви видяни, съпреживяни събития:
        - гледал съм сценки с подивели слонове (питомни, но нещо смахнали се) в Индия и Пакистан, които безчинстват сред големи групи (дори тълпи) от хора. Страшно !
        - има много материали за опитите на една категория дами да се изявяват като шофьорки, въпреки че очевидно Господ е имал други намерения за тях при пращането им на грешната Земя.

        Постни това видео и ще те призная за балансиран, непредубеден.
        Дори мисля да т е извадя от кастата
        Last edited by nachev; 04.02.2020, 14:25.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
          Последното издание на Колела спомена за един сериозен предстоящ процес в САЩ срещу компанията Тесла, който е заведен от над сто притежатели на техни автомобили. Претенцията е, че се случвало автопилотът да престане да се подчинява и водачът не е в състояние да направи каквото и да е. Нагледно показаха с едно видео, какво се случва при "подивяване" на Тесла.

          Тази тема не ми е чак толкова интересна, не бях достатъчно съсредоточен.
          Теслистите да изровят видеото.
          Всичко това с автономните пътувания няма моето доверие и внимание.
          Имаше изречение, че от Тесла настоятелно съветват собствениците да не вдигат ръце от волана, но някои не слушат.

          Още не съм го писнал в другите теми, но точно в края на януари излезе едно изследване на Дойче Банк - нещо като прогноза за 2030 г.
          Има пасаж и за елколите, автономността и летящите , дронове.
          Ще ви е интересно да прегледате прогнозите.


          Deutsche Bank Research
          Konzept 2030
          1985 год. AT&T наемат консултанти от Макинзи да анализират дали ще се наложат клетъчните телефони? Търсят отговор какъв ще бъде броят на потребители на клетъчни телефони през 2000 година?
          Според Макинзи щели да бъдат 900 хиляди.

          15 години по-късно реалният брой на потребителите в САЩ е бил над 100 милиона (лека грешка от над 100 пъти)! Прогнозите на консултантите като дойче банк например са линейни, а промяната на една технология се случва експоненциално в т.н S-крива.

          Подобни са били очакванията при Нокиа и Кодак например. Отделен е въпроса, че Нокиа са първите които правят прототипи на TOUCH телефони, а Кодак изобретяват дигиталната камера. Промените никога не се правят и налагат от установените играчи в дадена индустрия. Винаги са външни.

          Коментар


          • mathematician - в деградиралите батерии има много окиси на всякакви метали, не само на литий..как се рециклират те а и са токсични при това много.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Последното издание на Колела спомена за един сериозен предстоящ процес в САЩ срещу компанията Тесла, който е заведен от над сто притежатели на техни автомобили. Претенцията е, че се случвало автопилотът да престане да се подчинява и водачът не е в състояние да направи каквото и да е. Нагледно показаха с едно видео, какво се случва при "подивяване" на Тесла.

              Тази тема не ми е чак толкова интересна, не бях достатъчно съсредоточен.
              Теслистите да изровят видеото.
              Всичко това с автономните пътувания няма моето доверие и внимание.
              Имаше изречение, че от Тесла настоятелно съветват собствениците да не вдигат ръце от волана, но някои не слушат.

              Още не съм го писнал в другите теми, но точно в края на януари излезе едно изследване на Дойче Банк - нещо като прогноза за 2030 г.
              Има пасаж и за елколите, автономността и летящите , дронове.
              Ще ви е интересно да прегледате прогнозите.


              Deutsche Bank Research
              Konzept 2030

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.
                Много по-скоро отколкото си мислят много хора - изравняването на цената с ДВГ кола по някои прогнози ще е само след 2 години. Почвам да се чудя дали немската троица, Тойота и много други не са вече фатално закъснели...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Опитвах да обяснявам преди време че, по ред причини, няма много да се забави и рециклирането на стари батерии, които, ще се изкупуват. Съответно, ще поевтиняват още покупката на нови. Отделно, батерии на лизинг, подмяна и т.н. С „точни” проценти не се ангажирам но, във факта, ще се убедим максимум до 5 (пет) години.
                  Рециклирането на стари батерии в момента е 5 пъти по-скъпо от копането на литий от земята и правенето на нови. Затова и не се прави и не се говори и не е ясно кой ще го плаща, щото това не е калкулирано никъде в цената.

                  Оня ден из авто-сайтовете имаше статия за един австриец дето си блъснал Теслата и му искали една чанта пари за да му рециклират колата.

                  Всички се надяват и тази цена да падне. Но ако не падне, ще стане интересно. Щото някой рано или късно ще се сети че и затова трябва пари. И понеже не могат да го прехвърлят на производителите, щото цената на нов автомобил ще стане космическа. Може и да го запишат като бюджетен разход.

                  Или да ги пращат из Азия, Африка и България да си ги чукаме ние в главата тука.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.
                    Опитвах да обяснявам преди време че, по ред причини, няма много да се забави и рециклирането на стари батерии, които, ще се изкупуват. Съответно, ще поевтиняват още покупката на нови. Отделно, батерии на лизинг, подмяна и т.н. С „точни” проценти не се ангажирам но, във факта, ще се убедим максимум до 5 (пет) години.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      ED - фактически сам си стигнал до извода че електрическите автомобили не са никак много, в Китай щом се използват гелови оловни батерии това значи че литиевойонните не са никак лесни за производство когато става дума с тях да се захранват електромобили. На мен така ми изглежда, поне за други устройства когато искаш да купиш литиевойонна батерия с по голям живот и по качественна винаги цената и е висока. При електромобилите последователно се навързват 100 батерии за да се получи захранващото за електромотора напрежение, друг начин да стане това няма защото е закон, правило от физиката. Една от тези батерии да повиши въгрешното си напрежение и веригата се прекъсва, т.е. този кълъстер няма да работи а примерно в една 80 киволатчаса батерия има 80 такива клъстера, няма друг начин да се свържат батериите защото физиката така казва. Т.е. ако не са качественни батериите цели клъстери ще отпадат и при такива изисквания под 1 процент да дефектират ми се струва трудно да се произвеждат защото това е много високо качество и няма как да не са скъпи. Няма да стои така въпроса за устройства които работя на ниско напрежение - примерно 24 или 48 волта, при тях последователно ще са свързани много по малко батерии. Как ще стане масово да са електромобили транспортините средства, разбира се че е възможно да се направят но цената им няма да е ниска и да оставиш една такава батерия да и мине живота и да се разсипе неизползвана без да си направи максималния брой цикли е разхищение на средства.
                      Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.

                      Коментар


                      • ED - фактически сам си стигнал до извода че електрическите автомобили не са никак много, в Китай щом се използват гелови оловни батерии това значи че литиевойонните не са никак лесни за производство когато става дума с тях да се захранват електромобили. На мен така ми изглежда, поне за други устройства когато искаш да купиш литиевойонна батерия с по голям живот и по качественна винаги цената и е висока. При електромобилите последователно се навързват 100 батерии за да се получи захранващото за електромотора напрежение, друг начин да стане това няма защото е закон, правило от физиката. Една от тези батерии да повиши въгрешното си напрежение и веригата се прекъсва, т.е. този кълъстер няма да работи а примерно в една 80 киволатчаса батерия има 80 такива клъстера, няма друг начин да се свържат батериите защото физиката така казва. Т.е. ако не са качественни батериите цели клъстери ще отпадат и при такива изисквания под 1 процент да дефектират ми се струва трудно да се произвеждат защото това е много високо качество и няма как да не са скъпи. Няма да стои така въпроса за устройства които работя на ниско напрежение - примерно 24 или 48 волта, при тях последователно ще са свързани много по малко батерии. Как ще стане масово да са електромобили транспортините средства, разбира се че е възможно да се направят но цената им няма да е ниска и да оставиш една такава батерия да и мине живота и да се разсипе неизползвана без да си направи максималния брой цикли е разхищение на средства.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          И - без да вземаме предвид твоите "всички останали" - нека видим продажбите в Китай за ЕДНА година:

                          За ЕДНА година в най-големият пазар на електрички - Китай - се продават 1 200 000 броя електромобили!

                          Задачката тук е: какъв е процентът на продадените 1,2 млн. броя електрички в Китай, сравнено с 0.3 млн., продадени от /джуджето!/ Тесла? ))
                          Ne че е нещо лошо де, но китайците взеха решение да подкрепят теслата срещу собствените си производители

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            И - без да вземаме предвид твоите "всички останали" - нека видим продажбите в Китай за ЕДНА година:

                            За ЕДНА година в най-големият пазар на електрички - Китай - се продават 1 200 000 броя електромобили!

                            Задачката тук е: какъв е процентът на продадените 1,2 млн. броя електрички в Китай, сравнено с 0.3 млн., продадени от /джуджето!/ Тесла? ))
                            Колко трябва да си заблуден, за да не виждаш очевидното:


                            Click image for larger version

Name:	tsla.jpg
Views:	1
Size:	63.2 КБ
ID:	3536912

                            Коментар


                            • безимeн, не е сигурно това за Китай, те произвеждали едни с ниска скорост и пробег малки коли и не знам влизат ли в статистиката им а и са с оловни гелови акумулатори. Не ми е ясно подчертавам, но си мисля че и литиевойонните батерии с качество и дълъг живот каквито искат всички не са евтини.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Малко стара статия за автопилотите и защо може да не видим напълно автономна кола.

                                Интересно четиво с описания на различните видове грешки, които са се случвали при колата на Гугъл.

                                https://www.nytimes.com/2015/09/02/t...r-drivers.html

                                Примерно, някой паркирал накриво и софтуера не може да го разбере тоя какъв е точно и как да го заобиколи.


                                А това е на демо на Тесла софтуера за авто-пилот.

                                https://www.tesla.com/sites/default/...ot/network.mp4

                                Коментар

                                Working...
                                X