Първоначално изпратено от Имхотеп
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Вече намалявам участията си, но мога да подскажа нещо. Предполагам и ти сам си се досетил вече...
.
"Обемът на вътрешния канал може и да не бъде такъв проблем...".(както твърди "новаторът")....,но...
Може да бъде ОГРОМЕН проблем!
Горенето се извършва при наличие на кислород (от въздуха). Това го учат децата в 4-5 клас...
Канал - приток на въздух - горене - водачът не може дори да напусне електромобила с "иновативните" батерии - съдебно дело, с широк отзвук - неустойки за акционерите - фалит.
Забележка: между първият и последен елементи в подобен алгоритъм е възможно да има и други звена (по ваша преценка)
.
ДА, АМА НЕ Е.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеСмътно чувствам идеята на Пирамид, дали защото в главата ми е мътно, дали защото той мътно обяснява, или от двете по-малко.
Имам чувството, че неговото предложение силно би увеличило размера на целия акумулатор, а и, може би, масата.
Бих бил благодарен, ако Пирамид с няколко изречения, като за лаик, вземе отношение по това.
Вече намалявам участията си, но мога да подскажа нещо. Предполагам и ти сам си се досетил вече...
.
"Обемът на вътрешния канал може и да не бъде такъв проблем...".(както твърди "новаторът")....,но...
Може да бъде ОГРОМЕН проблем!
Горенето се извършва при наличие на кислород (от въздуха). Това го учат децата в 4-5 клас...
Канал - приток на въздух - горене - водачът не може дори да напусне електромобила с "иновативните" батерии - съдебно дело, с широк отзвук - неустойки за акционерите - фалит.
Забележка: между първият и последен елементи в подобен алгоритъм е възможно да има и други звена (по ваша преценка)
.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Не, не е обезсърчил никого. Просто, излиза от една, известна нему концепция, и опитва да разпространи собствените си възгледи върху всички останали,без да вникне. Проблемът е малко по-другаде. В батериите ДНЕС, слагат и дивидуални контроери. В микромодул, електрониката, действа другояче и е групова, за модула, т.к с разполагането ѝ по елементите, възникват сложности. ТОВА е. Но, човекът решил, че се жалвам и ... сгрешил. (Което, е простимо. Все пак, не е в главата ми.). Начинът му на реакция, беше млко детнски, това е. По-скоро, аз трябва да разяснявам по-добре. И го правя, когато ме питат.
Значи, почваме от там, че тук, самият елемент е плосък, тънък и сигурно, амазан с електролит отвсяякъде....
Разяснете моля как действа "електрониката" в микромодул по-различно?
Също моля кажете каква "електроника" слагат вътре в батериите?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеСмътно чувствам идеята на Пирамид, дали защото в главата ми е мътно, дали защото той мътно обяснява, или от двете по-малко.
Имам чувството, че неговото предложение силно би увеличило размера на целия акумулатор, а и, може би, масата.
Бих бил благодарен, ако Пирамид с няколко изречения, като за лаик, вземе отношение по това.
1. В "размери и маса", влизат И корпусите. Днес, те са индивидуални и тежат поне 20-25% от елемента.
2. Обемът на вътрешния канал, наистина, малко увеличава габарита. Обаче, с това, се дава възможност за пи-бързо и по-равномерно уеднаквяване температурните режими, следователно, би могло и да не е чак толкова тежък проблем.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Добре, обясни ни тогава най-главното - без електроника вътре или отстрани литиевите батерии не могат да функционират правилно при последователно свързване. С твоето намаляване и надребняване ти силно увеличаваш количеството на електрониката - вътре в елементите или вън от тях. Кажи как разрешаваш този проблем, защото ако не го разрешаваш, всичко останало твое е само чесане на клавиатурата.
Не е невъзможно, при значително по-големи батерии, и контролери да се сложат. Въпрос на габарити +/-.
Второ, НЕСЛУЧАЙНО, акцентирах върху факторите за нееднаквост (там, е цяла книга по темата). Нееднаквостта може да се бори и, постигнали определени успехи, нуждата от индивидуални контролери, дори изцяло, да отпадне. Има много причини и позиции, по които, в микромодилите, еднаквостта да бъде по-висока. (Постижими са технологично, просто, и там, книга се очертава, като обяснения).
Едно първично решение е лимитиране на придадения зарядни ограничаване дълбочината на разряд. Зарядно-разрядните диоди, а също, работата изцяло в паралел, не позволява чак такива разхвърляния по напрежения.
Разхвърлянето на параметри, включва И напреженията (при еднакъв заряд) така че, модули, след отсяване, може да се комплектоват и в (+/-1), по брой елементи, комплектации. Всички ТОВА, надлежно, се включва в маркировката на микромодулите и, спокойни, може да се пускат на пазара.
Да НЕ забравяме че, изначално, в микромодула, все пак, Е предвиден индивидуален регулатор на заряда, който, може да се програмира според подбраните в модула, по параметри, елементи.
Още нещо: Лекотата на замяна им и кратно по-ниската цена, съчетани с лесна логистика, позволяват, напр.при двойно по-често (примерно) дефектиране на микромодули пред днешните, микромодулите да са успешна конкуренция на 18650, 4680 и други, когато се пръкнат, високоемки елементи.
Едва ли, ТОВА са всички възникващи въпроси но, дай сега, на всички, всичко да сдъвчем и-в устата. Хората не са пуйчета, налага се И сами да мислят.Last edited by Pyramid; 18.03.2021, 14:51.
Коментар
-
Смътно чувствам идеята на Пирамид, дали защото в главата ми е мътно, дали защото той мътно обяснява, или от двете по-малко.
Имам чувството, че неговото предложение силно би увеличило размера на целия акумулатор, а и, може би, масата.
Бих бил благодарен, ако Пирамид с няколко изречения, като за лаик, вземе отношение по това.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Не, не е обезсърчил никого. Просто, излиза от една, известна нему концепция, и опитва да разпространи собствените си възгледи върху всички останали,без да вникне. Проблемът е малко по-другаде. В батериите ДНЕС, слагат и дивидуални контроери. В микромодул, електрониката, действа другояче и е групова, за модула, т.к с разполагането ѝ по елементите, възникват сложности. ТОВА е. Но, човекът решил, че се жалвам и ... сгрешил. (Което, е простимо. Все пак, не е в главата ми.). Начинът му на реакция, беше млко детнски, това е. По-скоро, аз трябва да разяснявам по-добре. И го правя, когато ме питат.
Значи, почваме от там, че тук, самият елемент е плосък, тънък и сигурно, амазан с електролит отвсяякъде....
Коментар
-
Лош човек, обезсърчи изобретателя
Значи, почваме от там, че тук, самият елемент е плосък, тънък и сигурно, амазан с електролит отвсяякъде....Last edited by Pyramid; 18.03.2021, 12:34.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Стига си делил електрониките на сложни и прости. Няма такова нещо - всички електроники за батерии са еднакви - един единствен чип, струващ стотинки. А дали в този чип ще има само 1 ценеров диод или 100 000 полеви транзистора - на тебе какво ти пука. Все е чип, все е миниатюрен, все е евтин, все е с 3 крачета - едното е на корпус, а другото разкъсва веригата на плюса.
- 1 like
Коментар
-
Швeпc 17 10:14 18.03.21 OТГOВOРГoлeми cтe кoнcпирaтoри. Кoмпaниятa Fоrd щe прeдлoжи зa cвoя eлeктричecки крocoувър Mustаng Mасh Е cиcтeмa зa aвтoпилoт, кoятo щe пoзвoли нa шoфьoрa дa мaхa ръцeтe cи oт вoлaнa зa прoдължитeлeн пeриoд oт врeмe. Тeхнoлoгиятa щe рaбoти c пoмoщтa нa кaмeрa в caлoнa, кoятo щe cлeди дa пoлoжeниeтo нa глaвaтa нa вoдaчa и пocoкaтa нa нeгoвия пoглeд. Aкo бъдe уcтaнoвeнo, чe шoфьoрът oтвличa внимaниeтo cи oт пътя, cиcтeмaтa щe му пoдaвa cигнaл дa хвaнe вoлaнa и cъoтвeтнo дa пoeмe упрaвлeниeтo. Тoвa щe ce cлучвa и при cитуaции нa пътя, c кoитo aвтoпилoтът нe мoжe дa ce cпрaви Oцeнкa: -0 +0
Швeпc 18 10:18 18.03.21 OТГOВOРНoвият прoдукт нa Nissаn щe ce прeдлaгa oт eceнтa нa тaзи гoдинa, кaтo щe бъдe дocтъпeн caмo в Япoния. Първoнaчaлнo cиcтeмaтa щe ce прeдлaгa зa мoдeлa Nissаn Skylinе. Въпрeки чe нoвaтa вeрcия нa PrоPilоt oбeщaвa шoфирaнe бeз ръцe, тoвa нямa дa мoжe дa ce cлучвa бeз пoглeдът нa вoдaчa дa e впeрeн в пътя. Кaмeрa в купeтo нa кoлaтa щe cлeди лицeтo и oчитe нa шoфьoрa. Тoвa e нeщo, кoeтo кoлитe нa Tеslа нe прeдлaгaт, кoeтo e oщe eдин прoблeм, нoceщ критики нa кoмпaниятa нa Илoн Мъcк. Джeйк Фипър, дирeктoр Тecтoвe нa aвтoмoбили в издaниeтo Соnsumеr Rеpоrts, пocoчвa, чe тoзи мoнитoринг нaд пoвeдeниeтo нa шoфьoрa мoжe дa ce oкaжe прoбив в индуcтриятa c aвтoнoмни кoли. Имeннo нaличиeтo нa мoнитoринг e причинaтa Саdillас Supеr Сruisе дa пoлучи нaй-виcoкaтa oцeнкa cрeд aвтoнoмнитe cиcтeми oт издaниeтo, дoбaвя тoй. Публикувано във факти.бг:
От Tesla признаха, че следят шофьорите чрез камера в колата
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеНе видях коментари по въпроса за нееднаквостта на елементите но, има поне няколко способа, микромодулите да бъдат с порядък по-дулговременно еднакви, сиреч, толерансът именно с тях, може да се свие и компенсира и без пределно сложни електроники. Т.е., електроника ще продължи да има но, значително по -адекватна.Last edited by Mateev; 18.03.2021, 11:05.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
Това ми напомни как Остап Бендер пуска Паниковски, "гениалния слепец", за провокация да проси на улицата от нелегалния милионер Корейко "Дай милион, дай милион..."
Коментар
-
Не видях коментари по въпроса за нееднаквостта на елементите но, има поне няколко способа, микромодулите да бъдат с порядък по-дулговременно еднакви, сиреч, толерансът именно с тях, може да се свие и компенсира и без пределно сложни електроники. Т.е., електроника ще продължи да има но, значително по -адекватна.
Коментар
Коментар