If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Между другото в луксозния сегмент където са най-големите печалби, продажбите на Тесла спадат. Растат им продажбите само на Модел 3, където няма кой знае какви печалби.
Много по-скоро отколкото си мислят много хора - изравняването на цената с ДВГ кола по някои прогнози ще е само след 2 години. Почвам да се чудя дали немската троица, Тойота и много други не са вече фатално закъснели...
Изравняваме на цените не знам дали ще има. Щото то никой не намалява цени. Производителите на коли, не свалят цените. Обикновено вкарват допълнително екстри.Примерно една кола преди 10 години и сега (да кажем Корола) си е на една съща цена, но новата Корола има доста повече екстри (даже и цената и е пораснала малко - все пак инфлация).
Така че едва ли цените на електричките ще падат. Най-вероятно ще се качва пробега им и разни други такива екстри.
1985 год. AT&T наемат консултанти от Макинзи да анализират дали ще се наложат клетъчните телефони? Търсят отговор какъв ще бъде броят на потребители на клетъчни телефони през 2000 година?
Според Макинзи щели да бъдат 900 хиляди.
15 години по-късно реалният брой на потребителите в САЩ е бил над 100 милиона (лекагрешка от над 100 пъти)! Прогнозите на консултантите като дойче банк например са линейни, а промяната на една технология се случва експоненциално в т.н S-крива.
Подобни са били очакванията при Нокиа и Кодак например. Отделен е въпроса, че Нокиа са първите които правят прототипи на TOUCH телефони, а Кодак изобретяват дигиталната камера. Промените никога не се правят и налагат от установените играчи в дадена индустрия. Винаги са външни.
Аз имах повод да изтъкна ролята на новите идеи, технологии, капитали в социалната еволюция. Приемаме, че в най-общ план нямаме различия.
След това, обаче, различия започват.
В изложението ти се изхожда от предположението, че специалистите на ДБ не знаят за случката с AT&T и Макинзи (както и за мнозина други) и не предполагат за потенциално възможна хипотеза за експоненциални промени.
Аз пък мисля, че знаят
Някъде там из текста мернах, че елколите към 2040 ще са с дял около 50 %. Това очевидно не ти изнася! Вместо това, ти очевидно би предпочел категорично твърдение, че те ще са 95 %, а от тях 95 % ще са Тесла, воглаве с въздесъщия Мъск.
Очевидно не ти се нрави и латентната прогноза, че още утре буквално някаква нова технология, вкл. споменатите хвърчила, ще почнат да подяждат Тесла
Понеже вече Колела не качват видеа за предаванията си в Аутомедия, може да намериш онова с подивялата Тесла. То беше страшно и малко тъжно, щото там един човек се отърва на косъм. Обаче, признавам си без особена охота, че ме напуши неудържим смях. Имаше нещо дълбоко символично в картинката, което навяваше помисли за някакви видяни, съпреживяни събития:
- гледал съм сценки с подивели слонове (питомни, но нещо смахнали се) в Индия и Пакистан, които безчинстват сред големи групи (дори тълпи) от хора. Страшно !
- има много материали за опитите на една категория дами да се изявяват като шофьорки, въпреки че очевидно Господ е имал други намерения за тях при пращането им на грешната Земя.
Постни това видео и ще те призная за балансиран, непредубеден.
Дори мисля да т е извадя от кастата
Последното издание на Колела спомена за един сериозен предстоящ процес в САЩ срещу компанията Тесла, който е заведен от над сто притежатели на техни автомобили. Претенцията е, че се случвало автопилотът да престане да се подчинява и водачът не е в състояние да направи каквото и да е. Нагледно показаха с едно видео, какво се случва при "подивяване" на Тесла.
Тази тема не ми е чак толкова интересна, не бях достатъчно съсредоточен.
Теслистите да изровят видеото.
Всичко това с автономните пътувания няма моето доверие и внимание.
Имаше изречение, че от Тесла настоятелно съветват собствениците да не вдигат ръце от волана, но някои не слушат.
Още не съм го писнал в другите теми, но точно в края на януари излезе едно изследване на Дойче Банк - нещо като прогноза за 2030 г.
Има пасаж и за елколите, автономността и летящите , дронове.
Ще ви е интересно да прегледате прогнозите.
1985 год. AT&T наемат консултанти от Макинзи да анализират дали ще се наложат клетъчните телефони? Търсят отговор какъв ще бъде броят на потребители на клетъчни телефони през 2000 година?
Според Макинзи щели да бъдат 900 хиляди.
15 години по-късно реалният брой на потребителите в САЩ е бил над 100 милиона (лекагрешка от над 100 пъти)! Прогнозите на консултантите като дойче банк например са линейни, а промяната на една технология се случва експоненциално в т.н S-крива.
Подобни са били очакванията при Нокиа и Кодак например. Отделен е въпроса, че Нокиа са първите които правят прототипи на TOUCH телефони, а Кодак изобретяват дигиталната камера. Промените никога не се правят и налагат от установените играчи в дадена индустрия. Винаги са външни.
Последното издание на Колела спомена за един сериозен предстоящ процес в САЩ срещу компанията Тесла, който е заведен от над сто притежатели на техни автомобили. Претенцията е, че се случвало автопилотът да престане да се подчинява и водачът не е в състояние да направи каквото и да е. Нагледно показаха с едно видео, какво се случва при "подивяване" на Тесла.
Тази тема не ми е чак толкова интересна, не бях достатъчно съсредоточен.
Теслистите да изровят видеото.
Всичко това с автономните пътувания няма моето доверие и внимание.
Имаше изречение, че от Тесла настоятелно съветват собствениците да не вдигат ръце от волана, но някои не слушат.
Още не съм го писнал в другите теми, но точно в края на януари излезе едно изследване на Дойче Банк - нещо като прогноза за 2030 г.
Има пасаж и за елколите, автономността и летящите , дронове.
Ще ви е интересно да прегледате прогнозите.
Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.
Много по-скоро отколкото си мислят много хора - изравняването на цената с ДВГ кола по някои прогнози ще е само след 2 години. Почвам да се чудя дали немската троица, Тойота и много други не са вече фатално закъснели...
Опитвах да обяснявам преди време че, по ред причини, няма много да се забави и рециклирането на стари батерии, които, ще се изкупуват. Съответно, ще поевтиняват още покупката на нови. Отделно, батерии на лизинг, подмяна и т.н. С „точни” проценти не се ангажирам но, във факта, ще се убедим максимум до 5 (пет) години.
Рециклирането на стари батерии в момента е 5 пъти по-скъпо от копането на литий от земята и правенето на нови. Затова и не се прави и не се говори и не е ясно кой ще го плаща, щото това не е калкулирано никъде в цената.
Оня ден из авто-сайтовете имаше статия за един австриец дето си блъснал Теслата и му искали една чанта пари за да му рециклират колата.
Всички се надяват и тази цена да падне. Но ако не падне, ще стане интересно. Щото някой рано или късно ще се сети че и затова трябва пари. И понеже не могат да го прехвърлят на производителите, щото цената на нов автомобил ще стане космическа. Може и да го запишат като бюджетен разход.
Или да ги пращат из Азия, Африка и България да си ги чукаме ние в главата тука.
Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.
Опитвах да обяснявам преди време че, по ред причини, няма много да се забави и рециклирането на стари батерии, които, ще се изкупуват. Съответно, ще поевтиняват още покупката на нови. Отделно, батерии на лизинг, подмяна и т.н. С „точни” проценти не се ангажирам но, във факта, ще се убедим максимум до 5 (пет) години.
ED - фактически сам си стигнал до извода че електрическите автомобили не са никак много, в Китай щом се използват гелови оловни батерии това значи че литиевойонните не са никак лесни за производство когато става дума с тях да се захранват електромобили. На мен така ми изглежда, поне за други устройства когато искаш да купиш литиевойонна батерия с по голям живот и по качественна винаги цената и е висока. При електромобилите последователно се навързват 100 батерии за да се получи захранващото за електромотора напрежение, друг начин да стане това няма защото е закон, правило от физиката. Една от тези батерии да повиши въгрешното си напрежение и веригата се прекъсва, т.е. този кълъстер няма да работи а примерно в една 80 киволатчаса батерия има 80 такива клъстера, няма друг начин да се свържат батериите защото физиката така казва. Т.е. ако не са качественни батериите цели клъстери ще отпадат и при такива изисквания под 1 процент да дефектират ми се струва трудно да се произвеждат защото това е много високо качество и няма как да не са скъпи. Няма да стои така въпроса за устройства които работя на ниско напрежение - примерно 24 или 48 волта, при тях последователно ще са свързани много по малко батерии. Как ще стане масово да са електромобили транспортините средства, разбира се че е възможно да се направят но цената им няма да е ниска и да оставиш една такава батерия да и мине живота и да се разсипе неизползвана без да си направи максималния брой цикли е разхищение на средства.
Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.
ED - фактически сам си стигнал до извода че електрическите автомобили не са никак много, в Китай щом се използват гелови оловни батерии това значи че литиевойонните не са никак лесни за производство когато става дума с тях да се захранват електромобили. На мен така ми изглежда, поне за други устройства когато искаш да купиш литиевойонна батерия с по голям живот и по качественна винаги цената и е висока. При електромобилите последователно се навързват 100 батерии за да се получи захранващото за електромотора напрежение, друг начин да стане това няма защото е закон, правило от физиката. Една от тези батерии да повиши въгрешното си напрежение и веригата се прекъсва, т.е. този кълъстер няма да работи а примерно в една 80 киволатчаса батерия има 80 такива клъстера, няма друг начин да се свържат батериите защото физиката така казва. Т.е. ако не са качественни батериите цели клъстери ще отпадат и при такива изисквания под 1 процент да дефектират ми се струва трудно да се произвеждат защото това е много високо качество и няма как да не са скъпи. Няма да стои така въпроса за устройства които работя на ниско напрежение - примерно 24 или 48 волта, при тях последователно ще са свързани много по малко батерии. Как ще стане масово да са електромобили транспортините средства, разбира се че е възможно да се направят но цената им няма да е ниска и да оставиш една такава батерия да и мине живота и да се разсипе неизползвана без да си направи максималния брой цикли е разхищение на средства.
Коментар