If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Чакай че нещо не можах да схвана- или по точно ми е трудно да повярвам. Преди време карах хонда 50цц и тя беше с автоматична тристепенна предавателна кутия. Докато супер-дупер колата на мъскчо е с едностепенна предавателна кутия- тоест с една кьорава зъбчатка- така ли да го разбирам. Ако наистина е така, значи ли че аз съм имал космическа ракетна технология между краката си??
Между краката си си имал същото като и в главата си. Нищо.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Понеже аз определих въпросния редуктор за едностепена скоростна кутия, ще взема отношение към термелогичния спор.
Редуктор е по-общо понятие от скоростна кутия. Скоростната кутия е редуктор с променлив коефицент на предаване. От .
Чакай че нещо не можах да схвана- или по точно ми е трудно да повярвам. Преди време карах хонда 50цц и тя беше с автоматична тристепенна предавателна кутия. Докато супер-дупер колата на мъскчо е с едностепенна предавателна кутия- тоест с една кьорава зъбчатка- така ли да го разбирам. Ако наистина е така, значи ли че аз съм имал космическа ракетна технология между краката си??
Вальо, на такива периоди се сменя масло в ДВГ. Трансмисионно се сменя (поне и около) 10 пъти по-рядко, т.к не влиза в контакт с изгорели газове и, като цяло, работи в по-умерени температурно-окислителни условия. Успокой се.
Аз съм много спокоен- погледна ли клипчетата- и на двете сменят масла и си казват на колко км са колите
Вате какво е това масло бе, 400 евро, да не слагаш стотина литра от него, баси колата имаш
Амиииии последният път платих около 380++ евро, колата тогава беше на 30000км. Включва смяна на масло, филтър, доливане на течност за чистачките, проверка на разни работи, не знам какви, бяха си ги написали във фактурата- 2 листа.. Искаха да ми сменят чистачките с оригинални на тойота- е моите също са оригинални, ама едната не чисти добре - това си е откакто взех колата. Питам колко струват- отговор- 90 евро, ама са оригинални. Аз казвам- добре, моите също са оригинални. Оригинални, ама са остарели. Както и да е карам със старите
Безименен, Тесла има РЕДУКТОР, а не скоростна кутия.
Понеже аз определих въпросния редуктор за едностепена скоростна кутия, ще взема отношение към термелогичния спор.
Редуктор е по-общо понятие от скоростна кутия. Скоростната кутия е редуктор с променлив коефицент на предаване. От гледна точка на съставните елементи скоростната кутия си е "gear box". - кутия със зъбни колела, като всеки друг редуктор.
Обърнах внимание на наличието на въпросния редуктор, който междувпрочем в някои източници се определя имено като едностепена скоростна кутия, поради факта, че той се поставя зада улесни потеглянето на автомобил. По този начин той изпълнява същата функция каквато изпълнява скоростната кутия в обикновения автомобил. По същественото обаче е, че в нормален работен режим този редуктор продължава да работи със същия предавателен коефицент с който работи и при потегляне. Това означава че или предавателния коефицент е избран на база на компромис което води до голям пусков ток при потегляне, или е подбран изцяло с цел обезпечаване потеглянето, което води до неблагоприатна работа на редуктора в номинален режим - зисква високи обороти от двигателя. В класическия автомобил този проблем се решава с превключване на предавателното число към по благоприятно с оглед скорота, оборотите на двигателя и нузното ускорение.
И в двата случея на оразмеряване на редуктора имаме техническо решение облагодетелстващо производителя, което не се обяснява на клиента, но за което той си плаща с повишени разходи, ток подръжка и т.н.
В източниците се посочва че повечето производители на ел. мобили са осмислили този ефект и преминават към двустепена скоростна кутия, предполагаемо с автоматично превключване.
Другото което трябва да се каже за тези редуктор е че неговите параметри са произведение на теглото и ускорението с, което се дижи автомобила. Понеже ел мобилите се отличават както с високо тегло така и с високи ускорения то изискванията към редуктора са на квадрат по високи от изискванията към обикновена скоростна кутия. Към това следва да се добави че заради посочения по-горе компромис редуктора е преозмерен, значително преозмерен. дори и наистина да не мръдва след един милион километра то това е постигнато с прекомерен запас. Това клиента също не го знае но си го плаща.
Накратко добре прикрития факт за съществуването му и омаоважаването на факте - "Е кво толкоз един редуктор" е показателно за морала на Муск и екипа му.
Освен това не е само "е кво толкоз един редуктор" има още и "е какво толкоз един диференциал"
И занего може да се изпише още толкоз но ще ви го спестя.
За кого е изненадващо? За теб, за мен , за безимен, в_тин, и за още доста от участниците в този форум май не е изненадващо.
За останалите нека негубят кураж. В цитирания материал изгрява нова надежда
"Акциите приключиха сесията с понижение от 21,06%, докато тези на конкурентния производител на електрически автомобили Nikola Corp поскъпнаха с повече от 40%, след като General Motors заяви, че придобива 11% дял в компанията."
Не пропускай да споделиш, че от началото на годината Тесла е към 300% по-скъпа!?!
А за Никола бъди сигурен, че не е конкурент. Тия пичове са хванали еуфорията около електрифицирането и цицат здраво системата. Без продукт, без завод, без дори прототип събират хартията на народа. А както знаем като всички се качат на клона, той лесно се чупи. Ще поживеем, ще видим дали ще изкарат реален камион в близките 2-3 години. По-вероятно е да са фалирали обаче.
Нали това доказватЕ тук - любителите на Тесла за 100 000 - 200 000 $ - че двигателите с вътрешно горене имали повече функции по поддръжката.
Оказва се, че и РЕДУКТОРЪТ - предавателна кутия на Тесла има абсЕлютно същите функции за поддръжка!...
... разликата е само в това, че едни абсЕлютни ДИЛЕТАНТИ те убеждават в НЕИСТИНИ, че скоростната кутия на Мъск нямаЛА мазане и МАСЛА!
Рекламни трикове!
(българинът трудно се лъже!..., това е причината Тесла да няма "сервиз" у нас..., НЯМА и да има, именно, защото..., Абе - българинът ТРУДНО СЕ. ЛЪЖЕ с "екологични" проблеми, които решаваЛ Мъск! Мъск УВЕЛИЧАВА екологичните проблеми, разбира се!)
По неговите приказки бяха че не се сменя, сменяли се само гуми и чистачки. Но да махнем с ръка и да си кажем че сме преподали урок на младото поколение
А бе дейви, ти ли беше писал че караш тесла, ей да знаеш че маслото се сменя на 15000км, всъщност може би колата ти да има датчик който мери омасляващата способност на маслото, хвърляй му от време на време по едно око. Сина ми сменя масло на около 10- 11 000км- горе долу тогава пада на около 10-12% тази способност. ИИИИИИИИ ще не ще сменя
Стига приказва глупости. Масло в такива интервали се сменя в двигател само.
Едно смислено нещо да беше казал щях да ти кажа евала.
Нали това доказватЕ тук - любителите на Тесла за 100 000 - 200 000 $ - че двигателите с вътрешно горене имали повече функции по поддръжката.
Оказва се, че и РЕДУКТОРЪТ - предавателна кутия на Тесла има абсЕлютно същите функции за поддръжка!...
... разликата е само в това, че едни абсЕлютни ДИЛЕТАНТИ те убеждават в НЕИСТИНИ, че скоростната кутия на Мъск нямаЛА мазане и МАСЛА!
Рекламни трикове!
(българинът трудно се лъже!..., това е причината Тесла да няма "сервиз" у нас..., НЯМА и да има, именно, защото..., Абе - българинът ТРУДНО СЕ. ЛЪЖЕ с "екологични" проблеми, които решаваЛ Мъск! Мъск УВЕЛИЧАВА екологичните проблеми, разбира се!)
Ми просветли ни. Вместо да пишеш чаршафи с глупости - напиши тука - на колко километра се сменя маслото на редуктора на Тесла и колко струва?
Tesla изтри за ден повече от общата капитализация на GM и Ford
След изненадващото си невключване в индекса S&P 500 във вторник американският пионер на пазара на електрически превозни средства
За кого е изненадващо? За теб, за мен , за безимен, в_тин, и за още доста от участниците в този форум май не е изненадващо.
За останалите нека негубят кураж. В цитирания материал изгрява нова надежда
"Акциите приключиха сесията с понижение от 21,06%, докато тези на конкурентния производител на електрически автомобили Nikola Corp поскъпнаха с повече от 40%, след като General Motors заяви, че придобива 11% дял в компанията."
Коментар