IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него
    Точно за слънчевия колектор е най-добре да ползваш 1:1 вода и пропиленгликол. При него ги има и двата проблема - много ниски температури през зимата и потенциално много високи през лятото. Представи си спиране на тока и помпата, и топлинния колектор лесно може да вдигне температура над 100 градуса.

    Това за гумените уплътнения че се повреждат не знам и не ми се е случвало да се повреди някакъв детайл от системата. Аз също имам топлинни колектори 64 kW за отопление на басейна. Системата вече е на 15 години и до ден днешен си работи без проблеми. Зимно време не я източвам - само спирам помпата. Лятно време пускам помпата и системата си заработва.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него
      И за него се отнася. Тук, Матеев е прав.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Това с пропиленгликола не съм го измислил аз. Той е по-добрата охладителна течност от етиленгликола. Издържа както на много ниски, така и на много високи температури. Масово се използва в промишленоста, в това число и в моите фирми.

        Ако парното е само с вода, има два сериозни проблема:

        1. Събота и неделя парното може да замръзне, защото заводите не работят

        2. При прегряване над 100 градуса котлите могат да гръмнат.

        И двата проблема се разрешават, ако се използва течност пропиленгликол и вода в съотношение 1:1. Точно това правим ние, пък и всички предприятия от промишленоста. Аз дори не знам защо и в автомобилите не се използва същата концепция. Може би гонят ниска цена (етиленгликола е по-евтин).

        Колкото до гумените уплътнения - можеш ли да ми кажеш къде в твоето парно има гумени уплътнения?
        Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Пропиленгликол + вода в съотношение 1:1 ...
          Водата е хубаво да е мека (без варовик в нея).

          Между другото такава течност не само че не замръзва до минус 30-40 градуса, но и не се изпарява при температури до 150 градуса. Аз я използвам например за казаните на автоклавите, където се вдига 130-140 градуса.
          От течността, се изпарява водата. Затова, за да поддържаш тези температури и да ти служи дълго, е хубаво да поддържаш увеличено налягане (предполагам, правиш го) или, да доливаш доста често.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

            Баща ми имаше един голф2 и 7 години и 50-60к км не беше сменял маслото - източих го бая бистричко.
            Колата стара ли е или нова и кога трябва да се сменя маслото.
            Па на дизела ми за 1000км и вече е черно. Кога трябва да го сменям?
            Иди на канала „Теория ДВС” в ютуб. Много полезни неща казва момчето.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода
              Пропиленгликол + вода в съотношение 1:1 ...
              Водата е хубаво да е мека (без варовик в нея).

              Между другото такава течност не само че не замръзва до минус 30-40 градуса, но и не се изпарява при температури до 150 градуса. Аз я използвам например за казаните на автоклавите, където се вдига 130-140 градуса.
              Last edited by Mateev; 13.09.2020, 13:24.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода
                Антифриз. И още нещо: поради по-ниския топлинен капацитет, антифризът по-бърже вдига температура. За да пренесе същото количество топлина, се малко по-бързо движи , което, заедзаедлеконо с по-високата плътност и вискозитет, леко снижава ииколичеството количеството утайки и отложения в местата с по-ниска скорост на протичане, което, е предпоставка за поддържане проточните повърхности чисти. Освен това, ѝ комбинирано с алкохолния състав (гликолите СА алкохоли), спомага за това. Имаш и инхибиращи корозията добавки (мой приятел произвежда еднинлт най-добрите антифризи в областта) което, пак е бонус. Ала ти си знаеш, ти си плащаш, ти решаваш. Демокрация.
                Last edited by Pyramid; 13.09.2020, 13:23.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Новите коли имат добро уплътнение на сегментите, и затова маслото при тях излиза почти прозрачно на 15 000 километра. При старите коли маслото вече излиза черно. Производителите на коли за да си вържат гащите, се ориентират по старите коли, а не по новите. Истината обаче е, че маслото при новите автомобили може да се сменя по-рядко от предписаното. Критерий е неговата прозрачност, и това лесно може да се провери на ръка.

                  Така че хора мислете, мислете и не се хвърляйте сляпо на препоръките. Те са само за хората, които нямат глава на раменете.
                  Баща ми имаше един голф2 и 7 години и 50-60к км не беше сменял маслото - източих го бая бистричко.
                  Колата стара ли е или нова и кога трябва да се сменя маслото.
                  Па на дизела ми за 1000км и вече е черно. Кога трябва да го сменям?
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    ...къде по-вероятно (при липса на течове) е да ги повикаш за поддръжка, ако си караш просто на вода та, правилно са ти казали. Правилно за тях. Гликолите са изключително щадящи по отношение на уплътненията, Вальо.
                    Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                      А бе и аз исках да сложа такова нещо и на парното и на панелите за слънчевия колектор, ама от фирмата казаха- йок, заминават ти гумените уплътнения и карам на вода
                      Това с пропиленгликола не съм го измислил аз. Той е по-добрата охладителна течност от етиленгликола. Издържа както на много ниски, така и на много високи температури. Масово се използва в промишленоста, в това число и в моите фирми.

                      Ако парното е само с вода, има два сериозни проблема:

                      1. Събота и неделя парното може да замръзне, защото заводите не работят

                      2. При прегряване над 100 градуса котлите могат да гръмнат.

                      И двата проблема се разрешават, ако се използва течност пропиленгликол и вода в съотношение 1:1. Точно това правим ние, пък и всички предприятия от промишленоста. Аз дори не знам защо и в автомобилите не се използва същата концепция. Може би гонят ниска цена (етиленгликола е по-евтин).

                      Колкото до гумените уплътнения - можеш ли да ми кажеш къде в твоето парно има гумени уплътнения?
                      Last edited by Mateev; 13.09.2020, 13:15.

                      Коментар


                      • Имам форд купен на 104000, при всяка смяна маслото е тъмно, смених последно на 8-9000 км, същата работа. Колата е пушка. Тойота корола,купена от магазина на тойота варна, какво и как сменят не знам- последна фактура 380+ евро две страници написали какво са сменяли. В момента на 33000. Ситроен ксара в момента на 125000. Юни смених доста работи по него + масло и филтър- Маслото беше тъмно. Колите имат някакви компютри, но не дават никакви индикации за маслата.

                        Сина ми си купи астра- 2010-2012. Има функция/датчик който мери вискозитета на маслото и казва че маслото е на 80%- примерно. Ако караш по бързо, трябва да сменяш маслото по често. Колата беше на 60000км като я купи- маслото беше на 50%. Смени го на 15%- около 68000. Изпъни колата с 200 да кажем 20км и погледни какво става с %- направо ще се ужасиш колко са избягали

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          А бе и аз исках да сложа такова нещо и на парното и на панелите за слънчевия колектор, ама от фирмата казаха- йок, заминават ти гумените уплътнения и карам на вода
                          ...къде по-вероятно (при липса на течове) е да ги повикаш за поддръжка, ако си караш просто на вода та, правилно са ти казали. Правилно за тях. Гликолите са изключително щадящи по отношение на уплътненията, Вальо.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                            Това важи за старите коли, в които има какво да корозира. В новите коли няма такива детайли, така че всичко е наред.

                            Слушайте производителите на леки коли, а не производителите на антифриз, които искат нечестно да си увеличат продажбите.

                            Същото важи и за всички други масла или течности в автомобилите. Каквото производителите на коли препоръчват, това трябва да се прави. Не трябва да се слушат производители на течности и масла, които лъжат с цел по-високи продажби. Всеки автомобил и всеки негов модел е сам за себе си и има различни препоръки от останалите. Така че производителя най-добре си знае, а не разните му там съпътстващи и общи препоръки, които няма как да са верни за всичко и за всеки. Виждали ли сте източено масло, което е прозрачно почти като ново? Ами аз съм виждал ...

                            Има и още нещо - ако препоръката е например за 15 000 километра, това не означава, че автомобила ще се повреди на 15 001 километра. Точно обратното - най-вероятно е безопасно удвояване на срока за 99.9% от колите (ако са нови).

                            И още нещо - всички съвременни автомобили си имат компютри, които следят за тези неща и навреме предупреждават какво трябва да се направи. Ще ви кажа и моя опит с AUDI S6 (предполагам че важи за всички видове AUDI). Ами колата след няколко предупреждения за нещо нередно автоматично минава в режим, в който не можеш да вдигнеш повече от 30 km/h. Това вече ми се случва веднъж - светва едно съобщение, че незабавно трябва да отидеш в сервиз, и че скороста е лимитирана на 30 km/h.
                            То всеки иска да продава, ясно е. Ала от единичен отказ от (планирана продажба на) продукта, кой губи повече: Автопроизводител, или търговец с антифриз? Има ли метали в системата, ВИНАГИ има какво да корозира. Има ли каучуци - винаги, има какво да се скапе от кофти масло, гориво или антифриз. А маслото, се сменя поради:
                            1.Промени във вискозитета и мажещата способност.
                            2.Промени в киселинното число, определящо защитните му свойства срещу корозия.
                            3.Промени в миещата способност, поддържаща ниско ниво отложения
                            4.Окисляване и появяване лакови и смолести съставки, запушващи маслените пътища и способни да блокират локалното мазане, което води до тежки аварии.и т.н.
                            5.има и други но, тези са основните проблеми.
                            При електричките, тобе ясно, антифризът може да е друг но, възниква още и.проблемът с разтваряне на проводими вещества, което, влияе на безопасността на батерията, мотора и т.н. Производителят опитва да следи нещата но, т.к.няма 100 % качествена обратна връзка с клиентите, пък и интересът му не е точно съзвучен с този на собствениците, очаквано е, и неглижира повечето от посочените „дребни детайли”. Затова, повече замисляне и образоване на самите клиенти, Е В ТЯХНА ПОЛЗА.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                              Горното червеничкото как да го разбирам- ако трябва да сменя масло на 15000 според теб няма проблем да го сменя на 30000 Така ли, защото аз го разбирам така. Със следващата си кола ауди като отидеш на гаранционно обслужване им кажи че не искаш да ти сменят маслото и филтъра, най много да ти се зарадват
                              Новите коли имат добро уплътнение на сегментите, и затова маслото при тях излиза почти прозрачно на 15 000 километра. При старите коли маслото вече излиза черно. Производителите на коли за да си вържат гащите, се ориентират по старите коли, а не по новите. Истината обаче е, че маслото при новите автомобили може да се сменя по-рядко от предписаното. Критерий е неговата прозрачност, и това лесно може да се провери на ръка.

                              Така че хора мислете, мислете и не се хвърляйте сляпо на препоръките. Те са само за хората, които нямат глава на раменете.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                Има и още нещо - ако препоръката е например за 15 000 километра, това не означава, че автомобила ще се повреди на 15 001 километра. Точно обратното - най-вероятно е безопасно удвояване на срока за 99.9% от колите (ако са нови).

                                И още нещо - всички съвременни автомобили си имат компютри, които следят за тези неща и навреме предупреждават какво трябва да се направи. Ще ви кажа и моя опит с AUDI S6 (предполагам че важи за всички видове AUDI). Ами колата след няколко предупреждения за нещо нередно автоматично минава в режим, в който не можеш да вдигнеш повече от 30 km/h. Това вече ми се случва веднъж - светва едно съобщение, че незабавно трябва да отидеш в сервиз, и че скороста е лимитирана на 30 km/h.
                                Горното червеничкото как да го разбирам- ако трябва да сменя масло на 15000 според теб няма проблем да го сменя на 30000 Така ли, защото аз го разбирам така. Със следващата си кола ауди като отидеш на гаранционно обслужване им кажи че не искаш да ти сменят маслото и филтъра, най много да ти се зарадват

                                Коментар

                                Working...
                                X