Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Какви са фактите:
- Тесла продава най-много EV спрямо всеки конкурент в света (включително BYD)
- продава повече седани от БМВ, АУДИ, Мерцедес, лексус ягуар … в съответния клас в САЩ. Причините са доста но основната е че получаваш най-много за парите които даваш (https://www.youtube.com/watch?v=zJylRku3ILs )
- Приходите от продажби на тесла М3 са повече от най-продавания седан в същия клас (тойотата камри е $25К, М3 $45К)
- Има най-големия пробег в свякакви условия - летни, зимни, и каквито се сетиш
- Най-сигурният автомобил на пътя
- Най-технологичния автомобил
- Подобрява се с всеки ъпдейт - скорост, мощност, сигурност, фън, …, списъка е дълъг. Колата след година, две или три е по-добра във всеки аспект от момента, в който е купена!
Няколко думи за Тойота. Компанията я кара на принципа Business as usual като повечето традиционни производители. Инвестират в хидроген технология, която няма никакво бъдеще и поетапно останлите производители се отказват за сметка на батерията. Липсата на конкурентно предисмтво при електричките го маскират с исказвания за екологията. Ако мотивът е екологията щяха да инвестират в драстично подобряване на батериите и пълно изхвърляне на ДВГ (каквото прави Тесла). За мое съжаление Японските компании ще са извън бизнеса след 10-15 години за сметка на Китайските.
Няколко думи и за пробега в зимни условия. От експеримента виждаме, че най-дълъг зимен пробег имат - оооооо изненада Теслите.
За неинформираните официалната методология за оценка на пробега в Европа е WLTP, която е доста неточна и щедра в очаквания пробег. Хората които си купуват EV са наясно, че при ниски температури, снеговалеж и като цяло влошени атмосферни условия пробега пада с 10-20% спрямо официалния. В най-студените дни от под -20 градуса целзии пробега може да падне и с над 30%.
С тези факти са нясно собствениците на електрички и тези с Тесли имат възможност да “подготвят” автомобила като го подгреят през мобилното приложение, което удължава пробега и дава допълнителен комфорт на возещите се, които могат да влязат по тениска въпреки ниските температури навън. Пробвай това с твоята кола при минус 20!
Единствената електричка с близък до Тесла пробег е Хюндай Кона. Чудесен, малък автомобил, който е значително по-маломощен, освен това има монтирана термо помпа, която помага за по-ефективно подгряване на автомобила в зимни условия.
За купувачите на Тесла дали зимния пробег е пробелм?!? Нормалният е към 500км (модел 3). Спад от 20-30% ще рече че изминават 350-400 км преди да заредят на Тесла супер чарджър, които са на 100тина километра разстояние.
Коментар