IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Обаче, Проблем:
    Точно, когато ФЕЦ работят, колите трябвада пътуват...
    Статистически консумацията ще се разпределя през целия ден така, както е и сега по бензиностанциите. Затова са ФЕЦ. Колкото до нощния заряд - там са атомните реактори и ПАВЕЦ.

    Нощем ще се зареждат 1 милион автомобилa, но в режим с малка консумация, защото има ограничения по ток в битовите електромери. Коренно различна ще е консумацията денем, където ако една кола спре на зарядна станция, ще се нуждае от собствен трафопост 200 kW. Ако едновременно се зареждат 20-25 коли, то това вече ще изисква 5 MW трафопост, който може да се захрани само от собствен за зарядната станция далекопровод 20 kV. Цялата тази нова инфраструктура ще е невероятно скъпа, но е повече от ясно, че появи ли се търсене, ще се появи и предлагане.

    Все си мисля, че ще стане мода всяка една зарядна станция в непосредствена близост да си има и собствена ФЕЦ с мощност от 1 до 5 MWp. Така ще се икономисат много от разходите за ЕРП-тата и печалбата ще бъде по-голяма.
    Last edited by Mateev; 23.06.2020, 20:16.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Аз мисля, че ще е още по-коректно ако сравняваме аналогични по мощност и динамика автомобили. Например Aud S8 гори 13-14 L/100, което по 2 лева литъра прави 26-28 лв./100 км. В същото време Теслата "гори" по 17-18 kWh на 100 km по 20 стотинки - това прави 3.40-3.60 лв. на 100 км. Като ги разделим, и се получава, че Tesla-та е 7.5 пъти по-икономична в български условия.

      Ако отчетем и по-малкото части, които се повреждат, което прави подръжката по-евтина, въобще няма място за сравнение. Тоест ел. колите имат тотално превъзходство, и много бързо ще подменят автомобилния парк в целия свят. Ограничение се явява само и единствено скороста, с която се произвеждат. Така или иначе съм склонен да направя прогноза, че за 15-20 години ще се промени целия автомобилен парк с ел. коли.

      Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
      Обаче, Проблем:
      Точно, когато ФЕЦ работят, колите трябвада пътуват...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Не знам откъде ги вадиш тия сметки. Пак ни пускаш по пързалката
        Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).

        При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.

        При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?
        Аз мисля, че ще е още по-коректно ако сравняваме аналогични по мощност и динамика автомобили. Например Aud S8 гори 13-14 L/100, което по 2 лева литъра прави 26-28 лв./100 км. В същото време Теслата "гори" по 17-18 kWh на 100 km по 20 стотинки - това прави 3.40-3.60 лв. на 100 км. Като ги разделим, и се получава, че Tesla-та е 7.5 пъти по-икономична в български условия.

        Ако отчетем и по-малкото части, които се повреждат, което прави подръжката по-евтина, въобще няма място за сравнение. Тоест ел. колите имат тотално превъзходство, и много бързо ще подменят автомобилния парк в целия свят. Ограничение се явява само и единствено скороста, с която се произвеждат. Така или иначе съм склонен да направя прогноза, че за 15-20 години ще се промени целия автомобилен парк с ел. коли.

        Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
        Last edited by Mateev; 23.06.2020, 19:33.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Много си прав- например в германия да си заредиш колата ти струва около 1,20 на литър бензин- харчи 6,5/100. Да си заредиш ел колата е около 70 цента- нормално елколата харчи около 17/100. Добре дошъл в новия свят
          Не знам откъде ги вадиш тия сметки. Пак ни пускаш по пързалката
          Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).

          При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.

          При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Политиката винаги е била пред икономиката. Проблемът е че често финансово силните лобита надделяват над обществения интерес и дълго време се забавяха ограниченията за вредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
            Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.

            Колкото по-бързо се отървем от ДВГ, толкова по-малко замърсяване ще има в градовете (където е концентрирано голяма част от населението), респективно по-малко заболявания, респективно по-малко смъртност, респективно по-ниски разходи за здравеопазване.

            Бонус е че EVта са много по-добри и приятни за шофьорите.
            Много си прав- например в германия да си заредиш колата ти струва около 1,20 на литър бензин- харчи 6,5/100. Да си заредиш ел колата е около 70 цента- нормално елколата харчи около 17/100. Добре дошъл в новия свят

            Коментар


            • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

              Не ми е ясно доколко елколите са по-малко вредни в глобален мащаб, защото електричеството, което използват, е произведено в по-голяма или малка степен от изгаряне на изкопаеми ресурси и, допълнително, харчат повече енергия за разкарването напред назад на масата на акумулатора.
              Изпълнени с електрохимични клетки, половината от тези им недостатъци, изчезват.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                вредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
                Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.
                Не ми е ясно доколко елколите са по-малко вредни в глобален мащаб, защото електричеството, което използват, е произведено в по-голяма или малка степен от изгаряне на изкопаеми ресурси и, допълнително, харчат повече енергия за разкарването напред назад на масата на акумулатора.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  А бе друго разправят производителите- че били длъжни да имат такива модели защото иначе ги санкционирали- демек политиката пред икономиката- ще вземем от сулю и пулю и ще дадем на грую. Това е в момента екологичната политика в автомобилостроенето
                  Политиката винаги е била пред икономиката. Проблемът е че често финансово силните лобита надделяват над обществения интерес и дълго време се забавяха ограниченията за вредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
                  Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.

                  Колкото по-бързо се отървем от ДВГ, толкова по-малко замърсяване ще има в градовете (където е концентрирано голяма част от населението), респективно по-малко заболявания, респективно по-малко смъртност, респективно по-ниски разходи за здравеопазване.

                  Бонус е че EVта са много по-добри и приятни за шофьорите.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    А бе друго разправят производителите- че били длъжни да имат такива модели защото иначе ги санкционирали- демек политиката пред икономиката- ще вземем от сулю и пулю и ще дадем на грую. Това е в момента екологичната политика в автомобилостроенето
                    Е, че то, в политиките, кое ли е чисто?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                      Ако Тесла не беше това което е сега дали хората щяха да я желаят, да се редят на опашки за всеки нов продукт, да предплащат заявки за автомобили, които ще получат след години и в крайна сметка да накара всички големи производители да обявят края на ДВГ?!?
                      А бе друго разправят производителите- че били длъжни да имат такива модели защото иначе ги санкционирали- демек политиката пред икономиката- ще вземем от сулю и пулю и ще дадем на грую. Това е в момента екологичната политика в автомобилостроенето

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Пък и кой, ако не той знае, че пазарът е основно емоционален?
                        Именно. Отличен маркетинг, чрез който влияят силно на емоционално ниво и се буди интереса на хората към новото.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Това което търсиш го правят другите елетрички като Нисан лийф, рено зоуи, vw e-golf и т.н.
                          Не знам защо постоянно някой се опитва да дава акъл на Мъск, че нямало смисъл да прави това или онова.
                          Досега трябваше да си разбрал, че каквото подхване го прави като никой друг.

                          Целта на Мъск не е да прави екологичен автомобил! Целта е Тесла да спомогне за пълно преминаване към електрически транспорт и генериране на чиста (устойчива) енергия. Как се постига такава цел, как ще накараш хората да променят навиците и предубежденията си? Като създадеш желан продукт който надхвърля очакванията на потребителя във всеки аспект.

                          Ако Тесла не беше това което е сега дали хората щяха да я желаят, да се редят на опашки за всеки нов продукт, да предплащат заявки за автомобили, които ще получат след години и в крайна сметка да накара всички големи производители да обявят края на ДВГ?!?
                          Пък и кой, ако не той знае, че пазарът е основно емоционален?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Да си продължа мисълта: С батерия като на Тесла, и мотор 3 пъти по-„слаб”, вдигаме пробега съответно. Щото, няма чак какво толкоз да разбутваме въздуха.
                            Това което търсиш го правят другите елетрички като Нисан лийф, рено зоуи, vw e-golf и т.н.
                            Не знам защо постоянно някой се опитва да дава акъл на Мъск, че нямало смисъл да прави това или онова.
                            Досега трябваше да си разбрал, че каквото подхване го прави като никой друг.

                            Целта на Мъск не е да прави екологичен автомобил! Целта е Тесла да спомогне за пълно преминаване към електрически транспорт и генериране на чиста (устойчива) енергия. Как се постига такава цел, как ще накараш хората да променят навиците и предубежденията си? Като създадеш желан продукт който надхвърля очакванията на потребителя във всеки аспект.

                            Ако Тесла не беше това което е сега дали хората щяха да я желаят, да се редят на опашки за всеки нов продукт, да предплащат заявки за автомобили, които ще получат след години и в крайна сметка да накара всички големи производители да обявят края на ДВГ?!?

                            Коментар


                            • Да си продължа мисълта: С батерия като на Тесла, и мотор 3 пъти по-„слаб”, вдигаме пробега съответно. Щото, няма чак какво толкоз да разбутваме въздуха.
                              Last edited by Pyramid; 17.06.2020, 15:05.

                              Коментар


                              • Някой ще ми обясни ли, за чий са ми 200 киловата там, където 80 стигат? Пробегът е функция и на това, колко ти е тежък кракът, в крайна сметка. И нормалное водачи сме повече...

                                Коментар

                                Working...
                                X