Първоначално изпратено от Имхотеп
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеБезименен, Тесла има РЕДУКТОР, а не скоростна кутия.
Редуктор е по-общо понятие от скоростна кутия. Скоростната кутия е редуктор с променлив коефицент на предаване. От гледна точка на съставните елементи скоростната кутия си е "gear box". - кутия със зъбни колела, като всеки друг редуктор.
Обърнах внимание на наличието на въпросния редуктор, който междувпрочем в някои източници се определя имено като едностепена скоростна кутия, поради факта, че той се поставя зада улесни потеглянето на автомобил. По този начин той изпълнява същата функция каквато изпълнява скоростната кутия в обикновения автомобил. По същественото обаче е, че в нормален работен режим този редуктор продължава да работи със същия предавателен коефицент с който работи и при потегляне. Това означава че или предавателния коефицент е избран на база на компромис което води до голям пусков ток при потегляне, или е подбран изцяло с цел обезпечаване потеглянето, което води до неблагоприатна работа на редуктора в номинален режим - зисква високи обороти от двигателя. В класическия автомобил този проблем се решава с превключване на предавателното число към по благоприятно с оглед скорота, оборотите на двигателя и нузното ускорение.
И в двата случея на оразмеряване на редуктора имаме техническо решение облагодетелстващо производителя, което не се обяснява на клиента, но за което той си плаща с повишени разходи, ток подръжка и т.н.
В източниците се посочва че повечето производители на ел. мобили са осмислили този ефект и преминават към двустепена скоростна кутия, предполагаемо с автоматично превключване.
Другото което трябва да се каже за тези редуктор е че неговите параметри са произведение на теглото и ускорението с, което се дижи автомобила. Понеже ел мобилите се отличават както с високо тегло така и с високи ускорения то изискванията към редуктора са на квадрат по високи от изискванията към обикновена скоростна кутия. Към това следва да се добави че заради посочения по-горе компромис редуктора е преозмерен, значително преозмерен. дори и наистина да не мръдва след един милион километра то това е постигнато с прекомерен запас. Това клиента също не го знае но си го плаща.
Накратко добре прикрития факт за съществуването му и омаоважаването на факте - "Е кво толкоз един редуктор" е показателно за морала на Муск и екипа му.
Освен това не е само "е кво толкоз един редуктор" има още и "е какво толкоз един диференциал"
И занего може да се изпише още толкоз но ще ви го спестя.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Ако това са за теб глупости, не ти пречат да дадеш 100 000 $ - твои са си и ти решаваш "изгодата" от вложението.
Темата за мен е приключена. Влязох инцидентно и нищо не променя мнението ми.
Само наивните хора вярват, че са безпогрешни!
Шортиш ли още теслата? Беше разправял ще ШОРТиш от към 300$ (преди сплита), или си напазарувал:
Last edited by ED; 09.09.2020, 14:28.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Ми просветли ни. Вместо да пишеш чаршафи с глупости - напиши тука - на колко километра се сменя маслото на редуктора на Тесла и колко струва?
Ако това са за теб глупости, не ти пречат да дадеш 100 000 $ - твои са си и ти решаваш "изгодата" от вложението.
Темата за мен е приключена. Влязох инцидентно и нищо не променя мнението ми.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Стига приказва глупости. Масло в такива интервали се сменя в двигател само.
Едно смислено нещо да беше казал щях да ти кажа евала.
Даваш си 100к и караш 1млн за да си ги избиеш и после хвърляш още 100к за да караш още 1млн за да ги избиешНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
За кого е изненадващо? За теб, за мен , за безимен, в_тин, и за още доста от участниците в този форум май не е изненадващо.
За останалите нека негубят кураж. В цитирания материал изгрява нова надежда
"Акциите приключиха сесията с понижение от 21,06%, докато тези на конкурентния производител на електрически автомобили Nikola Corp поскъпнаха с повече от 40%, след като General Motors заяви, че придобива 11% дял в компанията."
А за Никола бъди сигурен, че не е конкурент. Тия пичове са хванали еуфорията около електрифицирането и цицат здраво системата. Без продукт, без завод, без дори прототип събират хартията на народа. А както знаем като всички се качат на клона, той лесно се чупи. Ще поживеем, ще видим дали ще изкарат реален камион в близките 2-3 години. По-вероятно е да са фалирали обаче.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Именно, де!
Нали това доказватЕ тук - любителите на Тесла за 100 000 - 200 000 $ - че двигателите с вътрешно горене имали повече функции по поддръжката.
Оказва се, че и РЕДУКТОРЪТ - предавателна кутия на Тесла има абсЕлютно същите функции за поддръжка!...
... разликата е само в това, че едни абсЕлютни ДИЛЕТАНТИ те убеждават в НЕИСТИНИ, че скоростната кутия на Мъск нямаЛА мазане и МАСЛА!
Рекламни трикове!
(българинът трудно се лъже!..., това е причината Тесла да няма "сервиз" у нас..., НЯМА и да има, именно, защото..., Абе - българинът ТРУДНО СЕ. ЛЪЖЕ с "екологични" проблеми, които решаваЛ Мъск! Мъск УВЕЛИЧАВА екологичните проблеми, разбира се!)
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
По неговите приказки бяха че не се сменя, сменяли се само гуми и чистачки. Но да махнем с ръка и да си кажем че сме преподали урок на младото поколение
А бе дейви, ти ли беше писал че караш тесла, ей да знаеш че маслото се сменя на 15000км, всъщност може би колата ти да има датчик който мери омасляващата способност на маслото, хвърляй му от време на време по едно око. Сина ми сменя масло на около 10- 11 000км- горе долу тогава пада на около 10-12% тази способност. ИИИИИИИИ ще не ще сменя
Едно смислено нещо да беше казал щях да ти кажа евала.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Именно, де!
Нали това доказватЕ тук - любителите на Тесла за 100 000 - 200 000 $ - че двигателите с вътрешно горене имали повече функции по поддръжката.
Оказва се, че и РЕДУКТОРЪТ - предавателна кутия на Тесла има абсЕлютно същите функции за поддръжка!...
... разликата е само в това, че едни абсЕлютни ДИЛЕТАНТИ те убеждават в НЕИСТИНИ, че скоростната кутия на Мъск нямаЛА мазане и МАСЛА!
Рекламни трикове!
(българинът трудно се лъже!..., това е причината Тесла да няма "сервиз" у нас..., НЯМА и да има, именно, защото..., Абе - българинът ТРУДНО СЕ. ЛЪЖЕ с "екологични" проблеми, които решаваЛ Мъск! Мъск УВЕЛИЧАВА екологичните проблеми, разбира се!)
Коментар
-
Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнениеTesla изтри за ден повече от общата капитализация на GM и Ford
След изненадващото си невключване в индекса S&P 500 във вторник американският пионер на пазара на електрически превозни средства
За останалите нека негубят кураж. В цитирания материал изгрява нова надежда
"Акциите приключиха сесията с понижение от 21,06%, докато тези на конкурентния производител на електрически автомобили Nikola Corp поскъпнаха с повече от 40%, след като General Motors заяви, че придобива 11% дял в компанията."
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Вальо, на такива периоди се сменя масло в ДВГ. Трансмисионно се сменя (поне и около) 10 пъти по-рядко, т.к не влиза в контакт с изгорели газове и, като цяло, работи в по-умерени температурно-окислителни условия. Успокой се.
(Бързоходно долу спомена за сложните натоварвания при експлоатацията, което е свързано с наличието на продукти от износването и свързаното с това влошаване на мазилните качества на маслото - т.нар. "стареене"..., а всяко влошаване на мазането е предпоставка за СКЪП следващ ремонт!)...
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Така ли стана? А ти на твоя таралясник на 15000 км ли сменяш масло на диференциал? Въобще сменял ли си го, знаеш ли че съществува? А на скоростната кутия?
Именно, де!
Нали това доказватЕ тук - любителите на Тесла за 100 000 - 200 000 $ - че двигателите с вътрешно горене имали повече функции по поддръжката.
Оказва се, че и РЕДУКТОРЪТ - предавателна кутия на Тесла има абсЕлютно същите функции за поддръжка!...
... разликата е само в това, че едни абсЕлютни ДИЛЕТАНТИ те убеждават в НЕИСТИНИ, че скоростната кутия на Мъск нямаЛА мазане и МАСЛА!
Рекламни трикове!
(българинът трудно се лъже!..., това е причината Тесла да няма "сервиз" у нас..., НЯМА и да има, именно, защото..., Абе - българинът ТРУДНО СЕ. ЛЪЖЕ с "екологични" проблеми, които решаваЛ Мъск! Мъск УВЕЛИЧАВА екологичните проблеми, разбира се!)
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
По неговите приказки бяха че не се сменя, сменяли се само гуми и чистачки. Но да махнем с ръка и да си кажем че сме преподали урок на младото поколение
А бе дейви, ти ли беше писал че караш тесла, ей да знаеш че маслото се сменя на 15000км, всъщност може би колата ти да има датчик който мери омасляващата способност на маслото, хвърляй му от време на време по едно око. Сина ми сменя масло на около 10- 11 000км- горе долу тогава пада на около 10-12% тази способност. ИИИИИИИИ ще не ще сменя
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
По неговите приказки бяха че не се сменя, сменяли се само гуми и чистачки. Но да махнем с ръка и да си кажем че сме преподали урок на младото поколение
А бе дейви, ти ли беше писал че караш тесла, ей да знаеш че маслото се сменя на 15000км, всъщност може би колата ти да има датчик който мери омасляващата способност на маслото, хвърляй му от време на време по едно око. Сина ми сменя масло на около 10- 11 000км- горе долу тогава пада на около 10-12% тази способност. ИИИИИИИИ ще не ще сменя
Коментар
Коментар