ТЕСЛА - един много прост и много нечестен трик.
Когато се говори за Ел Мобили се изтъква едно предимство на ел двигателите пред ДВГ - Висок Въртящ момент при ниси обороти, в резултат плавно потегляне на автомобила без ползване на съединител и безстепено регулиране на скороста(избягва се скоростната кутия),
Това обаче е вярно ако ел. двигателя е постояно токов. Само че ТЕСЛА за по-евтино ползват АСИНХРОНЕН ЕЛ Двигател - два броя.
Асинхроните двигатели не се отличават с висок въртящ момент при ниски обороти, което поражда въпроса как тогава Тесла избягват ползването на скоростна кутия и съединител?
Отговора е иненадващо лесен, неизбягват скоростната кутия. Всъщност в ТЕСЛА ел двигателя предава движението към вала с колелата през понижаващ редуктор с две двойки зъбни колела и през диференциал с планетарни зъбни колела. По този начин потеглянето става със сравнително високи обороти на двигателя и се избягва неблагоприятния диапазон с ниския въртящ момент. В крайна сметка този трик позволява да се ибегне съединителя и ТЕСЛА успява да потегли плавно и без негова помощ.
Защо този трик е нечестен.
Първо защото се прикрива факта че по същество ТЕСЛА има "едно степена скоростна кутия" с всички произтичащи от това вреди
- загуба на енергия зради триене. Между двигателя и колелата има три зъбни предавки, което води до около 10% загуба на безцената акумулирана ел енергия.
- Редуктора и планетарния механизъм изискват смазване и подръжка сходни с тези при скоростната кутия и планетарната предавка при ДВГ.
- ел двигателя практически не се износва но зъбните предавки се износват и то по-агресивно отколкото на автомоби с ДВГ заради голямата можност и възможноста за получаване на по глеми ускорения при ТЕСЛА
- Най-неприятния ефект е свързан с това че въпросния редуктор е разчетен за ниските обороти при потегляне на автомобила, но е активен и при високите обороти при скорости над 100 км/ч. Това е все едно да карате автомобил с ДВГ със 100 км/ч и на втора скорот. Вероятно ще успеете при 5000 оборота на двигателя. Докато при многостепените скоростни кутии зъбните предавки могат да се превключат към по-благоприатно съотношение, то при ТЕСЛА редуктура намалява оборотите на двигателя дори и при високи скорости, когато това не е необходимо, и пречи за постигане на ефекта "Икономична Директна Предавка". Към това следва да се добави и чисто акустичния ефект от бързовъртящия се редуктор.при скорости над 100км/ч
Второ - фамозните мощни ел, двигатели на тесла по същество компенсират недостатъци на приложените ефтини решения.
Трето - купувача на ТЕСЛА плаща за този трик купувайк ненужно мощен двигател, плащайки ненужен редуктор, който зада издържи на зверските условия на експлоатация се преоразмерява и в резултат се оскъпява.
Зада може клиента на ТЕСЛА да преглътне по-лесно този мошенически трик, го бламосват с мултимедийни ефекти, и му внушават, че придобивайки ТЕСЛА влиза в една общност на избрани.
Ако обаче се погледне трезво не е ясно дали си придобил ТЕСЛА или МОТИКА.
Когато се говори за Ел Мобили се изтъква едно предимство на ел двигателите пред ДВГ - Висок Въртящ момент при ниси обороти, в резултат плавно потегляне на автомобила без ползване на съединител и безстепено регулиране на скороста(избягва се скоростната кутия),
Това обаче е вярно ако ел. двигателя е постояно токов. Само че ТЕСЛА за по-евтино ползват АСИНХРОНЕН ЕЛ Двигател - два броя.
Асинхроните двигатели не се отличават с висок въртящ момент при ниски обороти, което поражда въпроса как тогава Тесла избягват ползването на скоростна кутия и съединител?
Отговора е иненадващо лесен, неизбягват скоростната кутия. Всъщност в ТЕСЛА ел двигателя предава движението към вала с колелата през понижаващ редуктор с две двойки зъбни колела и през диференциал с планетарни зъбни колела. По този начин потеглянето става със сравнително високи обороти на двигателя и се избягва неблагоприятния диапазон с ниския въртящ момент. В крайна сметка този трик позволява да се ибегне съединителя и ТЕСЛА успява да потегли плавно и без негова помощ.
Защо този трик е нечестен.
Първо защото се прикрива факта че по същество ТЕСЛА има "едно степена скоростна кутия" с всички произтичащи от това вреди
- загуба на енергия зради триене. Между двигателя и колелата има три зъбни предавки, което води до около 10% загуба на безцената акумулирана ел енергия.
- Редуктора и планетарния механизъм изискват смазване и подръжка сходни с тези при скоростната кутия и планетарната предавка при ДВГ.
- ел двигателя практически не се износва но зъбните предавки се износват и то по-агресивно отколкото на автомоби с ДВГ заради голямата можност и възможноста за получаване на по глеми ускорения при ТЕСЛА
- Най-неприятния ефект е свързан с това че въпросния редуктор е разчетен за ниските обороти при потегляне на автомобила, но е активен и при високите обороти при скорости над 100 км/ч. Това е все едно да карате автомобил с ДВГ със 100 км/ч и на втора скорот. Вероятно ще успеете при 5000 оборота на двигателя. Докато при многостепените скоростни кутии зъбните предавки могат да се превключат към по-благоприатно съотношение, то при ТЕСЛА редуктура намалява оборотите на двигателя дори и при високи скорости, когато това не е необходимо, и пречи за постигане на ефекта "Икономична Директна Предавка". Към това следва да се добави и чисто акустичния ефект от бързовъртящия се редуктор.при скорости над 100км/ч
Второ - фамозните мощни ел, двигатели на тесла по същество компенсират недостатъци на приложените ефтини решения.
Трето - купувача на ТЕСЛА плаща за този трик купувайк ненужно мощен двигател, плащайки ненужен редуктор, който зада издържи на зверските условия на експлоатация се преоразмерява и в резултат се оскъпява.
Зада може клиента на ТЕСЛА да преглътне по-лесно този мошенически трик, го бламосват с мултимедийни ефекти, и му внушават, че придобивайки ТЕСЛА влиза в една общност на избрани.
Ако обаче се погледне трезво не е ясно дали си придобил ТЕСЛА или МОТИКА.
Коментар