IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ТЕСЛА - един много прост и много нечестен трик.
    Когато се говори за Ел Мобили се изтъква едно предимство на ел двигателите пред ДВГ - Висок Въртящ момент при ниси обороти, в резултат плавно потегляне на автомобила без ползване на съединител и безстепено регулиране на скороста(избягва се скоростната кутия),
    Това обаче е вярно ако ел. двигателя е постояно токов. Само че ТЕСЛА за по-евтино ползват АСИНХРОНЕН ЕЛ Двигател - два броя.
    Асинхроните двигатели не се отличават с висок въртящ момент при ниски обороти, което поражда въпроса как тогава Тесла избягват ползването на скоростна кутия и съединител?
    Отговора е иненадващо лесен, неизбягват скоростната кутия. Всъщност в ТЕСЛА ел двигателя предава движението към вала с колелата през понижаващ редуктор с две двойки зъбни колела и през диференциал с планетарни зъбни колела. По този начин потеглянето става със сравнително високи обороти на двигателя и се избягва неблагоприятния диапазон с ниския въртящ момент. В крайна сметка този трик позволява да се ибегне съединителя и ТЕСЛА успява да потегли плавно и без негова помощ.
    Защо този трик е нечестен.
    Първо защото се прикрива факта че по същество ТЕСЛА има "едно степена скоростна кутия" с всички произтичащи от това вреди
    - загуба на енергия зради триене. Между двигателя и колелата има три зъбни предавки, което води до около 10% загуба на безцената акумулирана ел енергия.
    - Редуктора и планетарния механизъм изискват смазване и подръжка сходни с тези при скоростната кутия и планетарната предавка при ДВГ.
    - ел двигателя практически не се износва но зъбните предавки се износват и то по-агресивно отколкото на автомоби с ДВГ заради голямата можност и възможноста за получаване на по глеми ускорения при ТЕСЛА
    - Най-неприятния ефект е свързан с това че въпросния редуктор е разчетен за ниските обороти при потегляне на автомобила, но е активен и при високите обороти при скорости над 100 км/ч. Това е все едно да карате автомобил с ДВГ със 100 км/ч и на втора скорот. Вероятно ще успеете при 5000 оборота на двигателя. Докато при многостепените скоростни кутии зъбните предавки могат да се превключат към по-благоприатно съотношение, то при ТЕСЛА редуктура намалява оборотите на двигателя дори и при високи скорости, когато това не е необходимо, и пречи за постигане на ефекта "Икономична Директна Предавка". Към това следва да се добави и чисто акустичния ефект от бързовъртящия се редуктор.при скорости над 100км/ч

    Второ - фамозните мощни ел, двигатели на тесла по същество компенсират недостатъци на приложените ефтини решения.

    Трето - купувача на ТЕСЛА плаща за този трик купувайк ненужно мощен двигател, плащайки ненужен редуктор, който зада издържи на зверските условия на експлоатация се преоразмерява и в резултат се оскъпява.

    Зада може клиента на ТЕСЛА да преглътне по-лесно този мошенически трик, го бламосват с мултимедийни ефекти, и му внушават, че придобивайки ТЕСЛА влиза в една общност на избрани.
    Ако обаче се погледне трезво не е ясно дали си придобил ТЕСЛА или МОТИКА.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
      Бентли е много изтъркано

      Астън Мартин!
      ЗАЗ 965.

      Коментар


      • Бентли е много изтъркано

        Астън Мартин!

        Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Разсъждаваш от позицията на недоимък.
        Според теб собствениците на Бентли са най-пре...ните?!? Ако ги питаш тях са най-големите баровци.
        А иначе теслите можеш да си ги купиш под 40К евро. БМВ и ауди са по-скъпи, а не се доближават до качествата на Тесла.
        То и затова Тесла продава повече М3 от БМВ, Ауди и БМВ взети заедно (в мид сегмента)

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Това с чесането на езици го кажи на нашия "изобретател", който отново с грешните си теоретизирания си е въобразил, че е най-умния на света, а всички производители на ел. коли са глупаци, който не разбират нищо и които не знаят нищо.
          Виждаме, ТИ си по-умен, значи, дерзай.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
            Искаш да те признаем за много знаещ, но как да го направим, когато непрекъснато плещиш групости?

            В снопа на Кубрат пръчките са в паралел, и тяхната здравина е равна на СУМАТА ОТ ЗДРАВИНАТА НА ВСИЧКИ ПРЪЧКИ, в това число и най-слабите такива. Тоест твърдението ти е тотално грешно, ако се разглежда в този контекст.

            Би било правилно само ако имаме последователно свързване на компонентите или процесите един след друг. Да, ама при модулите с батерии имаме паралелно свързване между тях, така че написаното то тебе е ЕДНА ГОЛЯМА ИЗЛАГАЦИЯ дори и за деца от 3-ти клас.
            Глупости на търкалета,,Балалайко Много (НЕ)знайков: Дадох ти примера със снопа ИМЕННО, ЗА ДА ИЛЮСТРИРАМ РАЗЛИКАТА с веригата. ПЪРВОТО ИЗРЕЧЕНИЕ Е САМО ЗА СЕБЕ СИ. Трябва ли да обяснявам (уж грамотен се бараш?) че, с колкото по-висок ток товариш (на разряд, на заряд -все тая) една верига, толкова по- критична става тя за качеството на контактите (расте плътността на тока и локалното загряване) така че, миришат ти краката.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              1.Всяка верига е здрава, колкото най-слабото ѝ звено. ( Сещаш ли се за снопа на Кубрат?)..
              Искаш да те признаем за много знаещ, но как да го направим, когато непрекъснато плещиш групости?

              В снопа на Кубрат пръчките са в паралел, и тяхната здравина е равна на СУМАТА ОТ ЗДРАВИНАТА НА ВСИЧКИ ПРЪЧКИ, в това число и най-слабите такива. Тоест твърдението ти е тотално грешно, ако се разглежда в този контекст.

              Би било правилно само ако имаме последователно свързване на компонентите или процесите един след друг. Да, ама при модулите с батерии имаме паралелно свързване между тях, така че написаното то тебе е ЕДНА ГОЛЯМА ИЗЛАГАЦИЯ дори и за деца от 3-ти клас.


              Коментар


              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                в предвид на минусите със електричките, засега хибридите (без скъпите които осигуряват автономно задвиждане определени мили) са предпочитан от мен вариант.
                Ами, пребройте се, колко имате електрички и колко хибриди, а не на теория да си чешете езиците.
                Това с чесането на езици го кажи на нашия "изобретател", който отново с грешните си теоретизирания си е въобразил, че е най-умния на света, а всички производители на ел. коли са глупаци, който не разбират нищо и които не знаят нищо.

                Коментар


                • Време е да затваряте тази и отваряте нова тема:
                  За водородните двигатели

                  Франция ще инвестира в тази технология няколко милиарда евро, Германия - още повече
                  Да му мислят държавите-бензиностанции

                  Le gouvernement s'attaque à la transition énergétique. Parmi les cent milliards d'euros du plan de relance, deux milliards vont être consacrés à l'hydrogène. L'annonce a été faite hier par le Premier ministre Jean Castex. Cette énergie pourra prendre le pas sur l'électrique dans le secteur automobile. Mais son application ne se limite seulement pas à la voiture.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    ( Сещаш ли се за снопа на Кубрат?)
                    .
                    Точно мошенника Мъск, няма да се сети и няма компютъра на Тесла да сканира тока, колко точно са неговите точни показатели и да излезе надпис - несъвместимост, грешка в батерията.
                    Та, батерията доживот е собственост на Тесла, хеле пък ако типичния българин или китаец да се прави на хитър и я ремонтира.
                    Да, рент се плаща на батерията и си отговорен за нея (която има определен живот)
                    Гаранция некой четящ от Горно Съхране ще иска доказателства за някоя моя дума.
                    Last edited by hazard; 05.09.2020, 13:54.

                    Коментар


                    • ДНЕС е скъпо. УТРЕ НЕ Е ДНЕС.

                      Коментар


                      • в предвид на минусите със електричките, засега хибридите (без скъпите които осигуряват автономно задвиждане определени мили) са предпочитан от мен вариант.
                        Ами, пребройте се, колко имате електрички и колко хибриди, а не на теория да си чешете езиците.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Ако подмяната трябва да е БЪРЗА, значи конструкцията ще е СКЪПА.

                          Колкото до стандартизацията - тя е възможна точно толкова, колкото всички посетители на форума да се договорим за едно и също мнение по отношение на протестите, коронавируса или каквото и да е друго.

                          Иначе идеята е добра от гледна точка на потребителите, но е абсолютна ерес от гледна точка на производителите ....

                          Така че и тука имаме различни гледни точки и познай коя ще надделее - ами тази на по-силния (производителите). Възможно е някой да се опита да направи модулна конструкция, но дали потребителите ще са готови да заплатят по-високата цена и по-ниската надеждност, предопределена от огромното количество куплунзи, които по-принцип са ненадежден компонент, особено ако е подложен на дъжд, сняг, кал, вода, вибрации, абразивни частици и т.н.
                          1.Всяка верига е здрава, колкото най-слабото ѝ звено. ( Сещаш ли се за снопа на Кубрат?)
                          2.„Силата” на производителите, се спъва в „слабостта” на потребителите: Ти може да си силен но, скъп продукт, ТЕ не.могат да купуват...и, на твоята „сила” , ѝ се налага да се съобрази с тях. Нали си чувал онази свещена крава, дето „клиентът винаги е прав”?' Кравата може и да „заколиш”, образно казано но, ще подава много повече онзи, който отчете ВСИЧКИ моменти на пазара. Ерес или не, който започне да произвежда и продава блочно-модул и батерии, той ще развърже продажбите. Взема, да речем, бай китаец, купува батерии от всеки модел, сканира външните габарити, прави реаранжиране и почва да щампова, по 50 долара кутията, като ги пълни с масови, поради търсене/предлагане.модули и, ето, примерно, от $10 k, батериите се сринали до $3k.
                          3.„Огромното количество куплунзи” се компенсира от удачна конструкция, с която, разбира се, не всеки може да се справи (гледам теб, дето уж „можеше 1000 пъти по-евтино” (тотално изхвърляне но, ти си знаеш) и не съм сигурен, че именно тази творческа немощ, не те мотивира да пишеш глупости. Знаймно е че, когато модулите са маломощни, токът е слаб, загряването -символично и.т.н. и ТОВА ни облекчава. Още нещо: Позволява -понеже токът мслък - поединично електронно вкл/изкл на всеки и дивидуален модул и организиране тяхната единична защита (от прегряване и що се сетиш) тъй, щото, да се намали и рискът от запалване. Било „ненадеждно”. Да, бе.
                          4.Сняг, кал и вибрации има, откак светът съществува и, продължавайки да бъдат проблем, те не са спрели развитието на техника и технологии.
                          ...
                          И други доводи имам, първо тези осмисли.

                          Коментар


                          • Иначе доколкото знам дори и в момента могат да се сменят деградирали или повредени модули, но това в никакъв случай не е нито БЪРЗО, нито ЛЕСНО, нито ЕВТИНО като труд и като цена на резервни части.

                            Има и още нещо - транспорта на литиеви батерийни модули като резервни части е силно затруднен и силно ограничен заради опасноста от самозапалване. Редица куриерски фирми, както и редица авиокомпании, пък и други превозвачи, ОТКАЗВАТ да транспортират такива товари. Това автоматично означава, че транспорта им силно се оскъпява, и добавя допълнителни разходи към вече скъпите по презумция резервни части на производителите.

                            Last edited by Mateev; 05.09.2020, 13:35.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Досега, не видях никъде съществени доводи за голямата скъпотия при батериите. Споровете ви тук по електромобила, ме навяха на мисълта за блочно-модулна конструкция на батерията, при която, отделните модули, са спуснати в малки „кладенчета”, като пчелна пита, примерно, като, напречноса елементите на един модул, са а размер на монета но, са пакетирани в групи с единичен капацитет (НА ГРУПАТА, НЕ НА ЕЛЕМЕНТА!) , напр. от по 100 [ Wh], но, с цялото напрежение на батерията, свързвани паралелно. Така,
                              1.Единичната енергия в модул, се минимизира,
                              2.При евентуално КС, се отстрелва цял модул от тази батерия, като, конструкцията е елементарно проста, заменима, без проблеми.
                              3'Решава се проблемът със замените, т.к.при периодична профилактика и тестовв, се сменят само част (показалите лош капацитет) от модулите...
                              Например, има 360[ V] двигател, модулите за с по 100 3,6 ([V] всяка), и си редиш, напр.200 модула - 20 [kWh], спаднат ти 10% капацитет , сменяш примерно, 15% модули, и пак си със 100%, бързо, евтино, ЛЕСНО ЗА СТАНДАРТИЗАЦИЯ...
                              Ако подмяната трябва да е БЪРЗА, значи конструкцията ще е СКЪПА.

                              Колкото до стандартизацията - тя е възможна точно толкова, колкото всички посетители на форума да се договорим за едно и също мнение по отношение на протестите, коронавируса или каквото и да е друго.

                              Иначе идеята е добра от гледна точка на потребителите, но е абсолютна ерес от гледна точка на производителите ....

                              Така че и тука имаме различни гледни точки и познай коя ще надделее - ами тази на по-силния (производителите). Възможно е някой да се опита да направи модулна конструкция, но дали потребителите ще са готови да заплатят по-високата цена и по-ниската надеждност, предопределена от огромното количество куплунзи, които по-принцип са ненадежден компонент, особено ако е подложен на дъжд, сняг, кал, вода, вибрации, абразивни частици и т.н.

                              Коментар


                              • Досега, не видях никъде съществени доводи за голямата скъпотия при батериите. Споровете ви тук по електромобила, ме навяха на мисълта за блочно-модулна конструкция на батерията, при която, отделните модули, са спуснати в малки „кладенчета”, като пчелна пита, примерно, като, напречноса елементите на един модул, са а размер на монета но, са пакетирани в групи с единичен капацитет (НА ГРУПАТА, НЕ НА ЕЛЕМЕНТА!) , напр. от по 100 [ Wh], но, с цялото напрежение на батерията, свързвани паралелно. Така,
                                1.Единичната енергия в модул, се минимизира,
                                2.При евентуално КС, се отстрелва цял модул от тази батерия, като, конструкцията е елементарно проста, заменима, без проблеми.
                                3.Лесно се решава се проблемът със замените, т.к.при периодична профилактика и тестовв, се сменят само част (показалите лош капацитет) от модулите...
                                Например, има 360[ V] двигател, модулите за с по 100 3,6 ([V] всяка), и си редиш, напр.200 модула - 20 [kWh], спаднат ти 10% капацитет , сменяш примерно, 15% модули, и пак си със 100%, бързо, евтино, ЛЕСНО ЗА СТАНДАРТИЗАЦИЯ...
                                Елемент 3,6 V, 100 mAh са 0,36 Wh, x 100=36 Wh...
                                Last edited by Pyramid; 05.09.2020, 12:33.

                                Коментар

                                Working...
                                X