IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    За него - хубаво го виж, „грамотния” - още има заклинания. „Скоростта на Светлината”. А, че тя е различна в различните среди -нито дума.
    Прочее, в ТУ ни учиха, че скоростта на тока може и значително надвишава скоростта на частиците -токоносители...
    Ти че си прост и неграмотен е ясно на всички ама Матейко къде се набута....

    Коментар


    • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

      Може би си в грешка, мислейки, че скоростта на тока, който се пренася от частици, най-леката от които е електронът, е равна на скоростта на светлината.

      И аз едно време си представях, че скоростта на тока е равна на тази на светлината, но като си проверих знанията, май не е така.

      Основната разлика е в това, че светлината е фотони, които нямат маса, а токът е от електрони, които имат маса.

      Може все още да съм в грешка, но представата ми за скоростта на предаване на сигнал от електрони в проводник, то ест в твърдо тяло, зависи от скоростта на подбутване на електрон еректрона от началото на проводника до неговия край. Тук важното съображение е, че в проводника не индивидуалният еректрон пренася тока от началото на проводника и до неговия край, а кулоновата сила на отблъскване между електроните и тяхната инерционност, зависеща в твърдо тяло даже повече от структурата му (кристална, аморфна, газова), отколкото от инерцията на самия електрон.

      Но даже и ако говорим за поток електрони в абсолютен вакуум, остават двете ограничения: инертността на електрона, свързана с масата му, и максимално възможната му скорост, пак свързана с масата му.

      Най-накрая: светлината е от фотони, токът е от частици, най-леката от които е електронът.
      Прочети един учебник казва се Техника на високите напрежения там всичко е описано

      Коментар


      • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

        Може би си в грешка, мислейки, че скоростта на тока, който се пренася от частици, най-леката от които е електронът, е равна на скоростта на светлината.

        И аз едно време си представях, че скоростта на тока е равна на тази на светлината, но като си проверих знанията, май не е така.

        Основната разлика е в това, че светлината е фотони, които нямат маса, а токът е от електрони, които имат маса.

        Може все още да съм в грешка, но представата ми за скоростта на предаване на сигнал от електрони в проводник, то ест в твърдо тяло, зависи от скоростта на подбутване на електрон еректрона от началото на проводника до неговия край. Тук важното съображение е, че в проводника не индивидуалният еректрон пренася тока от началото на проводника и до неговия край, а кулоновата сила на отблъскване между електроните и тяхната инерционност, зависеща в твърдо тяло даже повече от структурата му (кристална, аморфна, газова), отколкото от инерцията на самия електрон.

        Но даже и ако говорим за поток електрони в абсолютен вакуум, остават двете ограничения: инертността на електрона, свързана с масата му, и максимално възможната му скорост, пак свързана с масата му.

        Най-накрая: светлината е от фотони, токът е от частици, най-леката от които е електронът.
        Не ми ги казвай тези неща на мене, а на power_grid, който си мисли, че тока се движи със скороста на светлината. Истината е, че със скороста на светлината се движат само фотоните, защото те нямат маса. Ако някаква частица или тяло с маса се опитат да се доближат до скороста на светлината, то тогава масата им започва да клони към безкрайност, и затова е необходимо безкрайно количество енергия, за да се ускори нещо до скороста на светлината.

        Тука обаче има една уловка - става въпрос за скороста на светлината ВЪВ ВАКУМ. Само там тя не може да бъде достигната. Това е фундаментална физична константа, и ако някой или нещо с маса успее да я достигне (надвиши), то тогава теорията на относителноста на Айнщайн ще бъде обявена за погрешна.

        По съвсем друг начин стоят нещата със скороста на фотоните. При движение в някаква среда те имат скорост, доста по-ниска от тази на упоменатата по-горе ФУНДАМЕНТАЛНА КОНСТАНТА. И в тази среда нищо не им пречи на някои частици с маса да надбягат фотоните. Например електроните могат да го направят, ако състезанието се извършва в проводимо стъкло или въобще във всяка една прозрачна проводима среда. Там електроните са по-бързи от фотоните.

        Това също така се случва например в охлаждащата течност на ядрен реактор, когато през водата преминават електрони с висока енергия, избити от орбитите си от гама лъчите. Те се движат със скорост, по-голяма от скоростта на светлината във вода.
        https://nauka.offnews.bg/news/Fizika...arse_5365.html

        В горния линк има и други интересни ефекти, свързани със скороста на светлината във вакум. Прочетете статията - много е интересна. Например има известни съмнения, че тахионите имат не реална, а имагинерна маса, и от там и свръхсветлинна скорост, но засега това е само една недоказана теория. Засега все още учените не са регистрирани тахиони, така че не се знае дали въобще съществуват.

        Last edited by Mateev; 24.06.2020, 19:18.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Ако целта ти е да си off-grid става, но няма смисъл от разхищение на ресурс. Когато се свърже инсталацията към мрежата излишъка отива към други потребители или се съхранява в батерии. Когато нямаш производство (през нощта) черпиш от мрежата, като помагаш да се балансира потреблението.
          А иначе таксиметровите компании ще са първите, които ще сменят колите като се има предвид че горивото им е основен разход. Да не говорим, че ще инсталират и мощности за да си намалят разхода за електричество. Това вече е факт в по-богати държави като Холандия, Скандинавия и пр.
          Ами мааааааааалко си в грешка- босовете на таксиджиите не им пука откъде зареждат колите. Интересува ги да си получат дневните пари и толкова. В Бг, говедария и в Германия е така. За другите не знам. Колата се дава на шофьора и му се искат пари на ден- всичко останало не ги интересува фирмите. Ако искаш карай, ако искаш стой

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.
            За него - хубаво го виж, „грамотния” - още има заклинания. „Скоростта на Светлината”. А, че тя е различна в различните среди -нито дума.
            Прочее, в ТУ ни учиха, че скоростта на тока може и значително надвишава скоростта на частиците -токоносители...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.
              Може би си в грешка, мислейки, че скоростта на тока, който се пренася от частици, най-леката от които е електронът, е равна на скоростта на светлината.

              И аз едно време си представях, че скоростта на тока е равна на тази на светлината, но като си проверих знанията, май не е така.

              Основната разлика е в това, че светлината е фотони, които нямат маса, а токът е от електрони, които имат маса.

              Може все още да съм в грешка, но представата ми за скоростта на предаване на сигнал от електрони в проводник, то ест в твърдо тяло, зависи от скоростта на подбутване на електрон еректрона от началото на проводника до неговия край. Тук важното съображение е, че в проводника не индивидуалният еректрон пренася тока от началото на проводника и до неговия край, а кулоновата сила на отблъскване между електроните и тяхната инерционност, зависеща в твърдо тяло даже повече от структурата му (кристална, аморфна, газова), отколкото от инерцията на самия електрон.

              Но даже и ако говорим за поток електрони в абсолютен вакуум, остават двете ограничения: инертността на електрона, свързана с масата му, и максимално възможната му скорост, пак свързана с масата му.

              Най-накрая: светлината е от фотони, токът е от частици, най-леката от които е електронът.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Специално за бита съм си мислил, че ще е най-добре човек да има 2 ел. коли. Така докато едната се зарежда, другата ще е в движение. За такситата идеята ще бъде още по-приложима - много ел. коли, като само една част от тях се зареждат, а другите са в движение. Идва шофьора, оставя колата на заряд, взема друга заредена и продължава да кара.

                Още по-добре ще е, ако батериите ги направят лесно да се сменят като газови бутилки. Оставяш старата, закачаш нова, и само след 3 минути си отново на път. Това в областа на пожеланията.
                Ако целта ти е да си off-grid става, но няма смисъл от разхищение на ресурс. Когато се свърже инсталацията към мрежата излишъка отива към други потребители или се съхранява в батерии. Когато нямаш производство (през нощта) черпиш от мрежата, като помагаш да се балансира потреблението.
                А иначе таксиметровите компании ще са първите, които ще сменят колите като се има предвид че горивото им е основен разход. Да не говорим, че ще инсталират и мощности за да си намалят разхода за електричество. Това вече е факт в по-богати държави като Холандия, Скандинавия и пр.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.
                  Това вече се прави тук-там (Австралия, САЩ). В началото всяка технология е скъпа, докато не се скейлне и масовизира. И батериите поевтиняват с 15-20% годишно и присъединяването към ЕРП-та ще стане приоритет като се натрупа опит от пионерите и се видят предимствата за цялата система. Понеже няма как да няма губещи и съпротива ще видим от определени лобита от статуквото (който е захапал кокала няма да го пусне лесно)

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                    И ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..
                    Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
                      И ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..
                      Да? А ТЯ зависи... от?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.
                        И ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                          Пак се въртим до 2 нерешими проблема - как да се вържем с ЕРП за излишното или как да съхранявам излишното че да си го ползваме по късно.
                          И двата варианта все скъпо.
                          Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Има амортизация, но тя е само в началния момент в периода на изплащане. След това печалбата е почти 100%.

                            Ако искаш да правиш някакъв номер, можеш централата да я построиш на земя под наем, като този наем е много висок. При мене е точно така - централата е на земя на физическото лице АЗ, но е направена от името на фирма, която плаща наем на физическото лице.

                            Много по-интересен според мене е начина да си направиш централа, която да е законна без да я узаконяваш. Според ЗУТ всичко, което е построено на земя, но е по-ниско от 1 метър, не се явява строеж. Не съм много сигурен, но ако просто излея една бетонна плоча на поляната и наредя по нея хоризонтални панели, би трябвало това да не се счита за незаконен строеж. И ако тока си го използваш за себе си, няма нужда и от разправии с ЕРП-тата. И ето ти една доста по-евтина централа с доста по-евтин ток, произвеждан от нея.

                            Колкото до хоризонталните панели - те ще произвеждат по-малко ток от наклонените, но панелите в една централа вече не са най-скъпото перо. Точно конструкцията за осигуряване на наклон е по-скъпа от панелите почти 2 пъти. Най-идеалното е ако имаш някаква полянка с южен наклон. Биеш тънка бетонна плоча, опъваш по нея алуминиеви профили и редиш панелите върху тях. Това е най-евтиното възможно решение, което като качество не отстъпва по нищо.

                            ПП: Алуминиевите профили са задължителен компонент, независимо че са по-скъпи от винкелите. Причината за това е, че желязото и алуминия имат различен коефициент на температурно разширение, което ще създава непрекъснати напрежения върху модулите, и така те ще се повредят по-бързо. Затова при ФЕЦ си е направо закон - алуминиеви панели върху алуминиеви профили.
                            Пак се въртим до 2 нерешими проблема - как да се вържем с ЕРП за излишното или как да съхранявам излишното че да си го ползваме по късно.
                            И двата варианта все скъпо.
                            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Ей, все смяташ според както те устройва гледната точка. Ако средно се изминават 15 000км /година то дневния пробег трябва да е някъде към 40км. Трябват ти 6-7 кв/ден, за да заредиш това което си изразходвал за деня.
                              За таксита сметката е друга разбира се …
                              Специално за бита съм си мислил, че ще е най-добре човек да има 2 ел. коли. Така докато едната се зарежда, другата ще е в движение. За такситата идеята ще бъде още по-приложима - много ел. коли, като само една част от тях се зареждат, а другите са в движение. Идва шофьора, оставя колата на заряд, взема друга заредена и продължава да кара.

                              Още по-добре ще е, ако батериите ги направят лесно да се сменят като газови бутилки. Оставяш старата, закачаш нова, и само след 3 минути си отново на път. Това в областа на пожеланията.
                              Last edited by Mateev; 24.06.2020, 13:52.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                160киловата за ден- хмммммммм, а колко беше батерията на една тесла- средно 90киловата - тоест ще заредиш за ден кола и половина- АКО ИМА СЛЪНЦЕ
                                Ей, все смяташ според както те устройва гледната точка. Ако средно се изминават 15 000км /година то дневния пробег трябва да е някъде към 40км. Трябват ти 6-7 кв/ден, за да заредиш това което си изразходвал за деня.
                                За таксита сметката е друга разбира се …

                                Коментар

                                Working...
                                X