Първоначално изпратено от Mateev
Разгледай мнение
Това което касае ЦЕНАТА за крайния потребител или какво плащаш за да подкараш колата са загубите от контакта до батерията и от батерията до задвижването на колелата – Battery charge efficiency (-5%) и Inversion DC/AC (-5%). С други думи това са ти загубите от електромера до колелата на пътя. Хайде, че съм айляк да кажем, че са 15 вместо 10%. Сметките отдавна са направени и е ясно кое е по-евтино и ефективно за задвижване. Единствената спирачка за масовото навлизане все още е че в ниския сегмент за Валетинко, все още покупната цена е по-висока при електричките. От сегмента на VW Пасат, Мерцедеси и пр. цените вече са изравнени.
Относно зарядните станции – там зареждаш няколко пъти в годината. 80-90% от изминатите километри са на цени за битов, нощен ток. Неудобство е да зареждаш всяка седмица колата на бензиностанция, а не в контакта през нощта.
Коментар